مداخلات خارجة عن سياق المواضيع في باب كندا - الصفحة 476 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا > أرشيف الباب

أرشيف الباب

مداخلات خارجة عن سياق المواضيع في باب كندا

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 17th October 2012, 12:58 AM xony غير متواجد حالياً
    xony
    Member

xony will become famous soon enoughxony will become famous soon enough

xony's Flag is: Egypt

أنا : xony

سؤال سريع يا معشر ال IT

ازاي اقدر ابوست صور هنا؟ عايز أحط كام صورة للبيت والمنطقة عشان الناس تتخيل اللي كنت باقوله.. يعني لو ده أمر مهم فعلا..

و دمتم

xony

قديم 17th October 2012, 01:26 PM تووت غير متواجد حالياً
    تووت
    Silver Member

تووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond reputeتووت has a reputation beyond repute

تووت's Flag is: Canada

أنا : تووت

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shawi
    فيه حاجه هنا محتاجه تفسير
    انا معلقتش بالسطر ده
    اللي باين في الصوره
    ازاي الاقتباس ادى كاني انا اللي قلت الكلام ده؟؟؟

دا مش كلامك يا بشمهندس...
    دا كلام موجود في مشاركة حضرتك نقلا عن الإمارات اليوم...
    لما عملت اقتباس كنت بعلق على مقالهم ، مش على انك انت اللي قايل الكلام ده

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab Salem
    آخر حاجه قبل ما أنزل من القطر
    أمس في تصفيات كأس العالم لكرة القدم
    منيت كندا بهزيمة ساحقه من هندوراس..... 8-1
    Posted via Mobile Device

أتيعة تأتع الكانديان إكسبيريانس وسنينها
    خليها تنفعهم

قديم 17th October 2012, 02:26 PM أمل غير متواجد حالياً
    أمل
    Golden Member

أمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant futureأمل has a brilliant future

أمل's Flag is: Egypt

أنا : أمل

اقتباس

على فكرة ستات كندا اشطر من رجالتها في الكوره..... دايما بيوصلوا كأس العالم و الأولمبياد و بيعملوا نتائج جيده
    أخدوا برونزية أولمبياد لندن الصيف الماضي بعد ما إتظلموا من الحكم في الدور قبل النهائي
    Posted via Mobile Device

مهو لما المدارس يكون فيها كره قدم للبنات ومفيش للاولاد اكيد لازم دى تبقى النتيجة
    الاولاد اهتمامهم الاساسى انهم يعلموهم كره القدم الامريكيه

قديم 17th October 2012, 03:28 PM مرسيدس غير متواجد حالياً
    مرسيدس
    Senior Member

مرسيدس is a jewel in the roughمرسيدس is a jewel in the roughمرسيدس is a jewel in the rough

:Canada:

أنا : مرسيدس

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمل
    بغض النظر طبعا عن ان الانتحار حرام وان الموضوع فى الاساس غلطتها من وجهه نظرى
    بس الموضوع مكنش مجرد مضايقه عاديه الموضوع اكبر من كده بكتيير
    لدرجه انها اتنقلت من مدينه لاخرى ومع ذلك متسابتش فى حالها

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا آسف, أنا يمكن مش فاهم الموضوع بالظبط, بس من رأيى, أنها لا تصل اطلاقا الى درجة الانتحار, هما يعنى اللى ضايقوها دوووووووول, عملوا ايييييييييييييييه يعنى بحيث أنه لا يوجد طريق للنجاة الا بالموت ؟؟؟؟

قديم 17th October 2012, 04:41 PM shawi غير متواجد حالياً
    shawi
    Colonel

shawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond reputeshawi has a reputation beyond repute

shawi's Flag is: Canada

أنا : shawi

!For Medical Professionals Only

اقتباس

على فكرة ستات كندا اشطر من رجالتها في الكوره..... دايما بيوصلوا كأس العالم و الأولمبياد و بيعملوا نتائج جيده
    أخدوا برونزية أولمبياد لندن الصيف الماضي بعد ما إتظلموا من الحكم في الدور قبل النهائي
    Posted via Mobile Device

باعتبار ابناء الجاليه المصريه في المطاريد اغلبيه__من غير احصاء__
    اقترح تكوين فريق كندا المستقبل لكره القدم يكون 51% منه من ابناء المصريين يعني هما الكفلاء للنتائج
    وسنطعمه بمن يرغب من ابناء الجاليات العربيه والمقيمه حتى نصل الى تكوين فريق ذو مستوى يشارك في رفع راس كندا اللي مرمطها الفريق الحالي وحطها في الطين

