عندك الحاسه السادسه؟ - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

عندك الحاسه السادسه؟

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 9th April 2010, 04:23 PM nash غير متواجد حالياً
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

Exclamation عندك الحاسه السادسه؟

أنا : nash

أعترف/ي

حد فيكم عنده حاسه سادسه؟

مثلا .. عمركم بحياتكم فكرتم بحاجه وفجأة لقيتوها قدامكم؟

فكرتم بشخص ما وفجأة لقيتوا التليفون بيرن؟

فكرتم بموقف وفجأة في نفس اليوم لقيتوة بيتكرر معاكم بنفس حذافيرة؟

طيب عمركم حلمتم بحلم وتاني يوم لقيتوة بيتحقق وبنفس التفاصيل؟

خمنتم تخمين مثلا وبعدين طلع مظبوط؟

طيب لو حسيت بكده وكان الإحساس بالموقف عالي وبالذات لو فيه خطورة علي حياة شخص أو إنسان قريب لقلبك بتعمل ايه؟ بتترعب مثلا ولا تقعد شايل هم تسمع خبر مش حلو؟

طيب بعد مايحصل اللي كنت خايف منه .. بتحس براحه مثلا؟ ولا مجرد حمل ثقيل علي قلبك مش قادر ولا عارف تتخلص منه حتي بعد مايحصل اللي حصل ؟

والسؤال الأهم هنا ياتري .. يا هل تري ... بدأت الحاله معاك/ي إمتي؟

الموضوع الأصلي : عندك الحاسه السادسه؟     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : nash

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    طائرة حربيه عاجله لبور سعيد شؤون مصر الداخلية ابو السام المصرى 4 1647 10th February 2012 04:45 PM
    محاوله إغتيال أبو حامد شؤون مصر الداخلية سهران لوحدى 13 2248 10th February 2012 03:07 PM
    هو فيه ايه في الشارع؟ شؤون مصر الداخلية aymanology 41 3440 8th February 2012 12:22 PM
    عااجل هشام طلعت مصطفي الحكم نهائي المفسدون فى الأرض AzzA 10 2812 6th February 2012 05:28 PM
    هاتنتخبوا مين وليه؟ إنتخابات الرئاسة dr-amira 56 3539 6th February 2012 04:13 PM

قديم 9th April 2010, 04:32 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

O.S.A.M.A's Flag is: Qatar

أنا : O.S.A.M.A

آه حصل وبيحصل ... هانكر !!

ساعات يا نوش الاقى موقف حصل قدامى وبحذافيره اقول انا شوفت الموقف ده قبل كده
    وطبعا الموضوع ده كان زمان بيسببلى ربكة لأنه كان موضوع مش مفهوم وبصراحة مش فاهمه لحد دلوقت

انا من الناس اللى نادراً بتفتكر احلامها وبعدين لما يحصل الموقف قدامى واستوعبه اقول اكيد انى حلمت بيه أو بحاجة شبهه

بس توقعاتى عن الناس دايما بتكون فى محلها وأنا باعتبر ان ده يعتبر من الحاسة السادسة عمرى ماكان رآيي فى حد غلط وفعلاً الشخص اللى بتوقع تصرفاته فعلاً بيتصرف زى مانا متخيله

اما بخصوص توقع الشر أو توقع البلى دى بقى حصلت كتير بس طبعاً زىي زى أى حد بيقول "اللهم اخزيك يا شيطان" وبواصل الحياه لغاية لما يجي المقدر

والحالة دى معايا من زمان خالص

تفتكرى ممكن أخف ؟؟

الرحمة يا نوش مواضيعك دى هاتخلى بواعث الشر اللى عندى انا تطلع

قديم 9th April 2010, 04:49 PM brain غير متواجد حالياً
    brain
    Brigadier General

brain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond repute

أنا : brain

الحاسه السادسه عندي في حاجتين
    الاولى في الناس اللي باعرفهم جديد
    عندي قدره اني اعرف بين الانسان الكويس و الانسان السيئ
    و عمرها ما خيبت معايا
    الثانيه في شغلي و خصوصا مع البورصه
    عندي حاسه سادسه مع الاسهم

قديم 9th April 2010, 06:04 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة brain
    الحاسه السادسه عندي في حاجتين
    الاولى في الناس اللي باعرفهم جديد
    عندي قدره اني اعرف بين الانسان الكويس و الانسان السيئ
    و عمرها ما خيبت معايا
    الثانيه في شغلي و خصوصا مع البورصه
    عندي حاسه سادسه مع الاسهم

يا بختك يا برين ...

موضوع البورصه أنا ولا أفهم فيه حاجه خالص... بس كان ليا توقعات غريبه جدا...

يوم ماوصلت الأسهم هنا ل 19 ألف نقطه وكنت متابعه قبلها بكام يوم ... جالي هاتف قوي أن مصيبه هاتحصل... وفعلا بعدها وقعت وقعه فظيعه ......وأسمع بأة عن حالات الإنهيار العصبي والإنتحار ...

قديم 9th April 2010, 05:18 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Youssef
    آه حصل وبيحصل ... هانكر !!

