المهاجرين لكندا المنسيين من مكتب لندن .. الانتظار القاتل - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

المهاجرين لكندا المنسيين من مكتب لندن .. الانتظار القاتل

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 29th September 2011, 11:44 AM kaza غير متواجد حالياً
    Senior Member

kaza will become famous soon enoughkaza will become famous soon enough

kaza's Flag is: Canada

:ukflag: المهاجرين لكندا المنسيين من مكتب لندن .. الانتظار القاتل

أنا : kaza

حبيت افتح الموضوع ده عشان احنا اقلية منسية من مكتب لندن ذو صاحب القلب (( قاسي اوي اوي ))

اولا انا دلوقتي مصدوم لان جالي ايميل من international.gc.ca@

وكأن ربنا استجاب لدعائي في اواخر شهر رمضان الكريم لما اتسألت واستفسروا مني عن حاجة اومت
    بعلو صوتي رافع ايدي بقول

يارب والله انا راضي حتى بطلب مقابلة بس يجيني رد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
    وللاسف القلب البشري وكنت نوعا ما غيران من ابو مقابلة انه متبطر عالنعمة شايل هم المقابلة ومش حاسس بنعمة ان لندن ردوا عليه أؤوم الئى نفسي في موقفه !! هل ده عقاب لأني كنت متغاظ منه ولا دي رحمة من ربنا واستجاب لدعائي " ياريت كنت قايل فيزا بدل مقابلة " ((طماع)) ولا انا احسن من غيري على الاقل جالي رد بعد مووووووت السنين ؟؟؟ والله ان قلبي ابيض ولا عمري اذيت حد ومش حقود واحساسي وقتها انه كان غيظني لحظة ماقلتلي عنه زميلتي لكن ابدا مش حاجة تانية ابدا........
    بصراحة انا مش عارف مالي متبلد مش فاهم هو انا المفروض افرح ولا اخاف ولا ازعل ولا افقد الامل ولا ايه ؟؟؟

و ده نص الايميل

This refers to your application for permanent residence in Canada.

It has been determined that you should attend a personal interview. We are unable to advise when this will be but we will advise you of a date and time as soon as we are able to.

The mailing address we have for you appears to be incomplete. In our experience, mail is not successfully delivered to addresses in Kuwait without a PO Box number. Please clarify your full mailing address as soon as possible.

الموضوع الأصلي : المهاجرين لكندا المنسيين من مكتب لندن .. الانتظار القاتل     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : kaza

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    الحياة بعد الجنسية الكندية خارج كندا الهجرة إلى كندا shawi 99 15284 1st February 2014 08:09 PM
    هل حد عنده فكره خطوات استخراج ألبي أر كارد ( بدل... الهجرة إلى كندا kaza 14 2038 9th December 2013 10:48 AM
    مطلوب مساعده في اختيار الحل .. الهجرة إلى كندا Elhamy 10 1980 28th September 2013 05:06 PM
    حد عنده نصيحه ؟ الهجرة إلى كندا الابتسامه 22 3132 22nd July 2013 03:47 PM
    الابتسامة وكازا بين اديكي يا كندا أسئلة كازوكية... الهجرة إلى كندا الابتسامه 370 23630 23rd December 2012 02:00 PM

قديم 29th September 2011, 11:50 AM kaza غير متواجد حالياً
    kaza
    Senior Member

:ukflag:

تعقيبا على موضوع البريد .. ربنا يهدي سره المحامي اللي اخد مني فلوس كتيييييييييييييييييييييييييرة اوي مقارنة بكل المكاتب الاخرى .... مش عارف حاطط ايه ابن اللذين.. حاطط بريد هونولولو يمكن .. يا خراااااااشي

انا بجد متدايق ايه ... اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

عاوز كل الناس تدخل تواسيني وترفع من معنوياتي ستات ورجالة :)
    لأ بجد عايز حد يطمني حد يقول انه الامل موجود..
    And what is the second step
    What to do
    and how can i know when will i have my interview :(

اعمل ايه البس ايه اقول ايه ماقولش ايه

قديم 29th September 2011, 12:17 PM الموصلية غير متواجد حالياً
    الموصلية
    Senior Member

الموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to behold

أنا : الموصلية

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaza
    تعقيبا على موضوع البريد .. ربنا يهدي سره المحامي اللي اخد مني فلوس كتيييييييييييييييييييييييييرة اوي مقارنة بكل المكاتب الاخرى .... مش عارف حاطط ايه ابن اللذين.. حاطط بريد هونولولو يمكن .. يا خراااااااشي

انا بجد متدايق ايه ... اييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

عاوز كل الناس تدخل تواسيني وترفع من معنوياتي ستات ورجالة :)
    لأ بجد عايز حد يطمني حد يقول انه الامل موجود..
    And what is the second step
    What to do
    and how can i know when will i have my interview :(

