فاز السيسي ...قاهر الإخوان - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > سياسة واقتصاد > إنتخابات الرئاسة

إنتخابات الرئاسة فكرة: د/يحي الشاعر

إنتخابات الرئاسة

فاز السيسي ...قاهر الإخوان

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 4th June 2014, 03:44 AM NazeeH غير متواجد حالياً
    NazeeH
    Moderator

NazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond repute

NazeeH's Flag is: United States

أنا : NazeeH

ثوريات ..
    الهاشتاج ..
    ----------

الموضوع الأصلي : فاز السيسي ...قاهر الإخوان     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : NazeeH

قديم 4th June 2014, 09:47 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

شيزوفرينيا

اللى بيغنى فى الفيديو ده هوه نفسه كاتب هذا الموضوع! ... فى الفيديو بيلعن العسكر واليوم بيمجد فيهم! ... لا تخرج قبل أن تقول سبحان الله

قديم 4th June 2014, 10:17 PM تكسير غير متواجد حالياً
    تكسير
    Platinum Member

تكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond reputeتكسير has a reputation beyond repute

تكسير's Flag is: Syria

أنا : تكسير

علي النعمة يا حشيش أحنا فاهمنهم من زمان اكثر ما هم نفسهم كانوا عارفين نفسهم

وأديهم هم
    براوة عليك
    شربات يا بت للجميع علي حسابي هههههه

قديم 4th June 2014, 11:27 PM يوبي غير متواجد حالياً
    يوبي
    Platinum Member

يوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond repute

أنا : يوبي

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش
    شيزوفرينيا

اللى بيغنى فى الفيديو ده هوه نفسه كاتب هذا الموضوع! ... فى الفيديو بيلعن العسكر واليوم بيمجد فيهم! ... لا تخرج قبل أن تقول سبحان الله

"ألم تر أنهم في كل واد يهيمون وأنهم يقولون ما لا يفعلون ....."
    ولا مبدأ ولا حياء
    ولا حتي كرامه

عبيد عبيد يعني

قديم 5th June 2014, 06:47 PM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش
    شيزوفرينيا

هيا الفكره إنه وقتها كان العسكر متحالفين مع الإسلاميين فأصبحوا العسكر وحشين ...
    إنما اليوم العسكر أعداء الاسلاميين فأصبح العسكر حلوين
    المسأله لا هيا ثوره و لا إصلاح و لا مهلبيه
    صديق عدوي عدوي (أيام ما عمل الأغنيه ) و عدو عدوي صديقي (الأن)
    اللي يفشخ الاسلاميين يبقى حبيبي .... و اللي يتحالف معاهم يبقى عدوي
    زهيري و اللي زيه بيحسبوها كده ......

قديم 5th June 2014, 09:02 PM مصري أصيل غير متواجد حالياً
    مصري أصيل
    Silver Member

مصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond reputeمصري أصيل has a reputation beyond repute

أنا : مصري أصيل

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab Salem

أمال حضرتك بتحسبها ازاي يا ريت تنورنا كل الفرق بينك و بينه انك مش قابل ان السيسي يبقي رئيس

قبلها قبلت كل حاجه ... قبلت الاتقلاب على الشرعيه و قبلت قتل الناس وحرقهم و سحلهم فى سبيل ازاحة الاخوان عن المشهد السياسي.

قلنا الاخوان وحشين ماشي بس كان هيجي رئيس مدني منتخب بعد 3 سنين و ما كناش دخلنا فى الدوامه اللى مش هنخرج منها دي و كان بلاش الناس اللى اتقتلت دي كلها .

تفرق ايه عنه ؟؟؟؟ تفرق انك كنت مفكر ان السيسي بعد ما يقتل و يعتقل الألوف هيسيبها لرئيس مدني خضره مخضره ؟؟؟ قلنا مليون مره السيسي مش هيسيبها لحد و انه انقلب على الرئيس المدني عشان طمعان فى الحكم بس كرهكم للأخوان خلاكم ما تصدقوش الحقيقه دي اللى كل رافضى الأنقلاب شايفينها بعنيهم من يوم 30-6.

صدقتم كدبه لما قال انا مش طمعان فى الحكم وصدقتم كدبه لما قال انا بحارب الإرهاب . وفوضتوه على قتل الناس
    يا تري دلوقتي فقتم و عرفتم ان 30-6 كانت انقلاب مش ثورة ولا لسه ؟.

يا تري تبرئتم من تفويضكم للقاتل فى قتل ناس بريئة و لا لسه السكينه سرقاكم وناوين تقابلوا ربنا و دم الناس اللى فوضتوا السيسي فى قتلهم لسه فى رقابتكم ؟

يا تري شايف البلد رايحه على فين بعد ما تسببتم فى اللى احنا فيه ؟؟؟ أقولك انا رايحه على فين رايحه على حكم عسكري فاشي يا عالم هيستمر لكام سنه تاني . حكم هيقهر الجميع المؤيد قبل المعارض ومش بعيد ابداً تدوق طعمه بلسانك عشان تجرب مرارة الظلم .

