التكتل لعمل شكوى لأعادة او تعديل نتيجة أمتحان TCF 30.11 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC News

الكينج...محمد منير
    (الكاتـب : Sonesta ) (آخر مشاركة : حشيش)
    ♥♥♥♥ عمار يا كندا ♥♥♥♥
    (الكاتـب : Ehab Salem ) (آخر مشاركة : raafatrefaatY)
    أغاني مبهجه
    (الكاتـب : Sonesta )
    أغانى حزينة
    (الكاتـب : Sonesta )

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الملاحظات

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

التكتل لعمل شكوى لأعادة او تعديل نتيجة أمتحان TCF 30.11

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 4th December 2011, 12:50 AM link غير متواجد حالياً
    Member

link is on a distinguished road

link's Flag is: Egypt

افتراضي التكتل لعمل شكوى لأعادة او تعديل نتيجة أمتحان TCF 30.11

أنا : link

هام جدا لكل من دخل أمتحان TCF 30.11

الموضوع الأصلي : التكتل لعمل شكوى لأعادة او تعديل نتيجة أمتحان TCF 30.11     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : link

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    التكتل لعمل شكوى لأعادة او تعديل نتيجة أمتحان TCF... الهجرة إلى كندا link 34 3967 4th December 2011 12:50 AM

قديم 4th December 2011, 01:03 AM Le Roi غير متواجد حالياً
    Le Roi
    Silver Member

Le Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond reputeLe Roi has a reputation beyond repute

Le Roi's Flag is: Canada

أنا : Le Roi

اية المطلوب مننا يعني ؟
    نعمل اية ؟ واية هي المشكلة الي حضرتك عايز تعمل شكوي علشانها؟
    اسف بس يجب التوضيح

قديم 4th December 2011, 01:16 AM link غير متواجد حالياً
    link
    Member

طبعا .. كل إلى دخلوا ... الأمتحان عانوا ... من سوء الصوت .. فى الجزء السماعى .. و ده .. لعدم وجود .. سماعات خاصه لكل واحد .. او حتى .. استخدام سماعات كبيره بجوده .. كويسه تخلينا نسمع التفاصيل الصغيرة الى بنحتجها للحل ...
    ليه ما نقدمش شكوى .. للمركز المسئول عن الامتحانات دى فى فرنسا .. و الى بالطبع بيتصحح فيها الامتحان ..
    نشرح فيها .. الكلام ده .. و اننا بندفع مبلغ ضخم .. علشان نمتحن الأمتحان ده .. و مش بنلاقى .. بالمقابل .. اماكن مجهزه تجهيز مناسب .. لعمل امتحان بالاهمية .. دى .. و بالمبلغ ده ..

مثلا .. فى المركز الثقافى البريطانى .. فيه سماعات لكل واحد ... ليه مايكنش فيه كده ..
    المهم العدد يكون كبير ياعنى اكبر من نص إلى امتحنوا ... ياعنى تقريبا .. اكتر من 20 ..

رد فعلهم هيكون كالتالى :

الاول:الغاء الامتحان و اعادته بنفس التكاليف السابقه و دي هتكسبنا وقت
    الثاني: تعديل النتائج بمعامل بعد اختبار الاجهزه و ده هتكسبنا مستوى و كمان
    الثالث: عدم الاخد في الاعتبار و دي مش هتحصل الا لو العدد اقل من 21

الموضوع مش هيكلفنا حاجة .. شوية .. إيملات .. و فاكسين ولا تلاتة ... أنا شخصيا و واحد صديقى هنبعتهم ..
    المطلوب دعمك لينا .. بالموافقة بس .. مع ارسال الاسم بالكامل و رقم الموبايل .. طبعا ده هتبعتوه على البريد الخاص بيا فى المنتدى ...

رجاء أخير .. بلاش سلبية .. يا جماعة .. الى احنا عنينا منها .. طول عمرنا .. المحاولة دى .. مش هنخسر بيها حاجة حتى لو ماجبتش نتيجة .. يبقى .. احنا كنا إيجابين .. و حاولنا نجيب حقنا .. بالفلوس الى دفعناها دى .. و علشان مستقبلنا و المجهود الى بذلناه للهجرة ...
    حتى الى اعتقد انه ... حل كويس فى الامتحان .. اكيد لو الامتحان هيتعاد .. مش هيتعاد اجبارى لكل الناس .. للى عاوز بس .. او هيتعاد .. مع احتساب .. اعلى درجة فى الامتحانين .. ولو حتى مش هيتعاد.. هيقدروا ده فى التصحيح و اكيد هيرفعوا مستوانا ...
    يا ريت بس نجمع نفسنا بسرعة .. علشان التأخير مش فى مصلحتنا .. تماما ...
    بالتوفيق للجميع

التعديل الأخير تم بواسطة link ; 4th December 2011 الساعة 01:28 AM

قديم 4th December 2011, 01:18 AM link غير متواجد حالياً
    link
    Member

أرجو ..من المهتمين .. سرعة الرد .. لتفعيل الموضوع فى أسرع وقت ممكن ...

