كندا بعيون واقعية - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

كندا بعيون واقعية

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 19th May 2010, 03:31 PM اسكندرانية كنداوية غير متواجد حالياً
    اسكندرانية كنداوية
    Senior Member

اسكندرانية كنداوية is on a distinguished road

اسكندرانية كنداوية's Flag is: Saudi Arabia

أنا : اسكندرانية كنداوية

شكرا لمشاركة التجربة و جزاك الله كل خير

الموضوع الأصلي : كندا بعيون واقعية     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : اسكندرانية كنداوية

قديم 19th May 2010, 04:43 PM أمل غير متواجد حالياً
    أمل
    Golden Member

أمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant future

أمل's Flag is: Egypt

أنا : أمل

مبروك اللاندنج

قديم 19th May 2010, 05:24 PM أكسيلانس غير متواجد حالياً
    أكسيلانس
    Silver Member

أكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond repute

أنا : أكسيلانس

مبروك يا فارما علي سلامة الوصول - و أكثر ما يسعدني و أنا أقرأ أنطباعاتك أنت خصوصا أنك تعتبر من أوائل الناس الذين أستقبلهم زملاء من المنتدي و قدموا لهم المساعده - و هو ما نحاول جميعا هنا التأكيد عليه و أن الحوارات هنا ليسة كغرف الشات لتضيع الوقت و أنما سكيون له أكبر الاثر علينا جميعا عندما نتجمع في مكان واحد

خالص التحيه و التقدير لك علي مداخلاتك - و خالص التحيه و التقديو للدكتور محمد و الاستاذ يوسف علي الوفاء بما وعودوا به - نسأل الله أن يجعل مجهوداتهم في ميزان حسنتهم و أن يسخر لهم من ييسر لهم كل صعب

كمل يا دكتور - كلنا أذان صاغيه

قديم 19th May 2010, 06:20 PM somayasaleh غير متواجد حالياً
    somayasaleh
    Golden Member

somayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond repute

somayasaleh's Flag is: Canada

أنا : somayasaleh

فارما باشا......حمد لله علي السلامة

ومبرووووووووك اللاندنج

اسمح لي ان انقل تجربتك في مغارة ......تجارب المهاجرين:
    hi:

قديم 9th September 2012, 02:07 PM Admin غير متواجد حالياً
    Admin
    Admin

Admin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond repute

أنا : Admin

!For Medical Professionals Only

الزملاء الكرام

تحية طيبة وبعد

قمت بفتح الموضوع ... أغلب الظن أنه قد أغلق بطريق الخطأ من الزملاء مشرفى أبواب الهجرة أو مشرفى العموم حيث لم ترد للإدارة أى مخالفات وردت به تستوجب الإغلاق لحين تنقيته منها ... نعتذر للزميل الفاضل د/ الرفاعى عن هذا الخطأ الغير مقصود ... تحياتى للجميع

قديم 28th April 2013, 09:30 AM xony غير متواجد حالياً
    xony
    Member

xony will become famous soon enoughxony will become famous soon enough

xony's Flag is: Egypt

افتراضي عنوان امتحان الصيدلة

أنا : xony

د.رفاعي، سلام كبير ورفع قبعة،
    أما بعد :)))

انا من اللي بيتابعوا المغارة عندك من زمان وتقريبل قريتها كلها..
    احنا عملنا لاندنج خلاص بس ان شاء الله هانيجي تاني عشان المدام عندها امتحان التقييم في أول يوليو في تورونتو..

انا عارف ان حضرتك مش هناك... بس قلت يمكن يكون عندك فكرة عن عنوان الامتحان عشان نحاول نحجز فندق قريب منه.. وعشان انا مابحبش السؤال ع الجاهز صدقني دورت في كل حتة على قد ما قدرت بس مالقيتش اجابة...:(

أكون شاكر جدا جدا لحضرتك لو تعرف حاجة عن الموضوع ده..

xony

قديم 28th April 2013, 06:11 PM Dr-Alrefa3y غير متواجد حالياً
    Dr-Alrefa3y
    Silver Member

Dr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond repute

Dr-Alrefa3y's Flag is: Canada

أنا : Dr-Alrefa3y

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xony
    د.رفاعي، سلام كبير ورفع قبعة،
    أما بعد :)))

انا من اللي بيتابعوا المغارة عندك من زمان وتقريبل قريتها كلها..
    احنا عملنا لاندنج خلاص بس ان شاء الله هانيجي تاني عشان المدام عندها امتحان التقييم في أول يوليو في تورونتو..

