الا كارفور العبور !!! - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    تعديل اسم التسجيل
    (الكاتـب : Clinical chemist ) (آخر مشاركة : Calvinses)
    ذكرى من أكتوبر
    (الكاتـب : blue bird ) (آخر مشاركة : Calvinses)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > كمبيوتر وانترنت واتصالات > الكمبيوتر والإنترنت

الكمبيوتر والإنترنت

الا كارفور العبور !!!

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 7th October 2011, 02:36 PM aymanology غير متواجد حالياً
    Golden Member

aymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond repute

aymanology's Flag is: Egypt

افتراضي الا كارفور العبور !!!

أنا : aymanology

حدث لي موقف سخيف جدا امس اثناء زيارتي لكارفور هيبر ماركت فرع العبور ( جولف سيتي مول)

اشتريت لاب توب المفروض انه جديد

وبعد ما رحت البيت الاقيه مستعمل

لقيت واحد متصور بالجلبيه في بيته
    وحاطط صور كتيير

ولقيته عامل داونلود ل حوالي 4 جيجا افلام واغاني من النت

ايه العك دا

المصيبه اني لما جيت ادخل الفيسبوك لقيت الاكونت بتاعه متسجل بالباسورد .. اسمه محمد السيد

ولقيت مواقع نت كتيييييييييييير اوي متسجله علي الجهاز ( اكيد كان بيستخدمها )
    انا بصراحه رحت هزءتهم ورجعته ليهم واخدت ال 3الاف جنيه

لقيت المدير بيقول للمندوب ابقي امسح الصور اللي عليه وحطه في كرتونته عادي

استهبال وسرقه علني
    بصراحه افتكرت كلام الباشمهندس ايهاب سالم لما قال انه في كندا ممكن يشرتي اي منتج وبعد فتره يرجعه للمحل بمنتهي البساطه بمجرد انه لا يعجبه .. او انه غير رايه

بس احنا هنا في مصر يا عزيزي مش كندا

العجيب انه في سياسه الاسترجاع ( الاستهبال ) بتاعه كارفور مكتوب علي الريسيت ان الابتوب او الموبايل لا يتم ارجاعهم الا لو بهم اعطال ..
    بما ان هذا اللاب كان مع شخص وتم ارجاعه اذن هو به عيب .. ليه بقي يبيعوه تاني لاقرب زبون
    وانا متاكد 100% انه مش مجرد خطا لاني تذكر نظرات المندوب لي وانا بشتريه امس .. كنت حاسس انه عامل عامله .. كان متوتر اوي وعمال يفتح الاب ويعمل حاجات كده واقوله في ايه ؟؟ يقول لالا مفيش انا بظبطهولك .. غبي .,.. ربنا وقعه في شر اعماله وفضحه

الغريب ايضا انني من شهرين تقريبا اشتريت لزوجتي موبايل الكاتل من نفس الفرع وعند وصولي المنزل افاجئ ان الموبايل لا يعمل اطلاقا ( لا بيشحن ولا بيشتغل ولا بينور ولا اي حاجه ) ورحت رجعته ليهم تاني يوم برده

انا حاسس ان الفرع دا كله سرقه ( مال سايب) وحبيت انبه الاصدقاء في المطاريد انهم ياخدو حذرهم

الموضوع الأصلي : الا كارفور العبور !!!     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : aymanology

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    المطاريد الاقتصادي مال وأعمال aymanology 291 10344 30th January 2013 08:50 AM
    دوريات المسلمين شؤون عربية ودولية عبد الفتاح 3 2077 20th January 2013 01:01 PM
    أشهر 22 جملة فى 2012 منقوووووووووووولات amrdavid 1 1357 25th December 2012 08:21 AM
    الحرفيين الفيدرال 2 يناير 2013 الهجرة إلى كندا aboaasy 50 6402 10th December 2012 04:44 PM
    إجبار السفراء على الدفاع عن مرسى شؤون مصر الداخلية tieto 18 1340 25th November 2012 04:18 PM

قديم 7th October 2011, 02:40 PM أحمد باشــا غير متواجد حالياً
    أحمد باشــا
    Platinum Member

أحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond repute

أنا : أحمد باشــا

اعمل زيي يا ايمانولوجي ... متشتريش جهاز الا لو كانت الكرتونة مقفولة محدش فتحها ... و اوعى تشتري المعروض ابدا

قديم 7th October 2011, 02:42 PM aymanology غير متواجد حالياً
    aymanology
    Golden Member

aymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond reputeaymanology has a reputation beyond repute

احمد باشا حبيبي ..