قديم 4th December 2011, 10:24 AM youssef.fawzy غير متواجد حالياً
    youssef.fawzy
    Member

youssef.fawzy has a spectacular aura aboutyoussef.fawzy has a spectacular aura about

youssef.fawzy's Flag is: Egypt

أنا : youssef.fawzy

!For Medical Professionals Only

i am totaly agree with you my friend
    i have send you e mail with all my data needed

قديم 4th December 2011, 11:07 AM Moderator07 غير متواجد حالياً
    Moderator07
    Super Moderator

Moderator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud ofModerator07 has much to be proud of

أنا : Moderator07

الزملاء الكرام
    إدارة المنتدى غير مسئولة عن أى تواصل على الخاص يحوى معلومات شخصية بين الأعضاء يترتب عليه أى أضرار
    مع تحيات الإدارة

قديم 4th December 2011, 05:45 PM link غير متواجد حالياً
    link
    Member

مش معقول ... يا جماعة .. السلبية .. دى .. حتى الناس شافت التوبيك ... ماعقلتش بالسلب أو الإيجاب ... أنا عملت التوبيك ده .. علشان نجيب حقنا .. مش اكتر .. لازم نتعاون مع بعض بأسرع وقت ممكن ...
    مفيش غير أتنين بس .. من كل الناس الى امتحنت ..

قديم 4th December 2011, 06:57 PM le petit toto غير متواجد حالياً
    le petit toto
    Member

le petit toto is on a distinguished road

le petit toto's Flag is: Egypt

أنا : le petit toto

استاذ لينك فعلا عندك حق انا لو كنت دخلت الامتحان كنت هابقى معاك بس انا احب اطمنك كل الناس اللى انا اعرفهم اشتكوا نفس الشكوي بجانب السرعة اللى ما كنتش متوقعة او متدرجة زى الكتاب وكلهم كانوا متوقعين انهم مش هيجيبوا سكور والنتيجة صدقنى كلهم جابوا بى 1 وبى2 انت ممكن تتكلم مع مدام ايمان مسئولة السنتر( متروحوش جماعة علشان ماتحسش ان الموضوع متفق عليه ولكن خليه عفوى كل واحد مع نفسه ) وتلفت انتباهها للموضوع ده وتقولها عوضونا بقى في درجات الاورال ده رائى في الموضوع ممكن يكون صح وممكن يكون لا وربنا معاكم موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .

قديم 4th December 2011, 08:44 PM bassemtg غير متواجد حالياً
    bassemtg
    Member

bassemtg is on a distinguished road

أنا : bassemtg

مساء الخير :
    انا امتحنت tcf اللي فات فعلا كان فيه لجنه من لجان الامتحان سمعت الناس بتقول آن الصوت كان وحش
    بص المشكله آن مش كل الناس اللي دخلت الامتحان مسجلين معانا في المنتدي و عشان كده آنت ملقيتش استجابه
    و الدليل علي كده آن حتي الناس اللي آطلب منهم يعملوا tcf و مسجلين معانا هنا حوالي ٥ حالات
    آما كنا في الامتحان آكتشفت آن فيه حوالي ١٥ واحد آتبعت ليهم الميل ده .
    تقريبا لو حاولت توصل للناس اللي كانت معاك في اللجنه و تعملوا التظلم الموضوع ممكن ينجح و لكن لا آعتقد آنه ينفع نقول آن كل اللجان كانت كل الاجهزه فيها بايظه كده مش هيكون الكلام منطقي .
    علي فكره آنا لما طلعت من الامتحان قابلت مدرس في السنتر قالي امتحان ecoute دايما صعب و عقده
    و علي فكره امتحان parler كان زي لعبه القمار ؟؟؟؟؟
    في ناس حظها وقع في اسذله هبله قوي و سهله جدا
    و في ناس حظها وقع في اسئله خمش هتعرف تجاوب عليها حتي بالعربي
    ربنا يوفقك في خطوتك الجايه

قديم 4th December 2011, 09:23 PM link غير متواجد حالياً
    link
    Member

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassemtg
    مساء الخير :
    انا امتحنت tcf اللي فات فعلا كان فيه لجنه من لجان الامتحان سمعت الناس بتقول آن الصوت كان وحش
    بص المشكله آن مش كل الناس اللي دخلت الامتحان مسجلين معانا في المنتدي و عشان كده آنت ملقيتش استجابه
    و الدليل علي كده آن حتي الناس اللي آطلب منهم يعملوا tcf و مسجلين معانا هنا حوالي ٥ حالات
    آما كنا في الامتحان آكتشفت آن فيه حوالي ١٥ واحد آتبعت ليهم الميل ده .
    تقريبا لو حاولت توصل للناس اللي كانت معاك في اللجنه و تعملوا التظلم الموضوع ممكن ينجح و لكن لا آعتقد آنه ينفع نقول آن كل اللجان كانت كل الاجهزه فيها بايظه كده مش هيكون الكلام منطقي .
    علي فكره آنا لما طلعت من الامتحان قابلت مدرس في السنتر قالي امتحان ecoute دايما صعب و عقده
    و علي فكره امتحان parler كان زي لعبه القمار ؟؟؟؟؟
    في ناس حظها وقع في اسذله هبله قوي و سهله جدا
    و في ناس حظها وقع في اسئله خمش هتعرف تجاوب عليها حتي بالعربي
    ربنا يوفقك في خطوتك الجايه

مساء النور ...
    أولا شكرا على الرد و الاستجابة ...
    بس انا عاوز اقولك .. ان الشكوى مش بخصوص ناس سمعت وحش و ناس سمعت حلو ..
    الشكوى هتبقى بخصوص .. تغير نظام السماع .. اصلا .. علشان يبقى كل واحد ليه سماعة.. خاصة ... بدل القهوة الى كنا قاعدين فيها دى ...
    طيب انتا معنا .. و لا ايه .. ؟؟