ها تتصرف ازاي؟ - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    نتائج انتخابات الرئاسة
    (الكاتـب : تصحيح ) (آخر مشاركة : AndrewInfub)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مواضيع شخصية

مواضيع شخصية لا خاب من إستشار

مواضيع شخصية

ها تتصرف ازاي؟

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 30th September 2009, 01:28 AM بنت شعنونة غير متواجد حالياً
    Brigadier General

بنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond repute

افتراضي ها تتصرف ازاي؟

أنا : بنت شعنونة

الموضوع دا جد جدا..

من فترة كدا كنت سهرانا للفجر المهم فجأة سمعت عربيات بتجري ورا بعض في الشارع و تفحيط و فجأة سمعت ضرب رصاص

رغم اني عمري ما سمعته ع الحقيقة الا اني ميزتة بسرعة جدا
    وطبعا الفضول اثارني اني ادخل البلكونة اشوف في ايه
    بس من كتر ما سمعت حوادث اصابات رصاص بلكونات قلت يا بنت العمر مش بعزقة
    وبعدين سمعت جيرانا بيفتحوا الشبابيك
    شوية كدا والفضول انتصر ورحت ابص بس كان المولد انفض

تاني يوم طبعا الشارع كله كان بيحكي القصة
    انه شلتين شباب بيتخانقوا مع بعض وكان فيها ضرب رصاص بس ما حصلش اصابات

من هنا جاتلي فكرة الموضوع

تخيل انك تبقى قاعد لا بيك ولا عليك في بيتك الساعا 12 ليلا وسط اهلك وعيلتك
    وفجأة سمعت رزززززززززع على باب بيتك وتخبيط وصريخ
    ولما بصيت من العين السحرية لقيت شوية رجالة ماسكين عصيان او شوم مثلا
    واللي انت فهمته من الزعيق بتاعهم انهم عاوزين يضربوا حد بس غلطوا و جايين يهجموا على شقتك
    ومش انت المقصود
    لكن المجموعة كبيرة
    والرزع ها يهد الباب تحت ايديهم
    والشر باين عليهم

تعمل ايه؟

الموضوع الأصلي : ها تتصرف ازاي؟     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : بنت شعنونة

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    حازم صلاح ابو اسماعيل..عيب على شيبتك! شؤون مصر الداخلية د. يحي الشاعر 409 31748 3rd April 2012 09:34 PM
    حشيش..مش نافع كدا على فكرة وانا ابتديت اتنرفز..!! إقتراحات ... مشاكل تقنية Rapt 27 3823 31st March 2012 04:25 AM
    "حظ سعيد" خدت قفا على سهوة..! صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح بنت شعنونة 0 1458 29th March 2012 09:05 PM
    اضحك..كركر..او..الطم مع مرشحين الرئاسة!! موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات rgydaa 83 14048 10th March 2012 07:21 PM
    عايزة مساعدة عااااجلة :)) موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات بنت شعنونة 8 5473 2nd March 2012 01:13 PM

قديم 30th September 2009, 02:25 AM sanaa غير متواجد حالياً
    sanaa
    Platinum Member

sanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond reputesanaa has a reputation beyond repute

أنا : sanaa

لو في مصر مش حفتح الباب بس حكلم قرايبي يجوا بسرعه

لو بره مصر برضه مش حفتح الباب بس حكلم البوليس

قديم 30th September 2009, 08:26 AM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

مش حأفتح طبعا و حاجرى على البلكونه و اصوت و الم الناس

قديم 30th September 2009, 08:33 AM SindBad غير متواجد حالياً
    SindBad
    Golden Member

SindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond reputeSindBad has a reputation beyond repute

SindBad's Flag is: Egypt

أنا : SindBad

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sanaa
    لو في مصر مش حفتح الباب بس حكلم قرايبي يجوا بسرعه

لو بره مصر برضه مش حفتح الباب بس حكلم البوليس

انا عن نفسي هاعمل كده برضه..........

لو ف البلد هاتصل بولاد عمي يعملوا معكسر
    ولو هنا هتصل بـ999

لو زمان كان ممكن اطلع من الشباك واضرب عليهم طلقتني في الهوا
    بس دلوقتي مع المدنية مفيش عندي سلاح ف البيت

قديم 30th September 2009, 08:58 AM RMG غير متواجد حالياً
    RMG
    Silver Member

RMG is on a distinguished road

أنا : RMG

!For Medical Professionals Only

اتصل بحد من الجيران ينزل لهم او يطلع لهم يسألهم انتو عايزين مين يقولوا فلان يقلهم دي مش مش شقته
    ودمتم
    بس المشكلة انه لازم يدلهم على شقة المطلوب !!