انا مشترتش المعروض

دا المندوب قال لي انا هجيبلك واحد من المخزن بكرتونته
    بس انا مختش بالي ان الكرتونه كانت مفتوحه ( السيل اللي عليها مقطوع)

قديم 7th October 2011, 02:46 PM aymanology غير متواجد حالياً
    aymanology
    Golden Member

الموظفه بتاعت خدمه العملا بتقول لي تحب تشتري واحد تاني بداله؟؟

قلت لها ابدا .. انا سامع المدير بيقول للموظف امسح الصور وحطه في كرتونته..

خلاص مفيش ثقه تاني اني اشتري منكم

هاتي الفلوس احسن

قديم 7th October 2011, 02:48 PM مزاياإنسانة غير متواجد حالياً
    مزاياإنسانة
    Golden Member

مزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond repute

مزاياإنسانة's Flag is: Sierra Leone

أنا : مزاياإنسانة

!For Medical Professionals Only

ههههههههههههه إيه الحظ المهبب ده يااااااااااااربي
    عاوز نصيحيتي ياأخي العزيز
    الأجهزة الألكترونية ماتاخدهاش من محلات زي كارفور ولا أي هايبر مهما كانت رخيصة
    الأفضل تشتريها من محلات متخصصة ولها ضمانات
    زي عندنا في السعودية كل شركة لها ضمان مثلا الموبايلات
    عندنا ضمان شركة مشاعل الخليج ضمان جرير ضمان الوكيل لسوني نفسها
    ضمان إس تي سي ضمان موبايلي
    طبعا إنت عندك إختيار لأجود ضمان بس بتلاقيه فيه شوية زيادة في السعر
    وكده في أغلب الأجهزة
    أنا بستغرب اللي يشتري أجهزة خاصة الألكترونية من الهايبر
    من أحد الأسباب اللي تخليني ما أشتريش أن أغلب حاجتهم معروضة والكل بيفرج حتى اللي مش عاوز يشتري
    الجهاز الوحيد اللي أشتريته من الهايبر كان خلاط بلندرهههههههههههه لا وكان عليه تخيفض
    وخد بالك ما تشتري من الأجهزة اللي في العرض خالص حتى لوكانت ثلث القيمة

قديم 7th October 2011, 02:52 PM aymanology غير متواجد حالياً
    aymanology
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مزاياإنسانة
    ههههههههههههه إيه الحظ المهبب ده يااااااااااااربي
    عاوز نصيحيتي ياأخي العزيز
    الأجهزة الألكترونية ماتاخدهاش من محلات زي كارفور ولا أي هايبر مهما كانت رخيصة
    الأفضل تشتريها من محلات متخصصة ولها ضمانات
    زي عندنا في السعودية كل شركة لها ضمان مثلا الموبايلات
    عندنا ضمان شركة مشاعل الخليج ضمان جرير ضمان الوكيل لسوني نفسها
    ضمان إس تي سي ضمان موبايلي
    طبعا إنت عندك إختيار لأجود ضمان بس بتلاقيه فيه شوية زيادة في السعر
    وكده في أغلب الأجهزة
    أنا بستغرب اللي يشتري أجهزة خاصة الألكترونية من الهايبر
    من أحد الأسباب اللي تخليني ما أشتريش أن أغلب حاجتهم معروضة والكل بيفرج حتى اللي مش عاوز يشتري
    الجهاز الوحيد اللي أشتريته من الهايبر كان خلاط بلندرهههههههههههه لا وكان عليه تخيفض
    وخد بالك ما تشتري من الأجهزة اللي في العرض خالص حتى لوكانت ثلث القيمة

عندك حق يا مزايا
    ههههههههههه
    انا مراتي قالت لي نفس الكلام دا .. بس بطريقه تانيه

هو كان عليه اسطوانه ويندوز سفن هديه

قديم 21st October 2011, 04:18 PM basma_kdm غير متواجد حالياً
    basma_kdm
    Member

basma_kdm is just really nicebasma_kdm is just really nicebasma_kdm is just really nicebasma_kdm is just really nice

basma_kdm's Flag is: Egypt

أنا : basma_kdm

الحمد لله ربنا ستر المرة دي واهي تجربة وعدت
    شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

قديم 31st May 2020, 08:59 PM sasaasso غير متواجد حالياً
    sasaasso
    Junior Member

sasaasso is on a distinguished road

sasaasso's Flag is: Egypt

أنا : sasaasso

مصر من احلي الأماكن