ميشنات 2012 اسطنبول و اسكندريه كله يجمع هنا - الصفحة 2314 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

ميشنات 2012 اسطنبول و اسكندريه كله يجمع هنا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

موضوع مغلق

قديم 31st December 2012, 08:13 AM ابو اياد غير متواجد حالياً
    ابو اياد
    Silver Member

ابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond reputeابو اياد has a reputation beyond repute

ابو اياد's Flag is: Canada

أنا : ابو اياد

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صلاح شاهين
    شكراً يا أبو إياد
    والله لك وحشة كبيره من يوم م انشغلت عنا بالفيديرال
    ربنا يوفقك ويكرمك ويكملك باقي الخطوات على خير.
    تحياتي،،،

يا باشا انا مقدرش انشغل عنكو بجد دا دعائكو من اهم اسباب نجاحي بعد ربنا سبحانه وتعالي
    بس انت عارف الواحد كان مقصر جداا فى شغله وفى حياته بسبب المقابله فا مصدقت اني ارجع اركز فى شغلى تاني
    وان شاء الله هاقولك مبررررروك على المقابله وطبعا النجمه لي لي ناجحه ان شاء الله وبقولها مبروك من دلوقتي

قديم 31st December 2012, 08:14 AM Mohamedzizo غير متواجد حالياً
    Mohamedzizo
    Member

Mohamedzizo has a spectacular aura aboutMohamedzizo has a spectacular aura aboutMohamedzizo has a spectacular aura about

Mohamedzizo's Flag is: Egypt

أنا : Mohamedzizo

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaashabana
    اصل الواحد تعب والله من الخليخ على الهنود على الفلابنة على الحر - ربنا يصبرنا يارب

الاخ عمرو حط لينك عن المكتب بتاع مونتريال على جوجل ايرث وتقدر تتمشى فى الشوارع بتاع كيبيك- والله كنت حاسس زى ما يكون انا عاش هناك- بجد بجد شكل المبانى والناس والشوارع والعربيات يرد الروح حتى لو كنت مفلس ومش لاقى شغل

يا جماعه والله والله لازم كل واحد يعمل اقصى مجهود يمتلكة علشان الهجرة ولو بعد الشر محصلش نصيب يحاول تانى وثالث - بجد البلد تستاهل - انا شوفت بس منظر الشوراع والمبانى - حاجة بجد تجنن العاقل - مفيش غبار فى الجو ولا اكوام زبالة ولا عربية كارو ولا واحد بكستانى معفن ماشى ولا واحد بيبص على واحدة - بجد جنة

يارب اوعدنا بكيبك وسهل الطريق علينا

شكرا يا لىلى ويارب يوفقك وتاخدى الفيزا ويارب كلنا نتقابل هناك ونبقى مطاريد كيبيك - كل سنة وانتو طيبين يا جماعه " كندا ويت مى وفروم دبى ووسيم ولى لى و مlili و نور بغداد وابو اياد ومحمود الكميائى وعمنا صلاح شاهين وعمرو مسعود وكل الناس اللى هنا كلهم "

هابى نيو ييييييير : cheer:2013

أنا بضم صوتي ليك و أقول أميييييييين يارب
    يارب وفقنا كلنا ووفق الناس الي داخله الانترفيوو وحنن قلب المستشار عليهم يارب شدو حلكوا وانشاء الله ربنا يعوض تعبكوا وتأخدوا ال CSQ
    وانا وبقيت الناس الي لسه دورها مجاش نشد حلنا زي مأستاذ علاء قال البلد تستاهل ان احنا نتعب ونذاكر ونطلع أحسن مافينا وبشكر الأستاذ عمرو علي google earth الي خلانا نتمشي في موريال
    كل سنة وانتوا طيبين سنة سعيدة علي كل المطاريد انشاء الله

قديم 31st December 2012, 08:16 AM Mohamedzizo غير متواجد حالياً
    Mohamedzizo
    Member

Mohamedzizo has a spectacular aura aboutMohamedzizo has a spectacular aura aboutMohamedzizo has a spectacular aura about

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود الكيميائى

Happy New Year Ya Matareed

وانت طيب يأستاذ محمود وربنا يكرمك بالفيل نمبر يارب

قديم 31st December 2012, 08:18 AM Mohamedzizo غير متواجد حالياً
    Mohamedzizo
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lee Lee

كل سنة وانتم جميعا طيبين

ششششش

تصبحو على خير

وانتي طيبه وانشاء الله ربنا يكرمك بالCSQ
    بالتوفيق انشاء الله وتبقي سنة سعيدة وربنا يعوض تعبك

قديم 31st December 2012, 08:30 AM Mr.Linux غير متواجد حالياً
    Mr.Linux
    Golden Member

Mr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond reputeMr.Linux has a reputation beyond repute

Mr.Linux's Flag is: Canada

:quebec:

أنا : Mr.Linux

!For Medical Professionals Only

motr1]

Happy New Year Ya Matareed

[/motr1]

