لا تذهب هذا المساء - احمد حلمي - بلبل حيران - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

DeenOnDemand

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات

Arabic Discussion Forum with a Special Interest in Travel and Immigration

Immigration to Canada, Australia, and New Zealand

Egypt and Middle East Politics, History and Economy

Jobs in Saudi Arabia, USA, Canada, Australia, and New Zealand

العودة   منتديات المطاريد > إعلام وثقافة وفنون > صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح

صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح وسائل إعلام مسموع ومقروء ومرئى

صحافة ... إعلام ... سينما ومسرح

لا تذهب هذا المساء - احمد حلمي - بلبل حيران

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 18th November 2010, 06:57 PM brain غير متواجد حالياً
    Brigadier General

brain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond repute

new لا تذهب هذا المساء - احمد حلمي - بلبل حيران

أنا : brain

شاهدت فيلم بلبل حيران
    بصراحه من شاهد اخر 5 افلام لاحمد حلمي سيصدم بهذا الفيلم
    فيلم اقل كثيرا مما اعتدنا عليه من احمد حلمي
    اعتقد ان احمد حلمي بهذا الفيلم قد وصل الى مرحله من الغرور جعلته يظن انه مهما قدم من اعمال ستنجح
    فيلم عادي جدا من ناحيه التصوير و الاخراج
    اقل من العادي من ناحيه الاداء
    مفاجأه الفيلم هو الايفيهات التي لم نعتادها في افلام احمد حلمي
    اعتقد ان هذا الفيلم هو محاوله لتعويض ما حدث الصيف الماضي من عدم تحقيق ارباح عاليه بسبب كاس العالم و دخول رمضان مما افشل الموسم الصيفي
    فيلم للنسيان يا احمد

الموضوع الأصلي : لا تذهب هذا المساء - احمد حلمي - بلبل حيران     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : brain

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    الولايات المتحده تقرر تسليح ثوار سوريا شؤون عربية ودولية رؤيا 2 1415 14th June 2013 06:57 PM
    صفحه اخرى سوداء من التاريخ اﻻسلامي شؤون إسلامية س. نورينجتون 34 4563 10th May 2013 08:02 PM
    فضيحه تهز الكويت مال وأعمال brain 5 2241 7th May 2013 09:20 PM
    دول الخليج تتنافس على لقب اﻻكثر كسلا شؤون عربية ودولية ناصر الدين 4 1913 4th May 2013 07:11 PM
    اﻻديان و العنف مره اخرى - حتى البشريه منها مناقشات وحوارات جادة brain 0 1338 3rd May 2013 08:22 PM

قديم 18th November 2010, 07:47 PM Dr.Samo غير متواجد حالياً
    Dr.Samo
    Platinum Member

Dr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond reputeDr.Samo has a reputation beyond repute

Dr.Samo's Flag is: Egypt

أنا : Dr.Samo

كما توقعت
    حتى التريلر باين فيه الأعتماد على الأيفيهات .....إلى جانب التحضير السريع للفيلم
    شكرا للعزيز المحترم برين
    فأنا اثق فى تقيمك الفنى
    وفرت علينا المشوار ..... وحرقة الدم
    إحساسى أن الأفضل سيكون ابن القنصل

قديم 18th November 2010, 08:26 PM Aquaculture غير متواجد حالياً
    Aquaculture
    Member

Aquaculture is on a distinguished road

Aquaculture's Flag is: Egypt

أنا : Aquaculture

غريبة .... مش عادته ، مع انى قرأت النهاردة فى موقع بص و طل أنه محقق أعلى إيرادات لغاية دلوقتى !!

قديم 18th November 2010, 08:43 PM brain غير متواجد حالياً
    brain
    Brigadier General

brain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond reputebrain has a reputation beyond repute

فاكرين فيلم امرأه واحده لا تكفي
    نفس الفكره تقريبا
    الحيره بين فتاتين
    كل منهما تحمل صفات عكس صفات الاخرى
    فكره قديمه و مستهلكه
    عندي احساس ان فكره الفيلم - بل و بعض مشاهده - منقوله من فيلم اجنبي

قديم 18th November 2010, 08:51 PM brain غير متواجد حالياً
    brain
    Brigadier General

!For Medical Professionals Only

معلومه لسه عارفها دلوقتي
    ممكن تكون مساعده في معرفه بعض الحقائق
    الشركه المنتجه للفيلم
    اسمها شادوز للانتاج الفني - Shadows
    كنت اول مره اسمع عن هذه الشركه
    هذه الشركه ملك لاحمد حلمي
    كده ممكن نعرف ليه الفيلم اتعمل بسرعه

قديم 18th November 2010, 10:23 PM Tornado غير متواجد حالياً
    Tornado
    Golden Member

Tornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond reputeTornado has a reputation beyond repute

Tornado's Flag is: Egypt

أنا : Tornado

الفيلم ليس اول الايرادات

وكمان الفيلم معتمد على الافيهات فقط ولن يتقبله الا من يعشق احمجد حلمي فقط لكن المشاهد العادي سيحس بالملل

