ثورة مصر 25 يناير 2011 ... يوم الإرادة المصرية - الصفحة 4312 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > سياسة واقتصاد > ثورة مصر ... 25 يناير 2011

ثورة مصر ... 25 يناير 2011

ثورة مصر ... 25 يناير 2011

ثورة مصر 25 يناير 2011 ... يوم الإرادة المصرية

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 14th March 2011, 09:29 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

مش فاهمه سؤالك يا شانا ايه دخل امريكا و اسرائيل باللى احنا فيه بصى يا شانا اسرائيل ميته فى جلدها لأن حليفها مركون على جنب و امريكا ولا كان عندها خبر عن اللى حصل فى مصر يعنى طلعوا شوربه هما كمان

قديم 14th March 2011, 09:30 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

مين اللى عمل قوائم الرفض و القبول ..........القائمه طويله ولو حانقول حانقول ياما

قديم 14th March 2011, 09:33 PM VERDI غير متواجد حالياً
    VERDI
    Platinum Member

VERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond repute

أنا : VERDI

اعتذار
    لا لا لا.. مافيش اي حاجة بالنسبة لي تستدعي الاعتذار والله, وانا مش بتضايق نهائي من اي نقاش موضوعي مهما كان فيه اتهامات,, وبتمنى ده من الاطراف الاخرى ومنك بالاخص, لاننا هنتواجه كتير تقريبا فاعملي حسابك

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامنا
    طيب يااخوانى بالنسبه لللافته لحد دلوقتى كل ما ابحث عن فتوى الشيخ القيه قال فقط ان التصويت واجب شرعى حتى على موقع الاخوان فدلوقتى مش عارفه مين قال الكلام ده
    لذلك بناشدكم اللى قال الكلام ده مش جماعه الاخوان اللى قاله الشيخ المحلاوى حسب ما مكتوب فى اللافته ولو الاخوان هما اللى علقوه اللافته يبقى نقلوا فتوى شيخ وعرضوا للمجتمع فلو حبينا نتكلم فى اللافته نتكلم على صاحب الفتوى وهو شيخ جليل حتى وان اختلفنا معاها
    انا فى انتظار الشيخ المحلاوى يطلع يوضح رأيه بكل وضوح هل قال الكلام ده ولا لأ لو قال انه لم يقل ذلك فبطلب من كل واحد وانا اولكم يشيل اللافته ويلفها ويرجعها لاى اخ يعرفه فى المنطقه ويقوله الخبر طلع كاذب

=========
    اعتذار واجــــــــــب
    من منطلق الثوره المضاده وان هدفهم انهم يفرقونا عن اهداف الثوره واللى لمستوا على مستوانا هنا فى المنتدى
    فانى بعتذر لكل من الاخوه حســـــــــام وفيردى
    لو كان كلامى اتفهم بصوره هجوم وهو غير ذلك تماما لو المنتدى صوتى كنتوا عرفتوا انى بتناقش عادى من غير تهجم على اى منكم انتوا اخواتى الكبار فتقبلوا اعتذار اختكم الصغيره على اى شىء بدر منى واستحملونى لانى ديه مش طبيعتى انى اتناقش بالطول ده واكيد انتم حسيتوا كده من ساعه ما اشتركت فى المنتدى لكن فى حاجه مضيقانى شويه عندى فباين لبست فيكم انتم
    حقكم على واعتقد رصيدى لديكم يسمح ومتأكده انكم هتقبلوا اعتذارى وصافيه لبن
    خلونا نقطع اى باب للثوره المضاده هنا

ايه حكاية الرصيد اللي يسمح المنتشر اليومين دول
    كلكم كده شاحنين, طيب انا عايز حقي ناشف بقى مش هنخلص بيه اعتذارات

تحياتي ليكي اختي اسلامنا وان شاء الله مايكونش فيه اي زعل ولا اعتذارات خالص
    واشكرك على البادرة الطيبة

قديم 14th March 2011, 09:37 PM بنت شعنونة غير متواجد حالياً
    بنت شعنونة
    Brigadier General

بنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond reputeبنت شعنونة has a reputation beyond repute

أنا : بنت شعنونة

فريدة
    من كتر حيرتي
    قررت ان الحل الوحيد هوا اني اتخيل ان اسرائيل "فرد" وانه ها يصوت معانا في الانتخاب
    ها يختار اييييييييييييييييييييييييه؟
    اقوم انا اختار العكس
    بس
    تفكير مخ ذو خليه وحيدة
    بس دا اخر ما تفتق ذهني عنه

