الهجرة لالمانيا Immigration to Germany - الصفحة 7 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    Almatareed Mobile Version
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : Thomashib)
    المعادلة الكندية للصيادلة
    (الكاتـب : Batman ) (آخر مشاركة : LucasCen)
    حل مشكلة في ادراج مقاطع الفيديو
    (الكاتـب : يسر ) (آخر مشاركة : JamesCem)
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : JamesCem)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى أستراليا ونيوزيلاندا والسويد

الهجرة إلى أستراليا ونيوزيلاندا والسويد المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى أستراليا ونيوزيلاندا والسويد

الهجرة لالمانيا Immigration to Germany

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 1st March 2016, 06:27 PM Basantt غير متواجد حالياً
    Basantt
    Member

Basantt is on a distinguished road

Basantt's Flag is: Egypt

أنا : Basantt

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lailaamr
    من فضلكم هل يسمح نسافر بالاسرة والاطفال

بصيى يا ليلي لو فيزا بحث عن عمل طبعا ممنوع ياخد حد معاه غير اما يجيلو عقد عمل ويعمل اقامه وبعد كدا يعملك لم شمل انتى وعيالم فتره من ست شهور لسنه بتاخد وقت تمام ولازم تكونى تعرفى المانى بسيط لفل a1باختبار من جوته او شهاده دراسه بالانجيلزى فى الكليه

لو جوزك رايح ماستر حيعملك لم شمل بنفس الاجراءات ويجيبك لو الدراسه اكترمن سنه فاهمنى

الموضوع الأصلي : الهجرة لالمانيا Immigration to Germany     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Basantt

قديم 17th May 2015, 12:47 PM khaled_sabry غير متواجد حالياً
    khaled_sabry
    Senior Member

khaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud of

khaled_sabry's Flag is: Egypt

أنا : khaled_sabry

السلام عليكم
    حاليا انا بدرس اللغه الالمانيه بغرض انى احصل على عرض عمل فى المانيا - انا مهندس برمجيات
    فالمفروض (من خلال معرفه او تجربه سابقه لانى عارف انه ده مش مقيد فى قانون ) اوصل لمستوى كام علشان استطيع من خلاله تلقى عروض العمل ؟؟

قديم 1st March 2016, 06:29 PM Basantt غير متواجد حالياً
    Basantt
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_sabry
    السلام عليكم
    حاليا انا بدرس اللغه الالمانيه بغرض انى احصل على عرض عمل فى المانيا - انا مهندس برمجيات
    فالمفروض (من خلال معرفه او تجربه سابقه لانى عارف انه ده مش مقيد فى قانون ) اوصل لمستوى كام علشان استطيع من خلاله تلقى عروض العمل ؟؟

اصحاب العمل بيحتاجو من لقل b2 لحد c 1 ربنا معاك وطبعا سعات بيخدو من غير المانى لان شغلك كلو بالانجليزى يعنى ممكن ميشترطوش اصلا عليك

قديم 19th May 2015, 05:53 AM kokowawawa غير متواجد حالياً
    kokowawawa
    Junior Member

kokowawawa is on a distinguished road

kokowawawa's Flag is: Egypt

أنا : kokowawawa

هل شرط اللغة اساسي ؟ وماهو المستوي المطلوب . شكرا

قديم 4th June 2015, 08:44 PM أهرامات الجيزة غير متواجد حالياً
    أهرامات الجيزة
    Silver Member

أهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond repute

أنا : أهرامات الجيزة

!For Medical Professionals Only

.
    طيب يمكن اللينك ده يساعدكم ، خاص بشركة بتقدم خدمات للمتقدمين لدراسة أو عمل في ألمانيا ،، من دلوقتي بقولكم يا جماعة أنا إتكعبلت في اللينك ده قدراً (صدفة) مش عارف إشتغالة ولا بجد ،، اللي عايز يغامر ويستكشف إيه ده ومين دول يتفصل اللينك أهه ، بس يا ريت يحكي لنا تجربته معاهم كانت إيييييه ؟؟ عشان يستفيد إخواته اللي هنا كمان

www.ostio.de

قديم 1st March 2016, 06:36 PM Basantt غير متواجد حالياً
    Basantt
    Member

new خطوات تقديم طلب دراسة لالمانيا

[quote=أهرامات الجيزة;2121565][B].
    طيب يمكن اللينك ده يساعدكم ، خاص بشركة بتقدم خدمات للمتقدمين لدراسة أو عمل في ألمانيا ،، من دلوقتي بقولكم يا جماعة أنا إتكعبلت في اللينك ده قدراً (صدفة) مش عارف إشتغالة ولا بجد ،، اللي عايز يغامر ويستكشف إيه ده ومين دول يتفصل اللينك أهه ، بس يا ريت يحكي لنا تجربته معاهم كانت إيييييه ؟؟ عشان يستفيد إخواته اللي هنا كمان

