كحرتات كندية - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > الهجرة بالفيديو

الهجرة بالفيديو By Remon.soliman

الهجرة بالفيديو

كحرتات كندية

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 30th December 2015, 03:59 PM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

فدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond repute

أنا : فدائى النبى

معلش يا باشا هوه الصوت كان كويس بس لما حولت الفيديو ل mp4 علشان يترفع علي اليوتيوب الصوت وطي
    يا ريت لو حد عنده نصيحه ما يبخلش عليا بيها في الموضوع ده
    posted via mobile device

قديم 30th December 2015, 04:40 PM canada wait me غير متواجد حالياً
    canada wait me
    Platinum Member

canada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond reputecanada wait me has a reputation beyond repute

canada wait me's Flag is: Saudi Arabia

أنا : canada wait me

تسلم ايدك يا هندسىة
    دائما سباق بكل جديد منتظرين كحرتة فدائي وسط بين الثلج

قديم 30th December 2015, 05:35 PM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

فدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond reputeفدائى النبى has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة canada wait me
    تسلم ايدك يا هندسىة
    دائما سباق بكل جديد منتظرين كحرتة فدائي وسط بين الثلج

اسكت ما تفكرنيش
    posted via mobile device

قديم 30th December 2015, 07:07 PM NazeeH غير متواجد حالياً
    NazeeH
    Moderator

NazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond reputeNazeeH has a reputation beyond repute

NazeeH's Flag is: United States

أنا : NazeeH

فكرة جديدة وجيدة .. وربنا يعينك .. وتكمل ..
    واضح في حاجات كتيرة جواك منتظرة الإنطلاق ..
    وواضح إنك بتحاول بشدة أنك تسيطر على الشخص الشقي أو بتاع الهزار اللي جواك ..

بالنسبة للنصايح ..
    الفيديو القادم لازم يكون سكوب .. والترجمة لمعامل أنيس عبيد بالقاهرة
    بجد بلاش التصوير الرأسي .. خللي الكاميرا أو الموبايل اللي بتصور بيه أفقي ..
    حاول برضة وتعالى على نفسك شوية .. متخليش الفيديو طول الوقت مركز عليك .. بمعنى انك تحاول تضع في الفيديو صور أو لقطات لها علاقة بما تتكلم عنه ..ممكن برنامج زي camtasia studio يساعدك في عمل المونتاج ..
    قبل التصوير حاول ترتيب أفكارك ودون في ورقة كل ماتريد أن تتحدث عنه "خللي المعد يحضرلك الحاجات دي"

وسلامتك ..

قديم 30th December 2015, 07:20 PM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

Thumbup

أنا : حشيش

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فدائى النبى
    السلام عليكم و رحمة الله
    الموضوع ده خاص و حصرى لكل ما يخص الكحرته و كح التراب فى مشوار الزحف المقدس لكندا
    هاحاول اسجل فيه تجربتى بس مش هاخليها مكتوبه هاحاول قدر المستطاع انها تكون بالفيديو زى كده مثلا

دا اول فيديو و فى انتظار رأى حضراتكم قلتوا نكمل يبقى نكمل
    قلتوا ما تكملش يبقى هاضحى بمستقبلي الفنى علشان حضراتكم و كدهون [/]

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

أولاً أشكرك وأحييك على الفكرة الجديدة والمفيدة ... عرض التجارب الشخصية المفيدة عن الهجرة بالفيديو تعتبر فكرة مبتكرة فى المطاريد وفى غيره من المنتديات العربية ولذلك سيكون لك السبق فيها

كمية المعلومات المسجلة فى فيديو مدته 5 دقائق مثلاً تعادل عشرات الصفحات من المعلومات المكتوبة بالإضافة إلى أنها تصل أسرع إلى المتلقى ... التسجيل واضح وذو جودة عالية لكن يبدو أن فيه مشكلة فى الصوت قد تكون من المايك والله أعلم ... إستمر وجزاك الله خيراً عن كل قارئ يستفيد من المعلومات

خد دى مؤقتاً دفى بيها سدرك

قديم 30th December 2015, 08:10 PM Mai Mahmoud غير متواجد حالياً
    Mai Mahmoud
    Member