قديم 31st December 2012, 09:39 AM from Dubai غير متواجد حالياً
    from Dubai
    Member

from Dubai is on a distinguished road

from Dubai's Flag is: Egypt

أنا : from Dubai

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaashabana
    شكرا يا لى لى على ردك بس معنى كدة انهم فعلا ممكن نستنى 36 شهر لغاية ما الفيزا توصل ولا هما بس عاملين الرقم دة علشان محدش يدوشهم كل شوية ويبعتلهم ايميلات او يتصل بيهم - لكن فى الواقع انها ممكن تطلع قبل كدة ؟ لو حد اخد الفيزا من مكتب الخليج يا جماعه ياريت يطمنا ويريح قلبنا - دة لو الموضوع دة بجد يبقى قدامنا ولا بتاع 4 سنين علشان نسافر ان شاء الله - مدة طويلة اوى

شكرا وكل عام وانتم بخير

ربنا يديك ويدينا طوووووووووووولة العمر يا ابنى ..... نصيحه بقى قبل ما تسافر حاول تبقى تعرف اجراءات الحصول على المعاش هناك عشان اول ما تروح تقدم عليها على طول

قررت هاتروح فين انهارده ؟ برج خليفه ولا هاتتفرج عليه من البلكونه .
    قولتلك تعالى معايا الكنيسه انت اللى مش عاوز انت حر

قديم 31st December 2012, 10:10 AM alaashabana غير متواجد حالياً
    alaashabana
    Silver Member

alaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud ofalaashabana has much to be proud of

alaashabana's Flag is: Canada

أنا : alaashabana

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة from Dubai
    ربنا يديك ويدينا طوووووووووووولة العمر يا ابنى ..... نصيحه بقى قبل ما تسافر حاول تبقى تعرف اجراءات الحصول على المعاش هناك عشان اول ما تروح تقدم عليها على طول

قررت هاتروح فين انهارده ؟ برج خليفه ولا هاتتفرج عليه من البلكونه .
    قولتلك تعالى معايا الكنيسه انت اللى مش عاوز انت حر

كنيسة يا راجل يا طيب - ههههههههههه ضحكتنى والله - انا مرة زمان وانا صغير كنت عاوز ادخلها - انت عارف بقى الفضول بتاع العيال الصغيرة -

انهاردة احتمال نطلع من الشغل بدرى وعلى دبى مول على طول يا معلم - دى احتفالات للصبح- بيقولوا كمان جايبين واحد هينط من البرج بباراشوت - بس مش عارف هينزل فين

ما تيجى يا ابنى هيفوتك نص عمرك وابقى روح الكنيسة بكرة

فكر كدة وادينى لفلفون

سلامكو

قديم 31st December 2012, 11:04 AM صلاح شاهين غير متواجد حالياً
    صلاح شاهين
    Silver Member

صلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond repute

صلاح شاهين's Flag is: Egypt

أنا : صلاح شاهين

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamedzizo
    أنا بضم صوتي ليك و أقول أميييييييين يارب
    يارب وفقنا كلنا ووفق الناس الي داخله الانترفيوو وحنن قلب المستشار عليهم يارب شدو حلكوا وانشاء الله ربنا يعوض تعبكوا وتأخدوا ال CSQ
    وانا وبقيت الناس الي لسه دورها مجاش نشد حلنا زي مأستاذ علاء قال البلد تستاهل ان احنا نتعب ونذاكر ونطلع أحسن مافينا وبشكر الأستاذ عمرو علي google earth الي خلانا نتمشي في موريال
    كل سنة وانتوا طيبين سنة سعيدة علي كل المطاريد انشاء الله

شكراً لزوقك
    تحياتي،،،

قديم 31st December 2012, 11:18 AM صلاح شاهين غير متواجد حالياً
    صلاح شاهين
    Silver Member

صلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond reputeصلاح شاهين has a reputation beyond repute

صلاح شاهين's Flag is: Egypt

أنا : صلاح شاهين

كل لحظه والإنسانية جمعاء .. في تآلف وحب وإخاء .. وخير وتعاون وصفاء .. وقلوب كلها نقاء .. سنة جديده .. علينا سعيده .. سنة جديده وشعب مصر يجمعهم نسيج وطني واحد .. لنجني ثمار الوحدة الوطنية .. أمن وأمان واستقرار وازدهار .. أحلم مع نهاية 2012 أن ينبذ الشعب مثيري الفتنة والمتاجرين بالدين والمتعصبين والمتطرفين .. ليهنأ كل المصريين برحابة الوطن الواحد الذي يعلى قيم العفو والصفح والتسامح والتعايش والإخاء ، لنطبق بصدق مفهوم المواطنة على أرض الواقع .. كل لحظه وكل شركاء الوطن قلباً واحداً وعقلاً واحداً وصفاً واحداً ويداً واحدة .. كل لحظه وجميع المصريين والعالم أجمع في خير ويمن ورخاء.. استقبلوا العام الجديد بقلوب مملؤة بالحب والتسامح والتوحد والتعايش واحترام الآخر ، بالإيمان والعلم والحب .. نتقدم لنبقى كما كنا فخراً لجميع الأمم .

الصور المرفقة

تحذير: يتوجب عليك فحص الملفات للتأكد من خلوها من الفيروسات

تحميل الملف
    إسم الملف : صورة 2013.jpg‏
    نوع الملف: jpg
    حجم الملف : 84.6 كيلوبايت
    المشاهدات : 3

قديم 31st December 2012, 12:47 PM Miki غير متواجد حالياً
    Miki
    Senior Member

Miki is a jewel in the roughMiki is a jewel in the roughMiki is a jewel in the roughMiki is a jewel in the rough

Miki's Flag is: Egypt

أنا : Miki

كل سنة و انتم طيبين

موضوع مغلق