طفح الكيل ... يا مطاريد - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > إفتتاحية المنتدى > إقتراحات ... مشاكل تقنية

إقتراحات ... مشاكل تقنية هنا نتواصل مع إدارة المنتدى

إقتراحات ... مشاكل تقنية

طفح الكيل ... يا مطاريد

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th July 2013, 07:28 PM Eng.Fathy Elbanna غير متواجد حالياً
    Silver Member

Eng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond reputeEng.Fathy Elbanna has a reputation beyond repute

Eng.Fathy Elbanna's Flag is: Egypt

egypt طفح الكيل ... يا مطاريد

أنا : Eng.Fathy Elbanna

لأول مرة أحس ان أنا مش فى المنتدى اللى أنا عارفو
    لأول مرة أحس ان الأزمات بتظهر حقايق الناس
    الحقيقة أنا من النوع اللى بيحب جدا الذوق والموضوعية
    حتى لو اختلفنا فى الرأى ...
    لكن وصل بينا الحال اننا مختلفين على دم المصريين
    سواء اخوان - مش اخوان - مسلم - مش مسلم - ملتزم - وسطى - صايع - همجى - منظم
    واللى بيقنع نفسه بأنها حرب ع الإرهاب يبقى واهم ... اتقوا الله فى حرمة الدماء فى حرمة شهر رمضان
    وأنا اتعجب من ترك الحبل على الغارب فى مثل هذا الأمر ... وهتعجب ليه ؟
    ما هو الدم وحرمة قتل المصريين بقى شئ يقبل الحوار ويناقش ومن حقنا أن نتفق أو نختلف عليه !!!
    يال المهزلة ...
    أدعو الإدارة ألا تكمل دور الإعلام الفاسد بترك القضية متاحة للنقاش والجدال والشماتة
    وحسبنا الله ونعم الوكيل ..

(( فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ))

الموضوع الأصلي : طفح الكيل ... يا مطاريد     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Eng.Fathy Elbanna

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    يا بلادي لا تئني أدب وشعر وقراءات متنوعة تكسير 1 737 12th January 2016 08:01 PM
    مصر والسجان أدب وشعر وقراءات متنوعة Eng.Fathy Elbanna 0 554 30th August 2014 05:39 AM
    بأمارة أيه فى تغيير ؟! أدب وشعر وقراءات متنوعة خالة عواصف 3 957 14th August 2014 06:30 AM
    نفحات رمضانية ... يا باغي الخير أقبل شؤون إسلامية Eng.Fathy Elbanna 4 686 28th June 2014 07:19 AM
    كل سنة وانتوا طيبين يا مطاريد ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة جني الحسن 10 1231 18th June 2014 04:17 PM

قديم 27th July 2013, 07:57 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

متفهم قرارك يا باشمهندس وليس لى تعليق فوق ما قلته بعد أن أصبحت حرمة الدم أقل من حرمة الماء! ... فرقاء يهللون فرحين كلما سقط شاب أو فتاة مدرجين فى دمائهم فى رابعة أو الإسكندرية أو المنصورة ... الإدارة من جانبها تتعامل مع أى خروج عن الأداب العامة للحوار بحزم لكن مطلوب أن يتعاون الأعضاء معها بنقد الأفكار وليس الأشخاص والإرتقاء بمستوى الحوار ... يمكن للجميع أن يعبر عما يريد بأسلوب أقل حدة وأكثر إحتراماً ... أتمنى أن يكون قرارك وليد حالة الإحباط التى نعيشها جميعاً وليس قراراً نهائياً ... تحياتى

قديم 27th July 2013, 08:24 PM snow غير متواجد حالياً
    snow
    Member

snow is a name known to allsnow is a name known to allsnow is a name known to allsnow is a name known to allsnow is a name known to allsnow is a name known to all

أنا : snow

و النبى يا جماعة كل اللى بيحصل ده اسمه سياسه و بلد مفتوح فلما يبقى فيه حرية مايجيش العيل الغلس اللى بيغلس على الاولاد فى الحارة المصرية لما بيلعبوا مع بعض اللى هو الاخوان يعنى
    او ابو جلد طخين و يقول لا شرعية يا مش لاعب فى كده فى الدنيا بالذمة ياراجل يا بالغ انت وهو
    شفت السيسى عمل ايه ,,,, فى طلب بدون حشد مسبق نجد 33 مليون فى الشارع
    طب سوال للاخوة الافاضل
    انت شفتوا حشد امس صح ؟؟؟؟ انتوا عندكم استعداد تتغافلوا عن ما رايتم امس
    يا افاضل
    بقول لكم الكتلة الشعبية ليست مع الاخوان هذة حقيقة

قديم 27th July 2013, 09:31 PM س ص غير متواجد حالياً
    س ص
    Senior Member

س ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant future

س ص's Flag is: Egypt

أنا : س ص

لم اكن اتخيل ان الحقد والكراهية يمكن ان تصل لهذا الحد

الى كل من يشمت ويفرح فى الدماء

الستم بشرا

ام انكم لا تخجلون

اتقوا الله

وتذكروا انكم ستقفون بين يديه

من اباح الدم شريك فى الوزر

وقريبا حسابكم سيكون عسيرا

قديم 27th July 2013, 10:31 PM ليان غير متواجد حالياً
    ليان
    Member

ليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant futureليان has a brilliant future

أنا : ليان

!For Medical Professionals Only

اصبح التحريض علي القتل
    شئ عادي من وجهة نظر الارهابيين
    سبحانه تعالي
    الغل و الكراهية قضوا علي كل ملامح الانسانية
    الحساب قادم فان لم يكن من القضاء في الدنيا
    فلا مفر من قضاء الله في الأخرة

