منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - يا هادي .......كلاكيت .....تاني مرة.......استفسارات عن الدراسة بكندا
قديم 31st December 2016, 05:10 PM نهر النيل غير متواجد حالياً
Golden Member

نهر النيل is a glorious beacon of lightنهر النيل is a glorious beacon of lightنهر النيل is a glorious beacon of lightنهر النيل is a glorious beacon of lightنهر النيل is a glorious beacon of lightنهر النيل is a glorious beacon of light

نهر النيل's Flag is: Egypt

افتراضي يا هادي .......كلاكيت .....تاني مرة.......استفسارات عن الدراسة بكندا

أنا : نهر النيل

السلام عليكم اخواني المطاريد
ولو اني حاسة اني بقيت غريبة لكن المطاريد هم اصحاب البيت الكبير اللي لازم نرجعله دايما
أنا من فترة طويييييييييييلة كنت بقدم على هجرة فيدرال (مش عارفة هيكون حد فاكرني ولا لا ) لكن لم اوفق برغم اني تعبت كتير ودخلت الايلتس يمكن 4 مرات لكن في الاخر قلت قدرالله وما شاء فعل ونسيت موضوع الهجرة تماما وشغلت نفسي بشغلي والاولاد

دلوقتي بقى راودني حلم كندا من جديد
لكن انا المرة دي مش بفكر في الهجرة
بفكر في الدراسة
لكن عندي بعض الاستفسارات
عايزة اعرف
1- انا اما اجي اقدم اختار اني adult ولا international
2-انا عايزة اغير الكارير يعني انا بزنس لكن عايزة ادرس children care او early years education ازاي اقدم ورقي وانا الثانوي مثلا مصري ومن اكتر من 20 سنه
3-هل لو قدمت على دراسة لغة اولا يحق لي الالتحاق بالتخصص اللي انا عايزاه بدون ما يطلبوا documents قديمة
أنا معايا ال transcript بتاع الجامعة له أهمية ولا طالما مش هعمل upgrade للدراسة بتاعتي يبقى مالوش لازمة
4- ودي أهم ما في الموضوع
ازاي اقدر آخذ اولادي معايا وازاي اقدر اقدم لهم عالمدرسة وايه هي المصروفات المطلوبة لهم
5- كم المصروف الشهري اللي محتاجينه بالإضافة الى ايجار السكن

شكرا جزيلا

Latest Threads By This Member
Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
أعمل ايه شركة KLM مش عايزة ترد لي فلوس التذاكر الهجرة إلى كندا basio 4 1402 16th June 2017 05:46 PM
يا هادي .......كلاكيت .....تاني... الهجرة إلى كندا muhamed_fathi 38 6255 31st December 2016 05:10 PM
فيدونا يا أطباء المطاريد التعليم ماقبل الجامعي والجامعي salamatarek 8 2635 26th July 2012 12:53 PM
الكنافة النابلسية (كنافة بالجبن) شؤون المطبخ نهر النيل 17 2857 10th August 2011 01:46 PM
مواعيد برامج دينية متميزة ..رمضان1432هـ/2011م شؤون إسلامية نهر النيل 6 1717 9th August 2011 02:41 PM