اللي مقدم فيدرالي بعد 28 فبراير 2008 - الصفحة 1323 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    Almatareed Mobile Version
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : Thomashib)
    المعادلة الكندية للصيادلة
    (الكاتـب : Batman ) (آخر مشاركة : LucasCen)
    حل مشكلة في ادراج مقاطع الفيديو
    (الكاتـب : يسر ) (آخر مشاركة : JamesCem)
    العملة الرقمية Tether ورمزها USDT
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : JamesCem)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

اللي مقدم فيدرالي بعد 28 فبراير 2008

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 30th December 2012, 02:40 PM nour alhudah غير متواجد حالياً
    nour alhudah
    Senior Member

nour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud of

nour alhudah's Flag is: Syria

أنا : nour alhudah

الكارثة انو لما ابني عمل الفيش كاتبيلو الوظيفة اخصائي مختبر وهو اصلا طالب

وزوجي بعت الورق للمحامي من غير مايراجع واخر موعد لتسليم الفيش لمكتب لندن 4 الشهر الجاي
    ياريت تساعدونا نعمل ايه بهالورطة

قديم 31st December 2012, 12:41 PM الموصلية غير متواجد حالياً
    الموصلية
    Senior Member

الموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to beholdالموصلية is a splendid one to behold

أنا : الموصلية

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour alhudah
    الكارثة انو لما ابني عمل الفيش كاتبيلو الوظيفة اخصائي مختبر وهو اصلا طالب

وزوجي بعت الورق للمحامي من غير مايراجع واخر موعد لتسليم الفيش لمكتب لندن 4 الشهر الجاي
    ياريت تساعدونا نعمل ايه بهالورطة

يا حبيبتي يانور الهدى ياريتني كنت اقدر افيدك طيب شنو المانع تعملوا فيش جديد وتبعثوا اكسبلنيشن يعني هذا خطأووارد جدا ان الانسان يخطأ

قديم 31st December 2012, 01:45 PM Om Zeyad غير متواجد حالياً
    Om Zeyad
    Member

Om Zeyad is a glorious beacon of lightOm Zeyad is a glorious beacon of lightOm Zeyad is a glorious beacon of lightOm Zeyad is a glorious beacon of lightOm Zeyad is a glorious beacon of lightOm Zeyad is a glorious beacon of light

أنا : Om Zeyad

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة skhedr
    الأخت أم زياد لازم كل واحد يكون ليه جواز سفر منفصل موش هايطبعوا الفيزا بدون جوازات منفصلة

متشكره جدا لاهتمام حضرتك بالرد على استفساري ، لكن الجوازات المنفصله شرط لطباعة الفيزا لكن مش هتعطل عمل المديكال يا ريت حضرتك تفيدني لان اصدار الجوازات للاولاد عن طريق السفاره المصرية يستغرق من 2-3 شهور
    يعني المديكال ممكن يتم عادي بالجوازات الحالية ؟

قديم 1st January 2013, 05:55 PM skhedr غير متواجد حالياً
    skhedr
    Member

skhedr is on a distinguished road

skhedr's Flag is: Egypt

أنا : skhedr

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Zeyad
    متشكره جدا لاهتمام حضرتك بالرد على استفساري ، لكن الجوازات المنفصله شرط لطباعة الفيزا لكن مش هتعطل عمل المديكال يا ريت حضرتك تفيدني لان اصدار الجوازات للاولاد عن طريق السفاره المصرية يستغرق من 2-3 شهور
    يعني المديكال ممكن يتم عادي بالجوازات الحالية ؟

لا ان شاء الله موش هاتعطل الميديكال أما عملت الميديكال و الأولاد كانوا لسه على جواز زوجتي

قديم 4th January 2013, 03:32 PM nour alhudah غير متواجد حالياً
    nour alhudah
    Senior Member

nour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud of

nour alhudah's Flag is: Syria

أنا : nour alhudah

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الموصلية
    يا حبيبتي يانور الهدى ياريتني كنت اقدر افيدك طيب شنو المانع تعملوا فيش جديد وتبعثوا اكسبلنيشن يعني هذا خطأووارد جدا ان الانسان يخطأ

