مترو الأنفاق اتجنن - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

 


BBC NEWS

    آخر 10 مشاركات
    ♥♥♥♥ عمار يا كندا ♥♥♥♥
    (الكاتـب : Ehab Salem ) (آخر مشاركة : gogty)
    نصيب مصر من حقل ظهر صفر%
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : اسلام عبده)

    العودة   منتديات المطاريد > سياسة واقتصاد > شؤون مصر الداخلية

    شؤون مصر الداخلية

    مترو الأنفاق اتجنن


    الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

    مواقع هامة وإعلانات نصية

    إضافة رد
     
    أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
    قديم 14th October 2008, 04:10 PM الفارس غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 1
    Member





    الفارس is on a distinguished road

    افتراضي مترو الأنفاق اتجنن

    أنا : الفارس




    النهاردة حصل شيء عجيب

    مترو الأنفاق كان واقف في أمان الله في محطة الدمرداش في طريقه لحلوان

    الوقفة طولت حوالي ربع أو ثلث ساعة

    قلنا عادي ماهو ده الوضع اللي أصبح طبيعي والتوقفات الطويلة دي بتحصل في أوقات كتيرة لبعض الأعطال الطارئة وركز على كلمة الطارئة دي كويس خصوصاً وإن صوت إنذار الطوارئ كان شغال بصورة مستمرة


    لكن اللي حصل بعد الوقفة الطويلة دي إن المترو تحرك فجأة وكأنه أصابه مس من الجنون وفتح على الرابع لأ رابع إيه ده فتح على العاشر وحلف ميت يمين ما يقف تاني ويظهر إنه كان ناوي على وقفة واحدة في حلوان انتقاماً من طول الوقفة في محطة الدمرداش

    كل ده حصل والناس في ذهول واللي كان عايز ينزل محطة مبارك معرفش واللي زي حالاتي كان عايز ينزل محطة السادات فوض أمره لله وكانت رحمة ربنا فوق كل شيء ووقف المترو أخيراً في محطة السيدة زينب بعد الماراثون اللي كان فاتح فيه على العاشر يمكن وقف في السيدة علشان يزور المقام ولا حد فكر السواق إنه ما وقفش من سبع محطات فاتت ولا السبب ارتفاع محطة السيدة عن الأرض وبداية المحطات خارج النفق

    المهم إن المترو أخيراً وقف واللي رجع لمحطته اللي فاتت رجع واللي نزل في السيدة من الخضة لكي يكمل طريقه بالمواصلات الأخرى نزل والحمد لله على كل الأحوال

    يعني قطارات وبتحترق باللي فيها وأتوبيسات زحمة ومفيش مكان فيها وميني باصات مش نافعة وتاكسيات وأصبحت غير موجودة وأخيراً جه يكملها مترو الأنفاق أحياناً بالخروج عن القضبان وأحياناً أخرى بالجنان

    مفضلش غير الطيران وعمار يا مصر


    اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	Metro.jpg
المشاهدات:	5
الحجـــم:	21.3 كيلوبايت
الرقم:	303



     

    الموضوع الأصلي : مترو الأنفاق اتجنن     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : الفارس

     

     


    !Start Your Website Now

     
    رد مع اقتباس


    Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    هو المنتدى ماله وإيه اللي حصل فيه إقتراحات ... مشاكل تقنية حشيش 8 794 30th November 2012 12:56 PM
    مترو الأنفاق اتجنن شؤون مصر الداخلية amrhoras 12 2080 14th October 2008 04:10 PM

    قديم 14th October 2008, 04:13 PM toronto غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 2
    toronto
    Silver Member
     






    toronto is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : toronto





    عظيم..احمد ربنا انه و قف..

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:15 PM الفارس غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 3
    الفارس
    Member





    الفارس is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : الفارس





    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toronto
    عظيم..احمد ربنا انه و قف..




    مانا قلت الحمد لله على كل الأحوال


     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:24 PM بندق غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 4
    بندق
    Golden Member
     






    بندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant futureبندق has a brilliant future

    بندق's Flag is: Egypt

    افتراضي

    أنا : بندق




    يعنى انت عاوز الطيران كمان؟

    وبعدين من أول مداخلة كده داخل على جنون مترو الأنفاق؟

    مش الأول كنت تقعد فى مغارة الضيوف لما نعملك ترحيب؟

    لو ما قلتش مصر كنت فكرت أخ غايب من استكهولم

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:28 PM toronto غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 5
    toronto
    Silver Member
     






    toronto is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : toronto




    !For Medical Professionals Only

    اهلا بيك يا الفارس..ما اخبار الرعية في بلاد الفول و الكشرى؟سعداء ام تعساء؟فقراء ام اغنياء؟

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:30 PM الفارس غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 6
    الفارس
    Member





    الفارس is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : الفارس




    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بندق
    يعنى انت عاوز الطيران كمان؟