Mai Mahmoud is on a distinguished road

Mai Mahmoud's Flag is: United States

أنا : Mai Mahmoud

إستمر تجربة رائعة. إلى لأمام وفقنا الله وإياكم

قديم 30th December 2015, 11:28 PM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حشيش

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

أولاً أشكرك وأحييك على الفكرة الجديدة والمفيدة ... عرض التجارب الشخصية المفيدة عن الهجرة بالفيديو تعتبر فكرة مبتكرة فى المطاريد وفى غيره من المنتديات العربية ولذلك سيكون لك السبق فيها

كمية المعلومات المسجلة فى فيديو مدته 5 دقائق مثلاً تعادل عشرات الصفحات من المعلومات المكتوبة بالإضافة إلى أنها تصل أسرع إلى المتلقى ... التسجيل واضح وذو جودة عالية لكن يبدو أن فيه مشكلة فى الصوت قد تكون من المايك والله أعلم ... إستمر وجزاك الله خيراً عن كل قارئ يستفيد من المعلومات

خد دى مؤقتاً دفى بيها سدرك

ربنا يخليهوملك ياباشا
    مش عاوز اقولك الخمسين لحلوح دي درت فيا الروح قد ايه
    posted via mobile device

قديم 30th December 2015, 11:29 PM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NazeeH
    فكرة جديدة وجيدة .. وربنا يعينك .. وتكمل ..
    واضح في حاجات كتيرة جواك منتظرة الإنطلاق ..
    وواضح إنك بتحاول بشدة أنك تسيطر على الشخص الشقي أو بتاع الهزار اللي جواك ..

بالنسبة للنصايح ..
    الفيديو القادم لازم يكون سكوب .. والترجمة لمعامل أنيس عبيد بالقاهرة
    بجد بلاش التصوير الرأسي .. خللي الكاميرا أو الموبايل اللي بتصور بيه أفقي ..
    حاول برضة وتعالى على نفسك شوية .. متخليش الفيديو طول الوقت مركز عليك .. بمعنى انك تحاول تضع في الفيديو صور أو لقطات لها علاقة بما تتكلم عنه ..ممكن برنامج زي camtasia studio يساعدك في عمل المونتاج ..
    قبل التصوير حاول ترتيب أفكارك ودون في ورقة كل ماتريد أن تتحدث عنه "خللي المعد يحضرلك الحاجات دي"

وسلامتك ..

انا من الاول قلت نسأل المختصين
    هوه ده التظبيط المظبوط
    posted via mobile device

قديم 31st December 2015, 02:44 AM shawi غير متواجد حالياً
    shawi
    Colonel

shawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond repute

shawi's Flag is: Canada

أنا : shawi

تحياتي
    صحيح انا جاي في الاخر بس اجي احسن من ما اجيش
    فكره جميله
    كنت حافتكرك حتعملها صوت بس وتحط معاه صور من الموضوع لكنك طلعت جريئ ودخلت صوره وصوت
    بالتوفيق
    موضوع الصوت ممكن يكون من المصدر وممكن يكون من التحويل
    اذا من التحويل وفيه خيارات جربها لغايه ما تضبط او استخدم برامج التحويل المجاني او اللي فيها مثلا تجريب اسبوعين ساعتها حضر الماده وسجلها ورا بعضها قبل فتره التجريب ما تخلص
    انا معرفتش اسمع الفيديو للاسف
    بالتوفيق

قديم 31st December 2015, 03:47 AM فدائى النبى غير متواجد حالياً
    فدائى النبى
    Silver Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shawi
    تحياتي
    صحيح انا جاي في الاخر بس اجي احسن من ما اجيش
    فكره جميله
    كنت حافتكرك حتعملها صوت بس وتحط معاه صور من الموضوع لكنك طلعت جريئ ودخلت صوره وصوت
    بالتوفيق
    موضوع الصوت ممكن يكون من المصدر وممكن يكون من التحويل
    اذا من التحويل وفيه خيارات جربها لغايه ما تضبط او استخدم برامج التحويل المجاني او اللي فيها مثلا تجريب اسبوعين ساعتها حضر الماده وسجلها ورا بعضها قبل فتره التجريب ما تخلص
    انا معرفتش اسمع الفيديو للاسف
    بالتوفيق

مش مصدق نفسي يا ولاد
    الكبير بنفسه موجود
    يادى النور يادى الهنا
    عاوز اترمي فى حضنك و اعيط من الفرحة يا هندزه