شكر وتقدير للزملاء بالإدارة - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > إفتتاحية المنتدى > إعلانات وقرارات إدارية

إعلانات وقرارات إدارية

شكر وتقدير للزملاء بالإدارة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 18th March 2011, 11:31 PM Admin غير متواجد حالياً
    Admin

Admin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond repute

Almatareed شكر وتقدير للزملاء بالإدارة

أنا : Admin

بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة والأخوات أعضاء المنتدى الكرام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أتوجه بإسمى وإسم إدارة المنتدى بخالص الشكر والتقدير والعرفان لكل من الزملاء:

أحمد باشا
    Abu Youssef
    biopasha
    haya

على كل ما قدموه من جهد كبير أثناء تواجدهم بالطاقم الإدارى للمنتدى ... وكان الزملاء قد أعلنوا عن إنسحابهم من الإدارة فى هذا الموضوع بعد فترة من الإنقطاع عن الدخول إلى باب الإدارة لخلاف نشأ بينى وبينهم على خلفية موضوع ثورة 25 يناير ولأن الخلاف يمس فى المقام الأول التوجه العام لحرية الرأى بالمنتدى ورغبة الزملاء فى تعطيل قواعد المشاركة فى ما يتعلق بثورة 25 يناير من مخالفات يرونها وفرض ما يشبه الأحكام العرفية أو قانون الطوارئ لحماية الثورة كما أفادوا وذلك بتوقيع عقوبة الإيقاف النهائى على من يُشتبه فى أنه من أعداء الثورة كما ورد تفصيلياً فى الموضوع المذكور وعدم وصولنا إلى نقطة إلتقاء فيما بيننا حيث أعلنت إلتزامى بقواعد المشاركة فقط والتى هى بمثابة العقد الذى بيننا وبين الأعضاء مما ترتب عليه إعلانهم عن إنسحابهم بصورة جماعية ومتزامنة إلا أن ما قدموه للمنتدى كثير وكبير والإختلاف الذى حدث بيننا فى الرأى لن يفسد للود قضية ... شكراً لكم

الموضوع الأصلي : شكر وتقدير للزملاء بالإدارة     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Admin

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    إفتتاح باب Jobs in Europe Jobs in Europe Admin 0 145 19th December 2023 09:48 PM
    إفتتاح باب (غزة العزة) تحية للمقاومة الفلسطينية... غزة العزة حشيش 4 687 4th December 2023 07:02 PM
    إفتتاح باب الهجرة بالفيديو الهجرة بالفيديو حشيش 5 11878 10th July 2017 11:29 PM
    يمكنكم الآن إضافة خرائط جوجل لمداخلاتكم إقتراحات ... مشاكل تقنية kellytot 13 18548 17th April 2017 02:40 AM
    حل مشكلة التراسل بين الأعضاء على الخاص إقتراحات ... مشاكل تقنية Admin 0 15318 31st December 2016 06:46 PM

قديم 18th March 2011, 11:35 PM سعد الفخم غير متواجد حالياً
    سعد الفخم
    Silver Member

سعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond reputeسعد الفخم has a reputation beyond repute

أنا : سعد الفخم

شكرا لهم على ما قدموه من جهد طوال الحقبة الماضية ، و شكرا للادارة على حفاظها على المبادئ الاساسية التي بني عليها المنتدى

قديم 18th March 2011, 11:37 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

ايه ده انا مش مصدقه بجد ...............متهيألى كان ممكن التوصل لحل وسط او اعادة نظر و محاولة الألتقاء فى منطقه وسطى بين الرأيين .......و اعتقد ان الموضوع اعلاه ليس هو المكان المناسب لعرض الأعتذار عن الأشراف .....راجع نفسك ياحشيش و بلاش تعتبرها تخلى عن الأشراف و انما اعتبرها وجهة نظر اخرى ممكن ان تؤخذ فى الأعتبار انا مش باوجه كلامى للأعزاء لأنى متهيألى لو انا مكانهم كان ممكن موقفى يبقى زيهم المطلوب محاولة التقاء فى المنتصف .....خسارة المطاريد يا حشيش خساره بجد الأشراف و الأدارة كانت دائما اهم ما يميز المطاريد

قديم 18th March 2011, 11:55 PM سمو الأميرة غير متواجد حالياً
    سمو الأميرة
    Silver Member

سمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud of

سمو الأميرة's Flag is: Jordan

أنا : سمو الأميرة

شي بضايق :(

قديم 19th March 2011, 12:01 AM !! Lidooooo !! غير متواجد حالياً
    !! Lidooooo !!
    Platinum Member

!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute

!! Lidooooo !!'s Flag is: Egypt

أنا : !! Lidooooo !!

