منتديات المطاريد - عرض مشاركة واحدة - قبل ما تفكر تهاجر.......عايز تهاجر ليه؟؟؟احسبها صح تعيشها صح
قديم 27th March 2010, 05:20 PM هدوء الليل غير متواجد حالياً
هدوء الليل
Senior Member

هدوء الليل is a name known to allهدوء الليل is a name known to allهدوء الليل is a name known to allهدوء الليل is a name known to allهدوء الليل is a name known to allهدوء الليل is a name known to all

أنا : هدوء الليل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
موضوع زي العسل و تقريبا اجابتنا واحدة بس باختلاف الاولويات
لينا حق نسمي نفسنا المطاريد
عن نفسي سبب ان نفسي اهاجر ينقسم لشقين
الاول شخصي :1- بقالي 3 سنين راجع من الامارات و نفسي حد يشاورلي علي حاجة واحدة صح توحد الله في اي حاجة و في اي حتة - يمكن انا نايم و مش واخد بالي-كله استفزاز في استفزاز في عدم نظام في قلة ادب في محسوبية في مرور بايظ علي تعليم زفت و طبعا اسعار نااااار
2- نفسي اشتغل مع ناس محترمة تتعامل من مبدأ الكفاءة و لما تخلص شغلك (اللي بتاخد عليه مرتبك)تقولك -Thank you-او you did wellالتقدير المعنوي اهم بكتييير من التقدير المادي -و ده طبعا هنلاقيه في كندا
الثاني عائلي: نفسي انام و انا مش خايف علي مستقبل عيلتي ازاي يعني
1- يعني مبقاش شايل هم مصاريف التعليم و الدروس الخصوصية و كمان بعد كل ده عيقعدوا جنبي
و يار يتهم اتعلموا حاجة من اساسه
2- مبقاش خايف ان حد يمرض و ميكونش معايا تكاليف لا قدر الله العملية او العلاج و لو معايا اقعد ادعي ربنا انه يطلع سليم من اوضة العمليات و ميكونش لقط انفيكشن او فيروس كبد او حتي ايدز من نقل الدم
3- نفسي ابص لعيلتي و الاقيهم مبسوطين و مطمئنين فافرح انا كمان و انام قرير العين
تقلت عليكوا و جبتلكوا كأبة - انا اسف