طلب مساعدة - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مواضيع شخصية

مواضيع شخصية لا خاب من إستشار

مواضيع شخصية

طلب مساعدة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 1st December 2015, 04:39 PM dr.why غير متواجد حالياً
    Member

dr.why is on a distinguished road

dr.why's Flag is: Egypt

افتراضي طلب مساعدة

أنا : dr.why

السلام عليكم
    انا طبيب لسه متخرج من كام شهر ... انا عارف ان مش مجال اوي يا جماعه للطلب ال هطلبه بس الواحد شويه حاسس بنوع من القهر او تقدروا تقولوا اني desperate

انا كنت كتبت من كام سنه هنا موضوع طلبت فيه المساعده بالراي و الحمد لله كان في اراء ساعدتني و خدت بيها ... حاليا انا في حاجه لمساعده من نوع اخر

انا الحمد لله ماشي في طريق المعادلة الاميركية ... خدت تدريب 4 شهور هناك ... و ناشر بحثين ... و السي في بتاعي بقالي سنين بجهزه للتقديم بره مصر ... حاليا مشكلتي الجيش انا مرشح ضابط احتياط ... وده معناه 3 سنين من عمري هيروحوا في لا شيء ... لا هتعلم و لا هعرف اعمل اي حاجه و فرصتي ال شغال اني اجهزلها من اكتر من 5 سنين هتروح

انا محتاج لو حد منكم يعرف واسطه تقدر تنزلني عسكري مش محتاج اكتر من كده حد ينزلني عسكري بحيث اقلل الاضرار الواقعه علي مستقبلي لسنه واحده وده لان كشف الهيئة يوم السبت وهو اخر حاجه ممكن اي واسطه تدخل فيها و تنزلني
    شكرا مقدما يا جماعه
    posted via mobile device

الموضوع الأصلي : طلب مساعدة     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : dr.why

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    طلب مساعدة مواضيع شخصية ysma 6 3522 1st December 2015 04:39 PM
    العمل في امريكا أبناؤنا فى الخارج rehabselim 3 2556 2nd November 2013 04:31 AM
    استفسار للدكاتره عن التدريب في كندا الهجرة إلى كندا dr.why 1 1184 10th August 2013 11:28 PM
    اقتراح لقصص المهاجرين .. او لعرض الافكار او... الهجرة إلى كندا dr.why 1 1141 16th July 2012 11:01 PM
    ميدان التحرير في اسبانيا ثورة مصر ... 25 يناير 2011 ehabtaher 3 1888 20th May 2011 03:36 AM

قديم 1st December 2015, 04:59 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

سيب دقنك ما تحلقهاش لغاية يوم كشف الهيئة ... حيفتكروك إخوان وإحتمال تترفد خالص من الجيش مش بس تتخفض عسكرى!

قديم 1st December 2015, 05:03 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

على فكرة 3 سنين من العمر مش حتغير مستقبلك كما تعتقد! ... حاول تستغل فترة الجيش فى المذاكرة والمراسلات مع الجامعات الأجنبية وحاول تحضر للزمالة البريطانية أثناء فترة تجنيدك ... مستشفيات الجيش أفضل بكثير من مستشفيات الجامعة ووزارة الصحة لأنهم شافطين فلوس البلد كلها فى جيوبهم!

قديم 1st December 2015, 05:04 PM dr.why غير متواجد حالياً
    dr.why
    Member

هاها شكلك خرجت من الجيش من فتره ... الاخوان دلوقت بيدخلوهم 3 سنين و يشحنوهم ع سيناء
    انا عاوز اقولك اعرف قيادات طلابيه منهم معروفين للامن في الكليه اتاخدوا احتياط و الباقي في المعتقلات
    كان قبل 2010 بيخرجوهم انا عامه مليش علاقه بالسياسه بشكل عام ... انا مركز في مهنتي و ترك البلد
    posted via mobile device

