وظيفةمعلمة في كالجاري - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC News

آخر 10 مشاركات
    saskatchewan 2016 بدون عقد عمل
    (الكاتـب : eng.ahmed.magdy ) (آخر مشاركة : sal_g)

!For Medical Professionals Only

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الملاحظات

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,canada wait me,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

وظيفةمعلمة في كالجاري

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 26th December 2012, 03:23 PM مغتربة غير متواجد حالياً
    Member

مغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of light

مغتربة's Flag is: Yemen

افتراضي وظيفةمعلمة في كالجاري

أنا : مغتربة

السلام عليكم اخواني و اخواتي

عندنا مدرسة كل يوم احد بنعلم فيها الاطفال اللغة العربية و القران من الساعه الواحدة ظهرا و حتى الساعه الخامسه و النصف عصرا. تقع المدرسة في منطقة الرنشلاند نورث وست كالجاري

بندور على معلمة لديها خبره ولو بسيطة في تدريس القراءه و الكتابه مع العلم ان هناك من الاطفال الغير ناطقين باللغه العربيه.

المرتب 150 دولار

ارجوا الرد من خلال صفحة الموضع لاني لا استطيع الرد من صفحة الرسائل

نسيت اقول انه اذا حبيتي تقدمي على الوظيفه و عندك اطفال من عمر 7 سنوات الى 12 سنه ممكن يلتحقوا بالمدرسه مجانا

و شكرا

الموضوع الأصلي : وظيفةمعلمة في كالجاري     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : مغتربة

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    وظيفةمعلمة في كالجاري الهجرة إلى كندا الحاجة الهاجة 16 1618 26th December 2012 03:23 PM
    اللي حابه (وظيفة معلمه في كالجاري) الهجرة إلى كندا farah 18 2150 22nd December 2011 06:56 PM

قديم 27th December 2012, 03:51 AM Dr-Alrefa3y غير متواجد حالياً
    Dr-Alrefa3y
    Silver Member

Dr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond repute

Dr-Alrefa3y's Flag is: Canada

أنا : Dr-Alrefa3y

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مغتربة

المرتب 150 دولار

عفوا ده بالساعة ولا باليوم ولا بالشهر ؟

قديم 27th December 2012, 04:53 PM مغتربة غير متواجد حالياً
    مغتربة
    Member

مغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of lightمغتربة is a glorious beacon of light

ياريت كان بالساعة . 150 دولار بالشهر على اعتبار يوم واحد في الاسبوع.

عندما بدأنا المدرسة العام الماضي كنا ثلاث معلمات و لم نكن نلاقي اجر يعني نشتغل مجانا و الرسوم التي تؤخذ من التلاميذ كانت لايجار الكومنتي و تصوير اوراق النشاطات .... الخ.

على العموم الراتب قابل للزياده في خلال 3 اشهر او أكثر يعتمد على مدى التزام المعلمة و خبرتها.

شكرا على سؤالك

قديم 28th December 2012, 05:31 AM مغتربة غير متواجد حالياً
    مغتربة
    Member

لا اله الا الله

قديم 28th December 2012, 07:04 PM امل في الغد غير متواجد حالياً
    امل في الغد
    Member

امل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond repute

امل في الغد's Flag is: Egypt

أنا : امل في الغد

!For Medical Professionals Only

ربنا ييسرلكم وتلاقوا حد،انا لو هناك كنت قدمت على طول لأني اشتغلت حوالي 7سنين في تدريس اللغه العربيه والمواد الشرعيه لغير الناطقين بالعربيه،ادعولي اجي وانا فريره عالمدرسه بتاعتكم

قديم 29th December 2012, 12:26 AM shawi غير متواجد حالياً
    shawi
    Platinum Member

shawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond repute

shawi's Flag is: Canada

أنا : shawi

حد يعمل لامل في الغد نومني علي البيرتا وانا ضامنها تشتغل معاكم سنه مجانا

ايه رايكم

انا كفيل

قديم 29th December 2012, 04:37 AM مغتربة غير متواجد حالياً
    مغتربة
    Member

السلام عليكم. شكرا لردودكم . أخت أمل نتشرف بيكي و ربنا يوفقك ان شاء الله و توصلي بالسلامه.

