منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - Australia VS Canada ؟؟
الموضوع: Australia VS Canada ؟؟
قديم 15th March 2010, 08:58 AM اسكندرانية كنداوية غير متواجد حالياً
اسكندرانية كنداوية
Senior Member

اسكندرانية كنداوية is on a distinguished road

اسكندرانية كنداوية's Flag is: Saudi Arabia

أنا : اسكندرانية كنداوية

أول ما فكرت فى الهجرة فكرت فى استراليا و عملت إلأسيسمنت بس جاء الرد سلبى إزاااى ما أعرفش و كنت مستاءة شويتين لكن بعد كدة قلت الحمد لله و عسى أن تكرهوا شيئا و هو خير لكم
لية!!!!
جاءت مديرة إدارة إسترالية معاها دكتوراة فى القسم اللى كنت باشتغل فية و هو قسم تعليمى و أكثر من مرة تطلب إنى أحضر برامج تعليمية يوم واحد جزء عملى و جزء نظرى أو كورس مدته أكتر من إسبوع و طبعا بعد العمل و البحث و التمحيص وإلأعداد أروح أقدم المطلوب و يكون الرد يعنى إت إز أوك بس مش هو دة بالظبت المطلوب و تاخد الهارد و السوفت كوبى من الشغل و تروح مغيرة فية شوية ألوان و جملة مكان جملة تانية وتجيب اللى أنا عملته على إنه هو ده اللى هى عايزاة وعملته وتدى هولى تانى بمنتهى البجاحة و عينى عينك على إن هى اللى عملته
حصل الموضوع دة كتير أأأأأأه لحد ما إتنقلت من إدراتها بسبب الإحباط
و لحظى البمب المكان التانى بعد ما أتنقلت بكام شهر ييجى رئيسى المباشر أسترالى حاصل عل ماجستير دة كمان حكاية يعمل داون لود لمحاضرات باوربوينت من النت و يحط عليها إسمه ويدعى إنه محضرها أنا شوفته بعينى اللى حياكلها الدود وبمنتهى القدرة يقول قدامى إنها محاضرته الى جانب شوية مما سبق مع الرئيسة االأولى بس الحمد لله دة ما طولش وهو اللى مشى مش أنا
الخلاصة تجربة مريرة مع الأستراليين كأشخاص المفروض ذوى مكانة علمية مرموقة
تجربتى المريرة الأخرى مع جامعة أسترالية باعمل معاها ماجستير منتهى العنصرية مع العرب عموما فى تصحيح الإسيمنت والأبحاث مقارنة مع أى جنسية وخصوصا الأوروبية مش بس فى المواد الدراسية لا فى المصروفات كمان أنا وواحدة أسترالية كنا متأخرين فى دفع المصاريف لإن الجواب اللى فية قيمة المصاريف وصل متأخر هى بمنتهى البساطة أعطوها سماح لإنه مش ذنبها لكن أنا لازم أفع غرامة تأخير وطبعا الويب سايت مغلق مش ممكن أقدر أبدأ اى حاجة المهم قلت ما باليد حيلة قولوا لى كام وأدفع وطبعا الخطاب أياه أتأخر يعنى غرامة تانية على تأخير دفغ الغرامة وهكذا لغاية ما ضاعت الفلوس المدفوعة و ضاع السيميستر
و تقولوا لى مافيش عنصرية أمال لوكنت عايشة هناك كانوا عملوا فيا أية
الحمد لله إن الأسيسمنت فشلت
استراليا لاااااااااااو ألف لااااااااااا
أسفة للإطالة لكن قلبى شايل كتير