المعادلة الكندية للصيادلة - الصفحة 39 - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الدراسة فى كندا واستراليا واوروبا

الدراسة فى كندا واستراليا واوروبا المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الدراسة فى كندا واستراليا واوروبا

المعادلة الكندية للصيادلة

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 10th December 2010, 03:12 PM eman maged elsheikh غير متواجد حالياً
    eman maged elsheikh
    Junior Member

eman maged elsheikh is on a distinguished road

urgent

أنا : eman maged elsheikh

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed.Raouf
    بسم الله

انا معايا ورق مصباح( الراجل ده بيدى كورسات فى كندا وبينزل كتب, كويس فى الايفاليوشن بس ) , اللى انا اعرفه ان الورق ده كويس جدا.انا اعرف 2 لحد دلوقتى ذاكره منه ونجحوا لان بصراحة فكرة المذاكرة من ال comprehensive مستحيلة بالنسبة لى.
    عبارة عن 3 كتب :
    1- الكتاب الاول pharmacology
    2- الكتاب الثانى biomedical science + Pharmaceutical sciences +
    Social Behavioral / Administrative sciences +Pharmacy practice / Therapeutics and OTC Drugs وده كبير شويه بس برده مش زى ال comprehensive
    3- الكتاب الثالث : Exams
    انا ان شاء الله ناوى اقدم على الايفاليوشن July 2011 ,
    ربنا يوفقنا جميعا

السلام عليكم دكتور محمد انا فى اشد الحاجة الى ورق مصباح كيف استطيع ان احصل عليه جزاك الله خير

قديم 10th December 2010, 03:13 PM eman maged elsheikh غير متواجد حالياً
    eman maged elsheikh
    Junior Member

eman maged elsheikh is on a distinguished road

أنا : eman maged elsheikh

السلام عليكم دكتور محمد اريد الحصول على ورق مصباح جزاك الله خير

قديم 15th December 2010, 11:17 AM drmahanw غير متواجد حالياً
    drmahanw
    Member

drmahanw is on a distinguished road

drmahanw's Flag is: Egypt

أنا : drmahanw

السلام عليكم د.محمد

نرجو التواصل معنا لمعرفة ورق مصباح عشان الفائدة تعم و نرجو معرفة مكانك هل انت بمصر ام بالسعودية ويا ريت بسرعة عشان انا بمصر اجازة وراجع السعودية يعنى لو كنت بمصر اقدر اجيلك فى الحتة اللى انت فيها بمصر
    سؤال تانى
    الورق ده لو مضمون ممكن نحصله فى مكتبة جرير او خلافه
    معلش تقلت عليك

قديم 16th December 2010, 04:42 PM hebagamal غير متواجد حالياً
    hebagamal
    Member

hebagamal has a spectacular aura abouthebagamal has a spectacular aura about

hebagamal's Flag is: Egypt

urgent

أنا : hebagamal

يا هبة بعد اذنك انا عايزة اشارك معاكي في مذكرات مصباح في انتظار ردك

قديم 17th December 2010, 02:58 PM Mohamed.Raouf غير متواجد حالياً
    Mohamed.Raouf
    Member

Mohamed.Raouf is on a distinguished road

Mohamed.Raouf's Flag is: Egypt

:Canada:

أنا : Mohamed.Raouf

!For Medical Professionals Only

السلام عليكم جميعا
    انا عايز اوضح نقطة صغيرة وهى انى مش عايز احس ان فرضت رأيى وان يا كتب مصباح يا مفيش نجاح والكلام ده. فاذا كان فى حد بدأ يذاكر بالفعل من مصادر تانيه وقادر يفهم منها فده شئ كويس.
    انا هكرر تانى اللى قولته مسبقا وهو ان فيه 3 اعرفهم زاكروا من الكتب دى ونجحوا , وانا عن نفسى هذاكر منها باذن الله
    انا اذا كان عليا فانا تحت امركم. انا موجود فى مصر دلوقتى وهكون فى القاهرة باذن الله فى خلال اسبوع او 10 ايام ان شاء الله
    واتمنى التوفيق للجميع

