أخيرا.. أصبحت جدة أليس في بلاد العجائب - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مواضيع شخصية

مواضيع شخصية لا خاب من إستشار

مواضيع شخصية

أخيرا.. أصبحت جدة أليس في بلاد العجائب

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th September 2012, 09:44 AM إكرام يوسف غير متواجد حالياً
    Golden Member

إكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond repute

إكرام يوسف's Flag is: Egypt

افتراضي أخيرا.. أصبحت جدة أليس في بلاد العجائب

أنا : إكرام يوسف

أخيرا وبعد محاولات فاشلة على مدار جيلين لإدخال بنت في العائلة .. نجح ابني الأصغر بسام في إدخال الفرحة على قلوبنا .. وأنجب لنا ابنته الرائعة "أليس".. أهو كده بقى تبقى الخلفة.. بلا صبيان بلا بتاع.. حاجة كده كيوت وبتصوصو مش بتعيط.. ومربعة ايديها طول الوقت في أدب جم.. وهادية ومحترمة من غير صويت ولا زعيق.. هي صحيح عمرها دلوقت يومين بس لكن البدايات مبشرة.. يارب فرح الناس كلها بتحقيق أمنياتهم زي ماحققت أمنيتي يكون عندي بنت.
    على فكرة بسام كان كده وهو صغير.. ربنا يستر ولماتكبر ما تبقاش غجرية زيه.. لكن زياد كان بيصوت من يوم ما اتولد لغاية دلوقت وجايب ولد "نديم" خنشور برضه ربنا يحميه ويبارك فيه

كنت مبسوطة قوي من زياد عشان من أول الحمل كان متضامن مع مراته.. وكل أكل الدكتور يمنعها منه، يحرم نفسه منه حتى لو كان برة البيت (جالي مرة لوحده وقلت له فيه مانجة وأنا عارفة انه بيعشقها.. قال لي لأ أنا متضامن مع أميرة.. واصحابه حاولا يغروه يعزموه مرة على الرنجة اللي بيعشقها برضه لكن هو أبى)..لكن كانت مفاجأة أنه قرر يدخل معاها حجرة العمليات عشان يدعمها نفسيا لما عرف انها حتعمل قيصرية ببنج نصفي.. بس هي استندلت لما دخلت حجرة العمليات وخافت وطلبت منهم ينيموها. وهو ياحرام فضل موجود يتابع العملية لحظة بلحظة (فيه حد يقف كده يتفرج وهمه بيفتحوا بطن مراته ولما تنزل بنته يفضلوا يلطشولها ويضربها ضرب مجرم عشان ماكانتش قادرة تتنفس) المهم انه صور العملية كاملة عشان يفرجها للام وبنتها لما تكبر.. بصراحة لغاية دلوقت مش قادرة اتحيل انه يعمل كده.. خصوصا انه ماكانش بيقدر يدخل مستشفى مع حد قبل كده.. ولما أخوه عملناله عملية ازالة غضروف من الركبة (بسبب ضابط مجرم رماه من فوق سور الجامعة على الارض لما كان بيحرق علم اسرائيل) ماقدرش يقف معانا في المستشفى وهرب.. لما سألته ازاي عملت كده.. قال لي أنا شفت أيام الثورة حاجات أفظع من كده بكتير.. وفي يوم واحد شلت على ايدي 8 شهداء.. مش قادرة اتخيل الأيام بتربي الولاد ازاي..
    قلت احكيلكم حاجة تفرح تخرجنا من جو التوتر.. لكن برضه ماقدرتش أخرج من سيرة الثورة.. يارب أليس وجيلها يتربوا في مصر اللي حلمنا لهم بيها وعشان عشرات السنين نناضل عشان تحقيقها

الموضوع الأصلي : أخيرا.. أصبحت جدة أليس في بلاد العجائب     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : إكرام يوسف

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    قائمة التجاهل إقتراحات ... مشاكل تقنية ysma 3 2962 12th January 2013 06:48 AM
    فكرة..لماذا لا نفتح بلاد الكفار شؤون إسلامية Eng Hesham 88 5990 11th January 2013 06:35 PM
    الله عليك يا شيخنا عبد الباسط عبد الصمد شؤون إسلامية hopsan 5 3509 9th January 2013 06:16 PM
    مرسي عمره ما اشتغل في ناسا.. مش عيب؟ المفسدون فى الأرض دكتور مهندس جمال الشربيني 46 5438 8th January 2013 07:02 PM
    أشكركم. واشكو نفسي إقتراحات ... مشاكل تقنية دكتور مهندس جمال الشربيني 3 1186 8th January 2013 01:38 PM