يمكن يا اختي بدايتك معانا في المدرسة تساعدك على الترتيب لحياتك في كندا من خلال التواصل مع الاخوات المعلمات و الاستفادة من تجاربهم.
    الحصول على الكنيدين اكسبيرينس بحكم تعاملك مع اطفال مولودين و متربيين في كندا و في منهم لا يتحدث اللغة العربية.( عندنا طالب ابوه مصري و امه باكستانيه ) ولا يعرف شئ من اللغة العربية و والدته حاتموت نفسها عشان يقول جملة وحده و كل اسبوع بتقول لي يابختكم انكم بتتكلموا عربي لغة القران....
    حاجة كمان وهي احتساب الأجر من خلال تعليمك للأولاد الصغار تعاليم ديننا اللي ممكن درس منك يترسخ في عقولهم الى ان يبقوا شباب.
    أنا باادعي ربنا يوفق كل مسلم وربنا يوفقكم اخواني و اخواتي و تتحقق كل احلامك و تلقوا ثمرات ما زرعتوه في اولادكم يارب.

قديم 30th December 2012, 08:15 AM امل في الغد غير متواجد حالياً
    امل في الغد
    Member

امل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond reputeامل في الغد has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shawi
    حد يعمل لامل في الغد نومني علي البيرتا وانا ضامنها تشتغل معاكم سنه مجانا

ايه رايكم

انا كفيل

سنه وحده بس يا بشمهندس؟ده انا اشتغل عمري كله معاهم،انا بعشق المجال ده اوي ولحد دلوقت لسه بشتغل فيه في مصر كمتطوعه،ربنا يستخدمنا دايما يارب

قديم 30th December 2012, 08:29 AM امل في الغد غير متواجد حالياً
    امل في الغد
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مغتربة
    السلام عليكم. شكرا لردودكم . أخت أمل نتشرف بيكي و ربنا يوفقك ان شاء الله و توصلي بالسلامه.

يمكن يا اختي بدايتك معانا في المدرسة تساعدك على الترتيب لحياتك في كندا من خلال التواصل مع الاخوات المعلمات و الاستفادة من تجاربهم.
    الحصول على الكنيدين اكسبيرينس بحكم تعاملك مع اطفال مولودين و متربيين في كندا و في منهم لا يتحدث اللغة العربية.( عندنا طالب ابوه مصري و امه باكستانيه ) ولا يعرف شئ من اللغة العربية و والدته حاتموت نفسها عشان يقول جملة وحده و كل اسبوع بتقول لي يابختكم انكم بتتكلموا عربي لغة القران....
    حاجة كمان وهي احتساب الأجر من خلال تعليمك للأولاد الصغار تعاليم ديننا اللي ممكن درس منك يترسخ في عقولهم الى ان يبقوا شباب.
    أنا باادعي ربنا يوفق كل مسلم وربنا يوفقكم اخواني و اخواتي و تتحقق كل احلامك و تلقوا ثمرات ما زرعتوه في اولادكم يارب.

اختي الفاضله انا اللي اتشرفت بيكي،وانا فهمت من كلام حضرتك انك كمان شغاله في المدرسه دي صح؟لو كده يبقى بجد ربنا يعينك ويرزقك سعادة الدارين،الواحد لما بيشتعل الشغلانه دي بيحس انه شغال عند ربنا وده اللي بيفضل للواحد،عارفه انا قبل ما ابدا الشغل ده اخدت كورس عالسريع في كيفية التعامل مع كل الاعراق او الجنسيات اللي كانت عندنا في المركز وكان ممتع جدا،الامريكي فيه كبر شويه يبقى ازاي اتعامل معاه بحيث مكسروش بس اخف من غروره والطاجيكي معندوش ثقه في نفسه ازاي اوصله لنقطة الثقه بدون غرور وهكذا،بس اقرب ناس لينا كعرب كانوا بتوع شرق اسيا وبنجلاديش،درست اطفال وستات لحد عمر57سنه،بجد كانت متعه ربنا يديمها علينا وعليكم،وكان ثابت في خطتي للهجره اني مدام عندي خبره في الموضوع ده اني لازم اتطوع عالاقل في المدرسه الاسبوعيه بتاعة العربي،بس ربنا ييسر ويتم امر السفر على خير.

قديم 30th December 2012, 01:42 PM helow غير متواجد حالياً
    helow
    Member

helow is on a distinguished road

أنا : helow

انا فى مجال التربية والتعليم فى الامارات ومقدم على الهجرة وكمان لو الوظيفة دة كانت للرجال انا على استعداد للتدريس وخصوصا انى متعود على الجنسيات المختلفة من كل الدول لان الامارات بها 187 جنسية وانا بقالى 20 سنة مدرس وكمان بكمل التدريس لابنائى من الصف الاول عربى واسلامية لغاية الصف السابع يعنى فى المجال دة من زمان بس نطلع وانا تحت امركم للمساعدة وفى اى مجال نطوعى