تحذير هام لكل الأمهات مدمنى النت .......... - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

تحذير هام لكل الأمهات مدمنى النت ..........

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th December 2010, 10:40 AM Farida غير متواجد حالياً
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

افتراضي تحذير هام لكل الأمهات مدمنى النت ..........

أنا : Farida

هذا التحذير اوجهه لكل الأمهات مدمنى النت اللى زى حالاتى و خصوصا جماعة الرغايات الفاتنات اللى عندنا

https://www.ahram.org.eg/390/2010/12/23/9/54575.aspx

اقتباس
    مدمنة إنترنت قتلت ابنها

قتلت كورية مدمنة انترنت طفلها البالغ ثلاث سنوات بعدما ازعجها بكاؤه وهي تلعب علي الانترنت وأوضحت شرطة شيونان بوسط كوريا ان المرأة البالغة‏27‏ عاما

كانت تمضي عشر ساعات يوميا وهي تمارس العابا الكترونية عبر الانترنت‏.‏ وقد قتلت ابنها البالغ ثلاث سنوات بخنقه بعدما تبول علي الأرض وكان بكاؤه يزعجها‏,‏ وقال الناطق باسم الشرطة ان المرأة ذكرت للشرطة انها كانت غاضبة منه لانها ارادت ان تستريح بعدما لعبت أربع ساعات علي الانترنت وتقدر الحكومة عدد مدمني الانترنت والالعاب الالكترونية بنحو المليونين من اصل‏50‏ مليونا عدد سكان البلاد‏.‏

الموضوع الأصلي : تحذير هام لكل الأمهات مدمنى النت ..........     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Farida

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    بسم الله الرحمن الرحيم : الأجابة ...ابو الفتوح إنتخابات الرئاسة مــــلامــــح 5 1731 22nd May 2012 11:23 PM
    اخص على كده : اسراء عبدالفتاح وشباب الثورة مع... شؤون مصر الداخلية انسان بقلب ملاك 55 5282 22nd March 2012 08:01 AM
    النائب الخبؤ : محمد العمدة عايز يلغى الخلع شؤون مصر الداخلية مصرى فقط 21 4072 22nd March 2012 07:06 AM
    جودة عبد الخالق عايزنا نحشى المحشى لسان عصفور شؤون مصر الداخلية Farida 0 1220 22nd March 2012 06:36 AM
    ترشيحات حزب النور بتقول ان فيه امل شؤون مصر الداخلية AlexG 13 2505 22nd March 2012 06:31 AM

قديم 27th December 2010, 10:51 AM ana_3enady غير متواجد حالياً
    ana_3enady
    Field Marshal

ana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond reputeana_3enady has a reputation beyond repute

ana_3enady's Flag is: Cape Verde

أنا : ana_3enady

دعوه لموضوعي

ما تقلقيش يا دكتورة .. الأمهات اللي هنا أكبر من كدة

قديم 27th December 2010, 10:54 AM ام ندى غير متواجد حالياً
    ام ندى
    Member

ام ندى is on a distinguished road

أنا : ام ندى

معقوله يا دكتوره توصل للدرجه دى! تقتل ابنها علشان لعبه الكترونيه
    والعدد كمان يخض (عدد مدمني الانترنت والالعاب الالكترونية بنحو المليونين من اصل‏50‏ مليونا عدد سكان البلاد‏.‏) يعنى كام ام بقى حتموت ضناها علشان لعبه او نت
    زمان كانوا بيحكولنا على ستات بيوت مدمنين تليفزيون ومسلسلات وكنا بنقول ده هبل او دلع ستات

لكن جه الوقت اللى يبقى فيه امهات تقتل عيالها علشان النت
    لا حول ولا قوه الا بالله العلى العظيم

قديم 27th December 2010, 10:58 AM ramyfathalla غير متواجد حالياً
    ramyfathalla
    Golden Member

ramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond reputeramyfathalla has a reputation beyond repute

ramyfathalla's Flag is: Egypt

أنا : ramyfathalla

الحمد لله مراتى ما لهاش فى الانترنت
    و ماذا عن الأباء يا دكتورة
    هل فيه أب قتل ابنه و لا ضرب بنته مثلا بسبب الانترنت

أنا عن نفسى أعرف واحد طلق مراته بسبب الانترنت
    و أعتقد أن الناس دى مش سوية

قديم 27th December 2010, 11:01 AM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

!For Medical Professionals Only

عارفه يا أم ندى انا متأكده انها مش قصدها تقتل ابنها ...........انا مثلا قرأت مرة ان فيه أم قتلت ابنها لأنه كان بينام جنبها و هى و هى مش واخده بالها اتقلبت عليه و هى نايمه مش حاسه فطسته ...........
    واحد كان زميل لأختى فى المدرسه و من المتفوقين و هو فى تالته ثانوى بيتخانق مع صاحبه خناقه عاديه زقه الواد اتخبط فى طوبه مات ...و الواد قعد فى الأحداث مده ...........ربنا يعافينا ........