!For Medical Professionals Only

قديم 19th March 2011, 12:08 AM سمو الأميرة غير متواجد حالياً
    سمو الأميرة
    Silver Member

سمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud of

سمو الأميرة's Flag is: Jordan

أنا : سمو الأميرة

ليدو ..
    حالتك صعبة

قديم 19th March 2011, 12:15 AM only you غير متواجد حالياً
    only you
    Field Marshal

only you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond reputeonly you has a reputation beyond repute

only you's Flag is: Egypt

أنا : only you

ما اعتقدش ان الانسحاب هو الحل ازاى ما قدرتوش تتوصلو لحل يرضى جميع الاطراف اعتقد من حق الاداره تعديل قوانين المشاركه من وقت لاخر وحسب الظروف وعلى الاعضاء الالتزام بها وعلى المخالف تحمل العقوبه مع احترامى لحريه الشخصيه للجميع الا انى ضد الانسحاب خاصة فى هذا التوقيت

تحياتى

قديم 19th March 2011, 01:31 AM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

Tornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond repute

Tornado's Flag is: Egypt

أنا : Tornado

الثبات على المبادىء طريق النجاح وما دام قواعد المشاركة هيا العقد بينا وبين الادارة فلازم تحترم ولو في تغير مطلوب ممكن نعمل تصويت مفيش مشاكل لكن تغيير القواعد فرديا ده مش مقبول

شكرا للاخوة على مجهودهم في الاشراف الفترة المادية وشكرا لحشيش على موقفه من المبادىء والقواعد وثباته عليها مهما كان الثمن

قديم 19th March 2011, 04:40 AM linux غير متواجد حالياً
    linux
    Senior Member

linux is on a distinguished road

أنا : linux

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Admin
    بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة والأخوات أعضاء المنتدى الكرام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أتوجه بإسمى وإسم إدارة المنتدى بخالص الشكر والتقدير والعرفان لكل من الزملاء:

أحمد باشا
    Abu Youssef
    biopasha
    haya

على كل ما قدموه من جهد كبير أثناء تواجدهم بالطاقم الإدارى للمنتدى ... وكان الزملاء قد أعلنوا عن إنسحابهم من الإدارة فى هذا الموضوع بعد فترة من الإنقطاع عن الدخول إلى باب الإدارة لخلاف نشأ بينى وبينهم على خلفية موضوع ثورة 25 يناير ولأن الخلاف يمس فى المقام الأول التوجه العام لحرية الرأى بالمنتدى ورغبة الزملاء فى تعطيل قواعد المشاركة فى ما يتعلق بثورة 25 يناير من مخالفات يرونها وفرض ما يشبه الأحكام العرفية أو قانون الطوارئ لحماية الثورة كما أفادوا وذلك بتوقيع عقوبة الإيقاف النهائى على من يُشتبه فى أنه من أعداء الثورة كما ورد تفصيلياً فى الموضوع المذكور وعدم وصولنا إلى نقطة إلتقاء فيما بيننا حيث أعلنت إلتزامى بقواعد المشاركة فقط والتى هى بمثابة العقد الذى بيننا وبين الأعضاء مما ترتب عليه إعلانهم عن إنسحابهم بصورة جماعية ومتزامنة إلا أن ما قدموه للمنتدى كثير وكبير والإختلاف الذى حدث بيننا فى الرأى لن يفسد للود قضية ... شكراً لكم

اتمنى إن يكون الجميع عنده سعة صدر:

أولاً أنا عملت قبل كده في الاشراف، صحيح كان الاشراف التقني، لكن أنا شفت وعاشرت أللي خلاني أعرف انها عمليه متعبة جداً ومحتاجة تضحية سواء بالوقت والمجهود والصحة أيضاً. من المنطلق ده أنا فعلاً بأشكركم جميعاً على كل ما قدمتوه. صحيح أني لظروف عملي مش متواجد على طول لكن أثناء الثورة المصرية بدون مبالغة المطاريد كانت جزء لا يتجزء من حياتي، وكانت من أهم مصادر المعلومات وملجأي لما كنت بكون مخنوق أو على أعصابي. أنا مقدر كل من ساهم وشكر كبير لكل اخوانا واخواتنا في فريق الاشراف.

