لاندنج ابريل 2016, كيبيك مع جولة , مونريال اتوا ميساساجا - الصفحة 4 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    نتائج انتخابات الرئاسة
    (الكاتـب : تصحيح ) (آخر مشاركة : AndrewInfub)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

لاندنج ابريل 2016, كيبيك مع جولة , مونريال اتوا ميساساجا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th July 2016, 01:57 AM alaafrench غير متواجد حالياً
    alaafrench
    Silver Member

alaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant future

أنا : alaafrench

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.serag
    شكرا على المعلومات القيمه و رحله كانت جميله
    وا انت تنزل بلد تأجر عربيه و تقضيها سفر بال سعات جوه البلد ده شىء جرء أحييك عليه

بي عندى سؤال انا ناوى أعمل لاندينج فى أخر شهر 9 و أقعد اسبوعين برضه و ماضدفت حد أتكلم فلى كده

بس فين بقى الكروت بتاعتك هتستلمها ازاى ال PR , SIN, Medical
    ارجو الرد منك لانى هسافر بأسرتى و مقلق شويتين .

وشكرا ليك مقدما و موضوع جميل

اذا سمحلى صاحب الموضوع ارد على السؤال.حضرتك ممكن تلاقى شقق مفروشه للايجار فتره الاسبوعين وهتكون ارخص من الفندق.وممكن تدور فى الموقع داairbnb.com. بالنسبه للكروت لازم يكون عندك عنوان فى كندا وممكن ما تعملش كارت الميديكال لانك مش هتقيم حاليا فى كندا.sinكارد هيعطيك رقم وانت واقف لكن الprلازم عنوان يرسل عليه
    posted via mobile device

قديم 18th September 2016, 05:53 AM Québécoiseau غير متواجد حالياً
    Québécoiseau
    Junior Member

Québécoiseau is on a distinguished road

أنا : Québécoiseau

شكراً جزيلاً على المعلومات القيمة.
    دورت ممكن أحط استفسار فين مالقتش أفضل من هنا. وبما ان حضرتك عملت لاندينج في مونتريال. أتمنى الاقي إجابة.
    انا أن شاء الله هعمل لاندينج في مونتريال في أول أكتوبر. محتاج اتأكد من الأوراق اللي اخدها معايا. غير Csq وعنوان الإقامة. لو حاجة اخدها معايا من هنا أفضل. زي صور ولا حاجة
    انا ناوي أقيم شهرين فقط. وأرجع بعد كام شهر. انا عرفت ان كارت ال PR بياخد كام شهر. يروح على العنوان اللي انا مسجله في كندا عادي؟
    ايه هو ال SIN وكارت الميديكال. المذكورين في المشاركة أعلاه. للمعلومية يعني :)
    عرفت اني ممكن أسوق برخصة مصرية معاها ترجمة ليها من أي مكتب معتمد في مصر خلال الشهرين دول. هل ده صحيح؟ وهل الرخصة بتاخد وقت أو مكلفة؟

شكرا جزيلا .
    أتمنى الاقي إجابة لاني مسافر بعد أسبوعين.
    تحياتي
    posted via mobile device

قديم 23rd September 2016, 02:49 AM alaafrench غير متواجد حالياً
    alaafrench
    Silver Member

alaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant future

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Québécoiseau
    شكراً جزيلاً على المعلومات القيمة.
    دورت ممكن أحط استفسار فين مالقتش أفضل من هنا. وبما ان حضرتك عملت لاندينج في مونتريال. أتمنى الاقي إجابة.
    انا أن شاء الله هعمل لاندينج في مونتريال في أول أكتوبر. محتاج اتأكد من الأوراق اللي اخدها معايا. غير Csq وعنوان الإقامة. لو حاجة اخدها معايا من هنا أفضل. زي صور ولا حاجة
    انا ناوي أقيم شهرين فقط. وأرجع بعد كام شهر. انا عرفت ان كارت ال PR بياخد كام شهر. يروح على العنوان اللي انا مسجله في كندا عادي؟
    ايه هو ال SIN وكارت الميديكال. المذكورين في المشاركة أعلاه. للمعلومية يعني :)
    عرفت اني ممكن أسوق برخصة مصرية معاها ترجمة ليها من أي مكتب معتمد في مصر خلال الشهرين دول. هل ده صحيح؟ وهل الرخصة بتاخد وقت أو مكلفة؟

شكرا جزيلا .
    أتمنى الاقي إجابة لاني مسافر بعد أسبوعين.
    تحياتي
    posted via mobile device

Sin دا كارت الضمان الاجتماعى.والميداليات دا كارت التأمين الصحى.والpr بياخد من شهرين إلى 3.رخصة السواقة بالفعل من تسوق بيها 6 شهور وطبعا لازم ترجمها.
    posted via mobile device

قديم 23rd September 2016, 03:12 AM alaafrench غير متواجد حالياً
    alaafrench
    Silver Member

وطبعا تجيب صورتين بنفس المقاسات المعروفه.ورقه الايمجريشن imm.وعلشان تعمل الرخصة محتاجه شويه وقت .انت اول ما توصل بالسلامه تقدم عليها وربنا يفسرها وتاليها فى اقرب وقت.وتنور موريال يا برنس
    posted via mobile device

قديم 29th September 2016, 01:58 AM Québécoiseau غير متواجد حالياً
    Québécoiseau
    Junior Member

Québécoiseau is on a distinguished road

أنا : Québécoiseau

!For Medical Professionals Only

شكرا جزيلا أستاذ علاء. تحياتي لحضرتك
    posted via mobile device

قديم 1st October 2016, 05:50 PM shawi غير متواجد حالياً
    shawi
    Colonel

shawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond repute

shawi's Flag is: Canada

أنا : shawi

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaafrench

Sin دا كارت الضمان الاجتماعى.والميداليات دا كارت التأمين الصحى.والpr بياخد من شهرين إلى 3.رخصة السواقة بالفعل من تسوق بيها 6 شهور وطبعا لازم ترجمها.
    posted via mobile device

ال SIN هو الرقم القومي....وده بيلزمك في حاجات كثير وهو شخصي ولا تعطه الا لمن يلزم ان يعرف به مثل صاحب العمل لانه سريطه بالضرايب والرواتب