قديم 27th December 2010, 11:21 AM ام ندى غير متواجد حالياً
    ام ندى
    Member

ام ندى is on a distinguished road

أنا : ام ندى

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Farida
    عارفه يا أم ندى انا متأكده انها مش قصدها تقتل ابنها ...........انا مثلا قرأت مرة ان فيه أم قتلت ابنها لأنه كان بينام جنبها و هى و هى مش واخده بالها اتقلبت عليه و هى نايمه مش حاسه فطسته ...........
    واحد كان زميل لأختى فى المدرسه و من المتفوقين و هو فى تالته ثانوى بيتخانق مع صاحبه خناقه عاديه زقه الواد اتخبط فى طوبه مات ...و الواد قعد فى الأحداث مده ...........ربنا يعافينا ........

موضوع ان الام قتلت ابنها عن طريق الخطأ وهى نايمه اسمع عنها لما بتكون الام لسه جديده وطفلها الرضيع كان مسهرها طول الليل فهى من قله النوم او وهى بترضعه بالليل ما دريتش بنفسها فنامت من التعب وخنقته فطسته زى ما حضرتك قلتى
    لكن الخبر زى ما فهمت ان الست دى من كتر السهر على اللعبه الهباب دى
    خلى الكميا فى مخها من قله الراحه باظت فلما صحيت على صوت بكاء ابنها قتلته من الغيظ

احنا ساعات لما بنكون مرهقين جدا او مطبقين سهر زى ما بيقولوا بننفعل ونغضب بشده لما حد يصحينا من النوم وخصوصا الخمس دقايق الاولى بس مش بتوصل لدرجه انى اقتل ضنايا

وبعدين ياريت دى كانت مطبقه علشان شغل او عمل او سهرانه بتذاكر للاولاد علشان امتحاناتهم ده علشان لعبه

انا عارفه ان حضرتك بتحاولى تخففى عليا الخبر بس بصراحه لو الحادثه دى صحيحه انا ما اديش العذر ابدا لام وصلت روحها من هيافتها او فراغها انها تدمن لعبه نت

قديم 27th December 2010, 11:45 AM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

انا مش باديها عذر ولا حاجه و الله .........انا باقول ربنا يكون فى عونها و عوننا جميعا

قديم 27th December 2010, 11:56 AM TeTo IT غير متواجد حالياً
    TeTo IT
    Senior Member

TeTo IT is just really niceTeTo IT is just really niceTeTo IT is just really niceTeTo IT is just really niceTeTo IT is just really nice

TeTo IT's Flag is: Egypt

أنا : TeTo IT

هيا كانت بتلعب لعبة اسمها ايه ؟

قديم 27th December 2010, 11:59 AM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

haya will become famous soon enoughhaya will become famous soon enough

haya's Flag is: Kuwait

أنا : haya

يا نهار سوفوحلقي
    يعني هو الواحد المفروض برضه يكون عنه أولويات ..يعني الفارم فيل اكيد اهم من الواد واللي خلفوه
    الذ حاجة في البني ادم لما يكون ملول زي حالاتي
    مش بأطيق حاجة تربطني ودي مشكلتي مع التلفزيون مثلا ..ما عنديش حاجة اسمها اتابع مسلسل
    ليه يعني كل يوم في نفس المعاد اسيب كل اللي في ايدي علشان اقعد اشوف حاجة وهمية ؟؟؟ فما بال بلعبة الكترونية ...
    يمكن تكون دماغي متركبة شمال بس اكتشفت ان الشئ ده مفيد بشكل عام

الادمان بيدمر الخلايا العصبية للانسان وادمان الانترنت وامتصاصه لطاقه الانسان وتركيزه وعدد ساعات صحيانه وقدرته على المقاومة والتفكير خلى تأثيره على الست دي شبه تأثير المخدر عليها بالضبط ..ففقدت السيطرة على اعصابها وما بقيتش في كامل وعيها باللي بتعمله بالتاكيد ...

قديم 27th December 2010, 12:59 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

الأدمان ادمان ........مش عارفه ماجربتش ادمان المخدرات مثلا لكن مجربة ادمان النت ..............