منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - مكاتب الترجمة المعتمدة
قديم 31st August 2011, 12:45 AM noozzaa غير متواجد حالياً
noozzaa
Junior Member

noozzaa is on a distinguished road

noozzaa's Flag is: Egypt

افتراضي الاخوة والاخوات الراغبين فى الوصول لمكاتب الترجمة المعتمدة

أنا : noozzaa

السلام عليكم ورحمة الله
انا قرئت كتير هنا فى المنتدى وخاصة فى قسم شئون المغتربين عن اخوة بيسألوا عن مكاتب ترجمة فى السعودية أو فى مصر وغيرها من البلاد العربية لاحتياجهم لترجمة بعض الوثائق والشهادات الخاصة بالهجرة والتقديم فى الجامعات. ياجماعة مش يشترط مكان المكتب لان ممكن اى مكتب فى اى مكان او حتى اى مترجم حر من اى بلد يترجملك الورق وده عن طريق انك تسحبه سكنر وتبعته بالايميل والمترجم او المكتب بيترجمه ويبعته برده لحضرتك على الايميل. ده اولا ثانيا، بالنسبة للمكاتب المعتمدة والكلام ده وان اسعارها غالية علشان تبقى الترجمة ادق معلش دى شوية نصباية. لان انا مترجمة حرة وبشتغل مع اكثر من مكتب من المكاتب المعتمدة دى فى مصر وفى السعودية والامارات وده من خلال ان المكتب بيبعت الشغل بلايميل وابعته مترجم برده بلايمل وده الحال فى جميع المكاتب ومع غيرى من المترجمين وعلى فكرة المكاتب زى ما بتستغلكوا جامد وتغلى الاسعار هى بتستغلنا بردة لانها مش بتحسبنا حتى ولا بربع السعر الى بتحسبكوا عليه.الفكرة الى عاوزة اوصلها انك ممكن توفر على نفسك التكاليف دى وتوفر تعب انك تروح لحد المكتب مرة واتنين علشان تخلص الورق وتتعامل مباشرة مع اى مترجم حر مش شرط مكتب. وده هيوفر وقت وتكاليف وسهل جدا انك تلاقى المترجمين من خلال النت. كمان الى مش يعرف يوصل لمترجم ممكن يراسلنى وانا لو فاضية فى الوقت ده ومش شغالة فى مشروع ترجمه هخلصله ورقه بنفسى او انى اديله ايمالات عدد من الزملة الموثوق فيهم والى بيخلصوا شغل المكاتب المعتمدة دى.

يارب مش اكون طولت عليكم وخصوصا ان دى اول مشاركة
مترجمة مصرية