مكاتب الترجمة المعتمدة - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    نتائج انتخابات الرئاسة
    (الكاتـب : تصحيح ) (آخر مشاركة : AndrewInfub)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > أرشيف الباب

أرشيف الباب

مكاتب الترجمة المعتمدة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 16th December 2010, 03:53 PM kebkawy غير متواجد حالياً
    kebkawy
    Member

kebkawy will become famous soon enoughkebkawy will become famous soon enough

kebkawy's Flag is: Aaland

أنا : kebkawy

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأهلاوي الأصيل
    كلامك سليم يا حمودي باشا...لا يفتى ومالك في المدينة
    ورق كيبيك اللي كان محتاج ترجمة انا اللي ترجمته بنفسي وما روحتش لأي مكتب ترجمة
    والورق مشي وكل حاجة زي الفل من غير أي مشكلة

ده حسب كلام الاهلاوى الاصيل وده راجل خبرة ، طيب انا مترجم الورق عند دكتور بكلية الالسن ومختوم بختم الكلية ، يبقي كده ينفع ولا رايكم ايه.. وشكرا

التعديل الأخير تم بواسطة kebkawy ; 16th December 2010 الساعة 04:11 PM

قديم 16th December 2010, 04:58 PM samaa raof غير متواجد حالياً
    samaa raof
    Member

samaa raof is on a distinguished road

أنا : samaa raof

انا جوزى ترجم ورقنا عند ايهاب اسكندر والورق كان كويس جدا واحسن من مكتب فؤادنعمة لاننا ترجمنا ورق عنده قبل كدة والفرق فى السعر كمان كبير الورقة عند ايهاب اسكندر بعد الفصال وقفت بحوالى 40 جنيه لكن فؤاد نعمة الورقة من 5 سنين ب 75الله اعلم دلوقتى بكام
    (احنا مقدمين فيدرال والحمد لله فلوسنا اتسحبت يبقى الترجمة اتقبلت والحمد لله)

قديم 17th December 2010, 02:43 AM حسبى الله ونعم الوكيل غير متواجد حالياً
    حسبى الله ونعم الوكيل
    Junior Member

حسبى الله ونعم الوكيل is on a distinguished road

حسبى الله ونعم الوكيل's Flag is: Egypt

أنا : حسبى الله ونعم الوكيل

الاسعار غالية جدا والخوف يكون الناس دى بترجم عن طريق مواقع ترجمة تبقى مصيبة بس الاسعار بجد مولعة بس يفضل فعلا تكون من مكان عشان الختم وحتى لو فيها غلط يبقى مسئولية المترجم مش انتا
    لكن فى معلومة هل شرط اللى مقدم كيبك يترجم فرنساوى ولا ممكن انجليزى
    واسعار الترجمة الانجليزى معقولة لكن الفرنساوى واضح انها اغلى
    هل فى مكاتب بترجم لغة فرنسية ومعتمدة واسعارها مناسبة
    ومحدش يقولى فواد نعمة ولا ايهاب اسكندر لانه مش فرنساوى وشكرا

قديم 25th December 2010, 08:38 AM dr_mohamedimam غير متواجد حالياً
    dr_mohamedimam
    Senior Member

dr_mohamedimam is on a distinguished road

dr_mohamedimam's Flag is: Egypt

أنا : dr_mohamedimam

حد يعرف مكاتب ترجمة معتمدة في السعودية(بريدة-أو الرياض أو المدينة)؟؟و ازاي أعرف انه مكتب ترجمة معتمد..
    أنا أعرف مكتب هنا في الرس كان لية زميل ترجم عنده ورقه عشان بعثة لبريطانيا.. هل كدا يكون مكتب معتمد؟؟ مع العلم اني حقدم ان شاءالله فيدرال .. من السعودية..

قديم 6th May 2011, 07:47 AM ashraf_ram غير متواجد حالياً
    ashraf_ram
    Member

ashraf_ram is a jewel in the roughashraf_ram is a jewel in the roughashraf_ram is a jewel in the roughashraf_ram is a jewel in the rough

ashraf_ram's Flag is: United Arab Emirates

أنا : ashraf_ram

!For Medical Professionals Only

يا جماعة انا ترجمت ورقي عند مكتب فؤاد نعمة و انا دلوقتي مش في مصر يا تري ممكن ابعت صور منه او حتي اصور الاوراق الوان بتكون شبه الورق الاصلي يا تري ممكن يقبلوه ؟ و يا تري لازم اعمل امتحانات تحديد المستوي في اللغة و لا ممكن يحددوه اثناء الانترفيو ؟ انا مقدم كيبك
    ياريت اللي يعرف الاجابة يبعتلي علي الايميل

التعديل الأخير تم بواسطة canada wait me ; 25th August 2013 الساعة 06:21 PM سبب آخر: حذف ايميل

قديم 22nd July 2011, 08:01 PM alisasa غير متواجد حالياً
    alisasa
    Junior Member

alisasa is on a distinguished road

alisasa's Flag is: Egypt

أنا : alisasa

إلى الأخوة الذين يسألون عن مكاتب الترجمة المعتمدة في مصر

يوجد مكتب E&H في ميدان التحرير معتمد من سفارة كندا وقد قمت بترجمة جميع أوراقي عنده
    وقد تقاضى 35 جنيه على ترجمة الورقة الواحدة وقبلت الأوراق في السفارة الكندية من غير اي مشاكل

وعنوان المكتب هو:

