استشارة من أطباء المنتدى - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC News

إفتتاح باب مقاطعات كندا
    (الكاتـب : Admin ) (آخر مشاركة : elegipcio)
    مطاريد الكويت
    (الكاتـب : Remon.soliman ) (آخر مشاركة : hader)
    وينيبج- مانيتوبا
    (الكاتـب : mohsen ) (آخر مشاركة : Jihan M Hamed)

!For Medical Professionals Only

قديم 10th October 2011, 11:02 AM مصرية غير متواجد حالياً
    Platinum Member

مصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond repute

مصرية's Flag is: Egypt

افتراضي استشارة من أطباء المنتدى

أنا : مصرية

امبارح كنت في الشغل وبسبب بعض الأخبار المستفزة اتعصبت جامد وزاد من عصبيتي حوار مع إحدى الزميلات تجادلني وأنا أتماسك حتى لا تفلت أعصابي خاصة وأنني أصبحت عصبية في الفترة الأخيرة وفجأة شعرت بألم شديد وثقل مع بعض التنميل في ذراعي الأيسر بداية من العضد أو بداية الكتف وحتى أطراف أصابع اليد ... صاحب ذلك ألم في رأسي وأذني حتى كدت لا أستطيع أن أسمع وظللت طول اليوم غير قادرة على الحركة أو الكلام إلا للضرورة

السؤال: هل ده ارتفاع في ضغط الدم؟ ولا بسبب العصبية الزائدة (علما بأني أعاني من العصب الخامس بشكل شبه مزمن)؟ ولا حاجة تانية؟

ولو لازم أروح لدكتور أروح لدكتور إيه؟ مخ وأعصاب مثلا؟

شكرا جزيلا لكم وأعتذر عن الإزعاج

الموضوع الأصلي : استشارة من أطباء المنتدى     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : مصرية

التعديل الأخير تم بواسطة مصرية ; 10th October 2011 الساعة 11:08 AM

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    2013 كل سنة وإنتوا طيبيين ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة ديما 8 802 31st December 2012 12:56 PM
    رجاء بمناسبة الدعوة لمظاهرات غدا الثلاثاء شؤون مصر الداخلية hanipal 10 1197 26th November 2012 07:56 AM
    في حب الرسول مع الحبيب علي ومعز مسعود شؤون إسلامية مصرية 8 958 21st September 2012 07:01 PM
    يعني إيه براجماتي وامبريالي؟ مناقشات وحوارات جادة m.sherif 6 2243 10th July 2012 04:42 PM
    للتاريخ: توثيق مراسم تسليم السلطة يومي 29 و30... إنتخابات الرئاسة مصرية 4 887 2nd July 2012 05:07 PM

قديم 10th October 2011, 11:22 AM أحمد باشــا غير متواجد حالياً
    أحمد باشــا
    Platinum Member

أحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond repute

أنا : أحمد باشــا

الف لا بأس يا مصرية .. ربنا يهدي الأحوال كلها

ابعدي عن العصبية و النرفزة على قد ما تقدري

و اعتقد انك تكشفي عند مخ و اعصاب باطنة علشان موضوع التنميل و بالمرة علشان العصب الخامس و هو هيقول لك لو الموضوع ضغط دم او غيره

بس بلاش فاروق طلعت ... مبقاش كويس زي زمان

قديم 10th October 2011, 11:25 AM مودة غير متواجد حالياً
    مودة
    Colonel

مودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond repute

مودة's Flag is: Egypt

أنا : مودة

دعوه لموضوعي

الف سلامة عليكي يارب ماتشوفي شر ابدا حبيبتي مصرية
    وانا راي لازم تراجعي طبيب مخ واعصاب عشان تطمني وتطمنينا

قديم 10th October 2011, 11:48 AM حسام غير متواجد حالياً
    حسام
    Brigadier General

حسام تم تعطيل التقييم

حسام's Flag is: Egypt

أنا : حسام

ألف سلامة على حضرتك
    أعتقد مطلوب طبيب باطني

قديم 10th October 2011, 12:47 PM جدة حبيبه غير متواجد حالياً
    جدة حبيبه
    Brigadier General

جدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond reputeجدة حبيبه has a reputation beyond repute

أنا : جدة حبيبه

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

سلامتك ياغاليه

قديم 10th October 2011, 02:01 PM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

Tornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond repute

Tornado's Flag is: Egypt

أنا : Tornado

الف سلامة على حضرتك الاول

حضرتك روحي لدكتور قلب واوعية دموية علشان يعمل رسم قلب علشان نطمن

وطمنينا عليكي والف سلامة على حضرتك

قديم 10th October 2011, 05:33 PM مصرية غير متواجد حالياً
    مصرية
    Platinum Member

مصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond reputeمصرية has a reputation beyond repute

مصرية's Flag is: Egypt

أنا : مصرية

شكرا جدا جدا لحضراتكم جميعا
    لا أراكم الله مكروها في عزيز لديكم

بعد إذنكوا عندي استفسارات

باشمهندس أحمد حضرتك تعرف حد تاني مخ وأعصاب كويس؟ امبارح كنت فعلا حكلم الدليل آخد نمرة فاروق طلعت بس مكنتش قادرة أتكلم مع إني سمعت برضه إنه مبقاش زي زمان

لو حضرتك تعرف أسماء أطباء كويسيين مخ وأعصاب أو باطنة أو قلب في اسكندرية ياريت تتكرم وتقولي عليهم ويبقى معروف كبير

د. حسام شكرا لحضرتك بس ليه باطنة؟ حضرتك شاكك في تشخيص معين؟

د. تورنيدو مش حكدب عليك قلقت جامد من مداخلتك تفتكر الوجع ده ممكن يكون مشكلة في القلب ولو فعلا شاكك في حاجة ممكن تكون إيه؟

ألف شكر لكم جميعا وبعتذر عن أسئلتي بس أنا فعلا عايزة أروح لدكتور وبسرعة ومش عارفة أروح لدكتور إيه ومين

شكرا

قديم 10th October 2011, 06:43 PM أحمد باشــا غير متواجد حالياً
    أحمد باشــا
    Platinum Member

أحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond repute

أنا : أحمد باشــا

متقلقيش يا مصرية هتلاقيها بإذن الله شوية إرهاق

كتبت لك عالخاص

قديم 11th October 2011, 02:09 AM Moe غير متواجد حالياً
    Moe
    Senior Member

Moe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond reputeMoe has a reputation beyond repute

أنا : Moe

It might be just something simple as vitamin B12 deficiency.. Dizziness, numbness of arm and leg ,fatigue & exhaustion all are signs of vitamin B12 deficiency.. It might be just a Panic attack it is the same symptoms(and that what i think just happened but i am not a physician to say ). So Inshallah all going be good, Did you felt any pain in your chest when that happened? If yes check up your heart with a good doctor and don’t be like “it is not a big issue” see one as soon as you can, May Allah Bring nothing but good

Source: A lot of reading

قديم 11th October 2011, 04:28 AM مزاياإنسانة غير متواجد حالياً
    مزاياإنسانة
    Golden Member

مزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond repute

مزاياإنسانة's Flag is: Sierra Leone

أنا : مزاياإنسانة

ألف سلامة عليكي يا مصرية بإذن الله خير وتكون مجرد إرهاق زودهم الزعل
    وإسمعي كلام الأخوة الكرام هنا وروحي دكتور عشان تطمني وطمنينا

وأسمحي لي أقولك حاجة
    ريحي بالك وماتتعصبيش مع ناس لا بتحل ولا بتربط خديها مني نصيحة
    مادمتي بتعملي صح وماشية صح توكلي على الله هو اللي بيقدرالأقدار وبيقدر على كل شيئ
    وكل شيئ بإيده مش بإيد البشر
    يعني خليكي ريلاكس وواثقة من كلامك ومن نفسك وقبل ده كل كله ثقتك وإيمانك بالله
    حتلاقي نفسك مبسوطة طول الخط ومرتاحة على الآخر ومافيش جنس بشر ممكن يقدر يستفزك
    وألف سلامة عليكي مرة تانية