أستودعكم الله ...سعدت بالوجود بينكم - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    Almatareed Mobile Version
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : Thomashib)
    المعادلة الكندية للصيادلة
    (الكاتـب : Batman ) (آخر مشاركة : LucasCen)
    حل مشكلة في ادراج مقاطع الفيديو
    (الكاتـب : يسر ) (آخر مشاركة : JamesCem)
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : JamesCem)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > إفتتاحية المنتدى > ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة

ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة نحن أسرة واحدة

ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة

أستودعكم الله ...سعدت بالوجود بينكم

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 23rd April 2010, 06:38 PM af27_3 غير متواجد حالياً
    Senior Member

af27_3 is on a distinguished road

egyptflag أستودعكم الله ...سعدت بالوجود بينكم

أنا : af27_3

أخوانى وأخواتى أعضاء منتدى المطاريد ....
    بدون مقدمات ولا رغى كتير .... بقولكم ... إلى القاء ...
    خلاص ميعاد ترحيلى للجيش قرب جدا ... والحمد لله على كل قضاءه خيره وشره ..... أتمنى منكم الدعاء لىّ ولكل من هو على شاكلتى .... ممن سيقضون فترة عقوبتهم فى الجيش .... وأنا ومع حزنى الشديد على العمر ألى ضاع وألى هيضيع لسه فى الجيش .... بس أنا متأكد أن كل تجربة قاسية ليها أكيد منافع وليها جانبها المضىء زى ماليها جانبها المظلم ....
    أحب أشكركم وأبدى سعادتى على الوقت ألى قضيته ما بين ناس زيكم أقل ما يقال عنهم أنهم ناس بيحبوا بلدهم ومهمومبن بهمومها رغم الغربة ... وناس أتعلمت منهم كتير ... وموضوعاتهم وأرائهم هى بمثابة جواهر فى بحر المنتديات والأنترنت .... لن أخص بالذكر أحد .. حتى لا أنسى منهم أحد ... واحب أشكركم على العالم الأفتراضى الجميل ده ألى هو المطاريد ... ألى كان أول منتدى أشارك فيه بإنتظام . شكرا أستاذ حشيش صاحب الفكره..
    أدعولى وما تنسونيش .... وأفتكرونى بالخير ... ده لو حبيتوا تفتكرونى .... زى ما أنا لو باقى من العمر شىء ههفتكركم بكل خير بأذن الله .... ولنا لقاء بإذن الله ... أول ما أخد إفراج وأنزل فى أول زيارة ...
    لكل ألى هيقرى الموضوع د بطلب منه يدعيلى بالخير ... أن ربنا يصبرنى .... وبشكره ..
    شكرا لك يا غير مسجل.... شكرا ليكوا كلكم .... شكرا لكل الى كلف نفسه عناء قرأة الموضوع ....
    وأحب أستأذن الأستاذ حشيش بانى أنزل رابط لقصة المنتوف فى محاورات المصريين لقرأتها .... حتى يتذكرنى الجميع ويتذكروا كل من يؤدى شرف الخدمة العسكرية المقدس ..... ولنا الله .... وليس أحدا غيره ..رابط قصة المنتوف لحشيش فى محاورات المصريين ..
    https://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=4453
    .... وشكرا للجميع ...( ملحوظة لو ظهر أسم العضوية بتاعتك ما تقلقش ... أنا عامل أدراج أتوماتيكى لأسم العضو ألى هيقرى الموضوع )

اقتباس
    وأعتذر مقدما لأى حد هيرد على الموضوع ولم يجد رد منى عليه .... لأن الوقت لن يسعفنى للرد ...

الموضوع الأصلي : أستودعكم الله ...سعدت بالوجود بينكم     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : af27_3

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    أستودعكم الله ...سعدت بالوجود بينكم ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة صدفة 57 6318 23rd April 2010 06:38 PM
    شوف دفاع أبراهيم حسن عن ممدوح عباس الشباب والرياضة biopasha 12 2919 29th March 2010 12:08 PM
    حال المصري وحكومته فى هذا الكراكتير خمسة فرفشة هيثم علي 2 1081 17th March 2010 10:04 PM
    الله أكبر ولله الحمد شؤون إسلامية شهيرة 3 1813 11th December 2009 01:48 PM
    اخطاء عجزت مايكروسوفت ايجاد تفسير لها !! أرشيف أبواب الكمبيوتر والإتصالات af27_3 8 4949 2nd December 2009 05:20 PM

قديم 23rd April 2010, 06:46 PM اليس في بلاد العجائب غير متواجد حالياً
    اليس في بلاد العجائب
    Senior Member

اليس في بلاد العجائب is on a distinguished road

أنا : اليس في بلاد العجائب

نستودعك الله الذي لا تضيع دوائعه
    و مستنينك لما ترجع ان شاء الله و تحكيلنا حاجات كتير
    خلي بالك من نفسك

قديم 23rd April 2010, 06:49 PM dr-amira غير متواجد حالياً
    dr-amira
    Colonel

dr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond reputedr-amira has a reputation beyond repute

dr-amira's Flag is: Egypt

أنا : dr-amira

فيه ايه يابنى قطعت قلبى ...زى ما تكون رايح المقصلة مش الجيش ....شد حيلك واعمل هدف انك تحفظ القرأن فى الفترة ديه وان شاء الله ترجع بالسلامة.... وكفاية زمان مامتك جالها اكتئاب من اللى انت عاملة ده

قديم 23rd April 2010, 06:53 PM العندليب غير متواجد حالياً
    العندليب
    Senior Member

العندليب is a glorious beacon of lightالعندليب is a glorious beacon of lightالعندليب is a glorious beacon of lightالعندليب is a glorious beacon of lightالعندليب is a glorious beacon of lightالعندليب is a glorious beacon of light

أنا : العندليب

انشاء الله ترجع لنا بالسلامة

قديم 23rd April 2010, 07:08 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

أنا : nash

!For Medical Professionals Only

يا أحمد الجيش للجدعان وكفايه فكرة أنك بتدافع عن أخوانك في المطاريد...