معلش استحمل كلامي لأنك انت اللى عملت فيها شهيد

قديم 6th June 2014, 02:08 AM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصري أصيل
    أمال حضرتك بتحسبها ازاي يا ريت تنورنا كل الفرق بينك و بينه انك مش قابل ان السيسي يبقي رئيس

قبلها قبلت كل حاجه ... قبلت الاتقلاب على الشرعيه و قبلت قتل الناس وحرقهم و سحلهم فى سبيل ازاحة الاخوان عن المشهد السياسي.

قلنا الاخوان وحشين ماشي بس كان هيجي رئيس مدني منتخب بعد 3 سنين و ما كناش دخلنا فى الدوامه اللى مش هنخرج منها دي و كان بلاش الناس اللى اتقتلت دي كلها .

تفرق ايه عنه ؟؟؟؟ تفرق انك كنت مفكر ان السيسي بعد ما يقتل و يعتقل الألوف هيسيبها لرئيس مدني خضره مخضره ؟؟؟ قلنا مليون مره السيسي مش هيسيبها لحد و انه انقلب على الرئيس المدني عشان طمعان فى الحكم بس كرهكم للأخوان خلاكم ما تصدقوش الحقيقه دي اللى كل رافضى الأنقلاب شايفينها بعنيهم من يوم 30-6.

صدقتم كدبه لما قال انا مش طمعان فى الحكم وصدقتم كدبه لما قال انا بحارب الإرهاب . وفوضتوه على قتل الناس
    يا تري دلوقتي فقتم و عرفتم ان 30-6 كانت انقلاب مش ثورة ولا لسه ؟.

يا تري تبرئتم من تفويضكم للقاتل فى قتل ناس بريئة و لا لسه السكينه سرقاكم وناوين تقابلوا ربنا و دم الناس اللى فوضتوا السيسي فى قتلهم لسه فى رقابتكم ؟

يا تري شايف البلد رايحه على فين بعد ما تسببتم فى اللى احنا فيه ؟؟؟ أقولك انا رايحه على فين رايحه على حكم عسكري فاشي يا عالم هيستمر لكام سنه تاني . حكم هيقهر الجميع المؤيد قبل المعارض ومش بعيد ابداً تدوق طعمه بلسانك عشان تجرب مرارة الظلم .

معلش استحمل كلامي لأنك انت اللى عملت فيها شهيد

أنا مش مسؤول عن تصوراتك عني .... أنا مسؤول عن اللي بأكتبه هنا ... و أنا مش عامل فيها شهيد
    أنا أيدت 30 يونيو لأني إعتتقدت أنها في مصلحة بلدي .... و لم أفوض السيسي في قتل أحد .... و لم أفرح في موت أحد و لم أؤيد قتل أحد ... مشاركاتي موجوده
    رأيي إن البلد رايحه في داهيه على إيد العسكر و على إيد الاسلاميين ... و قلت الكلام ده ستين مره ... وقلت إن أي إنتخابات نزيهه ستأتي إما بحاكم عسكري سلطوي أو بحاكم ديني أصولي .... و لو إنت مش شايف إن السيسي عنده شعبيه كبيره ومن قبله شفيق يبقى عندك مشكله .... أيوه جزء كبير من الشعب بيحب النموذج ده من الحكام .... زي ما جزء كبير برضه من الشعب بيحب نموذج مرسي و حازم أبو إسماعيل .... مزاج الشعب كده .... أنا مش مع أي من الفريقين .... أنا ضد نموذج مبارك في الحكم اللي رجع على شكل السيسي ... وبرضه ضد النموذج الديني للحكم .... يعني أنا قاطعت الانتخابات بين السيسي و حمدين .... لو فرضت جدلا جدلا إن الانتخابات دي كانت بين السيسي و مرسي كنت هأقاطع برضه .... لأن الاتنين مرفوضين عندي .... واضح كده

قديم 6th June 2014, 12:38 AM nour alhudah غير متواجد حالياً
    nour alhudah
    Senior Member

nour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud ofnour alhudah has much to be proud of

nour alhudah's Flag is: Syria

أنا : nour alhudah

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab Salem

ودا ان كان بيدل على شيء فبيدل على عدم حبهم لمصر لانهم بيفكرو بنظرية الانتقام ولو كان على حساب الوطن!

قديم 4th June 2014, 03:47 AM NazeeH غير متواجد حالياً
    NazeeH
    Moderator

NazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond repute

NazeeH's Flag is: United States

أنا : NazeeH

افرح ياشعب واستعد للثراء والتقدم والنهضه ,, و ما تزعلوش قوى كفته عبد العاطى هتطلع بعد شهر ,, والشعب هيودع الفقر وهنفطر كباب وكفته بدل الفول والطعميه !!

سامع واحد عميل للاخوان بيقول انا عايز افطر كنتاكى ,, لا يا حبيبى انت كده ممكن تخلينا نحارب امريكا لو عبد العاطى اكتشف سر خلطه الفراخ ,, والخوف على امريكا اللى فيها مليون مصرى مش الخوف علينا طبعا ,, ازاى نخاف واحنا اللى خوفناهم بطيارتين ميج ؟؟؟!!!!

كنا هنشوى وادى وادى احنا شوينا الكباب والكفته .

د. اسلام مخلوف