انا عارف ان حضرتك مش هناك... بس قلت يمكن يكون عندك فكرة عن عنوان الامتحان عشان نحاول نحجز فندق قريب منه.. وعشان انا مابحبش السؤال ع الجاهز صدقني دورت في كل حتة على قد ما قدرت بس مالقيتش اجابة...:(

أكون شاكر جدا جدا لحضرتك لو تعرف حاجة عن الموضوع ده..

xony

يا اهلا ومرحبا ياجميل

لو هى محددة الرغبة الاولى تورونتو

بيكون غالبا فى مكانين ,,اما المكتبة اللى فى تقاطع يانج مع بلور 789 Yonge Street Toronto, ON M4W 2G8

او فى جامعة تورونتو 255 McCaul Street Toronto, ON

بس عموما المكانين بيغطيهم الصبواى ,,يعنى لو هتسكن فى اى مكان هتوصلهم بسهولة ان شاء الله

قديم 30th April 2013, 04:17 AM xony غير متواجد حالياً
    xony
    Member

xony will become famous soon enoughxony will become famous soon enough

xony's Flag is: Egypt

أنا : xony

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr-Alrefa3y

يا اهلا ومرحبا ياجميل

لو هى محددة الرغبة الاولى تورونتو

بيكون غالبا فى مكانين ,,اما المكتبة اللى فى تقاطع يانج مع بلور 789 Yonge Street Toronto, ON M4W 2G8

او فى جامعة تورونتو 255 McCaul Street Toronto, ON

بس عموما المكانين بيغطيهم الصبواى ,,يعنى لو هتسكن فى اى مكان هتوصلهم بسهولة ان شاء الله

يا سناااام... ديه الدنيا سهنة بشكن...

انا قلت برضة مايجيبها اللا دكاترتها..
    صدقني الواحد رايح تورونتو على حس الصحاب ولو انها اصعب.. بس ربك يسهلها :)

الف شكر يا باشا وربنا يديم المعروف..

xony

قديم 3rd March 2015, 07:25 AM رشا ياسين غير متواجد حالياً
    رشا ياسين
    Junior Member

رشا ياسين is on a distinguished road

أنا : رشا ياسين

فعلا شئ جميل لما تلاقي اللي يساعدك كده ويقف جنبك شئ مشرف

قديم 19th May 2010, 08:01 PM Dr-Alrefa3y غير متواجد حالياً
    Dr-Alrefa3y
    Silver Member

Dr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond repute

Dr-Alrefa3y's Flag is: Canada

أنا : Dr-Alrefa3y

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أكسيلانس
    مبروك يا فارما علي سلامة الوصول - و أكثر ما يسعدني و أنا أقرأ أنطباعاتك أنت خصوصا أنك تعتبر من أوائل الناس الذين أستقبلهم زملاء من المنتدي و قدموا لهم المساعده - و هو ما نحاول جميعا هنا التأكيد عليه و أن الحوارات هنا ليسة كغرف الشات لتضيع الوقت و أنما سكيون له أكبر الاثر علينا جميعا عندما نتجمع في مكان واحد

خالص التحيه و التقدير لك علي مداخلاتك - و خالص التحيه و التقديو للدكتور محمد و الاستاذ يوسف علي الوفاء بما وعودوا به - نسأل الله أن يجعل مجهوداتهم في ميزان حسنتهم و أن يسخر لهم من ييسر لهم كل صعب

كمل يا دكتور - كلنا أذان صاغيه

شكرا ياغالى على المشاركة الرائعة وسوف اكمل لاحقا باقى الرحلة مع العلم يا اخوانى انى ماذلت فى تورنتو وراجع الرياض ان شاء الله بعد 10 ايام

الاخوان والاخوات
    مازن الاطرش
    اسكندرانية كنداوية
    مصطفى ماهر
    قمر
    لكم منى خالص الود

باشمهندسة سمية اتفضلى يافندم المغارة كلها تحت امرك
    عايز حضرتك ترشحيلى مكان او اتنين حلوين فى مسيساجا اروح ازورهم

الفاضل باشمهندس يوسف

لن اوفيك قدرك مهما تحدثت لك منى خالص التقدير والاحترام