التصويت على إنتخاب مشرف جديد لأبواب الهجرة - الصفحة 7 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > أرشيف الباب

أرشيف الباب

التصويت على إنتخاب مشرف جديد لأبواب الهجرة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: لمن ستعطى صوتك ليصبح مشرفاً عن الهجرة لكيبيك بالمنتدى؟
    kodo 35 50.00%
    midomansour 35 50.00%
    المصوتون: 70. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

موضوع مغلق

قديم 24th March 2011, 08:26 PM أكسيلانس غير متواجد حالياً
    أكسيلانس
    Silver Member

أكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond reputeأكسيلانس has a reputation beyond repute

أنا : أكسيلانس

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Admin
    برجاء مطالعة الإعلان الإدارى ببطلان الإنتخاب لما شابه من تجاوزات

الأخوة والأخوات الأعزاء

تحية طيبة وبعد

كان ما ورد بأعلاه هو نص الإعلان الذى طرحته منذ يومين لاختيار مرشح للإنضمام إلى الطاقم الإدارى عن أبواب الهجرة ومر الإستفتاء فى جو يسوده الود والمرح والهدوء فى البداية حتى قام بعض الزملاء بحملة لحشد أصوات أعضاء ليس لهم أى صلة بأبواب الهجرة لكندا وليس لديهم أى خلفية عن تفاصيل الهجرة لكيبيك فقاموا للأسف بالتصويت لصالح أحد المترشحين لتنقلب النتيجة رأساً على عقب فى خلال ساعات معدودة حيث كانت الزميلة الفاضلة kodo متقدمة بفارق كبير عن الزميل الفاضل midomansour وكان الموضوع مطروحاً بداخل أبواب الهجرة لأن من لديهم خبرة بملف الهجرة لكيبيك أقدر بلا شك من غيرهم على إختيار من يرونه أكثر نفعاً لأبواب الهجرة من حيث الخبرة والتواجد والنشاط عن غيره ولكن أبى بعض الزملاء إلا أن تتحول النتيجة بالذوق أو بالعافية بحسب ما يريدونه هم مما إضطر المرشحة kodo لإعلان إنسحابها (ولها الحق فى ذلك) حين رأت أن مقياس الإختيار هو الشللية وليس الإقتراع الحر النزيه! ... بل أن الزميل الفاضل midomansour بنفسه قد أرسل لى برسالة خاصة يستنكر فيها ما حدث وأعتذر عن عدم نشرى لرسالته هنا حيث أننى لم أستأذنه لنشر الرسالة بعد وبالطبع أقدر له هذا الموقف النبيل ... بل وانبرى بعض الزملاء بالجهر فى موضوع (حد يرغى معايا) بأنهم قد ميلوا الكفة لصالح الزميل ميدو منصور (بالزور!!!) والمادخلات موجودة وشاهدة على ما حدث! ... لكن يبقى فى ذهنى بعض التساؤلات كنت أتمنى أن يجيبنى عليها الزملاء الذين قاموا بالتصويت لمرشح لا يعرفون إن كان هو الأفضل لتولى المهمة أم غيره بل وتساؤل بعضهم (من فلان ومن فلان؟!) مما يدل على أنهم قد صوتوا بدون أى خلفية لا عن الهجرة لكيبيك وملفها ولا عن أشخاص المترشحين! ... لم نكد نفيق بعد من غزوة الصناديق حتى فوجئنا هنا بغزوة كيبيك وللأسف فإن العديد من الأسماء التى صوتت لزميل دوناً عن الآخر لا تعلم شيئاً عن كيبيك أو ملفها بل وقطاع كبير منهم مؤيدون لثورة 25 يناير والدروس التى يجب أن نتعلمها منها والتى سقط الشهداء من أجل أحد شعاراتها الرئيسية (عدالة إجتماعية) ! ... وبناءً عليه أعلن على حضراتكم بطلان التصويت وأرجو من الزميلة الفاضلة kodo أن تعدل عن قراراها بالإنسحاب وأتقدم بخالص شكرى وتقديرى للزميل الفاضل midomansour على ما أبداه من موقف نبيل وبأنه لم يجد حرجاً أن يقول بأن ما حدث كان خطئاً

https://www.almatareed.org/vb/showthread.php?t=59891

قديم 24th March 2011, 08:29 PM اونست غير متواجد حالياً
    اونست
    Silver Member

اونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud ofاونست has much to be proud of

اونست's Flag is: Egypt

أنا : اونست

المفروض اللي يصوت يكون من رواد باب كندا عشان هما أدرى بأي شخص يقدر يفيدهم أكثر
    ولو فيه دعاية او حشد للتصويت لشخص ما المفروض الدعاية تكون لـ للشخص على أساس المشاركات والقدرة على تنظيم العمل في الباب و إفادة الأعضاء في اوراق الهجرة وما يتعلق بالهجرة فقط
    ولو حصل حشد بخلاف المذكور اعلاه يبقى بصراحة مدام كودو معاها حق في الانسحاب,
    مع اني اديت صوتي ل ميدو منصور ولكن اعطيته صوتي لانه هيوصل ان شاء الرحمن في كيبيك قبل مدام كودو وبالتالي هيقدر يفيدنا أكتر من الناحيتين من ناحية ما قبل الهجرة وما بعد الهجرة..ده غير انه ليه مشاركات في اكثر من موضوع في الباب

قديم 24th March 2011, 11:00 PM حسام غير متواجد حالياً
    حسام
    Brigadier General

حسام تم تعطيل التقييم

حسام's Flag is: Egypt

أنا : حسام

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة somayasaleh

يا صباح الديمقراطية والعدل والمساواة......

كودو الغالية....ياريت بلاش قرار النسحاب ده؟؟؟ احنا عايزين التجربة الديمقراطية تتم للنهاية.....بدون اي ضغوط او اي مخالفات.

دكتور ميدو منصور....تحياتي لحضرتك.....

يا جماعة مهاجرين كندا.......وخاصة مهاجرين كيبك.....اختاروا من يمثلكم بحرية تامة.....بدون ضغط من اي شخص اخر.....وبدون اي اهانة مقصودة او غير مقصودة.

وانا من موقعي كمشرفة علي الباب.....بعتذر لمدام كودو.....لو صدرت كلمة بايخة في حقها....سواء مقصودة او مش مقصودة.

نيجي بقي للمهم

احنا امام اختيارتين......وياريت اللي يدلي بصوته في من يمثله في قسم كيبيك.....يكون عارف يعني ايه الهجرة لكيبك.....مش يبدي صوته لاسباب اخري؟؟؟؟؟

امامنا اتنين موشحين افاضل.....وبصراحة الاتنين افضل من بعض

مدام كودو

د.ميدومنصور

ياريت كل اللي يدلي بصوته.........يبتعد عن الشخصنة

يعني ارشح فلان.....او فلانة

برجاء اخذ الموضوع بجدية........وبلاش حمية

كل واحد او واحدة حر او حرة في ابداء اراءهم بشكل واضح وصريح بدون تجريح.

