العربيات الصينى - الصفحة 3 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    الماسونية - نشأتها وخفاياها
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : Veronaoqr)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > خدمات عامة وتكافل إجتماعى > خدمات عامة

خدمات عامة

العربيات الصينى

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 25th September 2009, 08:20 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فــيــروز
    سبحانك يا رب !!
    كنت لسّه باكلّم زمايلى فى الشغل و أقول لهم إن عمرى ما سقت توماتيكى بس بما إن مفيش دبرياج يبقى يمينى على البنزيم و شمالى ع الفرامل و أعيش بقى !! المنطق بيقول كده .. التاريخ بيقول كده .. و حتى "عبّاس الضوّ" بيقول كده ..!

لقيت واحد فيهم ضحك و قال لى لا حضرتك الشمال دى تنسيها خالص .. ممكن تعملى زى بعض الإخوه العرب و تربّعى رجلك الشمال تحتيكِ و انتِ سايقه أو الأسهل اقطعيها و ارميها .. ليه يا سيدى الكلام ده !! قال لأن حساسية الرجل الشمال على الفرامل عمرها ما هتبقى زى اليمين .. إييييييييييه ربنا يجلعنا من أهل اليمين و مبروك عليكِ يا ستّى و ليا عندك لفّه

عنده حق
    بس بالتدريب هاتقدري تضبطي حساسية الرجل الشمال .. لكن بعد ما توني خبطتي نفسك في الدريكسيون عشرميت مرة

لكن زي ما قالك كدة انسي الرجل الشملى (عبد المعنم ابراهيم) خالص
    ولا ليها أي لازمة

قديم 25th September 2009, 08:24 PM فــيــروز غير متواجد حالياً
    فــيــروز
    Golden Member

فــيــروز is on a distinguished road

أنا : فــيــروز

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ana_3enady
    عنده حق
    بس بالتدريب هاتقدري تضبطي حساسية الرجل الشمال .. لكن بعد ما توني خبطتي نفسك في الدريكسيون عشرميت مرة

أخبط فى الدريكسيون إزّاى !! تقصد يعنى أفرمل فجأتن فأتخبط فيه ولاّ إيه؟ أصل إيه هيجيب رجلى الشملى للدريكسيون !! أفيدونا

قديم 25th September 2009, 08:30 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

أختى بقى اول ما ساقت التوماتيكى بعد الضنى .............بقت تلبس فرده جزمة السواقه فى رجلها اليمين علشان تعلمها و تخلى رجلها الشمال بالجزمة العاديه بتاعتها و مرة اتخبطت العربيه نزلت بالفردتين اللى مش زى بعض كانت حاتقع على وشها ...........بس صاحبتى فعلا اول الأمر بقت تربع رجلها الشمال و تحطها تحتها .................انا بقى عملت الأنقح جبت تكت من بتاع كراريس البنات و كتبت بالفلوماستر .......بلاش رجلك الشمال و لزقتها على الدريكسيون

قديم 25th September 2009, 08:39 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

دعوه لموضوعي

اقتباس
    أخبط فى الدريكسيون إزّاى !! تقصد يعنى أفرمل فجأتن فأتخبط فيه ولاّ إيه؟ أصل إيه هيجيب رجلى الشملى للدريكسيون !! أفيدونا

أيون .. هذا هو القصد
    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    أختى بقى اول ما ساقت التوماتيكى بعد الضنى .............بقت تلبس فرده جزمة السواقه فى رجلها اليمين علشان تعلمها و تخلى رجلها الشمال بالجزمة العاديه بتاعتها و مرة اتخبطت العربيه نزلت بالفردتين اللى مش زى بعض كانت حاتقع على وشها ...........بس صاحبتى فعلا اول الأمر بقت تربع رجلها الشمال و تحطها تحتها .................انا بقى عملت الأنقح جبت تكت من بتاع كراريس البنات و كتبت بالفلوماستر .......بلاش رجلك الشمال و لزقتها على الدريكسيون

ههههههههههه .. فكرة مفتكسة

قديم 25th September 2009, 08:42 PM فــيــروز غير متواجد حالياً
    فــيــروز
    Golden Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    أيون .. هذا هو القصد

لا ماتخافش أنا مش بادوس فرامل جامد خالص بالعكس أنا بافضل مستنيه لحد آخر لحظه يمكن ماحتاجهاش
    بس ده لسبب إنّى باخاف العربيه تبطّل أو أضطرّ أغيّر السرعه و دى أكتر حاجه بتخلّينى أفقد التركيز خلال السواقه ..

قديم 25th September 2009, 08:46 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

اقتباس
    لا ماتخافش أنا مش بادوس فرامل جامد خالص بالعكس أنا بافضل مستنيه لحد آخر لحظه يمكن ماحتاجهاش
    بس ده لسبب إنّى باخاف العربيه تبطّل أو أضطرّ أغيّر السرعه و دى أكتر حاجه بتخلّينى أفقد التركيز خلال السواقه ..