بالفعل اختي عملنا فيش جديد الله يعينا ونخلص من هالمشوار على خير
    شكرا حبيبتي

قديم 5th January 2013, 07:13 AM bebomallah غير متواجد حالياً
    bebomallah
    Junior Member

bebomallah is on a distinguished road

bebomallah's Flag is: Egypt

أنا : bebomallah

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    انا كنت مقدم ملفي في شهر 6/ 2010 و الحمد لله تمت الموافقة و استلمنا الجوازات فى شهر 10 اللى فات و انا دلوقتي فى كندا فى فانكوفر و عملت اللاندينج و الحمد لله.
    نصيحة للأخوة و الأخوات بعد تجربة شهر هنا فى كندا:
    بالنسبة للانتظار حاولوا تستفيدوا من عامل الوقت يعني مثلا كل واحد يدور علي الوظائف المطلوبة هنا فى كندا اللى تخص مجاله و يشوف ايه الشهادات المطلوبة و يحاول يكملها.
    بالنسبة لاختيار مدينة اللاندينج يا ريت كل واحد يضبط المدينة اللى فيها ناس يعرفها لان المساعدة فى الأول مطلوبة جداً جداً جداً.
    انا نصيحتي بلاش يكون اختيارك فانكوفر هي مدينه حلوة و جوها ظريف بس غاليه جداً من حيث متطلبات المعيشة أو السكن
    الحاجه المؤسفة هنا بقي أنهم هنا مابيعترفوش باى خبرة خارج كندا
    الحاجه المهمة برده فى موضوع السكن و مدارس الأولاد علشان النقطة دي مهمة أوي. المدارس هنا ببلاش لكن فى مدارس مستواها التعليمى افضل من مدارس أخري فا هاتلاقوا السكن حوالين المدارس دي غالى لان الاولية فى دخول المدارس للساكنين جانب المدرسة

و أخيرا اسأل الله ان يوفقكم جميعا و تنالوا المراد عن قريب بإذن الله و أي حد عنده استفسار انا فى الخدمة

قديم 5th January 2013, 08:22 AM amir fahmy غير متواجد حالياً
    amir fahmy
    Member

amir fahmy is on a distinguished road

amir fahmy's Flag is: Egypt

أنا : amir fahmy

كل سنه و الجميع بخير و صحه و سلأمه ......ياريت تطمنونا اول ما حد يستلم اي رد في 2013

قديم 6th January 2013, 11:53 AM انى راحلة غير متواجد حالياً
    انى راحلة
    Senior Member

انى راحلة will become famous soon enoughانى راحلة will become famous soon enough

انى راحلة's Flag is: Egypt

أنا : انى راحلة

كل. سنة والجميع بخير مفيش اخبار عن اى حد طلبوا منه الباسبورات انا الحقيقة قلقانه جدا يا رب اسمع منهم الشهر ده علشان اتطمن

قديم 6th January 2013, 08:14 PM الهدوء غير متواجد حالياً
    الهدوء
    Member

الهدوء is on a distinguished road

أنا : الهدوء

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انى راحلة
    كل. سنة والجميع بخير مفيش اخبار عن اى حد طلبوا منه الباسبورات انا الحقيقة قلقانه جدا يا رب اسمع منهم الشهر ده علشان اتطمن

والله انا الجوازات عندهم من شهرين وقالو فى الايميل ساعتها ان الفيز حتكون فى اول يناير وادينى مستنى

قديم 6th January 2013, 08:24 PM انى راحلة غير متواجد حالياً
    انى راحلة
    Senior Member

انى راحلة will become famous soon enoughانى راحلة will become famous soon enough

انى راحلة's Flag is: Egypt

أنا : انى راحلة

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الهدوء
    والله انا الجوازات عندهم من شهرين وقالو فى الايميل ساعتها ان الفيز حتكون فى اول يناير وادينى مستنى

ان شاء الله يبعتوها الاسبوع ده او القادم ويتلحلحوا شوية ويطلبوا بتوعنا