قديم 30th September 2009, 09:42 AM Sonesta غير متواجد حالياً
    Sonesta
    Field Marshal

Sonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond reputeSonesta has a reputation beyond repute

أنا : Sonesta

دعوه لموضوعي

أنا هيغمى عليا

وساعتها يكونوا كسروا الباب وقتلونىىىىىىىىىى

قديم 30th September 2009, 10:30 AM سهيلة غير متواجد حالياً
    سهيلة
    Senior Member

سهيلة will become famous soon enoughسهيلة will become famous soon enough

أنا : سهيلة

موش هفتج طبعا طبببببببعا هوة العمر بعزقه

بس هكلم الاسعاف الاول وبعدين الشرطه
    لان على الشرطه ف مصر ما توصل هكون ف خبر كان

قديم 30th September 2009, 11:03 AM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

O.S.A.M.A's Flag is: Qatar

أنا : O.S.A.M.A

انا عمال اقدم رجل وأخر رجل

لأنى أنا حصلى موقف مشابه لده بس ييجي من حوالى 16 سنة وكنت لسه عريس هايبقى جديد وكتب كتابي بعد يومين بالظبط

المهم .... تييتتت تيتتت الذاكرة ترجع للخلف

انا كنت لوحدى فى شقتى والشقة دى كانت شقة الأسرة وبعد ما توفيت والدتى والدى كان عنده شقة تانية كان بيروح يقعد فيها وانا كنت باقعد لوحدى فى الشقة
    وملحوظة على الهامش انا كنت فى الفترة دى رياضي وبالعب كاراتيه ومعايا حزام أسود يعنى كان عندى الشجاعة للى عملته ده
    المهم أنا قايم الصبح عشان أروح الشغل لقيت جرس الباب... ترن ترن ترن
    ده مين ده اللى ها ييجى على الصبح كده ؟؟؟
    ماكدتبتش خبر فتحت الباب لقيت اتنين شباب شكلهم خارجين من السجن حالاً
    وواحد فيهم معمول فى وشه شوارع
    المهم خير ...
    انت المهندس اسامه اللى بتشتغل فى كذا ... أيوه يا بنى خير فى سناتكوا الطين دى "طبعاً اللى انا عرفتوه ان العيال دى كانت قاعدة على قهوة على ناصية الشارع وسألوا طبعاً وعرفوا اللى عرفوه"
    عايزين نتكلم معاك شوية ...
    انا ورايا شغل .. انتوا مين ؟
    المهم خلال الفترة دى شايف أنا واد فيهم بيقلب فى الشقة بعينيه...
    ومعلومة على الماشي انا كنت ساكن فى الدور الخامس
    المهم لما شوفت العيال دول كده أوم ايه؟؟ عملت فيهم حتة حركة دخلتهم وقعدوا فى الصالون وقومت خارج بره الشقة وقفلت عليهم وصحيت الجيران واتصلنا بالبوليس واللى طبعاً ماكنش ليهم لازمة خالص لأن أنا والشباب جيرانى روقناهم فى علقة محترمة وتقريباً اترموا من منور السلم بس طبعاً جت عربية شرطة فيها واد أمين شرطة أول ما شاف العيال .. هو أنتوا يا ولاد التيييت واتاخدوا طبعاً على القسم والعيال كان معاهم مطاوى وده طبعاً اللى اكتشفناه واحنا بنجد فيهم
    بس فعلاً وانا باحكى اللى حصل العيال دى صعبت عليا على الرغم من أنهم طلعوا فعلاً حرامية بس وسط مين أنا بالعب كارتيه وكان فيه صاحبى عصام اللى فوقيا ضرفة باب ماشاء الله وبيلعب مصارعة يعنى العيال كانوا ساندباجات "أكياس رمل" وخدوا علقة ماكلاهاش حرامي فى مولد ده غير طبعاً اللى جاى يجامل

وطبعاً أنا لغاية دلوقت معرفش هما كانوا هايقولوا هما جايين ليه

قديم 30th September 2009, 11:35 AM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

طب يا أبو يوسف مش كنت تصبر تشوفهم عاوزين ايه .. ما بحبش التسرع

عن نفسي .. موقف زي ده هايستفزني خصوصا الرزع على الباب .. فعندي عصاية في البيت أشبه بالشومة وفيها مسمارين حلوين كدة يرشقوا على طول مكان الخبطة (ده لو انا في مصر)

انما هنا (الباب حديد .. وبعدين احنا تلات رجالة في الشقة وبسم الله ما شاء الله الله أكبر)

قديم 30th September 2009, 12:20 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

haya will become famous soon enoughhaya will become famous soon enough

haya's Flag is: Kuwait

أنا : haya

انا بقي اجبن من الجبن
    وهسهس خالص وباترعب من الهوا والمصيبه الكبيرة اني لما اترعب اتكتم ولا يطلعلي نفس ولا يطلعلي صوت
    ولا هاقدر اتحرك لغايه التليفون علشان اكلم حد ولو جيت اكلم حد هانسي النمره
    يعني ضايعه ضايعه

فانا من موقعي هذا باأهيب بكل الساده البلطجيه ماحدش يفكر يعمل الموضوع ده معايا وان شاء الله الحراميه والبلطجيه يبقوا كويسين وطيبن وما يجوش ناحيتي

ابو يوسف ...تفكير في منتهي الذكاء و الحنكه بجد احييك عليه
    كده ضمنت انك ما تتاذيش منهم وضمنت اكتر انهم مستحيل هما وامثالهم انهم يكرروا الحركه ديه ...
    بس تفتكر هما من غيظهم مش كانوا ممكن يدشولك البيت التليفزيون مثلا الكاسيت التليفون اي حاجه يطلعوا بيها غيظم عليك؟