منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - اذا سقط النظام فى مصر 0000 هل فيه قلق على فلوسنا فى البنوك هناك
قديم 3rd February 2011, 12:45 AM محمد علي عامر غير متواجد حالياً
محمد علي عامر
Brigadier General

محمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond reputeمحمد علي عامر has a reputation beyond repute

أنا : محمد علي عامر

!For Medical Professionals Only

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحار الغربة
يا جماعة الظروف اللى بتمر بيها مصر دى مش عارفين نهايتها ايه

انا هاكلمكم بصراحة
انا معايا مبلغ فى البنك هو حصيلة سفرى وغربتى وده اللى ناوى ابتدى بيه حياتى فى كندا او فى مصر لو ماحصلش نصيب ورحت كندا
المهم
لو النظام فى مصر غار فى داهية
هل فيه خوف على الارصدة فى البنك علما بانه مبلغ عادى بس بالنسبة لى تعب وتحويش ايام صعبة فى الغربة

السؤال ده لكل المغتربين
هل ممكن تحصل فوضى ومعاها يروح كل تعبنا هباءا منثورا
وايه الحل اذا كان لى شخص معاه توكيل وممكن يسحب الفلوس ويحولهالى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ياريت ماحدش يطلع يقولى انت همك على الفلوس ومش قلبك على البلد واهلها والكلام ده لانه سبق وحصل من حد هنا على المنتدى وصراحة خنقنى

أعتقد أنه من المنطقي أن يحافظ البنك على الأموال المودعة فيه ولا يحق لمبارك مثلا أن يسحب فلوس البنوك في آخر دقيقة و يهرب بها , و في أسوء الأحوال يمكن إستعادة تلك الأموال من بنوك الغرب التي هربت إليها تلك الأموال لأن العالم كله شاهد جرائمه على التليفزيون.
وعلى أي حال فإن ما يسري عليك يا بحار الغربة هو ما سيسري على كل المصريين الذين لديهم أموال في البنوك.

الشعب المصري يضحي بدمائه التي هي أغلى من أي أموال في سبيل بناء مستقبله ومستقبل أبنائه وحتى لا يضطر للهجرة كما تفكري أنت يا بحار الغربة. وبعد سقوط نظام مبارك سنعمل على إستعادة كل الأموال التي نهبها مبارك و أعوانه خلال الثلاثين عام التي حكم فيها مصر و هي تقدر بمئات المليارات