ياترى المدرب استقال بعد النتيجه الخيبه دي والا لسه بيلهف مرتبه بالشيئ الفلاني بالدولار

انا اقترح ان نكون فعلا بنائين ومعطائين لهذه الدوله التي احتضنتنا بعمل مثل هذا الفريق

ممكن تطوير الفكره ان يكون في كل مقاطعه ممثله في المطاريد فريق ابناء الاعضاء وان نعمل دوري بين ابناء المطاريد في كره القدم...........وعاوزين مدرب يعرف يعلم العيال ازاي ترقص وتعمل تمنيات وناس شويته بصحيح يعني بنيان قوي مش اي كلام
    فعلا ومبهزرش ده مشروع هندسي للمستقبل قابل للتنفيذ على خطه 3 سنوات هي ممن حصلوا حاليا على الجنسيه على ان يكتمل بخمسه سنوات علشان اللي لسه داخل البلد النهارده ابنه يكون حصل عليها بعد خمس سنوات ويشارك مع الفريق

احنا في وينيبج عندنا عيال بتلعب في المسجد لانه ملحق به صاله رياضيه للفوليبول والباسكت وفيه سداسيات وفيه ناس بتروح تتدرب مع فرق مدرسيه بره.

ممكن حد يعمل تصويت على اقتراحي لو حبيتوه ......وخدوه على محمل الجد علشان بكره نلاقي مينا ومحمد وجرجس وعلى من ضمن اسماء الفريق على سبيل المثال. ويقولك الهدف ده احرزه اللاعب فلان اللي اصله مصري من سمنود والا طمبدي او طبلوها...............انا خايف ان ضبش يقرا الكلمتين الاخرنايين يمسك في تلابيبي

قديم 17th October 2012, 05:20 PM Terminal غير متواجد حالياً
    Terminal
    Banned

Terminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to behold

Terminal's Flag is: Canada

أنا : Terminal

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرسيدس
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

هو ايه أصلا الBullying ده ؟؟؟

فضول معلش منى وتطفل يا دكتور مرسيدس .. لماذا لم تبحث عن معنى الكلمة على جوجل مثلا !!
    وسورى على السؤال مرة اخرى

قديم 18th October 2012, 12:58 AM Terminal غير متواجد حالياً
    Terminal
    Banned

Terminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to beholdTerminal is a splendid one to behold

Terminal's Flag is: Canada

أنا : Terminal

is it possible to drink water from the Hydrant (or Tap) in GTA

قديم 18th October 2012, 02:00 AM drmahanw غير متواجد حالياً
    drmahanw
    Member

drmahanw is on a distinguished road

drmahanw's Flag is: Egypt

أنا : drmahanw

ما دخلتش انت ليه بطبق محشى أو كبده أسكندرانى او (( ثريد )) ابو خل و توم ((فته)) يعنى
    او مندى او مظبى او حنيذ او كوزى او كابللى او...او ااو .........

قديم 18th October 2012, 02:07 AM Ehab Salem غير متواجد حالياً
    Ehab Salem
    Moderator

Ehab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond reputeEhab Salem has a reputation beyond repute

Ehab Salem's Flag is: Canada

أنا : Ehab Salem

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drmahanw
    ما دخلتش انت ليه بطبق محشى

لم أحضر الإحتفال لأنه كان في رمضاااااااااااااااان

اقتباس

أنا لم أحضر الإحتفاليه هذا العام لأنها صادفت شهر رمضان ....

قديم 18th October 2012, 01:35 PM Om Malaky غير متواجد حالياً
    Om Malaky
    Member

Om Malaky is on a distinguished road

Om Malaky's Flag is: United Arab Emirates

أنا : Om Malaky

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Malaky
    عجبني اوي التعليق ده لانه جاي عالجرح

اولا الف شكر للاستاذ ايهاب على مجهوده ووقته .لو سمحتم عندي سؤال.
    هل في فرق بين ال welfare وبين المساعدة الماليه للشخص ال unemployed. ولا هما الاتنين حاجة واحده؟؟
    يعني دلوقتي كندا عاوزة canadian experience وفي نفس الوقت سمعت ان المساعدات الماليه من الحكومة بتكون نقطة سودة في حياتك وفي المستقبل هتبقى عليك العين لما تحب تاخد قروض لشراء بيت او عربية ويفضلوا يفكروك انك واخد في يوم من الايام مساعدات مالية. هل الكلام ده صحيح؟؟

طيب واذا صحيح ايه الحل؟؟؟؟؟

كل عيد وانتم طيبين

يا اهل كندا الكرام. حد عنده فكرة عن الموضوع ده