قديم 1st December 2015, 05:07 PM dr.why غير متواجد حالياً
    dr.why
    Member

!For Medical Professionals Only

ياباشا ياريتهم يبعتونا مستشفيات كتير منا مش بيدخلها و بيشغلونا ف حاجات تانيه غير ابطب و ده هيخليك تنساه غصب عنك
    و اذا دخلوك هيبقي هيشغلوك ف الحاجات الناقصه بس زي مثلا الطواريء

اما 3 سنين فدي صدقني ف الطب كفيله تقضي ع مستقبلك :0D
    posted via mobile device

قديم 1st December 2015, 06:16 PM ysma غير متواجد حالياً
    ysma
    Colonel

ysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond repute

ysma's Flag is: Canada

أنا : ysma

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.why
    السلام عليكم
    انا طبيب لسه متخرج من كام شهر ... انا عارف ان مش مجال اوي يا جماعه للطلب ال هطلبه بس الواحد شويه حاسس بنوع من القهر او تقدروا تقولوا اني desperate

انا كنت كتبت من كام سنه هنا موضوع طلبت فيه المساعده بالراي و الحمد لله كان في اراء ساعدتني و خدت بيها ... حاليا انا في حاجه لمساعده من نوع اخر

انا الحمد لله ماشي في طريق المعادلة الاميركية ... خدت تدريب 4 شهور هناك ... و ناشر بحثين ... و السي في بتاعي بقالي سنين بجهزه للتقديم بره مصر ... حاليا مشكلتي الجيش انا مرشح ضابط احتياط ... وده معناه 3 سنين من عمري هيروحوا في لا شيء ... لا هتعلم و لا هعرف اعمل اي حاجه و فرصتي ال شغال اني اجهزلها من اكتر من 5 سنين هتروح

انا محتاج لو حد منكم يعرف واسطه تقدر تنزلني عسكري مش محتاج اكتر من كده حد ينزلني عسكري بحيث اقلل الاضرار الواقعه علي مستقبلي لسنه واحده وده لان كشف الهيئة يوم السبت وهو اخر حاجه ممكن اي واسطه تدخل فيها و تنزلني
    شكرا مقدما يا جماعه
    [size5]posted via mobile device

لو لك قريب غير مصرى أو قريب عنده حالة أمنية بلغ إدارة التجنيد، ساعتها هيحولوك على المخابرات العسكرية.

ميزة الموضوع إنهم ممكن يضطروا يخلوك عسكرى حفاظاً على الأمن الأومى المسرى زى ما حصل معايا.... أو ممكن تأخذ إعفاء حسب خطورة الملف..

عيبها إنهم بيأخروا الملف حسب الحالة: يعنى أنا والدتى أردنية نص قرايبى غير مصريين فحالتى مش صعبة، فأخروا ملفى ثلاث أشهر. فى حالات تأخرت أكثر من كده زى إللى متجوز من أجنبية أو واحد قريبه عنده حالة أمنية.

رأيي الشخصى، فى ظل ظروف البلد الحالية إنك ترضى بقضاء الله و تقضى وقتك فى تقوية الإنجليزى و تعلم لغة أخرى مثل الفرنسى أو أى داراسات عليا.....[/SIZE]

التعديل الأخير تم بواسطة ysma ; 1st December 2015 الساعة 06:38 PM

قديم 1st December 2015, 06:34 PM ysma غير متواجد حالياً
    ysma
    Colonel

ysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond reputeysma has a reputation beyond repute

ysma's Flag is: Canada

Exclamation

أنا : ysma

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.why
    اما 3 سنين فدي صدقني ف الطب كفيله تقضي ع مستقبلك :0D
    posted via mobile device

فى مهندسين أعرفهم متخرجين من سنة 2000 و حد دلوقتى ما إتجوزوش و منهم هاجر وإضطر يبتدى من الصفر... إنت زعلان من ثلاث سنين ؟!