ايه رأيكم فى العرض ده ؟ - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مواضيع شخصية

مواضيع شخصية لا خاب من إستشار

مواضيع شخصية

ايه رأيكم فى العرض ده ؟

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 5th November 2009, 12:05 PM Farida غير متواجد حالياً
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

افتراضي ايه رأيكم فى العرض ده ؟

أنا : Farida

طبعا نظرا لحالة العولمه و الخصخصه و دخول ال أى تى فى كل المءسسات الحيويه فى مصر و بالتالى زاد معدل الخبراء الأجانب الهنود و الباكستانيين و غيرهم ظهرت أمور مستحدثه و منها العرض اللى حأكلمكم عنه دلوقتى ..............واحد قريبنا عارف انى عايزة اشترى عربيه جديده قالى ان عندهم فى الشركه ناس اجانب - من اسيا يعنى اجانب اسيويين - بياخدوا بدل انتقال فى الشهر اربعه الاف جنيه بياجروا بيها عربيات لاستعمالهم الشخصى و بالتالى هو بيعرض على اشترى عربيه على الزيرو او مستعمله بحاله جيده جدا و أجرها لهم و لما يسافروا يرجعوهالى ابقى تقريبا دفعت نص تمنها فقط و هم ركبوها الكام شهر اللى قاعدينهم ..........طبعا الموضوع لا يخلو من RISK محترم لكن ما الحياة الا RISK كبير ............بالمناسبه انا من الناس اللى مش باحب الrisk نهائى وافضل امشى سنه ولا اعدى قنا على رأىالمثل ........بس قلت اخد رأيكم برضه ولا خاب من استشار .......

الموضوع الأصلي : ايه رأيكم فى العرض ده ؟     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Farida

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    بسم الله الرحمن الرحيم : الأجابة ...ابو الفتوح إنتخابات الرئاسة مــــلامــــح 5 1725 22nd May 2012 11:23 PM
    اخص على كده : اسراء عبدالفتاح وشباب الثورة مع... شؤون مصر الداخلية انسان بقلب ملاك 55 5268 22nd March 2012 08:01 AM
    النائب الخبؤ : محمد العمدة عايز يلغى الخلع شؤون مصر الداخلية مصرى فقط 21 4061 22nd March 2012 07:06 AM
    جودة عبد الخالق عايزنا نحشى المحشى لسان عصفور شؤون مصر الداخلية Farida 0 1218 22nd March 2012 06:36 AM
    ترشيحات حزب النور بتقول ان فيه امل شؤون مصر الداخلية AlexG 13 2498 22nd March 2012 06:31 AM

قديم 5th November 2009, 12:18 PM RMG غير متواجد حالياً
    RMG
    Silver Member

RMG is on a distinguished road

أنا : RMG

لا طبعا
    العربية العائلية ماينفعش نعمل فيها كده
    متعرفيش ازاي ممكن يستخدمها
    ماباقصدش السواقة
    زمان كنا عارفين ان في 3 حاجات لا يجوز تسليفهم
    الزوجه العربية الكاميرا
    الواحد بالنسبة له العربية بينه وبينها الفة وحب ومشاعر
    الا اذا كنت جايبة العربية للغرض ده بس
    يعني استثمار فقط لاغير
    ومش ناويه تستخدميها
    اقولك اوك على بركة الله

قديم 5th November 2009, 12:46 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RMG
    الزوجه العربية الكاميرا

طيب الزوجه و فهمناها لكن العربيه و الكاميرا ليه بقه

قديم 5th November 2009, 01:03 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

أنا : toota

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida

عض قلبي ولا تعض عربيتي....كنت ولا زلت مبحبش اسلف عربيتي لمخلوق....لاني ببقى ظابطه الكرسي والمرايات ....واي حد بيستعملها لازم يغير التظبيطات دي...ودي حاجة تنرفز اوي.....وغير كده وكده...ممكن لا قدر الله يخبطها ويكلفك تصليحها قدددد كده فلوس.....ولو اني مره عملتها مع صاحبتي الانتيخ في الامارات وسلفتها عربيتي عشر ايام وكنت مقضياها موتو رجل...معرفش ليه وايه الهبل الي كان نازل عليا ده وقتها....وهي وقت ما احتجت منها حاجة بسيطه اتهربت.... ماعلينا....مبسلفش عربيتي للاسباب السالفة الذكر

