شاهدت لك....كلمني ...شكرا... - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > إعلام وثقافة وفنون > صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح

صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح وسائل إعلام مسموع ومقروء ومرئى

صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح

شاهدت لك....كلمني ...شكرا...

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 7th February 2010, 11:12 AM toota غير متواجد حالياً
    Platinum Member

toota is on a distinguished road

افتراضي شاهدت لك....كلمني ...شكرا...

أنا : toota

بداية احب اقول ان الفيلم لذيذ جدا...برغم التعليقات الخارجة الي فيه والافيهات الي ملهاش حل....الا انه فيلم لذيذ يخرجك شويه من جو الكآبة الي عايش فيه....ويعملك نوع من الانبساط المؤقت

وكعادتي مش بحب احرق احداث الفيلم واقولها...بحب بس اقول تعليقي على الفيلم والنجوم واسيب القصه واحداثها لما تشوفوها...

الفيلم قصته بسيطة جدا...بيتكلم عن ابراهيم توشكا الشاب الي عايش في احلام النجومية وانه في يوم من الايام حيبقى النجم او فشى التاتة الاول

واصدقاؤه من ايام الطفولة....صاحب الفرن الي مربي دقنه عشان يقدر يتعامل مع الناس بثقة زي ماقال...والناس تثق فيه...وهو بيسرق الدقيق وبيبيعه في السوق السوداء...وبيعمل كل المنكرات .....

والصديق الثالث خطيب اخت توشكا...كآبة....ممثل ملوش حل...دمه شربات وعامل شخصية لذيذة مليانة سواد من جوه وبيحب التوقيع بين الناس بشكل مفقوس اوي برغم انه جدع وصاحب صحبه ...

هو الي اول واحد من اليمين في الصورة دي.....

حبكة الفيلم معتمدة تماما على خفة دم عمرو عبدالجليل والاتنين الشباب السنيدة الي معاه في الفيلم....

غادة طبعا مش حقول ان وجودها في الفيلم كان ضروري لان خالد يوسف بيحب النوع ده من البهارات والسبايسي لزوم الايرادات ...بس بصراحة مقدرتش اكرهها برغم انها كانت بتؤدي دور هابط جدا...يمكن عشان حسيت انها مش بتمثل...وان دي شخصيتها الحقيقة وبتظهر قدامنا فيها

مأخذي الوحيد على الفيلم بعض الافيهات الخارجة...وكمان الممثلة الي ادت دور اخت غادة وقلعت بشكل صريح في لقطة من الفيلم...مكانش ليها لزمه ابدا الحته دي...

غير كدة...الفيلم لذيذ...وخفيف...ونوعية جديدة من الافلام تتميز بخفة الدم مفتقدينها اليومين دول في السينما وفي حياتنا الواقعية كمان...

الفيلم اديله 7 من عشرة...

الموضوع الأصلي : شاهدت لك....كلمني ...شكرا...     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : toota

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    زيارة لقرية فقيرة يوم السبت القادم تكافل إجتماعى toota 14 3241 13th October 2010 10:50 PM
    موضه خلع الحجاب مواضيع شخصية Admin 73 11833 13th October 2010 08:30 PM
    صبايا...والأفورة الاعلامية صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح sincere 22 3380 5th May 2010 10:53 PM
    فتوش..كفتة مشوية..وبانية شؤون المطبخ بندق 12 4391 1st May 2010 10:40 PM
    اختبار ..هل انت صديقي ! موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات هدي 8 2669 1st May 2010 02:23 AM

قديم 7th February 2010, 01:42 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

haya will become famous soon enoughhaya will become famous soon enough

haya's Flag is: Kuwait

أنا : haya

طيب يا توتا خليكي كدة تلعبي باعصابنا علشان احنا غلابة ومش في مصر ومش طايلين نشوف الفيلم
    انا فاكرة الصيف اللي فات لما اتناقشنا في دكان شحاته بس كنت وقتها في مصر ..وشوفته
    يالا هانتظر تحليل ونقد باقي الناس اللي ممكن يقدروا يشوفوا الفيلم في مصر ..
    بس اصل كلامك عنه فتح نفسي اني اشوفه ..

قديم 7th February 2010, 01:45 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haya
    طيب يا توتا خليكي كدة تلعبي باعصابنا علشان احنا غلابة ومش في مصر ومش طايلين نشوف الفيلم
    انا فاكرة الصيف اللي فات لما اتناقشنا في دكان شحاته بس كنت وقتها في مصر ..وشوفته
    يالا هانتظر تحليل ونقد باقي الناس اللي ممكن يقدروا يشوفوا الفيلم في مصر ..
    بس اصل كلامك عنه فتح نفسي اني اشوفه ..

متستعجليش بكره ينزل على النت كالعادة وتبقى تشوفيه....بس بلاش العيال تشوفه....حيعجبك

قديم 7th February 2010, 01:50 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toota

متستعجليش بكره ينزل على النت كالعادة وتبقى تشوفيه....بس بلاش العيال تشوفه....حيعجبك

بلاش العيال تشوفه؟؟!!
    يعني هو مش كوميدي اوي اوي يعني ؟
    اصلي ما شوفتش حتي الاعلان عنه ..علشان كان عندنا حظر في البيت ومازال ان مافيش اي قنوات غير الرياضيه بتتفتح طول النهار والليل

قديم 7th February 2010, 01:52 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

!For Medical Professionals Only

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haya
    بلاش العيال تشوفه؟؟!!
    يعني هو مش كوميدي اوي اوي يعني ؟
    اصلي ما شوفتش حتي الاعلان عنه ..علشان كان عندنا حظر في البيت ومازال ان مافيش اي قنوات غير الرياضيه بتتفتح طول النهار والليل

لا مينفعش...حتى الافيش مكتوب عليه للكبار فقط.....برغم ان الفيلم نفسه فيه اطفال بتعمل منكر

قديم 7th February 2010, 01:54 PM princess غير متواجد حالياً
    princess
    Member

princess is on a distinguished road

princess's Flag is: Egypt

أنا : princess

انا الحقيقه متفرجتش علي الفيلم بس من الالفاظ الخارجه اللي في الاعلان خلتني مفكرش حته اروح السنيما تفرج عليه

قديم 7th February 2010, 01:56 PM toota غير متواجد حالياً
    toota
    Platinum Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ****البرنسيسه****
    انا الحقيقه متفرجتش علي الفيلم بس من الالفاظ الخارجه اللي في الاعلان خلتني مفكرش حته اروح السنيما تفرج عليه

الاعلان مركز اوي على الحاجات دي...بس الفيلم عموما مش كله كدة وهو مش للاطفال....ومفهوش مناظر خارجة الا مشهد واحد ذكرته ,,,,

قديم 7th February 2010, 02:00 PM Farida غير متواجد حالياً
    Farida
    Brigadier General

Farida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond reputeFarida has a reputation beyond repute

أنا : Farida

هو فيه اطفال برضه يشوفوا افلام خالد يوسف ........على العموم اعلان الفيلم على اليوتيوب واضح ان غاده عبد الرازق عامله شغل جامد اخر حاجه

قديم 7th February 2010, 02:06 PM biopasha غير متواجد حالياً
    biopasha
    Brigadier General

biopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond reputebiopasha has a reputation beyond repute

أنا : biopasha

بس هو تقريبا نزل عالنت ... انا لسه شايفه امبارح بس مش حملته .. حملت فيلم تاني اسمه ( هي فوضي ليوسف شاهين ) وهتفرج عليه النهاردة ان شاء الله .. بس مش عارف مين افضل فيهم ؟؟

قديم 7th February 2010, 02:10 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biopasha
    بس هو تقريبا نزل عالنت ... انا لسه شايفه امبارح بس مش حملته .. حملت فيلم تاني اسمه ( هي فوضي ليوسف شاهين ) وهتفرج عليه النهاردة ان شاء الله .. بس مش عارف مين افضل فيهم ؟؟

هايجيلك اكتئاب يا بيو من هي فوضي ..
    ايه اسم الموقع اللي لقيت فيه فيلم كلمني شكرا؟