للترجمة (E&H)
    11 ميدان التحرير
    ويوجد فرع آخر في سيتي ستارز

تليفون 25757331
    محمول 0127370841

والعطلة الأسبوعية يوم الجمعة

باب المكتب يقع بجوار قهوة وادي النيل مباشرة والموجودة في ميدان التحرير ما بين شارع طلعت حرب وقصر النيل

وربنا يوفق الجميع

قديم 24th July 2011, 09:51 PM HanyMan غير متواجد حالياً
    HanyMan
    Golden Member

HanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond repute

أنا : HanyMan

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alisasa
    إلى الأخوة الذين يسألون عن مكاتب الترجمة المعتمدة في مصر

يوجد مكتب E&H في ميدان التحرير معتمد من سفارة كندا وقد قمت بترجمة جميع أوراقي عنده
    وقد تقاضى 35 جنيه على ترجمة الورقة الواحدة وقبلت الأوراق في السفارة الكندية من غير اي مشاكل

وعنوان المكتب هو:

للترجمة (E&H)
    11 ميدان التحرير
    ويوجد فرع آخر في سيتي ستارز

تليفون 25757331
    محمول 0127370841

والعطلة الأسبوعية يوم الجمعة

باب المكتب يقع بجوار قهوة وادي النيل مباشرة والموجودة في ميدان التحرير ما بين شارع طلعت حرب وقصر النيل

وربنا يوفق الجميع

أهو بالمرة الواحد يعتصملة يومين....

ياريت لو حد يعرف مكتب ترجمة معتمد فى الكويت ويكون كويس

قديم 31st August 2011, 12:45 AM noozzaa غير متواجد حالياً
    noozzaa
    Junior Member

noozzaa is on a distinguished road

noozzaa's Flag is: Egypt

افتراضي الاخوة والاخوات الراغبين فى الوصول لمكاتب الترجمة المعتمدة

أنا : noozzaa

السلام عليكم ورحمة الله
    انا قرئت كتير هنا فى المنتدى وخاصة فى قسم شئون المغتربين عن اخوة بيسألوا عن مكاتب ترجمة فى السعودية أو فى مصر وغيرها من البلاد العربية لاحتياجهم لترجمة بعض الوثائق والشهادات الخاصة بالهجرة والتقديم فى الجامعات. ياجماعة مش يشترط مكان المكتب لان ممكن اى مكتب فى اى مكان او حتى اى مترجم حر من اى بلد يترجملك الورق وده عن طريق انك تسحبه سكنر وتبعته بالايميل والمترجم او المكتب بيترجمه ويبعته برده لحضرتك على الايميل. ده اولا ثانيا، بالنسبة للمكاتب المعتمدة والكلام ده وان اسعارها غالية علشان تبقى الترجمة ادق معلش دى شوية نصباية. لان انا مترجمة حرة وبشتغل مع اكثر من مكتب من المكاتب المعتمدة دى فى مصر وفى السعودية والامارات وده من خلال ان المكتب بيبعت الشغل بلايميل وابعته مترجم برده بلايمل وده الحال فى جميع المكاتب ومع غيرى من المترجمين وعلى فكرة المكاتب زى ما بتستغلكوا جامد وتغلى الاسعار هى بتستغلنا بردة لانها مش بتحسبنا حتى ولا بربع السعر الى بتحسبكوا عليه.الفكرة الى عاوزة اوصلها انك ممكن توفر على نفسك التكاليف دى وتوفر تعب انك تروح لحد المكتب مرة واتنين علشان تخلص الورق وتتعامل مباشرة مع اى مترجم حر مش شرط مكتب. وده هيوفر وقت وتكاليف وسهل جدا انك تلاقى المترجمين من خلال النت. كمان الى مش يعرف يوصل لمترجم ممكن يراسلنى وانا لو فاضية فى الوقت ده ومش شغالة فى مشروع ترجمه هخلصله ورقه بنفسى او انى اديله ايمالات عدد من الزملة الموثوق فيهم والى بيخلصوا شغل المكاتب المعتمدة دى.

يارب مش اكون طولت عليكم وخصوصا ان دى اول مشاركة
    مترجمة مصرية

قديم 17th November 2012, 05:48 PM moumenh غير متواجد حالياً
    moumenh
    Junior Member

moumenh is on a distinguished road

أنا : moumenh

فى مكتب اسمة العربية لخدمات الترجمة ممتاز لانه له فروع فى مصر كلها ومعتمد من السفارة الكندية ودى تفاصيلة
    من افضل مكاتب الترجمة المعتمدة فى السفارات والخارجية فى مصر التى تعاملت معها وهو ممتاز بالفعل عن تجربة شخصيةالمكتب يعمل فى جميع انواع الترجمة وله فروع فى مصر كافة يستاهل لقب افضل مكتب ترجمة فى مصر والوطن العربى وباين طبعا من اسم الموقع واسم المكتب " العربية لخدمات الترجمة "Tel: 0111 300 70 74
    01004554331
    E-Mail: [email protected]
    website: www.arabictranslation.tk
    تحياتى بالتوفيق انشاء الله

قديم 25th July 2014, 05:35 PM Elamir غير متواجد حالياً
    Elamir
    Member

Elamir will become famous soon enoughElamir will become famous soon enough

Elamir's Flag is: Egypt

افتراضي ترجمة المستندات بنفسي

أنا : Elamir

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هو أنا ناوي أقدم فيديرال إن شاء الله

إيه هي المستندات إللي لازم أترجمها

و هل ينفع أترجمها بنفسي ...

طبعا الفيش هترجمه في وزارة العدل ... و شهادة الجامعة هجيب نسخة إنجليزي من الجامعة ..