مكاتب الترجمة المعتمدة - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > أرشيف الباب

أرشيف الباب

مكاتب الترجمة المعتمدة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th September 2010, 12:48 PM ابو ادم غير متواجد حالياً
    Senior Member

ابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to behold

افتراضي مكاتب الترجمة المعتمدة

أنا : ابو ادم

السلام عليكم
    انا ابحث عن مكاتب الترجمة المعتمده من كيبيك واسعارها لو حد عنده خلفية والوقت المستغرق تقريبا
    ياريت منطقة التحرير وماحولها

الموضوع الأصلي : مكاتب الترجمة المعتمدة     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : ابو ادم

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    هل محمد مرسي شخص وطني ام لا شؤون مصر الداخلية دكتور مهندس جمال الشربيني 4 1660 15th July 2013 03:50 AM
    اسطنبول المرشد المصور الهجرة إلى كندا ابو ادم 25 3889 9th June 2013 12:52 AM
    الغاء نتائج قرعة اللوتري لامريكا أرشيف الباب Eng A7m3d 14 5503 14th May 2011 01:02 PM
    مريم شؤون مصر الداخلية ابو ادم 0 929 2nd January 2011 04:17 AM
    اسالكم الدعاء لامي ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة مارلون 30 3237 22nd December 2010 10:06 PM

قديم 27th September 2010, 01:08 PM HAMOUDI غير متواجد حالياً
    HAMOUDI
    Golden Member

HAMOUDI is on a distinguished road

أنا : HAMOUDI

والله ياخي على حسب تجربتي الشخصيه مافيش حاجه اسمها مكتب ترجمه معتمد من كيبك
    وكله كلام ضحك على الدقون من المكاتب
    ولكن لكي اكون صادقا معك الاعتماد الوحيد للمكتب انه يكون تابع لجهه هنا في مصر اعتقد اسمها جمعية المترجمين حاجه زي كده وبناء عليه سعر ترجمة الورقه بيزيد
    ولايوجد في سفارة كيبك ضغط عليك علشان تتوجه الى مكتب معين او الورق مش هايتقبل الا اذا ترجمته في المكتب الفلاني كما يحدث في سفارات بعض الدول الاخرى ( اي لايقبل الورق الا اذا اعتمد من هذا المكان او ذاك )
    على فكره ممكن انت تترجمه بنفسك وتوفر فلوس الترجمه

قديم 27th September 2010, 01:16 PM ابو ادم غير متواجد حالياً
    ابو ادم
    Senior Member

ابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to beholdابو ادم is a splendid one to behold

تمام جدا انا المشكلة عشان الوقت ضيق هاترجم زكيبة ورق لان مفيش وقت اطلع اصول متترجمة
    بس بردك 70 جنيه في الورقة دي سرقة علني عشان كده بسال

قديم 27th September 2010, 03:43 PM محاسب مهاجر غير متواجد حالياً
    محاسب مهاجر
    Member

محاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant future

أنا : محاسب مهاجر

يا جماعة حد يرد علينا بسرعة لو سمحتم من واقع التجربة الشخصية ... هل لابد من مكاتب ترجمة معينة او اى مكتب ؟؟
    و شكرا

قديم 27th September 2010, 05:27 PM Remooo غير متواجد حالياً
    Remooo
    Colonel

Remooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond reputeRemooo has a reputation beyond repute

Remooo's Flag is: Egypt

أنا : Remooo

!For Medical Professionals Only

مكتب فؤاد نعمة
    مصر الجديدة 14 أ ش شريف بجوار الحرية مول 24506219
    وليهم مكتب تانى فى37 ش قصر النيل

وفيه E&Hايهاب اسكندر ميدان التحرير

بجوار قهوة ابناء النيل دى اللى جنب كنتاكى فى التحرير
    25757331

هاتلاقى فؤاد نعمة اغلى شوية من ايهاب اسكندر
    بس اعتقد ان الدقة ها تبقى اعلى...

قديم 27th September 2010, 06:40 PM محاسب مهاجر غير متواجد حالياً
    محاسب مهاجر
    Member

محاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant futureمحاسب مهاجر has a brilliant future

أنا : محاسب مهاجر

هل لابد من مكاتب ترجمة معينة

قديم 27th September 2010, 06:51 PM midomansour غير متواجد حالياً
    midomansour
    Golden Member

midomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud of

أنا : midomansour

شرط ان المكتب يكون محترف
    روح جانب اي جامعه هتلاقي مكتبات كتير بتترجم رسائل وشهادات وهتلاقي الاسعار كويسه من 25-40 جنيه للورقه

قديم 28th September 2010, 07:19 AM ميدوادارة غير متواجد حالياً
    ميدوادارة
    Member

ميدوادارة is on a distinguished road

أنا : ميدوادارة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اسمحوا لى اعضاء المنتدى الكرام ان اضيف شئ بسيط بخصوص الترجمة

يوجد مركز للترجمه تابع للكلية اداب قسم لغة انجليزية - جامعة عين شمس و
    هذا المركز يضع شعار الدلوة على كافة اوراق الترجمة الذى يقوم بترجمتها

هل ممكن ان يكون معتمد لهذا السبب ؟؟؟ ما رايكم

قديم 30th September 2010, 09:07 PM ابو ادم غير متواجد حالياً
    ابو ادم
    Senior Member

انا سالت صديق هاجر قالي كلام الاخ حمودي سليم ولكن
    يستحسن ان تكون مترجمة من مكتب معتمد لدى سفارة كندا عشان مرحلة الفيدرال ايضا
    انا بعت ورقي لايهاب اسكندر واسعاره معقوله 35 جنيه للورقة

قديم 1st October 2010, 04:00 AM الأهلاوي الأصيل غير متواجد حالياً
    الأهلاوي الأصيل
    Silver Member

الأهلاوي الأصيل will become famous soon enough

الأهلاوي الأصيل's Flag is: Canada

أنا : الأهلاوي الأصيل

كلامك سليم يا حمودي باشا...لا يفتى ومالك في المدينة
    ورق كيبيك اللي كان محتاج ترجمة انا اللي ترجمته بنفسي وما روحتش لأي مكتب ترجمة
    والورق مشي وكل حاجة زي الفل من غير أي مشكلة

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HAMOUDI
    والله ياخي على حسب تجربتي الشخصيه مافيش حاجه اسمها مكتب ترجمه معتمد من كيبك
    وكله كلام ضحك على الدقون من المكاتب
    ولكن لكي اكون صادقا معك الاعتماد الوحيد للمكتب انه يكون تابع لجهه هنا في مصر اعتقد اسمها جمعية المترجمين حاجه زي كده وبناء عليه سعر ترجمة الورقه بيزيد
    ولايوجد في سفارة كيبك ضغط عليك علشان تتوجه الى مكتب معين او الورق مش هايتقبل الا اذا ترجمته في المكتب الفلاني كما يحدث في سفارات بعض الدول الاخرى ( اي لايقبل الورق الا اذا اعتمد من هذا المكان او ذاك )
    على فكره ممكن انت تترجمه بنفسك وتوفر فلوس الترجمه