شرم الشيخ....فضيحة عالمية - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > هوايات ورياضة ورحلات > سفر ورحلات

سفر ورحلات

شرم الشيخ....فضيحة عالمية

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 28th February 2010, 04:35 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

أنا : toota

ازيدكم من الشعر بيت...العرض الي حصلنا علينا كان يعتبر ممتاز جدا....كنا جروب كبير.... والاوتيل 4 نجوم.....المهم كان العرض يشتمل الثلاث وجبات ووجبات خفيفه ومشروبات مجانيه طول اليوم لحد 1 الفجر...

البوفيه المفتوح كان عبارة عن اكل حتى قططي مش حترضى تاكل منه بدون مبالغه....

الفطار

اللانشون الاحمر الفاقع ابو 5 جنيه الكيلو...

لانشون الفراخ من النوع الردىء جدااااا..

الاجبان هم نوعين...رومي ....وجبنه بيضا فقط

وشويه دانيش تعبان...على عيش فينو مشكل...وشويه فول بسوسه...والفاكهه عبارة عن يوستفندي ولا برتقال او كنتلوب....فقط....

الغدا...نفس نوع الفاكهه....وشويه رز على شويه مكرونة على خس وطماطم وخيار وحركات

الاكل كتير...اوي...بس فعلا لا طعم ولا لون ولا ريحة....

الغريب في ده كله...ان السواح كانوا بياكلوا اكل...عمري في حياتي ماشفت حد بياكل كده,,,,, بجد والله حاجة مستفزة...ان الاكل يكون بالرداءة دي...والشهية تكون مفتوحه بالشكل ده...

وكل شويه ييجي الويتر يقولي ايه الاخبار...الاكل تمام..اقوله لا....

مرة من كتر ما استفزني...شفته من بعيد جاي مبتسم قلت بس حيسأل نفس السؤال....ررحت من بعيد...قلتله اوعى تسأل السؤال ده تااااااااااااااااااني...قام ضحك ومشي...

واحد تاني...قلتله انت دقت الكركديه.؟.

قالي لا ليه..قلتله روح املا كبايه ودوقها حالا...

شويه ورجع تاني....قالي وحش يا فندم....قلتله بالظبط...العصائر كانت عبارة عن البتاعة البلاستك الي بتلف دي...طول اليوم بيملوها من عصير البرتقان( التانج طبعا) والكركديه...مصيبتهم ان العصير لما بيوقفوه المكينه بيحمض...بس على مين...والله ماهم مغيرينه ولا غاسلينه...وحط ده على ده وعيش...

ياساتر...الواحد فعلا فعلا...نفسه اشمنأطت من العيشه والي عايشينها هناك

قديم 28th February 2010, 04:41 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

اصلك مش عارفه يا توتا السياح الى بيجوا لنا دول السياح الوقيع الكسر انا اعرف ان فيه طائرات بتيجى على شرم و ترجه من شرم يعنى مش بيشوف من مصر غير شرم ده غير انهم بيعملوا لهم تخفيضات تجنن و تغيظ مش عارفه الpackage على بعضها شامله الطيران و الأكل و كله بالف يورو حاجه ببلاش كده ..........لكن السياح الى بيفهموا فى الأكل و الشرب بيروحوا اماكن تانيه بجد

قديم 28th February 2010, 04:43 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    اصلك مش عارفه يا توتا السياح الى بيجوا لنا دول السياح الوقيع الكسر انا اعرف ان فيه طائرات بتيجى على شرم و ترجه من شرم يعنى مش بيشوف من مصر غير شرم ده غير انهم بيعملوا لهم تخفيضات تجنن و تغيظ مش عارفه الpackage على بعضها شامله الطيران و الأكل و كله بالف يورو حاجه ببلاش كده ..........لكن السياح الى بيفهموا فى الأكل و الشرب بيروحوا اماكن تانيه بجد

فعلا ده الي لاحظته....سالت واحدة من الروسيات هناك عن الباكاج اخدوه بكام...طلع الاسبوع كله على بعضه بتذاكر الطيارة ب 800 $ ...يعني يا بلاش....