قديم 27th July 2013, 10:55 PM savary غير متواجد حالياً
    savary
    Brigadier General

savary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond reputesavary has a reputation beyond repute

أنا : savary

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Fathy Elbanna
    واللى بيقنع نفسه بأنها حرب ع الإرهاب يبقى واهم ... اتقوا الله فى حرمة الدماء فى حرمة شهر رمضان
    ما هو الدم وحرمة قتل المصريين بقى شئ يقبل الحوار ويناقش ومن حقنا أن نتفق أو نختلف عليه !!!
    يال المهزلة ...
    أدعو الإدارة ألا تكمل دور الإعلام الفاسد بترك القضية متاحة للنقاش والجدال والشماتة

(( فَسَتَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ))

كلام جميل الحقيقة

و موقف - قبل اى حاجة - انسانى

الحرب الأهلية مش هتقوم لما نرفع سلاحنا فى وش بعض , الحرب الأهلية هتقوم لما نفقد انسانيتنا

مع بعض - باسم يوسف .

معلش بقى كلمة واقفة فى زورى ... هو انتوا كنتوا فين لما كان الدبح شغال من الأعناق ..اه وربنا من الاعناق

فى مسرح البالون - مجلس الوزراء - العباسية - محمد محمود - بورسعيد - القصر العينى ؟؟

كنتوا فين لما اتقتل ظلما و غدرا ... مينا دانيال و عماد عفت و محمد محسن و كاريكا و بهاء السنوسى ؟

طيب كنتوا فين لما اتقتل جيكا و كريستى و الحسينى ابو ضيف ؟

ولا دول بالنسبالكم مش بنى ادمين يعنى عشان مش اخوان ؟؟

أو عشان مش اسلاميين ؟؟

ما هما برده كانوا شباب زى الفل و سلمى و مكنوش بيطالبوا بحاجة لنفسهم او لجماعتهم أو لاخ من اخوانهم

كانوا بيطالبوا بحاجة للبلد دى كلها !

كانوا بيطالبوا بتطهير الداخلية

و كانوا بيطالبوا المجلس العسكرى بتسليم السلطة

وكانوا بيطالبوا بانتخابات رئاسية

وكانوا بيطالبوا بدستور لكل المصريين

كنتوا فين وقتها ... ؟

الضمير دا طلعلكم امتى ...؟

احساسكم بحرمانية الدم و بقسوة فقد الاخ و الصديق و الزميل ... طلعتلكم امتى ؟

احساسكم بدنائة التحريض على قتل الناس ... طلعتلكم امتى ؟

مكنتوش بتقروا أو بتسمعوا أو بتشوفوا التحريض دا ؟ ؟

طاب مكنتوش بتشوف جثث الشباب اللى زى الورد دا ؟؟

ولا انتوا مكنتوش متابعين وقتها حاجة ؟

ربنا يرحم الجميع و يرحمنا برحمته .

قديم 28th July 2013, 06:29 AM دكتور مهندس جمال الشربيني غير متواجد حالياً
    دكتور مهندس جمال الشربيني
    إستشارى الحلول الجذرية

دكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond reputeدكتور مهندس جمال الشربيني has a reputation beyond repute

دكتور مهندس جمال الشربيني's Flag is: Egypt

:noentery:

أنا : دكتور مهندس جمال الشربيني

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Fathy Elbanna
    يال المهزلة ...

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة savary
    كلام جميل الحقيقة

و موقف - قبل اى حاجة - انسانى

الحرب الأهلية مش هتقوم لما نرفع سلاحنا فى وش بعض , الحرب الأهلية هتقوم لما نفقد انسانيتنا

مع بعض - باسم يوسف .

معلش بقى كلمة واقفة فى زورى ... هو انتوا كنتوا فين لما كان الدبح شغال من الأعناق ..اه وربنا من الاعناق

فى مسرح البالون - مجلس الوزراء - العباسية - محمد محمود - بورسعيد - القصر العينى ؟؟

كنتوا فين لما اتقتل ظلما و غدرا ... مينا دانيال و عماد عفت و محمد محسن و كاريكا و بهاء السنوسى ؟

طيب كنتوا فين لما اتقتل جيكا و كريستى و الحسينى ابو ضيف ؟

ولا دول بالنسبالكم مش بنى ادمين يعنى عشان مش اخوان ؟؟

أو عشان مش اسلاميين ؟؟

ما هما برده كانوا شباب زى الفل و سلمى و مكنوش بيطالبوا بحاجة لنفسهم او لجماعتهم أو لاخ من اخوانهم

كانوا بيطالبوا بحاجة للبلد دى كلها !

كانوا بيطالبوا بتطهير الداخلية

و كانوا بيطالبوا المجلس العسكرى بتسليم السلطة

وكانوا بيطالبوا بانتخابات رئاسية

وكانوا بيطالبوا بدستور لكل المصريين

كنتوا فين وقتها ... ؟

الضمير دا طلعلكم امتى ...؟

احساسكم بحرمانية الدم و بقسوة فقد الاخ و الصديق و الزميل ... طلعتلكم امتى ؟

احساسكم بدنائة التحريض على قتل الناس ... طلعتلكم امتى ؟

مكنتوش بتقروا أو بتسمعوا أو بتشوفوا التحريض دا ؟ ؟

طاب مكنتوش بتشوف جثث الشباب اللى زى الورد دا ؟؟

ولا انتوا مكنتوش متابعين وقتها حاجة ؟

ربنا يرحم الجميع و يرحمنا برحمته .

مجرد عينة
    يا ناس ياهووو
    واحد مصري بيعتزل
    وشافوا المصري التاني
    بيرد عليه إزاي

الله يرحمك يا
    سعد زغلول
    قلتها في كلمتين ١٠٠٪ صح
    مفيش فايدة

البقاء لله في إنهيار أخلاق