اللي حضر جلسة مقاطعة نيوبرونزويك يجمع هنا. - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    نتائج انتخابات الرئاسة
    (الكاتـب : تصحيح ) (آخر مشاركة : AndrewInfub)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > مقاطعات كندا

مقاطعات كندا Canada Provinces

مقاطعات كندا

اللي حضر جلسة مقاطعة نيوبرونزويك يجمع هنا.

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 26th June 2016, 03:07 AM shaikh_tamer غير متواجد حالياً
    Member

shaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond repute

افتراضي اللي حضر جلسة مقاطعة نيوبرونزويك يجمع هنا.

أنا : shaikh_tamer

الحمد لله و الصلاة و السلام علي رسول الله.
    بعد لما تم قبول ملفي في مقاطعة نيوبرونزويك فكرت اعمل الموضوع ده علشان اتواصل مع كل اللي حضر المحاضرة سواء في مصر او الدول العربية علشان نساعد بعض في اي خطوات مستقبلية.

شوية معلومات عن المقاطعة:
    المقاطعة هي الوحيدة تقريبا في العالم (بخلاف غانا) اللي بتتلاقي فيها اللغتنين الفرنسية و الانجليزية, حتي انهم بقي ليهم لغة خاصة بيهم خليط بين الاتنين.
    فثلث المقاطعة بيتكلم فرنساوي و الثلثين الاخرين انجليزي.
    من وجهة نظري ده ميزة لان ولادك بيتعلموا اللغتين غصب عنهم.
    ميزة اخري هي انها مقاطعة ساحلية بتطل علي الاطلنطي و اللي زيي من اسكندرية بيقدر اوي البحر و علشان كده حختار مدينة (سانت جونز). و ميزة رابعة هي انها علي حدود امريكا و ده بيخلي امريكا اقرب للمقاطعة ديه من مونتريال و هاليفاكس!
    جدول المحاضرات اللي نازل مكتوب فيه الاتي:...
    الدوحة ..يومين
    اسكندرية .. يومين
    ابوظبي .. يومين
    دبي .. اربع ايام
    القاهرة ..3 ايام

و ده معناه حاجة واحدة بس و هي انهم عايزين مصريين!!
    و لما دورت شوية في الموضوع ده لقيت ان اكبر راس هناك بتدرس ملفات الهجرة, مصري :)
    ياريت كل اللي حضر او حيحضر في السيشن ديه يجمع معانا هنا علشان نساعد بعض في التقديم و المشورة.
    خصوصا ان المقاطعة مش هب للعرب و تقريبا دول اقل عنصر موجود هناك!
    بالتوفيق للجميع

الموضوع الأصلي : اللي حضر جلسة مقاطعة نيوبرونزويك يجمع هنا.     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : shaikh_tamer

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    مغامرات الشيخ تامر الهجرة إلى كندا mody 51 9658 22nd April 2017 11:04 AM
    اللي حضر جلسة مقاطعة نيوبرونزويك يجمع هنا. مقاطعات كندا Amr Khalaf 222 24480 26th June 2016 03:07 AM
    هجرة المقاطعات province nomination program - pnp مقاطعات كندا Remon.soliman 883 166321 3rd November 2015 08:37 PM
    هل الانقلابيين هم اكثر من يسعي للهجرة؟ شؤون مصر الداخلية المهندس_ويب 11 1731 8th November 2014 11:56 PM
    الارهاب في كندا الهجرة إلى كندا mody 2 1611 22nd October 2014 05:02 PM

قديم 26th June 2016, 06:59 AM sunrise غير متواجد حالياً
    sunrise
    Junior Member

sunrise is on a distinguished road

sunrise's Flag is: Egypt

أنا : sunrise

لوسمحت أنا كنت محتاج احضر ليهم جلسه و مش عارف أسجل فين و لا اعمل ايه
    posted via mobile device

قديم 26th June 2016, 11:56 AM khaled_sabry غير متواجد حالياً
    khaled_sabry
    Senior Member

khaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud of

khaled_sabry's Flag is: Egypt

أنا : khaled_sabry

انا بإذن الله حجزت فى محاضرة 23 يوليو الساعه 5

قديم 26th June 2016, 12:34 PM shaikh_tamer غير متواجد حالياً
    shaikh_tamer
    Member

shaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond reputeshaikh_tamer has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sunrise
    لوسمحت أنا كنت محتاج احضر ليهم جلسه و مش عارف أسجل فين و لا اعمل ايه
    posted via mobile device

سجل هنا
    https://livinginnb.ca/

قديم 26th June 2016, 03:19 PM Remon.soliman غير متواجد حالياً
    Remon.soliman
    Moderator

Remon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond repute

Remon.soliman's Flag is: Kuwait

أنا : Remon.soliman

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

تسجيل متابعة

لو حضرتك هاجرت عن طريق المحاضرة ياريت تنقلنا قصتك وخبرتك بالتفصيل
    posted via mobile device

قديم 26th June 2016, 06:08 PM shaikh_tamer غير متواجد حالياً
    shaikh_tamer
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Remon.soliman
    تسجيل متابعة

لو حضرتك هاجرت عن طريق المحاضرة ياريت تنقلنا قصتك وخبرتك بالتفصيل
    posted via mobile device

اهلا بيك يا ريمون..
    انا حضرت المحاضرة و الموضوع ان شاء الله حكتب عنه بالتفصيل في موضوع منفصل بس لحد الوقت ده انا مستعد للاجابة عن اي سؤال لاي مطرودي زميل

قديم 26th June 2016, 06:45 PM zorro غير متواجد حالياً
    zorro
    Junior Member

zorro is on a distinguished road

zorro's Flag is: Egypt

أنا : zorro

طيب فيه اقاويل اننا لازم نلبس سيمي فورمال هل ده حقيقي؟ وهل ممكن اروح انا وزوجي المحاضرة هو المتقدم الرئيسي فهل ممكن احضر معه على اساس اني شريكته في الجريمة 😃😃 ولا مينفعش؟
    posted via mobile device

قديم 26th June 2016, 07:10 PM ماتريكس دوت نت غير متواجد حالياً
    ماتريكس دوت نت
    Member

ماتريكس دوت نت is on a distinguished road

ماتريكس دوت نت's Flag is: Kuwait

أنا : ماتريكس دوت نت

تسجيل متابعة صف اول وفي انتظار كل التفاصيل المهمة والغير مهمة

قديم 26th June 2016, 07:31 PM HanyMan غير متواجد حالياً
    HanyMan
    Golden Member

HanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond reputeHanyMan has a reputation beyond repute

أنا : HanyMan

بما انك يا كبير من الناس اللي نيوبرنزويك راضيه عليهم ، ممكن تكلمنا عن نفسك ووظيفتك ومن وجهه نظرك الناس دي ممكن تقبل اعداد كبيره مثلا وهل سوق العمل يسحتمل العدد ده ، انا سألت عشان اعرف اذا كانوا عايزين ناس طبيعيه ولا سوبر مين وسوبر ويمن ، سؤال اخير اخدت وقت قد ايه من ساعه ما قدمت ورقك لحد ما اخدت النومينشن ؟
    تحياتي لحضرتك
    posted via mobile device

قديم 26th June 2016, 08:01 PM Matroudalex غير متواجد حالياً
    Matroudalex
    Member

Matroudalex is on a distinguished road

Matroudalex's Flag is: Egypt

أنا : Matroudalex

في انتظار المزيد!