الإعداد لمقابلة كيبك والاسئلة الخاصه بالمقابله وتجارب الاعضاء الشخصية - الصفحة 393 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

الإعداد لمقابلة كيبك والاسئلة الخاصه بالمقابله وتجارب الاعضاء الشخصية

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 26th January 2013, 07:14 PM نور بغداد غير متواجد حالياً
    نور بغداد
    Member

نور بغداد is a splendid one to beholdنور بغداد is a splendid one to beholdنور بغداد is a splendid one to beholdنور بغداد is a splendid one to beholdنور بغداد is a splendid one to beholdنور بغداد is a splendid one to behold

نور بغداد's Flag is: Iraq

أنا : نور بغداد

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng. Yousef
    سوري يا جماعة فيه خطأ في اللينكات
    دي اللينكات الصحيحة:

https://play.google.com/store/apps/d...ZHJvaWQuZnIiXQ

https://play.google.com/store/apps/d...MDA3LnRhbGsiXQ

بالتوتفيق

مجهود مميز احسنت

قديم 9th March 2013, 12:15 AM عمدة غير متواجد حالياً
    عمدة
    Silver Member

عمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant futureعمدة has a brilliant future

عمدة's Flag is: Egypt

:Canada:

أنا : عمدة

انا حابب اسلم على كل الناس اللى جت التوبيك دة والتوبيك دة بناسها الجملية كلهم من بداية اول صفحة لاخر صفحة كانت وش الخير علينا كلنا عقبالكم يارب كلكم وتنجحوا كلكم فى الانترفيو اهم حاجة فى الانترفيو انك تبقى عارف ترد فى منتهى البساطة بيسالك عن حياتك الدراسية او العملية بيسالك فى ملفك حتى وانت واخد تى سى اف او دالف خلى عندك ثقة فى ربنا انك تعبت كتير وذاكرت عشان تبقى احسن وربك شايف من فوق كل شىء يبقى لازم هيقف جنبك ويعديك من الانترفيو ومش من الانترفيو بس بس فى كل حياتك انا عرفت الصفحة دى وكنت عارف اياميها محاميين كتير اللى بياخد 3000 دولار واللى بياخد مش عارف كام ربك عالم بالحال الواحد لازم ياخدها تحدى عشان توصل تتعب دلوقتى عشان ترتاح بقية عمرك كلة حابب اقولكم الكلام دة لان الهجرة لكندا مش صعبة هى عاوزة مذاكرة شوية بس حاولوا تسمعوا اغانى فرنسى راديو اقروا بصوت عالى مسموع مش عيب عشان توصل لازم تعمل المستحيل اسمعوا ميشيل توماس الراجل اللى عمرى ماهنسى فضلة اكتشافى لية على شبكة الانترنت وطريقتة البسيطة السهلة اللى خلتنى مش احب بس بل اتعلق باللغة الفرنسية اللغة الجميلة فعلا اللى كنت فعلا بواجة صعوبة فى النطق معاها فى الاول بس ميشيل توماس حببنى فى اللغة جدا اشكر كل الناس فعلا اللى وقفت معايا هنا فى المنتدى او حتى برة المنتدى ناس كتير فضلها عليا قعدت على المنتدى عشان تقولنا ازاى مشوا طريق صعب من بداية المشوار وشاركونا احلى اللحظات زى ما انا حابب اشارك معاكم بكلماتى هنا عشان تكون كلمات تشجيع لناس كتير بعدينا من الحاجات كمان الجميلة كمان البرامج الحلوة اللى انصحكم بيها عندكم rosetta stone من احلى البرامج فى تعلم اللغة الفرنسية وللعلم جميل وبلغات مختلفة كمان مش مهم بتدرس فى مركز غالى او مركز رخيص المهم تذاكر اقرا كتير معلومات على المنتدى هتفيدك ماتزهقش كل ماتقرا اكتر اكيد هتعرف اكتر المستشار مش بيخوف ولا حاجة انا اول مادخلت الانترفيو كنت قلقان بس قلت فى بالى تعبت سنتين من حياتى وحطيت هدف انى هوصل يبقى اقول اللى عندى بثقة انا عملت اللى عليا وذاكرت فرنسى كويس اة كنت مطحون فى الشغل بس هى الحياة كدة تحدى انا بقول الكلام دة عشان احساس الكسل ممكن ينتابك احيانا امتى بس الانترفيو اتاخروا اصبر ربك شايف كل شىء من فوق وعلى تعبك هيكافئك اكيد على فكرة انا جالى ميل الانترفيو السنة اللى فاتت يوم تاريخ ميلادى ودى كانت هدية ربنا ليا ربنا يوفقكم كلم فى الانترفيوهات ويارب الناس كلها تكون دايما مبسوطة

قديم 16th March 2013, 08:47 PM Eng. Mero غير متواجد حالياً
    Eng. Mero
    Senior Member

Eng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant futureEng. Mero has a brilliant future

Eng. Mero's Flag is: Canada

أنا : Eng. Mero

للي عايز يجرب نفسه ف حل اسئلة المقابلة ...
    https://quebecinterview.blogspot.com/

قديم 20th May 2013, 10:17 PM aimanalhaddad غير متواجد حالياً
    aimanalhaddad
    Junior Member

aimanalhaddad is on a distinguished road

aimanalhaddad's Flag is: Egypt

أنا : aimanalhaddad

انا عندي مقابلة يوم 4-7-2013 وبجد محتاج الاسئلة المتوقعة في المقابلة وشكرا

قديم 6th June 2013, 09:42 AM ehabgrias غير متواجد حالياً
    ehabgrias
    Junior Member

ehabgrias is on a distinguished road

ehabgrias's Flag is: Egypt

أنا : ehabgrias

!For Medical Professionals Only

قدمت 10/2011
    جالى رقم الملف 11/2011
    عايز اعرف امتى ميعاد المقابلة

قديم 3rd October 2014, 06:54 PM chemistry غير متواجد حالياً
    chemistry
    Platinum Member

chemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond repute

chemistry's Flag is: Canada

أنا : chemistry

توبيك جميل بس اتنسى

قديم 3rd October 2014, 06:55 PM chemistry غير متواجد حالياً
    chemistry
    Platinum Member

chemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond reputechemistry has a reputation beyond repute

chemistry's Flag is: Canada

أنا : chemistry

بالتوفيق لكل اللى داخلين الميشن اللى جاية

قديم 28th April 2018, 08:35 AM Reery غير متواجد حالياً
    Reery
    Junior Member

Reery is on a distinguished road

أنا : Reery

هل اجادة الفرنسيه شرط اساسى للتقدم للهجرة بكيبك
    انا معلمة انجليزى ولا اجيد الفرنسيه هل اقدر اقدم والمقابله بالفرنسيه فقط مش ممكن تكون بالانجليزى؟؟

قديم 2nd May 2018, 12:46 AM Remon.soliman غير متواجد حالياً
    Remon.soliman
    Moderator

Remon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond repute

Remon.soliman's Flag is: Kuwait

أنا : Remon.soliman

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Reery
    هل اجادة الفرنسيه شرط اساسى للتقدم للهجرة بكيبك
    انا معلمة انجليزى ولا اجيد الفرنسيه هل اقدر اقدم والمقابله بالفرنسيه فقط مش ممكن تكون بالانجليزى؟؟

لا مش شرط لغة
    بشرط اكتمال النقط للحد الأدني المطلوب 50 أعزب و 59 متزوج
    والمقابلة اتلغت
    الموضوع ده قديم
    posted via mobile device