كنت باعمل زيك كده فى الأول لحد الحادثه اياها و بعدها عرفت اهمية الفرامل فى لحظتها و العربيه تبطل ايه المشكله ما تبطل .....و اللى ورايا يستنوا ايه المشكله ما يستنوا .......و يزمروا لى للصبح ولا يهمنى ايه المشكله ما يزمروا .........و بعد كده شويه شويه حاتلاقى ان العربيه مش بتبطل ولا حاجه و انك حاتعرفى تهدى و تفرملى و تنقلى فى السريع السريع .............بافتكر كل مرة جوزى كان ينزل معايا يمرنى شويه على السواقه يعمل لى امتحان الفرامل الفجائيه ده لازم فجأة يقولى فرملى .................ولو اتأخرت شويه يقولى صفر فى الأمتحان ...........فيروز فرملى

قديم 25th September 2009, 09:21 PM Mizo غير متواجد حالياً
    Mizo
    Golden Member

Mizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to beholdMizo is a splendid one to behold

أنا : Mizo

نفسي يعملو قانون يمنعو السيدات من القيادة

وياسلااااااام باه لما بنت كده تبقي راكبه عربيتها وتعمل نفسها " سعاد شوماخر"

طبعاً القيادة الأتوماتيك نوع من انواع الرفاهية للسيارة ، ويفضل في اماكن زحمة السير ، يعني في مصر يكون ممتاز جداً..وبعدين مش محتاج ممارسة ولا غير ممارسة بنزين وفرامل وشكراً

المانول له متعه في القياده وخصوصاً لو كانت السيارة سبورت.

قديم 25th September 2009, 09:50 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

دعوه لموضوعي

اقتباس

مليون المية غلط .. ما تبطل ولا تغيري سرعة .. هو انتي أساسا ضامنة ان الفرامل تبقى شغالة .. علشان تستنيها لآخر لحظة .. افرضي استنيتي لآخر لحظة ولا قدر الله بتدوسي فرامل لقيتي الفرامل سايبة ومافيش فرامل .. لا يا فيروز لازم تهدي أول ما تلاقي اختناق في الطريق علشان لا قدر الله لو لاقيتي الفرامل خفيفة أو مافيش فرامل .. تقدري تشوفي حل بديل .. ربنا ما يحوجنا للحلول البديلة
    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mizo

وياسلااااااام باه لما بنت كده تبقي راكبه عربيتها وتعمل نفسها " سعاد شوماخر"

طبعاً القيادة الأتوماتيك نوع من انواع الرفاهية للسيارة ، ويفضل في اماكن زحمة السير ، يعني في مصر يكون ممتاز جداً..وبعدين مش محتاج ممارسة ولا غير ممارسة بنزين وفرامل وشكراً

المانول له متعه في القياده وخصوصاً لو كانت السيارة سبورت.

الراجل ده بيتكلم صح

قديم 25th September 2009, 10:08 PM فــيــروز غير متواجد حالياً
    فــيــروز
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    فيروز فرملى

عينى ..

اقتباس
    مليون المية غلط .. ما تبطل ولا تغيري سرعة .. هو انتي أساسا ضامنة ان الفرامل تبقى شغالة .. علشان تستنيها لآخر لحظة .. افرضي استنيتي لآخر لحظة ولا قدر الله بتدوسي فرامل لقيتي الفرامل سايبة ومافيش فرامل .. لا يا فيروز لازم تهدي أول ما تلاقي اختناق في الطريق علشان لا قدر الله لو لاقيتي الفرامل خفيفة أو مافيش فرامل .. تقدري تشوفي حل بديل .. ربنا ما يحوجنا للحلول البديلة

حاضر يا فندم عُلِم و ينفذ بس أشترى الزعطوره بقى

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mizo

وياسلااااااام باه لما بنت كده تبقي راكبه عربيتها وتعمل نفسها " سعاد شوماخر".

ده طبعا باعتبار إن الرجّاله اللىّ بتسوق يبقوا قرايب "عبد البديع سينا" قريب و نسيب "آرتون سينا" الله يرحمه و يبشبش الطوبه اللىّ تحت دريكسيونه !!

قديم 25th September 2009, 10:48 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

اقتباس
    .. افرضي استنيتي لآخر لحظة ولا قدر الله بتدوسي فرامل لقيتي الفرامل سايبة ومافيش فرامل .. لا يا فيروز لازم تهدي أول ما تلاقي اختناق في الطريق علشان لا قدر الله لو لاقيتي الفرامل خفيفة أو مافيش فرامل .. تقدري تشوفي حل بديل ..

ايوه ستووووووووووووووووووووووووب هنا الله لا يسيئك ايه الحلول البديله بقه .......كلى اذان صاغيه ..............

اقتباس
    الراجل ده بيتكلم صح

وانا اللى كنت باقول عليك امير و طيب .........ياخوفى لا تروح تجيب فتوى من فتاوى السعوديين عن تحريم قيادة المرأة للعربيات لكن تروح و تيجى و تخرج و تتفسح مع السواق حلال حلال حلال