ساعات يا نوش الاقى موقف حصل قدامى وبحذافيره اقول انا شوفت الموقف ده قبل كده
    وطبعا الموضوع ده كان زمان بيسببلى ربكة لأنه كان موضوع مش مفهوم وبصراحة مش فاهمه لحد دلوقت

انا من الناس اللى نادراً بتفتكر احلامها وبعدين لما يحصل الموقف قدامى واستوعبه اقول اكيد انى حلمت بيه أو بحاجة شبهه

بس توقعاتى عن الناس دايما بتكون فى محلها وأنا باعتبر ان ده يعتبر من الحاسة السادسة عمرى ماكان رآيي فى حد غلط وفعلاً الشخص اللى بتوقع تصرفاته فعلاً بيتصرف زى مانا متخيله

اما بخصوص توقع الشر أو توقع البلى دى بقى حصلت كتير بس طبعاً زىي زى أى حد بيقول "اللهم اخزيك يا شيطان" وبواصل الحياه لغاية لما يجي المقدر

والحالة دى معايا من زمان خالص

تفتكرى ممكن أخف ؟؟

الرحمة يا نوش مواضيعك دى هاتخلى بواعث الشر اللى عندى انا تطلع

يا عم أبو يوسف .. ماينفعش الكلام الغير محدد.. لازم قصص من أرض الواقع ... حاجات حقيقيه فعلا حصلت معاك وكنت حاسس بيها من الأول ...

أنا توقعاتي في البشر لا مابتظبطش .. اللي أقول عليه وحش مثلا .. ممكن يكون من أحسن مايكون والعكس بالعكس .. بس إجمالا عندي جرييت أكسبيكتاشين ...

أغلب الأحيان بأصحي من النوم وأشوف الحلم قدامي بس ألاقيه بيتسرسب من الدماغ وأحاول أفتكرة .. لكن أبدا .... لكن في أحلام تفضل ملازماني طول اليوم ولو صحيت وفاكراها كويس .. أعرف أنها هاتتحقق....

كان نفسي مرة أحلم برولز رويس

قديم 9th April 2010, 06:20 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

فى عمرى كله ما افتكرش غير حلمين

اهمهم كان بعد وفاة والدى الله يرحمه .. كان احساس بتقصير شديد معاه وخصوصا انى ما كنتش شفته قبل وفاة بسنتين واتصل بيا ليلة وفاته يسلم ويطمئن علينا وخط التليفون فصل .. فقلت هاتصل بيه بكره علشان تكون العيال صاحية وتسلم عليه ومالحقتش طبعا
    فى الحلم شفته جنازته ماشية فى الشارع وانا بابكى لقيته بيخبط على كتفى ويقولى بتبكى ليه يابنى قلتله ابويا مات ومالحقتش اشوفه ولا يشوفنى .. قالى مانا معاك أهو .. وصحيت على كده

وانا صغير حلمت انى باتخانق مع احد اصدقائى فى بيتنا وفى حجرة الصالون تحديدا وخرج من بيتنا زعلان
    تانى يوم لقيت نفس الموقف اللى شفته فى الحلم بيحصل بحذافيره وبنفس السيناريو واللوكيشن
    ولم أدع صديقى يخرج من البيت الا بعد مصالحته وتطييب خاطره ...

قديم 9th April 2010, 06:27 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

أنا متأكد يا نوشة إن 99.9% من آنسات وسيدات المنتدى حتكون إجابتهم على سؤالك بكلمة (نعم) وكلهم حيطلع فيهم شيئ لله ... لاحظتها كتير فى بنات حواء ... مفيش واحدة إلا وتقول لك (أحلامها بتحقق بالمللى) و (اللى بييجى عليها ما بيكسبش) و (إن بينها وبين ربنا عمار حتى لو ما بتركعهاش)

قديم 9th April 2010, 06:32 PM oskasan غير متواجد حالياً
    oskasan
    Golden Member

oskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond reputeoskasan has a reputation beyond repute

أنا : oskasan

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش
    أنا متأكد يا نوشة إن 99.9% من آنسات وسيدات المنتدى حتكون إجابتهم على سؤالك بكلمة (نعم) وكلهم حيطلع فيهم شيئ لله ... لاحظتها كتير فى بنات حواء ... مفيش واحدة إلا وتقول لك (أحلامها بتحقق بالمللى) و (اللى بييجى عليها ما بيكسبش) و (إن بينها وبين ربنا عمار حتى لو ما بتركعهاش)

أهو
    مش انا بس اللى بأفركش المواضيع بتاعتكم
    حشيش قفل الباب بالضبه والمفتاح

حد ليه شوق فى حاجة تانية وحابب يكتب ؟

قديم 9th April 2010, 06:38 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

اقتباس

يااااااااااااة غريبه

كنت هاقول نفس الكلام بالمللي

قديم 9th April 2010, 07:57 PM مصرية غير متواجد حالياً
    مصرية
    Platinum Member

مصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond repute

مصرية's Flag is: Egypt

أنا : مصرية

اقتباس

إيه ده يا شيشو عرفت منين؟ .... إنت شاطر أوي

أنا كده يا نوشة زي ما قال حشيش أوقات أكون موجودة في مكان ويحصل كلام وأفتكر إني شفت الموقف ده قبل كده وإن فلان حيدخل من الباب دلوقتي وحيقول كذا وسبحان الله بتحصل ... بس بقالي فترة طويلة محصلتش معايا يجيي من عشر سنين كده

أوقات بحس بانقباض في قلبي من ناحية حاجة معينة وممكن يحصل فعلا حاجة وحشة وقتها مش بتضايق لكن برتاح إني عرفت إيه اللي حصل بدل ما أفضل حموت من القلق إني حاسة فيه مصيبة حتحصل ومش عارفة هي إيه ... يعني من منطق "وقوع البلاء ولا انتظاره"

وأوقات يبقى العكس موضوع مقلق وملخبط وأبقى مكمنة أوي من ناحيته