تحذير هام بخصوص أدوية التخسيس الممنوعة مؤخرا - الصفحة 3 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون العلم والتعليم > أخبار علمية واستشارات تخصصية > إستشارات صيدلانية ودوائية

إستشارات صيدلانية ودوائية فكرة: biopasha

إستشارات صيدلانية ودوائية

تحذير هام بخصوص أدوية التخسيس الممنوعة مؤخرا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 23rd May 2011, 08:00 PM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

Tornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond repute

Tornado's Flag is: Egypt

أنا : Tornado

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم محمد إيهاب
    بالنسبة لخل التفاح اللي أعرفه إنك تاخد ملعقة كبيرة منه على كوب ماء قبل الأكل بربع ساعة علشان يسد النفس عن الأكل

ونصيحة فعلا مجربة أي أم بترضع لاتستخدم هذه الطريقة لأنها توقف ادرار الحليب وهو ما عرفته متاخرة جدا بعد فوات الأوان

ده لينك بخصوص خل التفاح ممكن يفيدكم

https://www.applecidervinegarweightloss.com/

قديم 23rd May 2011, 08:36 PM مزاياإنسانة غير متواجد حالياً
    مزاياإنسانة
    Golden Member

مزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond repute

مزاياإنسانة's Flag is: Sierra Leone

أنا : مزاياإنسانة

اقتباس

خدو بالكو من الادوية دي بقى ومحدش يفكر يخس

خدوا بالكم من أدويتكم هههههههه
    بصراحة أستخدمت أدوية كذا مرة بس مابطول يعني مش بكمل العلبة أصلا
    أتذكر زينكال جاب لي إكتئاب ومانقتش ولا كيلو :(
    ونوع ثاني إسمه سيبتريم من شركة فرنسية أعتقد وده بيقولوا كل منتجاتهم طبيعية على حد قول الصيدلي
    جربتها طبعا مانقص وزني لكن
    كنت لما بأكل الحباية الصبح بحس بنشاط مش طبيعي !!؟؟
    وجه وقت معدتي تعبت ونزلت 7كيلو من ربنا ههههههههه

اقتباس
    عاوزين الناس تزيد اصل الكرش بيدل على العز برضه

آه الكرش عز طب واللي إبن عز وتخين بس ماعندوش كرش يعمل إيه ههههههههههه

اقتباس
    وعلى رأي اعلان بريل الكرش عمره ما يعيب راجل

شوفواشوفو ا
    مين قااااااال الكرش عمره مايعي راجل
    والله الرجالة دول واخدين مقلب في نفسهم
    مافيش حاجة تعيبهم خاااااااالص مالص
    لاكرش ولا صلعة ولا جيب ولا علام ولا أي حاجة
    آه على اساس ظل راجل ولا تقعد الشمس هههههههههه

قديم 23rd May 2011, 09:06 PM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

Tornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامنا
    شكرا يااخى تورنادو
    انا كنت بستعمل دايت ماكس باوامر الدكتور اول 3 ايام تعبت منه جامد بس كملت الجرعه ووقفت على كده خلصت شريطين على مااظن ولسه كنت بفكر اجيبه تانى بس ربنا ورانى موضوعك ده طب فى ادويه تساعد بجانب الرجيم مثلا وميكنش فى ضرر منها تأثير ضعيف حتى بس حاجه تزق كده كيلو ولا اتنين حتى فى الاسبوع

انا جربت الفاتاشي والشيتوكال اي واحد فيهم مع اني بفضل الفاتاشي اكتر وكان بينزل 3 كيلو في الاسبوع مع نظام ريجيم خفيف ومفيش رياضة

الفاتاشي و الشيتوكال هما بس الحاجات الامنة دلوقتي

وممكن تجربي الكروماكس كويس برضه

الدايت ماكس (مجموعة السيبوترامين عموما ) ضارة وبتأثر على الضغط وضربات القلب والمخ وكمان بتخلي الشخص عصبي ومش عارف يركز ولا ينام

يا رب يكون الموضوع مفيد للجميع

نورتي يا فندم

قديم 23rd May 2011, 09:20 PM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مزاياإنسانة
    خدوا بالكم من أدويتكم هههههههه
    بصراحة أستخدمت أدوية كذا مرة بس مابطول يعني مش بكمل العلبة أصلا
    أتذكر زينكال جاب لي إكتئاب ومانقتش ولا كيلو :(
    ونوع ثاني إسمه سيبتريم من شركة فرنسية أعتقد وده بيقولوا كل منتجاتهم طبيعية على حد قول الصيدلي
    جربتها طبعا مانقص وزني لكن
    كنت لما بأكل الحباية الصبح بحس بنشاط مش طبيعي !!؟؟
    وجه وقت معدتي تعبت ونزلت 7كيلو من ربنا ههههههههه