صدقني فترة وتعدي وهاترجع تفتكرها وتحكيها كنوادر وأيام جميله ... والله كل اللي دخلوا الجيش كانوا بيحكوا حكايات تضحك ليها من القلب ...وتحس أن اللي بيحكي فخور بالفترة دي من حياته ...

وبعدين دي أول خطوة في عالم الجد وبعدها تنطلق في الحياة بتوفيق من رب العالمين ودعاء الوالدين...

فيه مثل عندنا وأنا مؤمنه بيه جدا ... كبرها بتكبر .. صغرها بتصغر ...

وبعدين فينك عن المقوله ( أنا عند ظن عبدي بي ) ؟ يعني إحسن الظن بالله وهاتلاقي كل أمورك بحول الله وقوته متيسرة وبلاش التشاؤم الكبير ده .. علشان الأيام تعدي بسرعه ..

ماقولتش دخلت أنهي قسم؟؟ أياكش سلاح المشاة ... انا سمعت أنه غتت أوي

علي فكرة والله العظيم كنت في بالي النهارده ودعيتلك ربنا ييسر لك الأمور كلها وإن شاء الله خير ...

بقولك هو أنتوا معندكوش نت في الجيش؟

قديم 23rd April 2010, 07:09 PM مصرية غير متواجد حالياً
    مصرية
    Platinum Member

مصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond repute

مصرية's Flag is: Egypt

أنا : مصرية

تروح وترجع بالسلامة يا أحمد ... إنت مش رايح المعتقل متقلقش إن شاء الله حترجع مبسوط ومش حيحصل حاجة تضايقك وبعدين جايز تعرف هو الجيش بتاعنا راح فين علشان مش لاقيينه في البلد بقاله فترة

ترجع بالسلامة إن شاء الله وتحكيلنا على يومياتك هناك ... ومشكووووور على قصة المنتوف اللي مكنتش عارفة أقراها فين

قديم 23rd April 2010, 07:14 PM شرقاوي غير متواجد حالياً
    شرقاوي
    Member

شرقاوي is on a distinguished road

أنا : شرقاوي

ربنا يطلعك منه على خير
    وان شاء الله ترجع احسن ما رحت
    وما تتشائمش كله خير باذن الله وفكر على انها تجربة مختلفة مش تتوقع السوء من الاول

قديم 23rd April 2010, 07:20 PM أحمد باشــا غير متواجد حالياً
    أحمد باشــا
    Platinum Member

أحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond repute

أنا : أحمد باشــا

خلاص نويت عالجهادية يا باشمهندس

ايه يا عم الفيلم الهندي اللي انت عامله ده

دي دعاية سيئة عن الجيش للأجيال القادمة

و متقلقش قوي هم اول 45 يوم لو كنت هتبقى ظابط احتياط

و بعد كده هتلاقي مبيت يومي و اجازات و آخر نعنشة

لعلمك الجيش مدرسة كبيرة جدا للإنسان بيخرج بعدها عنده خبرات لا تقدر بمال

يعني على الأقل هتعرف قيمة اهلك و صحابك و تحترم اي أكل في بيتكم

و كمان لو انت موقعتش على اي اوراق في التجنيد ممكن تلاقي نفسك عسكور مقطقط

منتظرينك قريبا يا صديق ... و لو رحت فايد أو بني يوسف ألسلام أمانة

قديم 23rd April 2010, 07:22 PM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

مدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond repute

أنا : مدى

سيادة الباشا أحمد..
    هنفتقدك أووي والله..
    انت من الشخصيات اللي الواحد يفخر بتواجده معاهم في نفس المكان..
    زي ما كلهم قالوا لك اتفائل..واقبل ع الجيش بنية خدمة بلدك وطاعة لله (واعدوا لهم مااستطعتم من قوة ومن رباط الخيل) وربنا هيراضيك وهتكون من احلى فترات حياتك..بإذن الله..

أحمد..
    أحفظ الله يحفظك ..احفظ الله تجده تجاهك ..
    إذا سألت فسأل الله..وإذا استعنت فاستعن بالله..
    واعلم ان الأمة لو اجتمعت على ان ينفعوك بشيء ..لن ينفعوك الا بشيء قد كتبه الله لك..
    ولو اجتمعت على ان يضروك بشيء ..لن يضروك الا بشيء قد كتبه الله عليك..

واعلم ان النصر مع الصبر وان مع العسر يسر..

نستودع الله دينك وأمانتك وخواتيم اعمالك..ونشوف وشك بخير ياارب..
    مش هننساك من دعواتنا ..
    وانت كمان افتكرنا..

بالله عليك ابقى طمنا عليك لما تنزل اجازات..

في أمان الله ..

قديم 23rd April 2010, 07:43 PM sincere غير متواجد حالياً
    sincere
    Silver Member

sincere will become famous soon enoughsincere will become famous soon enough

أنا : sincere

ربنا معاك يا بني

و يكون جيش لطيف ظريف خفيف