مصداقية عقود العمل بفنادق مونتريال - كندا - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

مصداقية عقود العمل بفنادق مونتريال - كندا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 7th September 2009, 09:44 PM nasrfathy غير متواجد حالياً
    Member

nasrfathy is on a distinguished road

:Canada: مصداقية عقود العمل بفنادق مونتريال - كندا

أنا : nasrfathy

السلام عليكم
    ليا استفسار وارجو انكم متبخلوش بالرد عليا الموضوع كالاتي لاقيت اعلان علي احد مواقع النت بيقول انه بيوفر فرص عمل في كندا وعقود عمل ومش هياخد فلوس الا لما استلم التاشير بنفسي من السفاره وللعلم مده عقد العمل 3 سنوات في احد فنادق مونتريال وقال ان التكلفه الاجماليه للموضوع ده 60 الف جنيه مصري شامله تذكره السفر عجبني اووي الموضوع برغم شكوكي صليت استخاره واتصلت بيهم وقدمت ليهم صوره جواز السفر والبطاقه وصورة المؤهل وصوره شخصيه وقالو ان الاجراءت هتبدا بعدالعيد ان شاء الله وقتها همضي علي ورقه بتقول اني ملزم ادفع الفلوس بمجرد حصولي علي التاشيره علي العلم اني مصري الجنسيه 25 سنه حاصل علي ليسانس لغات وترجمه .. ارجو من حضراتكم الافاده وشكرا جزيلا لكم ورمضاان كريم

الموضوع الأصلي : مصداقية عقود العمل بفنادق مونتريال - كندا     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : nasrfathy

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    ممكن دقيقه شرفاء هذا الوطن حاسس بأحباط 1 1326 21st June 2010 11:38 AM
    مصداقية عقود العمل بفنادق مونتريال - كندا الهجرة إلى كندا تقى الدين 42 17435 7th September 2009 09:44 PM
    مبرمجون و مهندسي شبكات وصيانه حاسبات مهاجرين الي... الدراسة فى كندا واستراليا واوروبا Mohamed Gohar 89 29992 15th October 2008 12:46 PM

قديم 8th September 2009, 05:42 AM زعلان غير متواجد حالياً
    زعلان
    Golden Member

زعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond reputeزعلان has a reputation beyond repute

أنا : زعلان

اممممممم الموضوع غريب وشكله نصب

شكلهم حيدوك فيزا سياحية بالكثير لكن فيزا عمل في الوقت الراهن ده الكنديين بينشوا مفيش شغل الا لو حتشتغل بملاليم كلام عموما مش مزبوط

قديم 8th September 2009, 06:34 AM Mzohairy غير متواجد حالياً
    Mzohairy
    Golden Member

Mzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond reputeMzohairy has a reputation beyond repute

أنا : Mzohairy

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nasrfathy
    السلام عليكم

ليا استفسار وارجو انكم متبخلوش بالرد عليا الموضوع كالاتي لاقيت اعلان علي احد مواقع النت بيقول انه بيوفر فرص عمل في كندا وعقود عمل ومش هياخد فلوس الا لما استلم التاشير بنفسي من السفاره وللعلم مده عقد العمل 3 سنوات في احد فنادق مونتريال وقال ان التكلفه الاجماليه للموضوع ده 60 الف جنيه مصري شامله تذكره السفر عجبني اووي الموضوع برغم شكوكي صليت استخاره واتصلت بيهم وقدمت ليهم صوره جواز السفر والبطاقه وصورة المؤهل وصوره شخصيه وقالو ان الاجراءت هتبدا بعدالعيد ان شاء الله وقتها همضي علي ورقه بتقول اني ملزم ادفع الفلوس بمجرد حصولي علي التاشيره علي العلم اني مصري الجنسيه 25 سنه حاصل علي ليسانس لغات وترجمه .. ارجو من حضراتكم الافاده وشكرا جزيلا لكم ورمضاان كريم

هما الكنديين لاقيين شغل لما يجيبوا ناس من بره كندا؟

الموضوع ده نصب بنسبه كبيره جدا و خلي بالك

مع العلم ان تأشيرات العمل لغير الكنديين بتكون في التخصصات الشديدة الندره و اللي مفيش منها في كندا

و ده طبعا لا ينطبق على شغل الاوتيلات

قديم 8th September 2009, 11:37 AM nassarlink غير متواجد حالياً
    nassarlink
    Senior Member

nassarlink is on a distinguished road

أنا : nassarlink

اقتباس
    السلام عليكم

اخي فتحي

يوجد تحذير في الموقع الرسمي لكندا بجميع اللغات ومنها اللغه العربيه

وهو الموضوع الوحيد المكتوب بلغات مختلفه علي الموقع الرسمي

وسبق ان طبعته هنا لكن مش لاقيه دلوقتي

تحذير من مثل هذه الاعلانات

وقد ازعر من طمبر

نصار

قديم 8th September 2009, 12:38 PM mohsen غير متواجد حالياً
    mohsen
    Silver Member

mohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant future

mohsen's Flag is: Canada

أنا : mohsen

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nassarlink
    اخي فتحي

يوجد تحذير في الموقع الرسمي لكندا بجميع اللغات ومنها اللغه العربيه

وهو الموضوع الوحيد المكتوب بلغات مختلفه علي الموقع الرسمي

وسبق ان طبعته هنا لكن مش لاقيه دلوقتي

تحذير من مثل هذه الاعلانات

وقد ازعر من طمبر

نصار

https://www.cic.gc.ca/english/departm...tice-fraud.asp

قديم 8th September 2009, 12:52 PM mohsen غير متواجد حالياً
    mohsen
    Silver Member

mohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant futuremohsen has a brilliant future

mohsen's Flag is: Canada

أنا : mohsen

اقتباس
    وقدمت ليهم صوره جواز السفر والبطاقه وصورة المؤهل وصوره شخصيه

دى غلطة كبيرة يا أستاذنا

أنا لا أقصد إنى أخوفك و لكنى عايز احذرك - المعلومات دى ممكن تستخدم إستخدام سئ.

ممكن حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن ال Identity Theft

و ربنا يستر

قديم 8th September 2009, 12:52 PM nasrfathy غير متواجد حالياً
    nasrfathy
    Member

متشكر جدا لاهتمام رجال المطاريد بالموضوع لكن يا اخواني افهموني لو سمحتم تفاصيل الموضوع كالاتي التاشيره تاشيره عمل لمده 3 سنوات وهما قالوا اني هستلمها بنفسي من السفاره بعد ما اوثق عقد العمل في السفاره واالي هتطلع عليه التاشيره ومش هدفع ولا مليم الا لما استلم التاشيره بنفسي والمبلغ المطلوب 60 الف شامله تذكرة الطيران وانا بالفعل سلمت ليهم صوره الباسبور وكمان صوره البطاقه وصوره شخصيه وقالوا ان ليهم شخص هناك مسئول بالفندق هو اللي بيضبط الموضوع ده .. الموضوع محير شوي .. ارجو لو في حد سافر هناك عن طريق عقد عمل يبلغنا بالتفاصيل .. واي حد عن معلومه ميبخلش بيها علينا ومتشكرا ليكم جدا علي حسن تعاونكم وده مش غريب علي منتداكم الطيب .. وتحياتي للجميع

قديم 8th September 2009, 01:08 PM nasrfathy غير متواجد حالياً
    nasrfathy
    Member

urgent

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maksoof
    دى غلطة كبيرة يا أستاذنا

أنا لا أقصد إنى أخوفك و لكنى عايز احذرك - المعلومات دى ممكن تستخدم إستخدام سئ.

ممكن حضرتك تعمل بحث فى جوجل عن ال Identity Theft

و ربنا يستر

متشكرا جدا اخي علي تخوفك عليا حضرتك لما رحت سلمت ليهم الورق اخدت معاي محامي وكتب ورقه تفيد ان هما استلموا مني صورة الجواز والبطاقه والصوره الشخصيه عشان عقد العمل وبس واي استخدام تاني ليها يعرض المكتب للمسؤليه القانونيه
    وللمره التانيه شكرا لشعورك النبيل واسال الله لك التوفيق في الدنيا والفردوس الاعلي في الاخري وتحياتي لكم جميعا

قديم 8th September 2009, 01:19 PM nassarlink غير متواجد حالياً
    nassarlink
    Senior Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maksoof
    https://www.cic.gc.ca/english/departm...tice-fraud.asp

قديم 8th September 2009, 01:28 PM nassarlink غير متواجد حالياً
    nassarlink
    Senior Member

اقتباس
    متشكر جدا لاهتمام رجال المطاريد بالموضوع لكن يا اخواني افهموني لو سمحتم تفاصيل الموضوع كالاتي التاشيره تاشيره عمل لمده 3 سنوات وهما قالوا اني هستلمها بنفسي من السفاره بعد ما اوثق عقد العمل في السفاره واالي هتطلع عليه التاشيره ومش هدفع ولا مليم الا لما استلم التاشيره بنفسي والمبلغ المطلوب 60 الف شامله تذكرة الطيران وانا بالفعل سلمت ليهم صوره الباسبور وكمان صوره البطاقه وصوره شخصيه وقالوا ان ليهم شخص هناك مسئول بالفندق هو اللي بيضبط الموضوع ده .. الموضوع محير شوي .. ارجو لو في حد سافر هناك عن طريق عقد عمل يبلغنا بالتفاصيل .. واي حد عن معلومه ميبخلش بيها علينا ومتشكرا ليكم جدا علي حسن تعاونكم وده مش غريب علي منتداكم الطيب .. وتحياتي للجميع

يا اخي فتحي

اقرا كويس الجمله دي

لا تكن ضحية الغش والاحتيال
    . إذا كان الإعلان يبدو جذاباً ومغرياً لدرجة أنه من الصعب تصديقه، فهناك احتمال

قوي بأن ذلك الإعلان كاذب
    .

ده كلام السفاره ياريت بس نفكر فيه كويس

الناس دول-اصحاب المكاتب والشركات - بينطبق عليهم قول الشاعر

يعطيك من طرف اللسان حلاوه
    ويروغ منك كما يروغ الثعلب

نصّار