اعمل ايه البس ايه اقول ايه ماقولش ايه

مرحبا استاذkaza ان شاء الله خير و الامل كبير لاني من خلال متابعتي لغالبية الي تعمل ليهم انترفيوا في canadavisa forum ربنا سهل لهم وجاهم المديكل بعد اسبوعين اوشهر طالما ورقكم مظبوط و صحيح ربنا حيسهل امرك ان شاء الله .وانا بشوفها خطوة خير ان شاء الله في ملفك بدل السكون و الصمت القاتل .بالتوفيق ان شاء الله.ولو سمحت ارجوا من حضرتك توضح لي متى استلمت 2AOR

قديم 29th September 2011, 12:21 PM ياسر جعفر غير متواجد حالياً
    ياسر جعفر
    Senior Member

ياسر جعفر has a spectacular aura aboutياسر جعفر has a spectacular aura about

ياسر جعفر's Flag is: Canada

أنا : ياسر جعفر

أبحث عن الدكتور قناوى فهو المنقذ عند الشدائد
    ربنا يكرمه و يشوف أولاده أحسن الناس

قديم 29th September 2011, 07:39 PM kaza غير متواجد حالياً
    kaza
    Senior Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الموصلية
    مرحبا استاذkaza ان شاء الله خير و الامل كبير لاني من خلال متابعتي لغالبية الي تعمل ليهم انترفيوا في canadavisa forum ربنا سهل لهم وجاهم المديكل بعد اسبوعين اوشهر طالما ورقكم مظبوط و صحيح ربنا حيسهل امرك ان شاء الله .وانا بشوفها خطوة خير ان شاء الله في ملفك بدل السكون و الصمت القاتل .بالتوفيق ان شاء الله.ولو سمحت ارجوا من حضرتك توضح لي متى استلمت 2AOR

معلش بس ايه هو ال 2 AOR
    انا استلمت ايميل برقم فايل نمبر بدايته E00000 بعد كده ماتوا وصحيوا دلوقتي على انترفيو بس كده
    ارسلت الورق بتاريخ 27 اكتوبر 2010 وسحبوا الفلوس ب 5 نوفمبر 2010 وبعتوا الفايل نمبر 17 فبراير 2011
    وطلب المقابلة بدون اي مواعيد او مكان محدد ب 28 سبتمبر 2011

ايه بقى اللي فيهم اللي انتي عيزاه ؟؟
    اه على فكرة من اول ما اخدت الفايل نمبر كل ما ادخل على السيرفس بتاعهم اللي بالموقع بيقول وي ار سوري مفيش ملف :) والايميل الاخير اللي جالي برده فيه رقم بس مشعارف بتاع ايه اول B0 والباقي ارقام قلت معلش اجرب على انه فايل نمبر ... فشنك نفس الرد وي ار سوري

قديم 29th September 2011, 07:48 PM الموصلية غير متواجد حالياً
    الموصلية
    Senior Member

الموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to behold

شكرا استاذ kaza انا كنت متصورة انك مقدم على الليستة الي بعد فبراير ي
    بس يظهر انك من مقدمي ليستة يونيو
    شكرا و بالتوفيق ان شاء الله

قديم 29th September 2011, 08:00 PM kaza غير متواجد حالياً
    kaza
    Senior Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الموصلية
    شكرا استاذ kaza انا كنت متصورة انك مقدم على الليستة الي بعد فبراير ي
    بس يظهر انك من مقدمي ليستة يونيو
    شكرا و بالتوفيق ان شاء الله

بالظبط كدة :) ربنا يوفقك يا موصلية .. بس سؤال موصلية من الموصل ؟ ولا بس كدة نك نيم ؟

قديم 29th September 2011, 08:20 PM الموصلية غير متواجد حالياً
    الموصلية
    Senior Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kaza
    بالظبط كدة :) ربنا يوفقك يا موصلية .. بس سؤال موصلية من الموصل ؟ ولا بس كدة نك نيم ؟

و الله هو نك نيم بس مرتبط بزوجي

قديم 29th September 2011, 10:20 PM good mind غير متواجد حالياً
    good mind
    Senior Member

good mind will become famous soon enough

good mind's Flag is: Canada

أنا : good mind

ربنا يسهلهالك انشاء الله

و عسي أن تكرهوا شيئا و هو خير لكم

ويمكن يكون الانترفيو خير ليك و ربنا يوفقك

قديم 29th September 2011, 11:50 PM moda غير متواجد حالياً
    moda
    Member

moda is on a distinguished road

moda's Flag is: Egypt

أنا : moda

انا زيك مكتب لندن AOR 28-4-2011 ولحد دلوقتى مجاليش المديكال بس انا عايز انصحك بحاجة ممكن تكون عند كل المتقدمين وهى لو انت عارف ان فى ورقك نقط ضعف او ورق مشكوك فيه حاول تجهز ردود ممكنة ليه فى الانترفيو ولو تقدر تدعمه بمستندات جديدة يبقى افضل على فكرة دا راى شخصى بس والله حرصا عليك