جاوبوا بقى؟
    ها؟

قديم 14th March 2011, 09:39 PM يوبي غير متواجد حالياً
    يوبي
    Platinum Member

يوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond repute

أنا : يوبي

!For Medical Professionals Only
    دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة VERDI
    الاخوان مش أكثرية
    الاخوان فقط هو اللكبر قوة سياسية عددا
    لكن لا يقارن على الاطلاق بالشعب
    هم بيقولوا انهم تقريبا مليون ولا حاجة
    ايه مليون من 80 مليون
    هل غير الاخوان يؤيدون فكر الاخوان؟!
    هنا مربط الفرس

طيب مادام الناس عارفه كده
    ليه كل ما يتكلموا يستخدما الاخوان و انهم فارضيين رأيهم علي الشعب
    طيب نسيب المليون بتوع الاخوان يقولوا :نعم" و نحترم حجتهم
    و باقي ال80 مليون يقولوا اللي همه عاوزيينه
    و نشوف النتيجه في الاخر

قديم 14th March 2011, 09:40 PM fatfouta غير متواجد حالياً
    fatfouta
    Brigadier General

fatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond repute

أنا : fatfouta

عصام العريان على اون تى فى اللافتة لا تنتمى الينا اطلاقا واحنا بيننا بيانات رسمية واضحة جدااا

والشيخ المحلاوى ليس من الاخوان المسلمين

من يقول نعم او لا فهذا حقه وواجبه الوطنى واحنا اتفقنا على الديمقراطية

الرأى والرأى الاخر دون تقييد حرية

اتوجه برسالة لكل المواطنين المصريين بمنتهى الصدق والوضوح

ويقول نعم او لا فهذا حقة ولا يوجد اثم عليه

يجب ان تنزع اللافته لانها لاتتكلم باسم الاخوان المسلمين ولم توضع بمعرفتنا

قديم 14th March 2011, 09:41 PM alex fox غير متواجد حالياً
    alex fox
    Golden Member

alex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond reputealex fox has a reputation beyond repute

alex fox's Flag is: Egypt

أنا : alex fox

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنت شعنونة
    فريدة
    من كتر حيرتي
    قررت ان الحل الوحيد هوا اني اتخيل ان اسرائيل "فرد" وانه ها يصوت معانا في الانتخاب
    ها يختار اييييييييييييييييييييييييه؟
    اقوم انا اختار العكس
    بس
    تفكير مخ ذو خليه وحيدة
    بس دا اخر ما تفتق ذهني عنه

جاوبوا بقى؟
    ها؟

طب أفرضى اسرائيل طلعت فردين مش فرد واحد...
    واحد قال نعم والتانى قال لا...
    هاتعملى اييييييييه ؟

قديم 14th March 2011, 09:41 PM fatfouta غير متواجد حالياً
    fatfouta
    Brigadier General

fatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond reputefatfouta has a reputation beyond repute

أنا : fatfouta

هشام البسطويسى على اون تى فى

انا بشكر الدكتور عصام العريان انه يتنصل من هذه اللافته لانها خطأ فى حق الديمقراطية

قديم 14th March 2011, 09:42 PM يوبي غير متواجد حالياً
    يوبي
    Platinum Member

يوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond reputeيوبي has a reputation beyond repute

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام
    وهكذا تحول الموقف السياسي كالعادة الى خلاف ديني بعد أن كان خلافا سياسيا
    يحيا الاخوان المسلمون
    وتحيا جماعات الاسلام السياسي

و انا معاك يا باشا

قديم 14th March 2011, 09:45 PM يوبي غير متواجد حالياً
    يوبي
    Platinum Member

دعوه لموضوعي

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة VERDI
    ده استهزاء باللي افتى الفتوى دي اللي استهزء بالدين علشان غرض شخصي رغم انه ينسب نفسه للدين
    هناك جملة مستترة في كلامي تقديرها ( ناقص يقولوا) اعتقد انها واضحة

انت ليه مصمم تنسب الكلام ده للاخوان
    ممكن المصدر اللي حد من الاخوان قال فيه الكلام ده
    و انا مستعد شخصيا بالابلاغ عنه كشخص اساء التعبير الي مكتب الارشاد

و علي فكره المصدر الرسمي لجماعة الاخوان حاليا
    موقع اخوان اون لاين
    لو الكلام ده من حد تاني يبقي المسؤليه عليه كشخص
    و برضه احب اعرفه اذا كان اخوان!!