قديم 28th February 2010, 05:35 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

فعلاً ما يحدث فى شرم الشيخ والغردقة أكثر إباحية من اوروبا نفسها! ... كنت مره نازل فى اوتيل فى خليج نعمة وعلى البلاج شفت العجب العجاب! ... ليس فقط العرى وحمامات الشمس التوبليس ولكن ما أثار إستغرابى بالفعل هو شباب مصرى (صعايدة) بيعملوا تدليك للسيدات وهن يرتدين البكينى ... تنام السيدة على بطنها والهلف من دول يقوم بوضع زيت أو كريم التدليك على ظهرها وفخذيها وهاتك يا دعك! ... بعد كده تنام على ضهرها ويبدأ بتدليك فخذيها من الأمام!!! ... والله شيئ لم أكن لأصدقه أنه ممكن أن يحدث فى مصر لولا أنى رأيته بعينى! ... المهم المدلكاتيه دول شغالين الله ينور ومش ملاحقين على الشغل كمان يعنى يخلص تدليك زبونه ويبتدى فى اللى بعدها على طول! ... هوه الشيخ طنطاوى معندوش علم باللى بيحصل هناك ده ولا إيه! ... أنا بقول نبعت له فاكس نفطمه

قديم 28th February 2010, 05:46 PM س ص غير متواجد حالياً
    س ص
    Senior Member

س ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant futureس ص has a brilliant future

س ص's Flag is: Egypt

أنا : س ص

!For Medical Professionals Only

التكلفه صفر ازاى يا استاذ حرم برم ؟

وشاطىء غزه ده فين يا استاذ بندق؟

قديم 28th February 2010, 05:52 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش
    فعلاً ما يحدث فى شرم الشيخ والغردقة أكثر إباحية من اوروبا نفسها! ... كنت مره نازل فى اوتيل فى خليج نعمة وعلى البلاج شفت العجب العجاب! ... ليس فقط العرى وحمامات الشمس التوبليس ولكن ما أثار إستغرابى بالفعل هو شباب مصرى (صعايدة) بيعملوا تدليك للسيدات وهن يرتدين البكينى ... تنام السيدة على بطنها والهلف من دول يقوم بوضع زيت أو كريم التدليك على ظهرها وفخذيها وهاتك يا دعك! ... بعد كده تنام على ضهرها ويبدأ بتدليك فخذيها من الأمام!!! ... والله شيئ لم أكن لأصدقه أنه ممكن أن يحدث فى مصر لولا أنى رأيته بعينى! ... المهم المدلكاتيه دول شغالين الله ينور ومش ملاحقين على الشغل كمان يعنى يخلص تدليك زبونه ويبتدى فى اللى بعدها على طول! ... هوه الشيخ طنطاوى معندوش علم باللى بيحصل هناك ده ولا إيه! ... أنا بقول نبعت له فاكس نفطمه

ابعتله يا حشيش يا خويا...عشان يروح يشوف بنفسه المهازل دي...

قديم 28th February 2010, 06:12 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

انتو بتتكلموا على اللى شفتوه
    اومال لو عرفتوا اللى ماشوفتهوش ومش هاتشفوه ... هاتقولوا ايه

تعرفى يا توته ان فيه فى مصر
    شاطئ للعراه
    برضه فى سينا
    بس فى جزيرة ممنوع دخولها ولا الاقتراب منها للمصريين ؟

اللى انتى بتحكيه ده ياتوتا عن شرم والغردقه فعلا موجود بشكل صعب جدا فى فترة الشتاء
    لكن فى شهور الصيف من أواخر يونيو الى اوائل سبتمبر بيخف كتير ويكاد ينعدم فى الغردقة
    وده لانها شهور التصييف بالنسبة للمصريين
    والأجانب لما يلاقوا كمية المصريين كبيره .. الستات والرجاله المصريين يسيبوا البحر والهوا والعيال تغرق ويفضلوا يبصوا عليهم
    تلاقيهم انسحبوا فى هدوء