قديم 20th December 2010, 11:33 PM knight غير متواجد حالياً
    knight
    Junior Member

knight is on a distinguished road

افتراضي استفسار من صيدلي بالسعودية

أنا : knight

د فارمابرنس والزملاء الاعزاء فرصة طيبة التي جمعتنا في هذا المنتدى
    اشكركم على روح التعاون فيما بينكم
    حابب استفيد بخبرتكم في موضوع الهجرة عموما والهجرة من السعودية خصوصا
    انا مقيم في السعودية وسمعت ان التقديم للهجرة من السعودية فرصته افضل من مصر فهل ينفع اني اقدم من السعودية الورق ولا لازم ابعته من مصر واذكر اني مقيم بالسعودية وهل شهادة الايلتس لازم تقدم مع الورق مقدما وياريت يا د فارما برنس لو تفضلت تحكي لي تجربتك مجملا في التقديم من السعودية وهل اقدم من مكتب هجرة احسن ؟ وايه اللى اقدر اعمله علشان اوفر في الوقت والفلوس لاني حسيت من كلامك ان حضرتك ناجح (ماشاء الله) واحب استفيد من خبرة حضرتك

قديم 21st December 2010, 04:58 AM midomansour غير متواجد حالياً
    midomansour
    Golden Member

midomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud ofmidomansour has much to be proud of

أنا : midomansour

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة knight
    د فارمابرنس والزملاء الاعزاء فرصة طيبة التي جمعتنا في هذا المنتدى
    اشكركم على روح التعاون فيما بينكم
    حابب استفيد بخبرتكم في موضوع الهجرة عموما والهجرة من السعودية خصوصا
    انا مقيم في السعودية وسمعت ان التقديم للهجرة من السعودية فرصته افضل من مصر فهل ينفع اني اقدم من السعودية الورق ولا لازم ابعته من مصر واذكر اني مقيم بالسعودية وهل شهادة الايلتس لازم تقدم مع الورق مقدما وياريت يا د فارما برنس لو تفضلت تحكي لي تجربتك مجملا في التقديم من السعودية وهل اقدم من مكتب هجرة احسن ؟ وايه اللى اقدر اعمله علشان اوفر في الوقت والفلوس لاني حسيت من كلامك ان حضرتك ناجح (ماشاء الله) واحب استفيد من خبرة حضرتك

1- التقديم من السعوديه او من الخليج عموما كان له ميزه بس زمان دلوقتي تقريبا التوقيتات واحده بين سفاره القاهره ولندن
    2- انت بتبعت الورق كله للمركز الرئيسي في كندا وبعد اما يدرس الملف بيحولك علي اللي انت كاتبه في الابليكيشن لو عاوز تتابع البروسس في القاهره او لندن
    3- شهاده الايلتس لازم تتبعت مع الملف تبعا للنظام الجديد

ادخل هنا وشوف التعديلات ومتابعه الاعضاء
    https://www.almatareed.org/vb/showthread.php?t=23407

قديم 21st December 2010, 08:27 AM Michael غير متواجد حالياً
    Michael
    Member

Michael is on a distinguished road

أنا : Michael

انأ عاوز بس اقولكم ان ورق مصباح ممتاز فى الevaluating exam و اغلب االلى ذاكروا منه نجحوا ولكنه غىر كافى تماما لل qualifying exam

قديم 21st December 2010, 10:28 AM Dr-Alrefa3y غير متواجد حالياً
    Dr-Alrefa3y
    Silver Member

Dr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond reputeDr-Alrefa3y has a reputation beyond repute

Dr-Alrefa3y's Flag is: Canada

أنا : Dr-Alrefa3y

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة midomansour
    1- التقديم من السعوديه او من الخليج عموما كان له ميزه بس زمان دلوقتي تقريبا التوقيتات واحده بين سفاره القاهره ولندن
    2- انت بتبعت الورق كله للمركز الرئيسي في كندا وبعد اما يدرس الملف بيحولك علي اللي انت كاتبه في الابليكيشن لو عاوز تتابع البروسس في القاهره او لندن
    3- شهاده الايلتس لازم تتبعت مع الملف تبعا للنظام الجديد

ادخل هنا وشوف التعديلات ومتابعه الاعضاء
    https://www.almatareed.org/vb/showthread.php?t=23407

بالظبط كدة , الان ليس هناك ميزة تفضل التقديم من الخليج عن مصر ,بخصوص الايلتس لازم تجتاز الامتحان قبل التقديم , بخصوص تجربتى ممكن تقرأ الرابط اللى فى توقيعى , اما بخصوص النجاح فاتمنى من الله ان يمن علينا النجاح فى كندا كما نجحنا فى الخليج لانى لسه لم احقق اى انجاز باتجاه المعادله حتى الان ,,, دعواتك

قديم 22nd December 2010, 09:57 AM mim غير متواجد حالياً
    mim
    Junior Member

mim is on a distinguished road

mim's Flag is: Egypt

أنا : mim

طب وبعد لما تبقى صيدلي في كيبيك ممكن تشتغل في أي مقاطعة ثانية

تحذير :
    false