قديم 5th November 2009, 01:10 PM RMG غير متواجد حالياً
    RMG
    Silver Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida

باحس ان العربية والكاميرا بيبقى في احساس متبادل في التعامل معاهم (طبعا الكاميرات اللي بجد مش اللي بيدوها في كنتاكي)
    الأحساس ده بيروح لما بيتغير اليوزر
    اضافة الى ان العربية بقى ممكن تستعمل استعمالات سيئة الواحد لو عرفها لا يمكن يطيق يركبها بعد كده

قديم 5th November 2009, 01:38 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

تؤ تؤ تؤ

العربية لو عملت حادثة لا قدر الله واتعابت لو حتى وداها التوكيل واتكلف كللللللللل مصاريفها مش هاترجع زي الأول

ممكن بقى انه يخبط العربية وساعتها هايقولك اتفضلي عربيتك يا مدام .. ومش هاتعرفي تاخدي منه لا حق ولا باطل .. حتى لو ماضي على مليون شيك على بياض ومليون كمبيالة

طبعا ده غير الاهانات العادية للعربية .. والاهانات الغير عادية المشار اليها في مداخلة سابقة

أقولك .. انسي
    ولوني عارف انك برضه مش هاترتاحي إلا لما تجربي بنفسك زي ما عملتي في الكيو كيو .. قعدنا نهاتي ييجي شهر وبرضه نفذتي اللي في دماغك

قديم 5th November 2009, 01:38 PM mohsen غير متواجد حالياً
    mohsen
    Silver Member

mohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant future

mohsen's Flag is: Canada

أنا : mohsen

اقتباس

الزوجه العربية الكاميرا

لا يا أستاذنا العزيز:
    الزوجة و العربية و فرشة الأسنان

اقتباس

الا اذا كنت جايبة العربية للغرض ده بس
    يعني استثمار فقط لاغير
    ومش ناويه تستخدميها
    اقولك اوك على بركة الله

كلام سليم .. يعنى ممكن حضرتك تشترى عربيتين: واحدة للإستعمال الشخصى وواحدة للتأجير و تبيعيها بعدين و على حسب ما اتذكر - العربيات فى مصر سعرها مش بينقص كتير بعد الإستعمال (هل الوضع ده إتغير؟)

قديم 5th November 2009, 01:40 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

أنا : toota

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maksoof

لا
    كلام سليم .. يعنى ممكن حضرتك تشترى عربيتين: واحدة للإستعمال الشخصى وواحدة للتأجير و تبيعيها بعدين و على حسب ما اتذكر - العربيات فى مصر سعرها مش بينقص كتير بعد الإستعمال (هل الوضع ده إتغير؟)

حسب نوع العربية......ونظافتها...متغيرش كتير

قديم 5th November 2009, 01:59 PM RMG غير متواجد حالياً
    RMG
    Silver Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maksoof

لا يا أستاذنا العزيز:
    الزوجة و العربية و فرشة الأسنان

ايه ده؟
    هو ممكن حد يقولي سلفني فرشاة اسنانك؟
    دا حلال فيه اللي يتعمل فيه بصراحة
    دا يبقى لامؤاخذه راجل مسوس اوي

قديم 5th November 2009, 02:37 PM sanaa غير متواجد حالياً
    sanaa
    Platinum Member

sanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond repute

أنا : sanaa

عندي احساس ان فريده بتتكلم عن عربيه تشتريها في الاول وتأجرها يعني مش عربيتها الاساسيه وان كانت اساسيه حتبقي بعد مايتم ماعرضه عليها قريبها

لو كان كده ليه لا

بس المشكله لو العربيه عملت حادثه وارجع واقول ماهي ممكن تعمل حادثه حتي لو صاحب العربيه سايقها

العرض لو كان جايب همه كبدايه لشراء عربيه
    انا ممكن اعمله انما لو مش مجزي يبقي بلاها