يا عزيز عيني .. وانا بدي أروح بلدي - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    نصيب مصر من حقل ظهر صفر%
    (الكاتـب : حشيش ) (آخر مشاركة : اسلام عبده)

العودة   منتديات المطاريد > شؤون المغتربين > الهجرة إلى كندا

الهجرة إلى كندا
    المنتدى بإشراف Ehab Salem,Remon.soliman,Muhammad Gad

الهجرة إلى كندا

يا عزيز عيني .. وانا بدي أروح بلدي

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 19th October 2010, 05:58 PM !! Lidooooo !! غير متواجد حالياً
    Platinum Member

!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute!! Lidooooo !! has a reputation beyond repute

!! Lidooooo !!'s Flag is: Egypt

افتراضي يا عزيز عيني .. وانا بدي أروح بلدي

أنا : !! Lidooooo !!

يا عزيز عيني .. وانا بدي أروح بلدي
    ليلة نمت فيها .. وصحيت ملقيتش بلدي
    بلدي يا بلدي .. ويا عيني على بلدي
    بين أهلي و ناسي .. وبقيت غريب يا بلدي
    عمي ياللي ماشي .. ظلمي ما ترضاشي
    سافر قلبي و ما جاشي .. يدور على بلدي
    دا مش لون عينيكي .. ولا دية إيديكي
    بدل ما أخاف عليكي .. بخاف منك يا بلدي

الموضوع الأصلي : يا عزيز عيني .. وانا بدي أروح بلدي     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : !! Lidooooo !!

!Start Your Website Now

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    ذكريــــــات ثوار المطاريد ثورة مصر ... 25 يناير 2011 سنا الشرق 37 2156 24th January 2012 08:47 PM
    فلان الفلاني .. رائعة!! ثورة مصر ... 25 يناير 2011 أحمد فاروق 8 1919 21st January 2012 09:38 PM
    عسكر و ثورة.. دعوة لمعرض كاريكاتير بروف! ثورة مصر ... 25 يناير 2011 AzzA 50 2918 7th January 2012 12:17 AM
    صناعـــــة الكــــــــذب ثورة مصر ... 25 يناير 2011 تصحيح 5 872 6th January 2012 01:50 AM
    سيد حجاب .. الرائع! شرفاء هذا الوطن مــــلامــــح 18 1936 5th January 2012 10:14 PM

قديم 19th October 2010, 06:18 PM VERDI غير متواجد حالياً
    VERDI
    Platinum Member

VERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond repute

أنا : VERDI

حذفت بمعرفتي

رجعت في كلامي
    مش عايز اتكلم في موضوع الوطن ده

قديم 19th October 2010, 06:56 PM أهرامات الجيزة غير متواجد حالياً
    أهرامات الجيزة
    Silver Member

أهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond reputeأهرامات الجيزة has a reputation beyond repute

أنا : أهرامات الجيزة

.

يا ليدو .. أنا ممكن أجيب لك لينكات لمواضيع كتير و بعد ما تقراها ..

هـتلاقي نفسك بتفتح توبيك و هـتسميه :

أنا عايز أطفش دلوقتي .... طفشوني ينولكم ثواب

يا جماعة ..... أنا ....

بــهــزرررر ..... هــــزاررررررر .... ضوحكة ... مـزااااااااح

يا ليدووووو... إضحك بصوت عالي ....
    أحسن لك

التعديل الأخير تم بواسطة أهرامات الجيزة ; 19th October 2010 الساعة 07:16 PM

قديم 19th October 2010, 07:04 PM znaty غير متواجد حالياً
    znaty
    Golden Member

znaty is on a distinguished road

znaty's Flag is: Egypt

أنا : znaty

ليدوووووووو ؟؟ انت بورسعيدي ؟؟؟
    ااااااه يا احلى بلاد الدنيا
    جري ايه يا جدعاان ؟؟هو ماعتش حد بيحب بلاده الا البورسعيدية في مصر والا ايه ؟؟
    الله يخليكوا اللي عنده كلمة حلوة يقولها ..وسيبوا اللي بيحبوا بلادهم يحبوها زي ماهم عاوزين

خد دي بقة علشان يابن بلدي يا اصيل
    ربنا يرجعك بالسلامة

قديم 19th October 2010, 09:51 PM هيام غير متواجد حالياً
    هيام
    Silver Member

هيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to beholdهيام is a splendid one to behold

أنا : هيام

!For Medical Professionals Only

بدل ما أخاف عليكي .. بخاف منك يا بلدي

قديم 19th October 2010, 10:14 PM سيف الدولة غير متواجد حالياً
    سيف الدولة
    Golden Member

سيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond reputeسيف الدولة has a reputation beyond repute

أنا : سيف الدولة

يا باشمهندس زناتي كلنا بنحب بلدنا .وصدقني لما أنا بفكر ببلدي او بسمع اسمها..بحس بغصة ف حلقي.بحس بشلال دموع .حيجري وبقول عاوز اروح بلدي..بالسوري.بدي اروح بلدي..حارتي..اهلي خلقي ..شواع بلدي لمأنشحة..اسواقها الفوضوية..سيارات التاكسي اللي تقدر تركب فيها بأي وقت ..مدينتي التي لاتنام ..تمشي فيها اساعة اربعة الصبح وكأنك ماشي بالنهار ..الضوضاء ..اصوات الناس..الهدوء ياعالم حلو..بس موهيك!! ..النظام شيء جميل جدا ورائع ..بس احنا مالنا متعودي عليه بهل الشكل..اش بدي احكي لأحكي..الله ينتقم من اللي خلاني تركت بلدي ..اخواتي التلاتة الحنونات ..اخوتي التنين الجدعان..تركت مدينة المساجد ..تركت الادان اللي كان بيصدح من ل مكان ..عيد عدى من غير بهجة..من غير لمة الاهل..سامحوني أنا بجد مرتاح هنا ..بس بيضل الوطن أغلى ..وعنا قول ماثور.ومع انو مش ولا بد..بس بنقول ..درب الكلب على القصاب ..للأسف ؟؟

قديم 19th October 2010, 10:24 PM znaty غير متواجد حالياً
    znaty
    Golden Member

znaty is on a distinguished road

znaty's Flag is: Egypt

أنا : znaty

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mazen atrash
    يا باشمهندس زناتي كلنا بنحب بلدنا .وصدقني لما أنا بفكر ببلدي او بسمع اسمها..بحس بغصة ف حلقي.بحس بشلال دموع .حيجري وبقول عاوز اروح بلدي..بالسوري.بدي اروح بلدي..حارتي..اهلي خلقي ..شواع بلدي لمأنشحة..اسواقها الفوضوية..سيارات التاكسي اللي تقدر تركب فيها بأي وقت ..مدينتي التي لاتنام ..تمشي فيها اساعة اربعة الصبح وكأنك ماشي بالنهار ..الضوضاء ..اصوات الناس..الهدوء ياعالم حلو..بس موهيك!! ..النظام شيء جميل جدا ورائع ..بس احنا مالنا متعودي عليه بهل الشكل..اش بدي احكي لأحكي..الله ينتقم من اللي خلاني تركت بلدي ..اخواتي التلاتة الحنونات ..اخوتي التنين الجدعان..تركت مدينة المساجد ..تركت الادان اللي كان بيصدح من ل مكان ..عيد عدى من غير بهجة..من غير لمة الاهل..سامحوني أنا بجد مرتاح هنا ..بس بيضل الوطن أغلى ..وعنا قول ماثور.ومع انو مش ولا بد..بس بنقول ..درب الكلب على القصاب ..للأسف ؟؟

قشطة يا مازن
    انا بصراحة تعتبت من الكلام في الموضوع دة زمان وريقي نشف
    ربنا يوفقك اينما كنت يا صاحبي

قديم 19th October 2010, 10:51 PM 3omda To غير متواجد حالياً
    3omda To
    Banned

3omda To will become famous soon enough

أنا : 3omda To

قديم 19th October 2010, 11:06 PM abysaleh غير متواجد حالياً
    abysaleh
    Platinum Member

abysaleh تم تعطيل التقييم

أنا : abysaleh

بلدي وان جارت علي عزيزة
    وأهلي وان ضنوا علي كرام

قديم 19th October 2010, 11:26 PM VERDI غير متواجد حالياً
    VERDI
    Platinum Member

VERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond reputeVERDI has a reputation beyond repute

أنا : VERDI

طيب طالما الموضوع وصل للدرجة دي
    ما تيجوا نكون واقعيين ومحددين اكتر
    وكل واحد يقول بيحب ايه في البلد
    بشرط انه مايذكرش اشخاص له علاقة شخصية بيهم( لانهم ممكن يتنقلوا معاه) وبالتالي تنهارفكرة الوطن
    او اماكن له ارتباط شخصي بيها,, اذ ان العلاقة مع المكان ممكن تتواجد في اي مكان تاني مع الوقت, وبالتالي يسهل استبدال الوطن
    فأكيد الوطن في مفهوم اي حد اكبر من عدة افراد وعدة امكان!