منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - نيوزلندا: ما بعد الهجرة بعيون الكيوي الجداد (التوقعات و الحقيقة )
قديم 27th September 2014, 07:31 PM Admin غير متواجد حالياً
Admin
Admin

Admin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond repute

أنا : Admin

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amagid_arif
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amagid_arif
الموضوع بصراحة موجه بصورة مباشرة لاصدقائنا و زملائنا من المنتدي اللي ربنا وفقهم في الحصول علي الفيزا و السفر الي بلاد الكيوي

اولا انا بشكرهم واحد واحد علي المعلومات المفيدة اللي قدموها لينا اثناء رحلتهم في طريق الهجرة و ما زلت طمعان في المزيد منهم لذلك فتحت الموضوع ده عشان يفيدونا بخبراتهم و وجهة نظرهم من واقع تجربة عملية

مش بس كده في سؤال مهم دايما لما الامور بتتعقد او احس ان المشوار طويل و هو

هل فكرة الهجرة لبلاد الكيوي تستحق هذا المجهود فعلا ؟؟

اجابة السؤال ده هيه الخلاصة عشان كده عايزين نناقش مواضيع الحياة و العمل من خلال المهاجرين الجدد

مش عايز اذكرهم بالاسم لكن هبعت لهم رسائل و متاكد انهم هيتفعلوا معانا

اخوكم :

عبدالمجيد

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

أشكر وأضم صوتى لصوت الزميل الفاضل amagid_arif فى ندائه إلى جميع الزملاء الذين إستقروا فى بلاد المهجر سواء كانت نيوزيلاندا أو كندا أو استراليا أو غيرهم وكانوا أعضاءً نشطين فى المطاريد قبل الهجرة أن يتواصلوا مع زملائهم الذين لا يزالون فى بدايات مشوار هجرتهم للإستفادة من تجاربهم وخبراتهم ولهم الشكر ... نسأل الله تعالى أن يجعل كل معلومة مفيدة يقدمها صاحبها لبقية الزملاء فى ميزان حسناته وأن ييسر الله له أحواله بها