الاورليستات بيعمل اضطرابات في المعدة ومش كويس

الصيدلي قال لحضرتك ان السيبورتريم منتجات طبيعية اكيد صيدلي قسم لحام وخراطيم حسبي الله ونعم الوكيل

ده معروف انه شغال على المخ وبيقفل مركز الشبع وحاجة كيميائية

سلامتك الف سلامة

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مزاياإنسانة

آه الكرش عز طب واللي إبن عز وتخين بس ماعندوش كرش يعمل إيه ههههههههههه

شوفواشوفو ا
    مين قااااااال الكرش عمره مايعي راجل
    والله الرجالة دول واخدين مقلب في نفسهم
    مافيش حاجة تعيبهم خاااااااالص مالص
    لاكرش ولا صلعة ولا جيب ولا علام ولا أي حاجة
    آه على اساس ظل راجل ولا تقعد الشمس هههههههههه

طبعا احسن ما تقعدوا في الشمس وتتحرقوا

قديم 23rd May 2011, 09:45 PM Eng A7m3d غير متواجد حالياً
    Eng A7m3d
    Silver Member

Eng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond reputeEng A7m3d has a reputation beyond repute

Eng A7m3d's Flag is: Egypt

أنا : Eng A7m3d

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tornado
    صعب اوي الكلام ده يا بشهندس

صاحبك ده واخد ادوية تنشيف وده الحل الوحيد المنطقي لنزوله بالسرعة دي

غير كده نزول الوزن ده كله في المدة القصيرة دي بسرعة بيأثر على وظائف اجهزة الجسم وبيأثر على الكلى

بخصوص انك بتاكل ومبتتخنش ان فعلا معدل الأيض عندك عالي (High ****bolism level) واحمد ربنا انك كده علشان هنحسدك

على فكرة أنا اللي كنت بوديه للدكتور علشان كان معرفه
    وأنا أؤكدلك أنه نزل بالسرعة دي في الوقت ده من غير أدويه وكان الدكتور قاله أن جسمه مليان ميه أو حاجة زي كده
    بس هو كان بيبات في الجيم أساسا

بالنسبة ليا أنا بقى فالحقيقة أني أنا الوحيد في عيلتي اللي كده
    أما الباقي ف باين عليهم العز شويتين تلاته

قديم 23rd May 2011, 09:55 PM مزاياإنسانة غير متواجد حالياً
    مزاياإنسانة
    Golden Member

مزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond reputeمزاياإنسانة has a reputation beyond repute

الافطار اليومي دائماً :
    -شرحة توست +كوب حليب خالي الدسم+حبة فاكهة +شريحة جبنة خالية الدسم

شاي لأو قهوة من غير سكر

النظام ده أنا جربته ونقصت خمسة كيلو في شهر من غير أي ادوية بس كان بدال عصير القريب فروت عصير أناناس مع كيوي خاصة مع الغداء والعشاء
    وبصراحة كنت بأخذ تلاث تمرات بدل حبة الفاكهة لأني مابحبش الفواكه
    ويوم الفواكه قلبته سلطة سيزر أحلى مليون مرة من الفواكه
    وكنت بزيد 3ملاعق سكر عشان القهوة مش ممكن أشرب كبتشينو من غير سكر

قديم 24th May 2011, 03:31 PM مزاياإنسانة غير متواجد حالياً
    مزاياإنسانة
    Golden Member

تتمة المشاركة
    دي صورة علبة الدواء اللي قلت عليه بيقولي منتج طبيعي
    وجنبه نوع من االشاي لقيته في محل مختص بأنواع الشاي الأخضر طبعا شكله زي نص حبة الجوز وطعمه عادي شاي أحمر تقيل
    وهذا الشاي بيقلل من الشهية كتير بس لازم تاخذه قبل الأكل بنص ساعة أوساعة

قديم 11th January 2016, 08:14 AM a pharmacist غير متواجد حالياً
    a pharmacist
    Junior Member

a pharmacist is on a distinguished road

a pharmacist's Flag is: Egypt

أنا : a pharmacist

لا يخلو دواء من اثار جانبية ولكن التميز في توضيح موانع الاستعمال وفهم كيفية عملة واخذ التاريخ المرضي للمريض .. لذلك يجب علينا تحذير مريض الكبد والحوامل والمرضعات منة

قديم 26th May 2019, 11:05 AM حنان الحصري غير متواجد حالياً
    حنان الحصري
    Junior Member

حنان الحصري is on a distinguished road

أنا : حنان الحصري

شكرا جزيلا لك موضوع رائع