الرجاء المساعدة ممن لديهم الخبرة - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > أبناؤنا فى الخارج

أبناؤنا فى الخارج المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

أبناؤنا فى الخارج

الرجاء المساعدة ممن لديهم الخبرة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 30th December 2015, 03:48 AM mody غير متواجد حالياً
    Member

mody is on a distinguished road

mody's Flag is: United Arab Emirates

افتراضي الرجاء المساعدة ممن لديهم الخبرة

أنا : mody

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طبعا اغلب الشباب و الناس الي في مصر عايزين يهاجرو باي شكل و ممكن كمان لاي بلد بس هيا تيجي

دلوقتي انا صيدلي و عايش في الامارات و متزوج و عندي ولد و معايا فيزا زيارة لامريكا و بحاول اطلع فيزا زيارة لكندا و ده طبعا بعد ما قدمت كذا مرة في اللوتري و محصلش نصيب و على الاكسبريس انتري و سنة خلصت و مفيش امل

فانا مش عارف هل لو رحت لامريكا او كندا زيارة و مرجعتش يعني كسرت الفيزا هل في امل ؟؟

انا فقدت الامل قبل كده في استراليا لان للصيادلة لازم يخلصو المعادلة قبل ما يقربو ناحية الهجرة و غير كده شالوهم من الليستة و كنت مأمل على امريكا و كندا بس شكلها حظوظ

في اي حد هنا جرب يكسر فيزا عن قريب و بالاخص لو معاه زوجة و ولد؟؟؟

الموضوع الأصلي : الرجاء المساعدة ممن لديهم الخبرة     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : mody

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    الرجاء المساعدة ممن لديهم الخبرة أبناؤنا فى الخارج Remon.soliman 4 1117 30th December 2015 03:48 AM

قديم 30th December 2015, 05:51 AM Remon.soliman غير متواجد حالياً
    Remon.soliman
    Moderator

Remon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond repute

Remon.soliman's Flag is: Kuwait

أنا : Remon.soliman

دعوه لموضوعي

مانصحكش

كسر الفيزا طبعا يعني مالكش اي مميزات ولا علاج مجاني ولا اتشيلد بنفيت ولا شغل قانوني

معناه انت محبوس في امريكا ولو خرجت مش هتدخل

مابيتعدلش الا لو لجوء او جواز

واللجوء في امريكا عليه ضغط جامد واعرف كذا حد متبهدل وواخد مواعيد جلسة 2022 وبعد كده يا اتوافق عليه وكسب كل حاجة يا اترفض ورجع مصر وخسر كل حاجة

موضوع خطر جدا والخطر والخسارة بتزيد لو في أسرة وأولاد فكر في كيبك انك تتعب وتتعلم فرنساوي ارحم من البهدلة

ربنا يوفقك
    posted via mobile device

قديم 30th December 2015, 08:52 AM mody غير متواجد حالياً
    mody
    Member

بس كيبك سكتها طووووووويلة جدا

في ناس جاتلهم بعد 7 سنين

قديم 30th December 2015, 09:07 AM mody غير متواجد حالياً
    mody
    Member

طيب في سكة تانية لاوروبا عن طريق البطاقة الزرقاء و الي هيا زي تصريح اقامة للعمل بس ليه شروط كتير

انا ممكن اطلعه بالفلوس بس المهم بعد الوصول ايه العمل .. وانهي دولة احسن في اوروبا للاستقرار ؟؟

قديم 30th January 2016, 10:18 PM Remon.soliman غير متواجد حالياً
    Remon.soliman
    Moderator

Remon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond reputeRemon.soliman has a reputation beyond repute

Remon.soliman's Flag is: Kuwait

أنا : Remon.soliman

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mody
    بس كيبك سكتها طووووووويلة جدا

في ناس جاتلهم بعد 7 سنين

كيبك سكتها طويلة بس سكة ودلوقتي الفرنساوي مابقاش اجباري والتقديم مفتوح حاليا بس عليه ضغط السنين

حاول تعلي من درجاتك في الاكسبرس انتري خلال الايلتس والفرنساوي وافتح بروفايل إكسبريس انتري تاني لو اللي فات اتقفل

وتابع المقاطعات

وفي دلوقتي مفتوحة الزيارة الاستكشافية لمانيتوبا ودي سكة تعرف عنها من هنا

https://www.almatareed.org/vb/showthread.php?t=363165

واحسب درجاتك في كيبك ولو جايب الحد الأدني للمتزوج 57 ادخل معانا صراع ملي الابلكيشن والتقديم تعرف عنه من هنا

https://www.almatareed.org/vb/showthread.php?p=2252660#post2252660

وفي الاخر أفضل حاول في كل الاتجاهات لحد ما ربنا يسمح ويفتح لك سكة ولو لأقدر الله ماحصلش اعرف ان ده الخير ليك ماحدش عارف الخير فين

أوروبا انا فكرت فيها كتير دراسة عشان مفيش سكة تانية بس لقيت أني بعد الدراسة مفيش حل غير انك تفتح مشروع بفلوس كتير لو معاك يبقي أحسن تسافر بيزنس لكندا

أفضل حاول وربنا معاك
    posted via mobile device