[u

دى شركة زاى مكاتب الهجره بتاخد 500 يورو عشان تضبط ورقك وتقدملك فى daadاون لاين واى حد يراسل ممكن بسهوله يقدم التقديم بيتم كالاتى لانى عضو جديد مقدرش احط لينكات اساعد

1- تخش ويب سايت daadوتشوف الدراسه اللى بدور عليها ماستر بكالوريوس واللغه والمجال فحيظهرلك كل الجامعات اللي مشتركه فى uniassist دى المنظمه المسئوله انها تشوف ورقك وتعادل شعاداتك وبعد كدا تبعتو للجامعات تمام
    2- بتخش ويب سايت الاونى اسيست بتعمل اكونت تمام وبعد ما تكون عرفت الجامعات اللي عايز تقدم فيها من الويب سايت بتاع الجامعه بتعرف ميعاد التقديم ليهم وفتحو امتى فاول الشهر مثلا نوفمبر للسيمستر ويوليو بيفتحو اون لاين الاونى اسيست فبتقدم الطلب وبتدفع 75 يورو اون لاين تمام وبتطبع الورقه وتمضى والسى فى وشهاداتك واللغه سواء المانى او انجليزى مختومين من السفاؤه الالمانيه طبعا غير شهادات خبرتك ورسائل توصيه كلو فى ظرف علي عنوانهم كاتبينو فى الويب سايت الموضوع سهل جدا مش محتاج حد يعملك حاجه اتعبوووووووووووووووو شويه يا جماعه لنفسكم

قديم 1st September 2015, 10:00 PM أهرامات الجيزة غير متواجد حالياً
    أهرامات الجيزة
    Silver Member

أهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond repute

أنا : أهرامات الجيزة

السلام عليكم ،، إزيكم يا أولاد

معايا شوية لينكات مفيدة جداً للي بيدور على منحة مجانية أو فرصة دراسة مدعمة دعم جزئي أو فرصة عمل في ألمانيا ،، لكن ده متوقف على دخول حضرتك للمواقع وفتح وتصفح وقراءة الموضوعات بعناية وبالتفصيل لكي تعرف المعلومات التي تريدها ، يعني شغل القراءة من ع الوش مش هينفع

إتفضلوا :

موقع رسمي موثق من الحكومة الألمانية https://www.make-it-in-germany.com/

موقع أخر (غير رسمي) :
    https://www.studying-in-germany.org/

مدونة هامة للتصفح بعناية
    https://arimigration.blogspot.com/

قديم 4th March 2016, 10:08 PM Eng.X غير متواجد حالياً
    Eng.X
    Junior Member

Eng.X is on a distinguished road

أنا : Eng.X

سلام عليكم ياجماعة

من فضلكم انا اخدت تأشيرة دراسية لالمانيا ولكن لظروف عائلية خاصة و صعبة مش حقدر اسافر و مضطر الغي التأشيرة و استرجع فلوس الحساب البنكي .. هل يأثر مستقبلا على موقفي لو حطلب تأشيرة دراسية من تاني بعد كدا ؟

قديم 3rd April 2016, 04:05 PM Mostafafahed غير متواجد حالياً
    Mostafafahed
    Junior Member

Mostafafahed is on a distinguished road

Mostafafahed's Flag is: Germany

أنا : Mostafafahed

السلام عليكم انا اسمي مصطفي عايش غرب الماني من اصل سوري العيشه كتير رخيصه هون يعني تقريبا من اجره البيت تيجي تقريبا 700 او 800 يورو بالشهر و كتير اماكن ممكن تشتري منها اغراض بحاولي يورو بس يعني للناس يلي زخلهم محدود او بدون شغل الحياه كتيرررر حلوه هون و الله يسر للي بدو يطلع لهون بس اللغ ه هون هي المفتاح لكل شي خصوصا العمل لانو اغلب الناس هون ما بتحكي انكليزي و حتي في ناس بتحكي انكليزي بس ما بيرضي يحكي معك بسبب عنصريته للغته و ابسط شي بقول انت بالمانيا احكي الماني
    posted via mobile device