العربيات الصينى - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > خدمات عامة وتكافل إجتماعى > خدمات عامة

خدمات عامة

العربيات الصينى

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 15th August 2009, 01:40 PM HAMOUDI غير متواجد حالياً
    HAMOUDI
    Golden Member

HAMOUDI is on a distinguished road

أنا : HAMOUDI

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    تخيلوا كل ما أقول لقريبى ده لأ لأ خلاص بقه خلينا فى عربيتى احسن و حأركب لها مروحه صغيره كده تبقى فى وشى و تهوى للبنات و حأروقها و حأعملها بوتكس و حاتبقى اخر جنان .........تعرفوا يرد بقول ايه .........طيب خديها جربيها شهر اتنين مش مهم على راحتك حتى لو من غير فلوس ...انا مستخسرها فى الغريب ....

طيب ايه الى يمنع انك تجربيها ؟؟
    عموما اذا ماكنش في حرج القرايب اذا ماعجبتكيش يعني تقدري بعد ال3 سنين تجربه تقولي مادام في نيه للشراء
    انها مش مناسبه لكن اذا خفتي من التدبيس يبقى بلاها سوسو
    بس بجد نصيحه مخلصه بانصحها لاي حد بلاش الصيني وليس بناء على تجربه ولكن بناء على السمعه السابقه دا حتى الاسبرانزا ذات الافضل سمعه لي صديق بيشتكي منها

انا ميال دايما لحلول الشاهين وال132 وال128 علشان ممكن بواب العماره يصلحها وتيجي قطعة الغيار من السوبر ماركو على راي انا عندي
    على فكره حجم الفيات اكبر كمان حتى لو كانت 128 .وكل الفيات اقوى بكتير من الصيني
    وطبعا ابتسمي فنحن في شوارع مصر

قديم 15th August 2009, 02:21 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

انا فعلا من كتر الحاحهم قررت قرارا و ارجو ان تعينونى عليه و هو انى اجربها قد سنه كده و بعدين ياما اخلص عليها يااما اخلص عليها

قديم 15th August 2009, 03:33 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

لا يا دكتورة .. ما أنصحكيش

بلاش مخاطرة .. هاترجعي تندمي وتقولي يا ريت اللي جرى ما كان
    وعموما انتي هاتخلصي عليها في شهر

قديم 15th August 2009, 09:38 PM ابتسامــة غير متواجد حالياً
    ابتسامــة
    Platinum Member

ابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond reputeابتسامــة has a reputation beyond repute

أنا : ابتسامــة

وليه تجربيها سنة بحالها؟!
    أعتقد شهر كفاية أوي عشان تقرري إن كانت مناسبة أو لأ
    ده في حالة طبعا إنك بتنزلي بيها كل يوم

بعدين بصراحة لا أشجع على شراء المستعمل أبدا
    يعني اصبري بأه ولما تجددي الشبح هاتي على الزيرو أحسن

قديم 15th August 2009, 10:04 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

!For Medical Professionals Only

ابعدى عن الصينى يا داكتوره
    انا مجرب المكنه اللى عندى الصينى ومطلعه روح اللى جابونى
    الصين عملت سياره هنا فى الكويت بموتور مرسيدس وشكلها كان شيك جدا وفيها كل الكماليات
    ومع ذلك وقف سوقها لان العربية مش موتور وبس
    الصينى استخدام مرة واحده بس مش للاستخدام المتعدد

قديم 25th September 2009, 07:27 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

بقالى اسبوعين دلوقتى شغاله فى الصينى و العربيه ماشيه الله ينور و البنات فرحانين قوى بالسنترال لوك و الشنطه اللى بتتفتح لوحدها و التكهيف - على رأى فرح- و انا مرتاحه من الدبرياج الله يحرقه .........بس و اه من بس ........لقينا مشكله صغنونه قد كدهوه ...........المهم الميكانيكى اللى عندنا فتحها من هنا و عمل كده طبعا مش عارف فيها حاجه و التوكيل بتاعها فى طريق مصر اسماعيليه و بالتالى و بناءا عليه مش ناويه اكمل بيها انا ايه الى يجبرنى كل ما يجرى حاجه اتحوج لطريق مصر اسماعيليه ده .........بس بيقولوا فيه توكيل لها بيصلحها فى الدقى بكره حأشوفه و ربنا يسهل بس وانا فى اسكندريه شوفت شويه منها بيجروا على الطريق ميه ميه و الله و شغالين

قديم 25th September 2009, 07:42 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

أولا ألف مبروك

ثانيا
    نوعها ايه في الصيني

أي ماركة يعني؟

قديم 25th September 2009, 07:44 PM فــيــروز غير متواجد حالياً
    فــيــروز
    Golden Member

فــيــروز is on a distinguished road

أنا : فــيــروز

اقتباس
    بقالى اسبوعين دلوقتى شغاله فى الصينى و العربيه ماشيه الله ينور و البنات فرحانين قوى بالسنترال لوك و الشنطه اللى بتتفتح لوحدها و التكهيف - على رأى فرح- و انا مرتاحه من الدبرياج الله يحرقه ........

عَظَمَه .... !
    هى توماتيكى؟

قديم 25th September 2009, 07:52 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ana_3enady
    أولا ألف مبروك

ثانيا
    نوعها ايه في الصيني

أي ماركة يعني؟

و الله انا لسه باجربها يعنى لسه ما اخدتهاش رسمى ...........و الحلوة نوعها QQ 2005 easydrive اللى قبل السبرانزا على طول ............و صورتها اللى تحت الصفرا المحندقه دى

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فــيــروز
    عَظَمَه .... !
    هى توماتيكى؟

هى فيها خاصية التوماتيكى و المانيوال بس المانيوال بتاعها توماتيكى برضه ........هى كل المشكله بتاعتها فى الفتيس الغريب بتاعها .......بس طبعا فرق شاسع بين بقى لما تنقلى و لما تهدى و لما تقفى ........- هى بتعمل كل ده لوحدها ماشاء الله عليها -
    اقولك على سر
    اول مرة - وتانى مرة- ركبتها حطيت رجل على البنزين و رجل على الفرامل و اديتها سواقه

قديم 25th September 2009, 08:14 PM فــيــروز غير متواجد حالياً
    فــيــروز
    Golden Member

فــيــروز is on a distinguished road

أنا : فــيــروز

اقتباس
    اقولك على سر
    اول مرة - وتانى مرة- ركبتها حطيت رجل على البنزين و رجل على الفرامل و اديتها سواقه

سبحانك يا رب !!
    كنت لسّه باكلّم زمايلى فى الشغل و أقول لهم إن عمرى ما سقت توماتيكى بس بما إن مفيش دبرياج يبقى يمينى على البنزيم و شمالى ع الفرامل و أعيش بقى !! المنطق بيقول كده .. التاريخ بيقول كده .. و حتى "عبّاس الضوّ" بيقول كده ..!

لقيت واحد فيهم ضحك و قال لى لا حضرتك الشمال دى تنسيها خالص .. ممكن تعملى زى بعض الإخوه العرب و تربّعى رجلك الشمال تحتيكِ و انتِ سايقه أو الأسهل اقطعيها و ارميها .. ليه يا سيدى الكلام ده !! قال لأن حساسية الرجل الشمال على الفرامل عمرها ما هتبقى زى اليمين .. إييييييييييه ربنا يجلعنا من أهل اليمين و مبروك عليكِ يا ستّى و ليا عندك لفّه