    وبعدين من أول مداخلة كده داخل على جنون مترو الأنفاق؟

    مش الأول كنت تقعد فى مغارة الضيوف لما نعملك ترحيب؟

    لو ما قلتش مصر كنت فكرت أخ غايب من استكهولم



    يا عم مغارة ترحيب إيه إحنا لسة حنقعد ونرحب

    ادخل على المفيد على طول وبعدين نتعرف من المشاركات

    والمثل بيقول الوقت كالسيف إن لم تقطعه قطعك

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:32 PM الفارس غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 7
    الفارس
    Member





    الفارس is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : الفارس




    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toronto
    اهلا بيك يا الفارس..ما اخبار الرعية في بلاد الفول و الكشرى؟سعداء ام تعساء؟فقراء ام اغنياء؟



    شوف ياعم تورنتو

    هما فقراء سعداء وأغنياء تعساء

    ونحن نحمد الله مابين الاثنين عايشين شاكرين

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:37 PM hoppa غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 8
    hoppa
    Golden Member
     





    hoppa is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : hoppa




    اهلا و سهلا بيك يا الفارس
    انت تعرف انك نجيت بفضل الله من كارثة دويقة جديدة

    اصل ده موسم الكوارث على دماغ الشعب و الحكومة

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:38 PM النجم الثاقب غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 9
    النجم الثاقب
    Golden Member
     






    النجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond repute

    افتراضي

    أنا : النجم الثاقب




    انا لما تخيلت الموقف و الله ضحكت و بعدين زعلت .. زعلت على الحالة اللى وصلها مترو الانفاق .. و كمان الناس اللى وراها مصالح و ملحقوهاش و كمان اللى بيبقى طالع من بيته و حاسب موصلاته بالظبط و بعدين يحصل معاه ظرف يلخبطله كل حساباته و يلاقى الميزانية خرمت .. كان الله فى عون الناس

     

     



     
    رد مع اقتباس

    قديم 14th October 2008, 04:41 PM الفارس غير متواجد حالياً
      رقم المشاركة : 10
    الفارس
    Member





    الفارس is on a distinguished road

    افتراضي

    أنا : الفارس




    اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoppa
    اهلا و سهلا بيك يا الفارس
    انت تعرف انك نجيت بفضل الله من كارثة دويقة جديدة

    اصل ده موسم الكوارث على دماغ الشعب و الحكومة


    الحمد لله

    لو علمتم الغيب لاخترتم الواقع

     

     



     
    رد مع اقتباس

    إضافة رد

    مواقع النشر (المفضلة)

    مترو الأنفاق اتجنن

    « الموضوع السابق | الموضوع التالي »
    أدوات الموضوع
    انواع عرض الموضوع

    الانتقال السريع

    Almatareed is an Arabic discussion forum with a special interest in travel, study and immigration to Canada, USA, Australia and New Zealand Logo Map
    Currency Calculator
    RSS RSS 2.0 XML MAP HTML


    Powered by vBulletin® Version 3.8.8
    .Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd
    (جميع الأراء والمواضيع المنشورة تعبِّر عن رأي صاحبها وليس بالضرورة عن رأي إدارة منتديات المطاريد)
    SSL Certificate   DMCA.com Protection Status   Copyright  
    منتديات المطاريد   Follow us on Google   لشراء مساحة إعلانية بالمطاريد  

    تنبيه هام

     يمنع منعاً باتاً نشر أى موضوعات أو مشاركات على صفحات منتديات المطاريد تحتوى على إنتهاك لحقوق الملكية الفكرية للآخرين أو نشر برامج محمية بحكم القانون ونرجو من الجميع التواصل مع إدارة المنتدى للتبليغ عن تلك الموضوعات والمشاركات إن وجدت من خلال البريد الالكترونى التالى [email protected] وسوف يتم حذف الموضوعات والمشاركات المخالفة تباعاً.

      كذلك تحذر إدارة المنتدى من أى تعاقدات مالية أو تجارية تتم بين الأعضاء وتخلى مسؤوليتها بالكامل من أى عواقب قد تنجم عنها وتنبه إلى عدم جواز نشر أى مواد تتضمن إعلانات تجارية أو الترويج لمواقع عربية أو أجنبية بدون الحصول على إذن مسبق من إدارة المنتدى كما ورد بقواعد المشاركة.

     إن مشرفي وإداريي منتديات المطاريد بالرغم من محاولتهم المستمرة منع جميع المخالفات إلا أنه ليس بوسعهم إستعراض جميع المشاركات المدرجة ولا يتحمل المنتدى أي مسؤولية قانونية عن محتوى تلك المشاركات وإن وجدت اى مخالفات يُرجى التواصل مع ادارة الموقع لإتخاذ اللازم إما بالتبليغ عن مشاركة مخالفة أو بالتراسل مع الإدارة عن طريق البريد الالكترونى التالى [email protected]