قديم 27th September 2012, 09:53 AM aymanology غير متواجد حالياً
    aymanology
    Golden Member

aymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond repute

aymanology's Flag is: Egypt

أنا : aymanology

الف مبروك يا مدام اكرام (يا تيته اكرام) .. تتربي في عز ابوها وامها .. وتفرحي بيها عروسه ان شاء الله

قديم 27th September 2012, 10:02 AM إكرام يوسف غير متواجد حالياً
    إكرام يوسف
    Golden Member

إكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond reputeإكرام يوسف has a reputation beyond repute

الله يبارك فيك ويفرح قلبك يا أستاذ أيمنولوجي

قديم 27th September 2012, 10:13 AM كلمة غير متواجد حالياً
    كلمة
    Member

كلمة is a glorious beacon of lightكلمة is a glorious beacon of lightكلمة is a glorious beacon of lightكلمة is a glorious beacon of lightكلمة is a glorious beacon of light

كلمة's Flag is: Egypt

أنا : كلمة

ألف مبروك يا مدام إكرام وتتربى فى عزكم وربنا يجعلها إن شاء الله من الصالحين

قديم 27th September 2012, 10:34 AM مودة غير متواجد حالياً
    مودة
    Colonel

مودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond reputeمودة has a reputation beyond repute

مودة's Flag is: Egypt

أنا : مودة

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

الف مبروووك ياارب وحمد لله على سلامة وصولها لكوكبنا
    ان شاء الله تتربى في عز والديها وعزك
    وتشوفيها يارب أجمل عروسة في الدنيا
    عايزين بقى السبوع حاجه كده ماحصلتش
    الف مبرووك يارب

قديم 27th September 2012, 11:07 AM hopsan غير متواجد حالياً
    hopsan
    رائد بحرى

hopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond repute

hopsan's Flag is: Egypt

أنا : hopsan

الف مبروك يا أستاذه على الأموره و ربنا يجعلها قره عين أبوها و أمها و تشوفيها ماشيه فى المظاهره اللى بتطالب بسحب الموبيل من مورسى و هو فى الزنزانه ... البنات برضه حاجه تانيه .. إحنا برضه مالناش حظ فى البنات .... العائله و عيله العائله لا أثر فيها لحاجه طريه ... و كان نفسى يكون عندى أخت علشان آخود مصروفها و أتعرف على صحاباتها ... بس يلا مفيش نصيب

قديم 27th September 2012, 12:18 PM إكرام يوسف غير متواجد حالياً
    إكرام يوسف
    Golden Member

كلمة
    مودة
    هوبسان
    ربنا يفرح قلوبكم .. ويسعدكم زي مافرحتي تهنئتكم.. وما تقلقش يا هوبس أكيد ربنا محضرلك في الغيب بنوتة زي العسل حتيجي في وقتها بس انت وصي ولادك يختاروا عرايس حلوين

قديم 27th September 2012, 12:44 PM Sweet Heart غير متواجد حالياً
    Sweet Heart
    Platinum Member

Sweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond reputeSweet Heart has a reputation beyond repute

Sweet Heart's Flag is: Canada

أنا : Sweet Heart

ألف مبروك يا مدام إكرام يا أحلى جدة في الدنيا
    ربنا يبارك لكم يا رب فيها وتشوفوها أحلى عروسة في الدنيا

قديم 27th September 2012, 01:50 PM نفرتارى غير متواجد حالياً
    نفرتارى
    Golden Member

نفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond reputeنفرتارى has a reputation beyond repute

نفرتارى's Flag is: Egypt

أنا : نفرتارى

ألف ألف مبروك مدام إكرام على القمرة الجديدة
    يارب يجعلها حانيه على والديها وقرة عين لهم
    وانا بقول يا بختها بيكي جدة طيبه وجميله

يارب تشوفيها عروسه زي دي

قديم 27th September 2012, 02:01 PM hopsan غير متواجد حالياً
    hopsan
    رائد بحرى

hopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond reputehopsan has a reputation beyond repute

hopsan's Flag is: Egypt

أنا : hopsan

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إكرام يوسف
    كلمة
    بس انت وصي ولادك يختاروا عرايس حلوين

أهى فى حته الحلوين دى يتفتح لها موضوع مستقل
    يا خوفى لتكون مرايه الحب عاميه