أختنا الفاضلة باشمهندسة سمية صالح:
    تعلمين مدي تقديري لحضرتك
    مش النهاردة ولا امبارح
    من سنوات فاتت فى أكثر من منتدي مصري
    اسمحيلي أختلف مع حضرتك
    وواضح أنى بقيت مختلف مع أغلب الطاقم لااداري فى المنتدي
    حضرتك بتعتذري للفاضلة كودو بناءا على ايه؟
    لو على تجاوز انا عملته
    يبقي حضرتك ما تعتذريش
    واللى أعرفه انى لو تجاوزت بيحصل عقوبة ادارية
    وانا كمان أعتذرلها وعلنا زي ما تجاوزت علنا
    ولو لم أتجاوز بحق الفاضلة كودو فلا أري أى داعي للاعتذار خصوصا أنه نيابة عن العبدلله اللى مدام كودو ماكمتشي حد الا هو
    بخصوص الكلمة اللى أعتقد أنها اعتقد وقالت أنها تجاوز
    هي وصفي لاعتراضها على تزكيتي للزميل ميدومنصور علنا وعلى الخاص وعلى جروب اجتماعي وفى موضوعات داخل باب كندا وخارجه أنها حشدا ومعارك
    وصفت اعتراضها على تأييدي لميدومنصور أنه حشد ومعركة
    وأنا أعلنت أن من حقى انتخاب من أراه مناسبا
    ومن حقي أن أعلن تأييدي له وطلبي التأييد له من الأعضاء ولهم الحرية أن يوافقوا أو لا
    وأن اعتراضها على تأييدي واعلانه هو ديكتاتورية منها فى منعي من الحديث علنا عن دعمي لزميل فى انتخابات
    ولا أري فى ذلك عيبا طالما لم أتجاوز
    وحضرتك شوفى أكتر من مشاركة بقول ان الاختيار صعب
    والزملا المرشحين أحسن من بعض فى التعاون
    يعني ماجبتش اسمها فى أى جملة بمعني غير مناسب
    بالعكس
    أعلنت احترامي لها مع تأييدي لميدومنصور
    ===============
    النقطة التانية
    لو حضرتك بتتكلمى عن الموضوعية
    حضرتك بتعترضي على ترشيح أصدقاء لميدومنصور خارج باب كندا
    حصل انى دعيت ناس لتأييد ميدومنصور
    من وخارج باب كندا
    لأن أولا مفيش قاعدة بتقول ان الترشيح مقصور على رواد باب كندا وانه دولة جوة الدولة على حد تعبير الادارة سابقا
    ثانيا ممكن اللى النهاردة مش مهاجر ممكن بكرة يهاجر
    ولو هنطلع أسباب تلغي انتخاب اعضاء يبقي معلش بقى
    نلغي كمان الانتخاب من داخل القسم الفيدرالي زي حضرتك مثلا وحضرتك كنتي من أول المؤيدين لكودو
    والحجة جاهزة
    حضرات الفيدرال مش عارفين تفاصيل كيبيك زيهم زي كل من ليس كيبيكيا بالهجرة أو السفر فعلا
    نقطة كمان
    حضرتك لما أتكلمتي عن الاختيار بموضوعية
    ليه ما اتكلمتيش عن الاختيار الغير موضوعي لما الفاضلة قمر قالت أخترت كودو تعصب ستات؟
    ياتري هية دي بقى الموضوعية؟
    الستات ينتخبوا الستات
    والمسلمين ينتخبوا المسلمين
    ونقضيها تعصب بدين ولون وجنس
    وليه مشفتوش دي وركزتوا مع أصوات ميدومنصور انها من خارج باب كندا؟
    اخيرا بقى معلش
    أنا بسجل أعتراضي على مشاركة حضرتك الأولى خالص فى البداية
    "وانا برشح كودو "
    حضرتك مش بس عضوة ليه احترامها وسط الناس
    لا كمان مشرفة
    ياتري ده مايأثرشي على أصوات الناخبين؟
    وليه حضرتك تبادري بترشيح كودو؟طيب ما الأفضل ترشح نفسها بدون ما يبدو للمتابع ان دي تزكية من مشرف ؟
    معلش لو كان كلماي فيه كمية كبيرة من الاعتراض
    لكن المشكلة لما نشوف الغلط فى جهة
    ومش شايفين الغلط تماما فى الجهة التانية
    تحياتى
    وأتمنى ما تزعليش من كلامي
    معزتك واحترامك عندي فوق الوصف
    بس بجد زهقت ودي وجهة نظري الشخصية والله أعلم انا صح ولا لأ
    من الاجراءات لااستثنائية للادارة اللى بقت فى وادي
    والاعضاء فى وادي
    هتعشي
    واروح اشوف البيان الجميل من أدمن واحد حشيش صاحب المنتدي
    وارد عليه وأسجل اعتراضي على كل ما فيه جملة وتفصيلا
    والسلام ختام

قديم 25th March 2011, 12:12 AM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام
    والاعضاء فى وادي
    هتعشي
    والسلام ختام

الإدارة بتقف مع المظلوم يا أخ حسام سواء له شعبية أو ملهوش وسواء له عزوة فى باب الرغى أو ملهوش وأرجو عدم المزايدة على شيئ معلوم للجميع بأنه خطأ بما فيهم صاحب الشأن نفسه الزميل ميدو منصور الذى أعلن عن إستيائه مما حدث وأرسل لى وللزميلة كودو على الخاص ما يفيد بذلك وهذا إن دل على شيئ فهو يدل على أنه شخصية محترمة وله منى كل التقدير والإحترام

قديم 25th March 2011, 01:59 AM somayasaleh غير متواجد حالياً
    somayasaleh
    Golden Member

somayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond reputesomayasaleh has a reputation beyond repute

somayasaleh's Flag is: Canada

أنا : somayasaleh

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام
    أختنا الفاضلة باشمهندسة سمية صالح:
    تعلمين مدي تقديري لحضرتك
    مش النهاردة ولا امبارح
    من سنوات فاتت فى أكثر من منتدي مصري
    اسمحيلي أختلف مع حضرتك
    وواضح أنى بقيت مختلف مع أغلب الطاقم لااداري فى المنتدي
    حضرتك بتعتذري للفاضلة كودو بناءا على ايه؟
    لو على تجاوز انا عملته
    يبقي حضرتك ما تعتذريش
    واللى أعرفه انى لو تجاوزت بيحصل عقوبة ادارية
    وانا كمان أعتذرلها وعلنا زي ما تجاوزت علنا
    ولو لم أتجاوز بحق الفاضلة كودو فلا أري أى داعي للاعتذار خصوصا أنه نيابة عن العبدلله اللى مدام كودو ماكمتشي حد الا هو
    بخصوص الكلمة اللى أعتقد أنها اعتقد وقالت أنها تجاوز
    هي وصفي لاعتراضها على تزكيتي للزميل ميدومنصور علنا وعلى الخاص وعلى جروب اجتماعي وفى موضوعات داخل باب كندا وخارجه أنها حشدا ومعارك
    وصفت اعتراضها على تأييدي لميدومنصور أنه حشد ومعركة
    وأنا أعلنت أن من حقى انتخاب من أراه مناسبا
    ومن حقي أن أعلن تأييدي له وطلبي التأييد له من الأعضاء ولهم الحرية أن يوافقوا أو لا
    وأن اعتراضها على تأييدي واعلانه هو ديكتاتورية منها فى منعي من الحديث علنا عن دعمي لزميل فى انتخابات
    ولا أري فى ذلك عيبا طالما لم أتجاوز
    وحضرتك شوفى أكتر من مشاركة بقول ان الاختيار صعب
    والزملا المرشحين أحسن من بعض فى التعاون
    يعني ماجبتش اسمها فى أى جملة بمعني غير مناسب
    بالعكس
    أعلنت احترامي لها مع تأييدي لميدومنصور
    ===============
    النقطة التانية
    لو حضرتك بتتكلمى عن الموضوعية
    حضرتك بتعترضي على ترشيح أصدقاء لميدومنصور خارج باب كندا
    حصل انى دعيت ناس لتأييد ميدومنصور
    من وخارج باب كندا
    لأن أولا مفيش قاعدة بتقول ان الترشيح مقصور على رواد باب كندا وانه دولة جوة الدولة على حد تعبير الادارة سابقا
    ثانيا ممكن اللى النهاردة مش مهاجر ممكن بكرة يهاجر
    ولو هنطلع أسباب تلغي انتخاب اعضاء يبقي معلش بقى
    نلغي كمان الانتخاب من داخل القسم الفيدرالي زي حضرتك مثلا وحضرتك كنتي من أول المؤيدين لكودو
    والحجة جاهزة
    حضرات الفيدرال مش عارفين تفاصيل كيبيك زيهم زي كل من ليس كيبيكيا بالهجرة أو السفر فعلا
    نقطة كمان
    حضرتك لما أتكلمتي عن الاختيار بموضوعية
    ليه ما اتكلمتيش عن الاختيار الغير موضوعي لما الفاضلة قمر قالت أخترت كودو تعصب ستات؟
    ياتري هية دي بقى الموضوعية؟
    الستات ينتخبوا الستات
    والمسلمين ينتخبوا المسلمين
    ونقضيها تعصب بدين ولون وجنس
    وليه مشفتوش دي وركزتوا مع أصوات ميدومنصور انها من خارج باب كندا؟
    اخيرا بقى معلش
    أنا بسجل أعتراضي على مشاركة حضرتك الأولى خالص فى البداية
    "وانا برشح كودو "

حضرتك مش بس عضوة ليه احترامها وسط الناس
    لا كمان مشرفة
    ياتري ده مايأثرشي على أصوات الناخبين؟
    وليه حضرتك تبادري بترشيح كودو؟طيب ما الأفضل ترشح نفسها بدون ما يبدو للمتابع ان دي تزكية من مشرف ؟
    معلش لو كان كلماي فيه كمية كبيرة من الاعتراض
    لكن المشكلة لما نشوف الغلط فى جهة
    ومش شايفين الغلط تماما فى الجهة التانية
    تحياتى
    وأتمنى ما تزعليش من كلامي
    معزتك واحترامك عندي فوق الوصف
    والاعضاء فى وادي
    هتعشي
    والسلام ختام

يا مساء الفل يا دكتور حسام....

ايه يا باشا كمية الاعتراضات ده........حقك اكيد....بس اسمح لي اجاوب علي الاجزاء اللي تخصني فيها.

اولا انا اعتذرت لكودو مش علشان هي ست زي.....وفيه تحيز والكلام الكبير ده؟؟

لا ....علشان حسيت انها ظلمت فعلا....ده واحدة...وبعدين لم اكن اعتذر بالنيابة عنك.....برضة لا....انا اعتذرت لها عن كلمة كتبتها عضوة فاضلة احترمها جدا واكن لها ود ......و والادارة مشكورة مسحت هذه الكلمة لان فيها نوع من الاهانة لمدام كودو

ثانيا...انا لما رشحت كودو ....برضة مش علشان انا ست....او في الادارة.....او اي سبب اخر....ولكنها وجهة نظري في مين الاقدر علي المساعدة في الفترة ده بالذات للقسم الكيباكوي....ولانها في اول المشوار....يعني قاعدة معانا كتير وسوف تقوم بمساعدة الناس علي قد ما تقدر....وكذلك معرفتي الوثيقة بها من زمن طويل وحبها لمساعدة الغير بدون اي غرض

واكيد الدكتور ميدو ايضا ح يساعد الناس بنفس القدر.....لكن اعتقادي الخاص ان اغلب اللي بيوصل كندا....وخاصة كيبك بيبقي مش فاضي للمنتدي والاعضاء ....لظروف الحيا الصعبة في اول الطريق.....وحضرتك ادري كام عضو فاضل .....اختفي في ظروف غامضة بعد ما وصل ارض العزيزة كيبك

ديه اسبابي لترشيح مداكم كودو يا فندم....ياتري تقنع حضرتك....او لسه شايفها غير مقنعة؟؟؟

وبعدين احنا اعلنا ان اللي عايز يرشح حد....يتفضل....واللي عايز يرشح نفسه يتفضل برضه....يعني ما فيش تزكية من مشرفة ولا حاجة ....

يا باشا احنا في منتدي ديمقراطي
    المشرفين زي الاعضاء مفيش فرق بينهم....وياريت يكون ده محسوس لكل الاعضاء

تقبل تحياتي واحترامي

قديم 25th March 2011, 02:26 PM سمو الأميرة غير متواجد حالياً
    سمو الأميرة
    Silver Member

سمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud ofسمو الأميرة has much to be proud of

سمو الأميرة's Flag is: Jordan

أنا : سمو الأميرة

الوضع حسّاس

يا رب اللي يستاهل هو اللي يفوز بالتصويت

:)

قديم 25th March 2011, 03:08 PM alaafrench غير متواجد حالياً
    alaafrench
    Silver Member

alaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant futurealaafrench has a brilliant future

أنا : alaafrench

اولا صلوا عالنبى كدا وهدوا اللعب شوية
    الديمقراطية اكيد حلوة
    وكل شخص له الحرية ان يترشح او يرشح اخر
    لتولى منصب ما فى العالم الافتراضى او الواقعى
    وبالتاكيد كل اعضاء المنتدى المحترمين لهم
    اراء متعددة .
    ثانيا اعتقد ان اختيار مشرف لباب الهجرة
    يفضل ان يكون المشرف المرشح و الموصوتون له
    من داخل الباب ليس دوله داخل الدولة ولا حاجة يا دكتور حسام
    ولكن سيكون افضل لان الجميع يعرفون بعض داخل الباب
    ثالثا الدعاية الانتخابية افضل ان تكون متاحة للمرشح واى
    حد يسانده فى الدعاية
    وتحياتى للجميع

قديم 25th March 2011, 03:12 PM midomansour غير متواجد حالياً
    midomansour
    Golden Member

midomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud of

أنا : midomansour

توضيح علي ما حدث

في البداية انا مؤمن كأي شخص بمبدأ الديمقراطية قبل وبعد وإثناء أحداث مصر الاخيره
    ولا أومن بالتزكية وكنت أتمني أن يكون هناك منافسا للدكتور عمرو من حوالي أسبوعين لتكريس هذه الفكرة وإلغاء مبدأ التزكية أساسا

عندما قررت أن أترشح علي مشرف كيبيك كان للأيجابيه مع العلم إنني لو رأيت عضوا قد ترشح أمام مدام كودو كنت سأنسحب وبكل فخر سأقارن بين الاثنين وأعطي صوتي لمن أراه الأفضل من وجهه نظري

طبعا صدمت عندما قفل باب الترشيح ولم يكن هناك مرشحا غيري ومدام كودو العزيزة التي أكن لها كل الاحترام

بعد يومين من التصويت طبعا كانت النتيجة بكل اعتزاز وفخر لمدام كودو حتى أنها وصلت ل 20-7
    وبعثت لها رسالة تهنئه ومباركه وكان بيننا الكثير والكثير من الود
    بعدها تلاحقت الأحداث وبما اني لي أصدقاء اعتز بهم وأقدرهم واري في أوقات كثيرة أنهم أفضل من إخوتي في طيبه القلب وخفه الدم والمسامحة والاحتضان أمثال د/ حسام و تامر عنادي وليدووو فتوقعت حدوث نوع من أنواع التأثير علي نتيجة التصويت وكان هذا قبل أي حدوث تطور في النتيجة وعندما اقتربت النتيجة شيئا فشيئا أرسلت إلي حشيش برسالة مفادها إنني أريد أن اسحب ترشيحي قبل وقت بكثير جدا من سحب مدام كودو الترشيح وقد بعثت إليها رسالة مفادها انتظري سأسحب الترشيح وأنها أفضل مني وأريد أن اشدد أنها كانت بكل ود واحترام لكن فيما يبدو أن حشيش قرأ الرسالة متأخرا وكانت مدام كودو أعلنت انسحابها وبدأ الهجوم علي أعضاء بعينهم وقد طالني بعض منها بقصد أو بدون قصد.
    هنا لي عتاب علي المهندسة سامية أنها رأت الأمر من منظورها فقط فالمهندسة سامية رأت أن كل من يهاجر أو يغادر الي كيبيك يصبح مشغولا أو قاصرا عن تواجده في المنتدى مع ان هناك امثله مشرفه أمثال المهندس محمود( الأهلاوي الأصيل) والأستاذ مازن أطرش وقبلهم حمودي وللعلم أيضا إنني سأقوم بعمل الاندنج إن شاء الله بعد اقل من شهر ولن استقر الا بعد سنه لظروف تعاقدي في السعوديه
    غير ذلك أنها مشرفه متميزة بالمنتدى وقد ساندت علانية مدام كودو في أول الترشيح ولكن بكل روح رياضيه لم يكن هناك أي مشكله لان في النهاية اعتقدت أن هذه الديمقراطية

هناك بعض الأعضاء ضرهم المداعبات والروح الرياضية والتعليقات الساخرة وهذه لكل مالا يعرف اسمه المرغي خانه(حد يرغي معي)
    المرغي خانه مثلما تشاهد برنامج لإبراهيم عيسي أو بلال فضل وهو يسخر من أشياء تحدث لنا في إطار من الحب والود والاحترام
    لست في صد دفاع عن أشخاص أراهم بكل تأكيد قادرون علي الدفاع علي أنفسهم بكل تأكيد

الأخطاء التي حدثت بموضوعيه شديدة
    1_ خروج موضوع الانتخاب عن أهل كيبيك وحدهم (مع احترامي لأهل الفيدرالي في كندا)
    2- التسرع الشديد لمدام كودو في الانسحاب
    3- أخطائي من بداية الموضوع فما كان لي أن أترشح

لكم خالص التحية مني

قديم 25th March 2011, 03:36 PM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة midomansour
    توضيح علي ما حدث

في البداية انا مؤمن كأي شخص بمبدأ الديمقراطية قبل وبعد وإثناء أحداث مصر الاخيره
    ولا أومن بالتزكية وكنت أتمني أن يكون هناك منافسا للدكتور عمرو من حوالي أسبوعين لتكريس هذه الفكرة وإلغاء مبدأ التزكية أساسا

