saskatchewan 2016 بدون عقد عمل - الصفحة 2 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    الماسونية - نشأتها وخفاياها
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : Veronaoqr)

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > مقاطعات كندا

مقاطعات كندا Canada Provinces

مقاطعات كندا

saskatchewan 2016 بدون عقد عمل

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 4th January 2016, 07:08 AM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

eng.ahmed.magdy is on a distinguished road

eng.ahmed.magdy's Flag is: Egypt

أنا : eng.ahmed.magdy

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled_sabry
    انا خلصت و اخدت رقم و الحمد لله
    لكن للاسف لما راجعت الابليكاشنز اكتشفت انى نسيت اقدم شهادة خبره قديمه - انا حاسب درجاتها فى عدد سنين خبرتى لكن نسيت ارفق صوره من الشهاده مع باقية الشهادات
    و طبعا بعد ما قدمت الاضافه اتقفلت
    هل فيه امل انهم يبعتولى يسألونى على الشهاده دى ؟

ابعتلهم علي [email protected] و اكتب رقم الملف بتاعك الي خدته و اكتب نوع ال missing file الي هيا هتبقا work certificate وحدد لهم القتره الي هيا بتمثلها وفهمهم انها لي وظيفه قديمة مش الحاليه و اسكانها و ابعتهلهم و انشاء الله مافيش مشكله خالص
    تحياتي

قديم 4th January 2016, 07:11 AM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nanymigration
    متشكرة علي المساعدة انا شفت الجايد ملقتش طالبين محاسبين ..كدة مش هقدم خلاص
    posted via mobile device

انشاء الله تتعوض و ربنا يكرمك بالخير ليكي في اي stream طالبه محاسبين
    تفائلو بالخير تجدوه
    تحياتي

قديم 4th January 2016, 10:20 AM Alhadedy غير متواجد حالياً
    Alhadedy
    Member

Alhadedy is on a distinguished road

Alhadedy's Flag is: Egypt

أنا : Alhadedy

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.ahmed.magdy
    صباح الخير,
    انا لسه مقدم حالا فيها و خدت رقم ملف و الموقع عقيم مجددش البيانات ..... يلا سجله و الحقه قدمه

ربنا يوفق الجميع ونا فالخدمة

ملحوظه الموقع مجبش سيرة انها فتحت بس بيقبلو الملفات الجاهزة دلوقتي

انا عندى استفسار لو تكرمت..فى نقطة ال requirements بتقول :You must have at least one year of work experience in the past 10 years related to your field of education or training
    انا خريج تجارة قسم محاسبة لكن شغال مبرمج كمبيوتر وخبرتى كلها فى البرمجة بمعنى انى معاييش شهادة خبرة فى المحاسبة..هل كده انا مبينطبقش عليا الشروط؟

قديم 4th January 2016, 11:05 AM donkamlo غير متواجد حالياً
    donkamlo
    Junior Member

donkamlo is on a distinguished road

donkamlo's Flag is: Egypt

أنا : donkamlo

انا جالي مولود جديد امبارح بس و كل ورقي التاني جاهز و مترجم .. طبعا المولود لسة ماعندوش اوراق اقدر اقدم عادي دلوقتي و ماجبش سيرتو و ابقي اضيفو بعدين؟

قديم 4th January 2016, 11:51 AM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alhadedy
    انا عندى استفسار لو تكرمت..فى نقطة ال requirements بتقول :You must have at least one year of work experience in the past 10 years related to your field of education or training
    انا خريج تجارة قسم محاسبة لكن شغال مبرمج كمبيوتر وخبرتى كلها فى البرمجة بمعنى انى معاييش شهادة خبرة فى المحاسبة..هل كده انا مبينطبقش عليا الشروط؟

تقدر تقدم طبعا لاني زي ما مكتوب باللون الاحمر يكون يخص مجالك الي انتي مقدم ليه و مدام معاك شهدات خبرة تثبت و كل الشروط مطابقه ليك اقدم علي طول

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة donkamlo
    انا جالي مولود جديد امبارح بس و كل ورقي التاني جاهز و مترجم .. طبعا المولود لسة ماعندوش اوراق اقدر اقدم عادي دلوقتي و ماجبش سيرتو و ابقي اضيفو بعدين؟

ممكن تعمل كده ... بس يفضل تخلص ورقه بسرعه و تبعته مرة واحده لان هما اصلا بعد ما تقدم بيبعتولك ايمايل فيه انك تقدر تبعتلهم اي ملفات عن اي حاجه جديده حصلتلك او اتغيرت عن وقت التقديم
    تحياتي
    ودا نص الايمايل

The next step will be a review for completeness. If you are missing any of the required forms or
    documents, your application will be returned and you will be eligible to reapply
    when you have a
    complete application. Any new application will be subject to availability within the intake thresholds.
    Average application processing times are posted online at:
    https://www.economy.gov.sk.ca/immigra...processingtime.
    The current status of your application
    can be monitored online.
    If you have any questions or require further information, you can contact the SINP by telephone at
    3067987467
    or by email at [email protected]. Please notify our office of any changes to your
    personal information or circumstance. Please provide your file number in your correspondence with
    our office.