أقسم بالله اني لا أعلم مين في الاشراف لكن لما شفت كل الأسامي المذكورة أعلاه وزي ماشفت استقالتهم في موضوع شانا كنت في قمة الزعل لأني بدون رياء أو مجاملة أقدر كل واحد فيكم، وبالطبع حشيش، وانكم من الناس اللي لازم اقرأ ما يكتبون طالما شفت اسمهم تحت أي مداخلة. علشان كده زعلي كان كبير جداً لأن دي خسارة فادحة للمطاريد.

أنا متفهم الاختلاف في وجهات النظر وطبعاً ما عنديش أي خلفية لأي أراء وراء كواليس الاشراف، لكن في كلمة قالها الأخ "م الغزالي" النهاردة خليتني أفكر في موقفي تاني. كما تعلمون أنا من أول من لفت النظر لما يحدث في موضوع الثورة وكنت متضايق جداً لأن الموضوع بالنسبة لي هو ببساطة تاريخ مصر وتاريخ الثورة. وكتبت شكوي من مدة وارسلت لأخي حشيش على الخاص. وبعد ما فقدت الأمل قررت انسحب من الموضوع. لكن فكرت في كلام الأخ "م الغزالي" وإن المفروض ندافع عن الموضوع، وفعلاً عنده حق، زي موضوع الثورة المضادة بالظبط، لأني شايف إن في ثورة مضادة هنا برضه.

المهم أني شايف إن في حالات استثنائية تتطلب اجراءت استثنائية. اللي فهمته من الاخوة الزملاء إن ده كان رأيهم أيضاً بالنسبة لموضوع الثورة وإن يكون في حسم أكثر في التعامل مع بعض الأعضاء الممكن يكون غرضهم التشويش والبلبلة. وفهمت أيضاً إن حشيش مش عايز يدخل في ضمائر الناس ودي حاجة أنا بأحترمها وأقدرها، لكن ما تزعلش مني يا حشيش إنت عارف أني بقول اللي مقتنع به وعشمي فيك أنك تقدر ده .. أنا من رأي الاخوة في الموضوع ده بالذات. يعني واضح جداً توجه المطاريد من قبل حتي الثورة ما تقوم، معني كده اننا مش ها نحجر على حد لكن مش ها نسمح لحد ينشر إشاعات، يسوء صورة الجيش مثلاً، إلخ. احنا بنحمي الثورة لكن في خيط رفيع جداً بين حرية التعبير والتعددية والسماح لفلول النظام البائد وأعوانهم انهم يستغلوا النقطة دي في شن الثورة المضادة هنا في المطاريد.

أتمني إن يكون في مراجعه من الجميع، بما فيهم احنا الأعضاء، لأن ما عنديش أي شك إن حشيش، وجميع الاخوة المشرفين، المستقالين والغير مستاقلين، ومعظم الأعضاء هنا .. كلنا غايتنا إن نحقق عدالة وان المكان ده يفضل بيوفر مناخ حر، ديمقراطي ومحترم.

قديم 19th March 2011, 05:32 AM Dr.Samo غير متواجد حالياً
    Dr.Samo
    Platinum Member

Dr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond repute

Dr.Samo's Flag is: Egypt

أنا : Dr.Samo

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة linux
    اتمنى إن يكون الجميع عنده سعة صدر:

أولاً أنا عملت قبل كده في الاشراف، صحيح كان الاشراف التقني، لكن أنا شفت وعاشرت أللي خلاني أعرف انها عمليه متعبة جداً ومحتاجة تضحية سواء بالوقت والمجهود والصحة أيضاً. من المنطلق ده أنا فعلاً بأشكركم جميعاً على كل ما قدمتوه. صحيح أني لظروف عملي مش متواجد على طول لكن أثناء الثورة المصرية بدون مبالغة المطاريد كانت جزء لا يتجزء من حياتي، وكانت من أهم مصادر المعلومات وملجأي لما كنت بكون مخنوق أو على أعصابي. أنا مقدر كل من ساهم وشكر كبير لكل اخوانا واخواتنا في فريق الاشراف.

أقسم بالله اني لا أعلم مين في الاشراف لكن لما شفت كل الأسامي المذكورة أعلاه وزي ماشفت استقالتهم في موضوع شانا كنت في قمة الزعل لأني بدون رياء أو مجاملة أقدر كل واحد فيكم، وبالطبع حشيش، وانكم من الناس اللي لازم اقرأ ما يكتبون طالما شفت اسمهم تحت أي مداخلة. علشان كده زعلي كان كبير جداً لأن دي خسارة فادحة للمطاريد.

أنا متفهم الاختلاف في وجهات النظر وطبعاً ما عنديش أي خلفية لأي أراء وراء كواليس الاشراف، لكن في كلمة قالها الأخ "م الغزالي" النهاردة خليتني أفكر في موقفي تاني. كما تعلمون أنا من أول من لفت النظر لما يحدث في موضوع الثورة وكنت متضايق جداً لأن الموضوع بالنسبة لي هو ببساطة تاريخ مصر وتاريخ الثورة. وكتبت شكوي من مدة وارسلت لأخي حشيش على الخاص. وبعد ما فقدت الأمل قررت انسحب من الموضوع. لكن فكرت في كلام الأخ "م الغزالي" وإن المفروض ندافع عن الموضوع، وفعلاً عنده حق، زي موضوع الثورة المضادة بالظبط، لأني شايف إن في ثورة مضادة هنا برضه.

المهم أني شايف إن في حالات استثنائية تتطلب اجراءت استثنائية. اللي فهمته من الاخوة الزملاء إن ده كان رأيهم أيضاً بالنسبة لموضوع الثورة وإن يكون في حسم أكثر في التعامل مع بعض الأعضاء الممكن يكون غرضهم التشويش والبلبلة. وفهمت أيضاً إن حشيش مش عايز يدخل في ضمائر الناس ودي حاجة أنا بأحترمها وأقدرها، لكن ما تزعلش مني يا حشيش إنت عارف أني بقول اللي مقتنع به وعشمي فيك أنك تقدر ده .. أنا من رأي الاخوة في الموضوع ده بالذات. يعني واضح جداً توجه المطاريد من قبل حتي الثورة ما تقوم، معني كده اننا مش ها نحجر على حد لكن مش ها نسمح لحد ينشر إشاعات، يسوء صورة الجيش مثلاً، إلخ. احنا بنحمي الثورة لكن في خيط رفيع جداً بين حرية التعبير والتعددية والسماح لفلول النظام البائد وأعوانهم انهم يستغلوا النقطة دي في شن الثورة المضادة هنا في المطاريد.

أتمني إن يكون في مراجعه من الجميع، بما فيهم احنا الأعضاء، لأن ما عنديش أي شك إن حشيش، وجميع الاخوة المشرفين، المستقالين والغير مستاقلين، ومعظم الأعضاء هنا .. كلنا غايتنا إن نحقق عدالة وان المكان ده يفضل بيوفر مناخ حر، ديمقراطي ومحترم.

لينوكس ... الله ينور عليك يا شيخ قلت اللى كنت عايز أقوله بالحرف
    وأن كنت اتمنى ان لا يكون سبب الخلاف الرئيسى هو موضوع الثورة
    كامل الأحترام للعقلاء والمحترمين جدا والذين أقدر زمالتهم (هايا - أحمد باشا - أبو يوسف - بايو باشا)
    والأحترام لحشيش وأريد ان أسجل هنا ورغم أعتراضى على ما كان يكتبه العضو الشريف الأدريسى إلا أننى قدرت جدا أن من حق الرجل ان يكتب ما يشاء واعتبرت هذا نوع من أنواع الحكم العدل ...طالما لم يتجاوز فى حق الأعضاء .
    أما وقد هدأت العاصفة فأننا نطالب بظهور الأربعة المحترمين كأعضاء بيننا .... ولا أظن أن المشكله فى الأشراف أبدا ....الأهم أن لا نفقد الأعزاء كمطاريد يثرون الحوار
    تحياتى لأعضاء المطاريد ...... وأتمنى ان نعود ونحافظ بالفعل على باب الثورة