عندما قررت أن أترشح علي مشرف كيبيك كان للأيجابيه مع العلم إنني لو رأيت عضوا قد ترشح أمام مدام كودو كنت سأنسحب وبكل فخر سأقارن بين الاثنين وأعطي صوتي لمن أراه الأفضل من وجهه نظري

طبعا صدمت عندما قفل باب الترشيح ولم يكن هناك مرشحا غيري ومدام كودو العزيزة التي أكن لها كل الاحترام

بعد يومين من التصويت طبعا كانت النتيجة بكل اعتزاز وفخر لمدام كودو حتى أنها وصلت ل 20-7
    وبعثت لها رسالة تهنئه ومباركه وكان بيننا الكثير والكثير من الود
    بعدها تلاحقت الأحداث وبما اني لي أصدقاء اعتز بهم وأقدرهم واري في أوقات كثيرة أنهم أفضل من إخوتي في طيبه القلب وخفه الدم والمسامحة والاحتضان أمثال د/ حسام و تامر عنادي وليدووو فتوقعت حدوث نوع من أنواع التأثير علي نتيجة التصويت وكان هذا قبل أي حدوث تطور في النتيجة وعندما اقتربت النتيجة شيئا فشيئا أرسلت إلي حشيش برسالة مفادها إنني أريد أن اسحب ترشيحي قبل وقت بكثير جدا من سحب مدام كودو الترشيح وقد بعثت إليها رسالة مفادها انتظري سأسحب الترشيح وأنها أفضل مني وأريد أن اشدد أنها كانت بكل ود واحترام لكن فيما يبدو أن حشيش قرأ الرسالة متأخرا وكانت مدام كودو أعلنت انسحابها وبدأ الهجوم علي أعضاء بعينهم وقد طالني بعض منها بقصد أو بدون قصد.
    هنا لي عتاب علي المهندسة سامية أنها رأت الأمر من منظورها فقط فالمهندسة سامية رأت أن كل من يهاجر أو يغادر الي كيبيك يصبح مشغولا أو قاصرا عن تواجده في المنتدى مع ان هناك امثله مشرفه أمثال المهندس محمود( الأهلاوي الأصيل) والأستاذ مازن أطرش وقبلهم حمودي وللعلم أيضا إنني سأقوم بعمل الاندنج إن شاء الله بعد اقل من شهر ولن استقر الا بعد سنه لظروف تعاقدي في السعوديه
    غير ذلك أنها مشرفه متميزة بالمنتدى وقد ساندت علانية مدام كودو في أول الترشيح ولكن بكل روح رياضيه لم يكن هناك أي مشكله لان في النهاية اعتقدت أن هذه الديمقراطية

هناك بعض الأعضاء ضرهم المداعبات والروح الرياضية والتعليقات الساخرة وهذه لكل مالا يعرف اسمه المرغي خانه(حد يرغي معي)
    المرغي خانه مثلما تشاهد برنامج لإبراهيم عيسي أو بلال فضل وهو يسخر من أشياء تحدث لنا في إطار من الحب والود والاحترام
    لست في صد دفاع عن أشخاص أراهم بكل تأكيد قادرون علي الدفاع علي أنفسهم بكل تأكيد

الأخطاء التي حدثت بموضوعيه شديدة
    1_ خروج موضوع الانتخاب عن أهل كيبيك وحدهم (مع احترامي لأهل الفيدرالي في كندا)
    2- التسرع الشديد لمدام كودو في الانسحاب
    3- أخطائي من بداية الموضوع فما كان لي أن أترشح

لكم خالص التحية مني

تصدق بعد الكلمتين دول لو ماكانش التصويت باطل كنت هارشح نفسي عن كيبك

وحدوا الله يا شباب ومفيش أي مشاكل ولا زعل باذن الله .. أما عن حشيش .. فخلاص قررنا خطفه

عن نفسي أعتذر اذا كنت أسأت لأحد بقصد وبدون قصد

يا عم ميدو أبو منصور .. هات الأخوة والأخوات رواد أبواب الهجرة وتعالا القهوة (كناية عن المرغى خانة) والمشاريب طبعا عليك

قديم 27th March 2011, 06:48 PM Admin غير متواجد حالياً
    Admin
    Admin

Admin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond reputeAdmin has a reputation beyond repute

Almatareed

أنا : Admin

شكراً لكل من شارك ونستأذنكم فى غلق الموضوع بعد إستيفاء الغرض منه

موضوع مغلق