ارجو المساعده - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

ارجو المساعده

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 21st May 2012, 01:52 AM توكا غير متواجد حالياً
    Member

توكا is on a distinguished road

توكا's Flag is: Egypt

افتراضي ارجو المساعده

أنا : توكا

معي قبول دراسي من جامعه athabascau
    ماهو المبلغ المناسب لكي اضعه داخل حسابي بالبنك كي اصدر كشف الحساب ال 6 شهور علما بأنني مسجل ببرنامج بكالوريوس نظم ومعلومات بالجامعه athabascau
    You have been admitted to the following undergraduate program:

Bachelor of Arts - 4 Year Information Systems
    ودفعت كافه المصروفات الخاصه بالجامعه واعطوني رقم الطالب الخاص بي ID
    كذلك هل يمكن ان ارفق بطلبي كشف الحساب البنكي الخاص بي وكذلك كشف حساب والدي
    ؟
    استفسار اخر هل يمكن رفض طلبي لأسباب غير معلومه ؟

وايضا اختي معاها الاقامه الدائمه ولكن تعييش في كيبك والجامعه هذه في البرتا هل يمكن ان اخبرهم بهذه النقطه في الاوراق بحيث يطمئنو انه يوجد شخص يمكنه مساعدتي هناك ؟
    شكرا لكم وارجو الرد .
    (اخو توكا)

الموضوع الأصلي : ارجو المساعده     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : توكا

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    ارجو المساعده الهجرة إلى كندا توكا 6 1100 21st May 2012 01:52 AM

قديم 21st May 2012, 03:28 AM OmarDent غير متواجد حالياً
    OmarDent
    Senior Member

OmarDent will become famous soon enoughOmarDent will become famous soon enough

أنا : OmarDent

كان بودي أساعدك لكن معنديش فكرة عن فيزا الدراسة
    اضافة أنا أري اختيارك للجامعة غير جيد. دي جامعة أونلاين هيدخلك البلد تعمل ايه ؟ كان من الافضل تشوف جامعة عادية زي SAIT in Calgary

قديم 21st May 2012, 04:45 AM توكا غير متواجد حالياً
    توكا
    Member

اشكرك اخي OmarDent
    ولكن هذه الجامعه لما ارسلت للسفاره بمصر استفسار بخصوصها ارسلو لي الاجراءات والاستمارات اللي المفروض اكتبها وطلباتهم
    فما معني انهم يرسلون لي الخطوات وخصوصا انه الجامعه دي فيها قسم تعليم عن بعد وتعليم داخلي

قديم 21st May 2012, 04:47 AM توكا غير متواجد حالياً
    توكا
    Member

دا ردهم

Dear Sir/Madam,
    Please be advised that all study permit application forms must be completed electronically from our website https://www.canadainternational.gc.ca/egypt-egypte/visas/study-apply_demande-etude.aspx?view=d. Please read the guide carefully Instruction Guide [IMM 5269] and ensure to fill out all the sections of the Application for Study Permit Made Outside of Canada [IMM 1294] form, Family Information [IMM 5645] form, Schedule 1 [IMM 5257-Schedule 1] and bring the required documents listed on the study permit checklist at https://www.canadainternational.gc.ca/egypt-egypte/assets/pdfs/visas/53_1_eng.pdf and provide English or French translations for all documents in Arabic. It is up to the applicant to complete the forms online and bring the required documents. Once file is complete, the application with the original bank deposit slip or certified cheque may then be sent to the Embassy by courier or put in a sealed envelope and placed in the drop-off box inside the Embassy before 10:30 am. If your application is incomplete or if you do not provide satisfactory documents or documents that are not translated, your application may be returned or refused.
    In order to fill out the forms online you should have Adobe Reader 8.1 or a higher version installed on your PC. Dates should be entered in English language, please ensure that the date language you have on your PC is adjusted to English. Regarding form [IMM 1294]; press on "validate" button on the top of the form after filling out all the pages. A fifth page with barcodes will be generated. Print, sign and date the form. Please bear in mind while filling out the form online that it times out after a certain period of time.
    For further information please consult our website https://www.canadainternational.gc.ca/egypt-egypte/visas/study-etude.aspx?menu_id=3&view=d.
    Best Regards,
    Visa Section/Section des visas
    Canadian Embassy/Ambassade du Canada
    P.O.Box 57
    Magles El Shaab
    Cairo, Egypt/ le Caire, Egypte
    Email: [email protected]

Téléphone | Telephone.: (202)2791-8833 - Mitnet 392-3437

Gouvernement du Canada | Government of Canada

قديم 21st May 2012, 05:15 AM OmarDent غير متواجد حالياً
    OmarDent
    Senior Member

OmarDent will become famous soon enoughOmarDent will become famous soon enough

أنا : OmarDent

!For Medical Professionals Only

طيب دة شئ كويس انك ماشي معاهم من الأول
    أنا تخيلت انك اختارت الجامعة دي بدون الرجوع ليهم عشان كدة خفت انها متكونش دافع قوي بالنسبة لهم انهم يعطوك الفيزا
    لكن كدة توكل علي الله و ربنا ييسر لك الحال
    طبعا الحساب حاول تحط أكبر مبلغ تقدر عليه عشان يطمئنوا انك معاك مصاريفك و زيادة شوية. كشف حساب والدك مش عارف بصراحة لكن مش هيخسر في رأيي
    موضوع أختك بصراحة برضه مش متأكد. لأنه ممكن يكون حاجة إيجابية و ممكن يفهموا انك رايح و في نيتك انك تفضل مع أختك و مش ناوي علي رجوع تاني : )
    بالتوفيق إن شاء الله

قديم 21st May 2012, 06:04 AM Dr-Alrefa3y غير متواجد حالياً
    Dr-Alrefa3y
    Silver Member

Dr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond repute

Dr-Alrefa3y's Flag is: Canada

أنا : Dr-Alrefa3y

لو اختك ظروفها كويسه ,,يعنى بتشتغل هى او زوجها ودخلها عالى ,اذكر ان لك اخت بكيبك ,,لو هى بتستلم اى اعانات من الدولة بخلاف التسيلد بنفيت بلاش تذكر اى شىء عنها

الجامعة مكلفة عليك كتير فهى تعتبر من اغلى جامعات كندا ,,بس شروطها سهلة الى حد ما
    كانت رؤيتى لو تدرس بكيبك ارخص وافضل لك حتى لو الفرنسى عندك ضعيف ,,ممكن تقدم على سنة دراسة فرنسى فى نفس الجامعة قبل الباتشلور او الماستر

عموما موفق ,,,

عمردنت باشا ,,طمنا على عليكم ياجميل ,,

قديم 21st May 2012, 08:54 PM توكا غير متواجد حالياً
    توكا
    Member

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .