إعادة التقسيمة القديمة لباب الهجرة إلى كندا - الصفحة 4 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > أرشيف الباب

أرشيف الباب

إعادة التقسيمة القديمة لباب الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 28th June 2011, 10:52 PM dana غير متواجد حالياً
    dana
    Golden Member

dana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond reputedana has a reputation beyond repute

أنا : dana

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmadysm
    هذا هو الشكل الذى تعودنا عليه لسنوات
    ماينفعش واحد لسه مشترك و يكون رايه ذى واحد قضى ساعات من عمره فى خدمة المنتدى

تعرف ان حضرتك قلت اجمل مشاركة فى التوبيك هو دة الكلام الحقيقى بالرغم من انه صادم الا انى احترمك واحييك عليه
    نعم فيه خيار وفاقوس وكوسة كمان
    فيه عضو رقم 50 وعضو رقم 5000

فيه عضو معندوش قدرة على كتابة اى توبيك او مداخلة لعدم اللباقة فى الكتابة وساعدنى فى كل شئ حتى الان لدرجة انه قالى على خطوات الفيدرال والميديكال قبل ما يسافر كندا وبعينى شفته لاخر وقت بيساعد الناس وبيملى الابلكيشن بتاعهم مجانا ومضيع وقته معاهم بدل ما يحضر شنطته واغراضه
    واعضاء اخرين عندهم اللباقة وكتبوا خبراتهم فبالتالى صعب نحطها فى توبيك مخصوص محدش هيدخله الا اللى عاوزين يستفيدوا من خبراتهم هناك زى اللى بيعملوا لاندنج

فيه عضو مميز وعضو غير مميز

بس حضرتك نسيت انك من سنة كنت زى العضو اللى لسه مسجل حاليا

صدقنى لست حزين من كلامك بل سعيد لاثبات وجهه نظرنا بتدخل بعض الاعضاء القدامى فى توجيه سير المنتدى والتدخل فى القرارات الادارية

قديم 29th June 2011, 01:19 AM Migratory غير متواجد حالياً
    Migratory
    Banned

Migratory is on a distinguished road

Migratory's Flag is: Syria

أنا : Migratory

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmadysm
    ماينفعش واحد لسه مشترك و يكون رايه ذى واحد قضى ساعات من عمره فى خدمة المنتدى

فعلا هذا ما يصح هنا فقط

احس الان بالراحة في قراري ترك المنتدى

شكرا للصراحة الجارحة

فعلا ما ينفعش

البر لا يبلى
    و الذنب لا ينسى
    و الديان لا يموت
    فاعمل ما شئت كما تدين تدان

قديم 29th June 2011, 02:20 AM elmadysm غير متواجد حالياً
    elmadysm
    Silver Member

elmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant future

elmadysm's Flag is: Sweden

أنا : elmadysm

دعوه لموضوعي

انا عاوز اعرف اين الديمقراطيه فى اى منتدى ؟
    واذا كنت وصلت لسن الرشد و انا اصغر الابناء و عاوز ابقى زى الاخ الاكبر اللى سافر وضحى سنوات علشانى وانا لسه صغير
    عاوز حقى
    عاوز ديمقراطيه

قديم 29th June 2011, 02:30 AM elmadysm غير متواجد حالياً
    elmadysm
    Silver Member

elmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant futureelmadysm has a brilliant future

elmadysm's Flag is: Sweden

أنا : elmadysm

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Migratory
    فعلا هذا ما يصح هنا فقط

احس الان بالراحة في قراري ترك المنتدى

شكرا للصراحة الجارحة

فعلا ما ينفعش

البر لا يبلى
    و الذنب لا ينسى
    و الديان لا يموت
    فاعمل ما شئت كما تدين تدان

دى تالت مرة تهدد بترك المنتدى
    و التانية بسببى

المرة الاولى : قلت لك مش هسامح نفسى لو منعتك من عمل الخير

يبدو ان الحكايه عجبتك

اعمل اللى فيه راحة ضميرك

قديم 29th June 2011, 04:45 AM سيف الدولة غير متواجد حالياً
    سيف الدولة
    Golden Member

سيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond repute

أنا : سيف الدولة

!For Medical Professionals Only

يا شباب كبروا دماغكم..انا بصراحة كنت ضد التقسيم(ومازلت) بس بعد ماصار..لا احتجيت ولا انسحبت.ولا حتى هددت بالانسحاب(اكمني مؤدب وبسمع الكلام..) وشوية شوية اتأقلمت على التقسيم الجديد..بس بصراحة خلونا نحكي منطق..التقسيم حلو..بس احنا اتعودنا على شكل معين ونمط معين واثبت نجاحه والحمدلله..وعندنا متل بيقول( اللي بيجرب المتجرب..بيكون عقلو ..متخرب) يعني احنا ناجحين بشكلنا الحالي..ليه نغير؟؟ ممكن في حال الاقبال صار ضعيف ..الواحد يبتدع حاجة جديدة..واسمحلي اخ ميغراتوري واخ دانا اقلكم حاجة مهمة..مسألة الحفاظ على الاعضاء القدام حاجة مهمة..وخاصة ممن يكتب تجارب غنية كالباشمهندس ايهاب سالم..والاخ يوسف ..والباشمهندس الاهلاوي الاصيل وطيب الله ذكرهم الدكتور الشامي والدكتور روبين هودوالباشمهندسة سمية ..والاخت ارورا ..والاخت ايناس احمد .والدكتور العريفي ..مع احترامي للاعضاء الجداد ..احب اقول حاجة ..اللي لسه جديد بالهجرة مش حيغلب ..وحتلاقيه بيبحبش وبينكوش..وبتعليق بسيط يقدر يطالع الموضوع اللي عاوزو للسطح..بس الاعضاء القدام ..اسمحلي اولا وقتهم ضيق..مع احترامي طبعا لمشغولياتكم..تانيا الزخم بتاعهم خف.واعتقد الكل ملاحظ انو عشرة من المطاريد بيسافروا ..واحد بيعمل موضوع والتسعة بيختفوا ..واللي بيكتب ..زي الباشمهندس ايهاب ..اعتقد من الضروري ان نحافظ عليه..واحب ارجع اذكر ازاي باب كندا بالمحاروات فقد رونقه وبريقه لما غيروا شكل المنتدى ..لذلك طولو بالكم يا شباب ..ومحدش يزعل..الكل حريص على الجديد والقديم ..

قديم 29th June 2011, 03:08 PM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

خطوه موفقه ..... شكرا لإدارة المنتدى
    شكر خاص لمشرفين باب كندا الأفاضل على مجهودهم

قديم 20th December 2015, 11:14 AM XDreamer غير متواجد حالياً
    XDreamer
    Junior Member

XDreamer is on a distinguished road

XDreamer's Flag is: Egypt

أنا : XDreamer

مشكورين على المجهود الرائع
    اين اجد ركن الاطباء ؟

قديم 15th July 2017, 10:48 PM Hor غير متواجد حالياً
    Hor
    Junior Member

Hor is on a distinguished road

Hor's Flag is: Egypt

أنا : Hor

السلام عليكم
    انا عضوه جديده فى المنتدى بس بصراحه انا مش قادره افهم كويس طريقه البحث فيه او لو انا محتاجه اسأل علشان أستفيد بخبرات الناس اللى موجوده .
    شكرا ليكم جدا
    posted via mobile device