من كام شهر حصل الكلام ده فى شاطئ من شواطئ دبى بين شاب وفتاه أجانب
    واتمسكوا واترحلوا
    لكن عندنا بيتمنوا يحصل كده علشان سمعتنا السياحية تفضل فوق .. فوق

قديم 28th February 2010, 06:14 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oskasan
    انتو بتتكلموا على اللى شفتوه

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oskasan
    اومال لو عرفتوا اللى ماشوفتهوش ومش هاتشفوه ... هاتقولوا ايه

تعرفى يا توته ان فيه فى مصر
    شاطئ للعراه
    برضه فى سينا
    بس فى جزيرة ممنوع دخولها ولا الاقتراب منها للمصريين ؟

اللى انتى بتحكيه ده ياتوتا عن شرم والغردقه فعلا موجود بشكل صعب جدا فى فترة الشتاء
    لكن فى شهور الصيف من أواخر يونيو الى اوائل سبتمبر بيخف كتير ويكاد ينعدم فى الغردقة
    وده لانها شهور التصييف بالنسبة للمصريين
    والأجانب لما يلاقوا كمية المصريين كبيره .. الستات والرجاله المصريين يسيبوا البحر والهوا والعيال تغرق ويفضلوا يبصوا عليهم
    تلاقيهم انسحبوا فى هدوء

من كام شهر حصل الكلام ده فى شاطئ من شواطئ دبى بين شاب وفتاه أجانب
    واتمسكوا واترحلوا
    لكن عندنا بيتمنوا يحصل كده علشان سمعتنا السياحية تفضل فوق .. فوق

شاطىء عراة رسمي يعني

طب مانا الي شفته في شرم مش فارق كتير عن الشاطىء ده ....بجد ايه الناس دي...وليه ؟؟؟؟؟؟؟؟

وبعدين انت اتأكدت بنفسك ولا حد قالك...هه

قديم 28th February 2010, 06:30 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

انا عرفت الموضوع ده من اكتر من عشرين سنة
    ولما سألت عليه من ناس شغالة فى السياحة
    كانوا بيقولوا .. آه .. موجود وبتحرسه شرطة السياحه كمان

قديم 28th February 2010, 06:51 PM انكوجنيتو غير متواجد حالياً
    انكوجنيتو
    Junior Member

انكوجنيتو is on a distinguished road

أنا : انكوجنيتو

الحقيقة أنا رحت شرم مرة واحدة بس من حوالي ٤ سنين و كنت نازل في فندق ٥ نجوم في منطقة اسمها شارك باي Shark Bay حوالي ٢٠ دقيقة من خليج نعمة .....الفندق تحفة معمارية و الخدمة كانت هايلة ....الفندق كان أغلبه طلاينة و روس و ما كانش فيه مناظر مؤذية زي الناس هنا ما حكت عنها ..... بالعكس التجربة كلها كانت مرضية إلي حد كبير ..... ما نزلناش خليج نعمة غير مرة واحدة أو مرتين و رحنا وسط البلد مرة غير كده الاجازة كلها كانت في الفندق .....الفندق ضخم جدا و فيه مطاعم و أسواق و ملاعب و أنشطة ترفيهية غير شاطيء خاص و كذا حمام سباحة منهم واحد للاطفال .....قعدنا أسبوع و لحد ما مشينا ما كناش لحقنا نستكشف الفندق كله .....الاكل كان حلو جدا ده غير إن الفندق كان فيه كذا مطعم عالمي ...ايطالي و يوناني و شرق أسيوي و غربي و كان فيه شاتل باص في مواعيد ثابتة للي عايز ينزل البلد أو نعمة باي

أكبر نقطتين سلبيين في الاجازة ديه كان مطار شرم الشيخ و مصر للطيران لكن غير كده كانت كويسة ..... الحق برضه أنا أصحاب ليا كتير نصحوني لو رحت شرم ما أنزلش في خليج نعمة و ما كانوش بيقولوا سبب معين متهيألي دلوقتي فهمت ليه