قديم 4th January 2016, 11:56 AM khaled_sabry غير متواجد حالياً
    khaled_sabry
    Senior Member

khaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud of

khaled_sabry's Flag is: Egypt

أنا : khaled_sabry

اقتباس
    ابعتلهم علي [email protected] و اكتب رقم الملف بتاعك الي خدته و اكتب نوع ال missing file الي هيا هتبقا work certificate وحدد لهم القتره الي هيا بتمثلها وفهمهم انها لي وظيفه قديمة مش الحاليه و اسكانها و ابعتهلهم و انشاء الله مافيش مشكله خالص
    تحياتي

انا حعمل كده فعلا
    و اكتشفت كام حاجه ناقصانى ماخدتش بالى منها وسط الدربكه اللى حصلتلى امبارح و دلوقتى بحضرهم و ابعتهم مره واحده بإذن الله
    من ضمن الحجات دى كان فيه Ethical Conduct Disclosure and Declaration Form
    هل دى املاها و ابعتها برضه ؟؟؟ دى حسب ما فهمت لو انا موكل محامى مثلا للتقديم او حاجه
    لكن مكتوب فى التاب بتاعتها
    You must complete the Ethical Conduct Disclosure and Declaration Form whether or not you have used a Representative.

You must declare the use of a representative, whether paid or unpaid, to the SINP, including the name of any individual or organization that may have assisted with the preparation of the application.

انا مختار No Representative فهل كده برضه ملزم ابعت الفروم دى

قديم 4th January 2016, 12:08 PM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

اقتباس
    انا حعمل كده فعلا
    و اكتشفت كام حاجه ناقصانى ماخدتش بالى منها وسط الدربكه اللى حصلتلى امبارح و دلوقتى بحضرهم و ابعتهم مره واحده بإذن الله
    هل دى املاها و ابعتها برضه ؟؟؟ دى حسب ما فهمت لو انا موكل محامى مثلا للتقديم او حاجه
    You must complete the Ethical Conduct Disclosure and Declaration Form whether or not you have used a Representative.

You must declare the use of a representative, whether paid or unpaid, to the SINP, including the name of any individual or organization that may have assisted with the preparation of the application.

دا اساسي لازم تملاها اصلا لا فيها في section B هتلاقي اختيار انك عملت كل حاجه لوحدك بدون مساعده مدفوعه او غير مدفوعه و هتمضي عليها انت و مراتك بتاريخ اليوم
    ملحوظه مهمه : لازم تتملي بخط الايد + ان اي قسم ملوش علاقه بيك وفي الغالب هيبقا قسم A و C عند مكان الامضاء نكتب None و ارجوك ركز ركز ركز علشان ميترفضش طلبك بعد ما تملي الفورمز

تحياتي

قديم 4th January 2016, 12:22 PM khaled_sabry غير متواجد حالياً
    khaled_sabry
    Senior Member

khaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud ofkhaled_sabry has much to be proud of

khaled_sabry's Flag is: Egypt

أنا : khaled_sabry

اقتباس
    دا اساسي لازم تملاها اصلا لا فيها في section B هتلاقي اختيار انك عملت كل حاجه لوحدك بدون مساعده مدفوعه او غير مدفوعه و هتمضي عليها انت و مراتك بتاريخ اليوم
    ملحوظه مهمه : لازم تتملي بخط الايد + ان اي قسم ملوش علاقه بيك وفي الغالب هيبقا قسم A و C عند مكان الامضاء نكتب None و ارجوك ركز ركز ركز علشان ميترفضش طلبك بعد ما تملي الفورمز

تحياتي

تمام الف شكر بجد -
    قسم C مالناش دعوه بيه ماشى - بس قسم A ده فيه مجرد تعهدات و انك فاهم الكلام اللى مكتوب ليه ماممضيش عليه ؟؟

قديم 4th January 2016, 12:40 PM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

اقتباس
    انا حعمل كده فعلا

اقتباس
    تمام الف شكر بجد -
    قسم C مالناش دعوه بيه ماشى - بس قسم A ده فيه مجرد تعهدات و انك فاهم الكلام اللى مكتوب ليه ماممضيش عليه ؟؟

علشان اول اربع اسطر تحت قسم A علي طول الي هما دول
    Foreign nationals must read and sign this Ethical Conduct Disclosure if they are: assisted by anyone with their immigration application; and/or recruited by a foreign worker recruiter for a Saskatchewan employer.
    This includes paid and unpaid assistance or recruitment unless it is provided by a family member or an organization or individual exempted under The Foreign Worker Recruitment and Immigration Service Act.

انت مش متوظف في ساسكتشون علشان تمضيها او حد ساعدك في هجرتك

قديم 4th January 2016, 04:25 PM eng.ahmed.magdy غير متواجد حالياً
    eng.ahmed.magdy
    Member

كل سنة و انتم طيبين قفلت كده خلاص بس اعمله حسابكم انها بتفتح تاني في نص السنه للي شايف نفسه يقدر يقدم في الولايه دي بشرطها
    اتمني للجميع التوفيق في حياتهم و اتمني الخير الي اختاره ربنا ليا
    ادعولي ان ربنا يوفقني للدرب الي انا ماشي فيه و اني اتقبل من الولايه و ترشحني
    تحياتي للكل