انا شايف انه اضعف ما قدم احمد حلمي حتى الاعلانات مش كويسة

بصراحة فيلم "ابن القنصل" بتاع احمد السقا وخالد صالح احسن منه و روعة وفكرة وكوميدي ومعمول صح وكفاية انه اخراج عمرو عرفة

قديم 21st November 2010, 02:47 PM Developer غير متواجد حالياً
    Developer
    Junior Member

Developer is on a distinguished road

أنا : Developer

خسارة كنت ناوي اشوف الفيلم ... بس معظم الناس بتقول كدة وانه مش مستوي احمد حلمي اللي متعودين عليه وعلى اداءة وتعبيراته بس عادي ماهما كل الممثلين كدة ليهم زلات بردة وبنشوف دا في افلام لممثلين كبار زي راسل كرو او دينزل واشنطون وفيلم Inception اللي مكسر الدنيا بطله نفس ليزناردو دي كابيرو ياما عمل افلام مش قد كدة
    بس ياريت الافلام اللي جاية ياحلمي تختار اللي يناسبك وماتحرمناش من ممثل كويس لان نادر لما بقينا نلاقي ممثل سوبر

قديم 21st November 2010, 04:49 PM haya غير متواجد حالياً
    haya
    Golden Member

haya will become famous soon enoughhaya will become famous soon enough

haya's Flag is: Kuwait

أنا : haya

دخلت في نفس اليوم تقريبا يا برين في الفنار
    علشان مالقيتش في اي مكان تاني
    السينيما كانت مليانه تماما
    كللللنا دخلنا الفيلم واحنا مغمضين بسبب حسن اختيار احمد حلمي لادواره ..افلامه انا باعتبرها من احسن الافلام افي اخر 5 سنين مثلا مقارنه باي حد تاني
    اخدنا الولاد واحنا متطمنين زي ما احنا متعودين برضه
    بس للاسف الفيلم ضعيف اوي وكان ممكن يبقى جزء من فيلم ما يزيدش عن نص ساعه مثلا
    حتي الايفيهات فيه ضعيفة ..كانت باضحك مجامله لنفسي مش اكتر وللناس اللي حواليا بس اول مرة اطلع من غير ما اكون فرحانه اوي او زعلانه اوي او محتاجه افكر في حاجة او اتناقش حتى مع حد في حاجة ...تعبان يا قلبي فعلا
    انا لمحت في اعلان الفيلم في التليفزيون في القنوات العادية انه مكتوب تحتها الشركة المصرية الكويتيه للسنيما ..مش عارفه دي بقى شركه التوزيع ولا ايه بالضبط

قديم 21st November 2010, 05:24 PM ahmedali غير متواجد حالياً
    ahmedali
    Member

ahmedali is on a distinguished road

افتراضي العيد موسم

أنا : ahmedali

كتير من الأفلام بتتسلق عشان تلحق موسم العيد ( سواء عيد الفطر أو الأضحي) .. حيث تعتمد شركات الانتاج علي رغبة المواطن علي مجرد دخول السينما دون تقييم لموضوع الفيلم.
    حيث أعرف ان بعض الشباب يدخل 3 أفلام في يوم العيد.
    أما كون الفيلم مقتبس من فيلم أجنبي فهذا ليس أول افلام احمد حلمي المقتبسة من أفلام أجنبية .. حيث إن فيلم كده رضا و آسف علي الازعاج منسوخين من أفلام أجنبية.

قديم 22nd November 2010, 05:39 AM brain غير متواجد حالياً
    brain
    Brigadier General

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haya
    دخلت في نفس اليوم تقريبا يا برين في الفنار
    علشان مالقيتش في اي مكان تاني
    السينيما كانت مليانه تماما
    كللللنا دخلنا الفيلم واحنا مغمضين بسبب حسن اختيار احمد حلمي لادواره ..افلامه انا باعتبرها من احسن الافلام افي اخر 5 سنين مثلا مقارنه باي حد تاني
    اخدنا الولاد واحنا متطمنين زي ما احنا متعودين برضه
    بس للاسف الفيلم ضعيف اوي وكان ممكن يبقى جزء من فيلم ما يزيدش عن نص ساعه مثلا
    حتي الايفيهات فيه ضعيفة ..كانت باضحك مجامله لنفسي مش اكتر وللناس اللي حواليا بس اول مرة اطلع من غير ما اكون فرحانه اوي او زعلانه اوي او محتاجه افكر في حاجة او اتناقش حتى مع حد في حاجة ...تعبان يا قلبي فعلا
    انا لمحت في اعلان الفيلم في التليفزيون في القنوات العادية انه مكتوب تحتها الشركة المصرية الكويتيه للسنيما ..مش عارفه دي بقى شركه التوزيع ولا ايه بالضبط

نفس اليوم في الفنار
    اوعي تقولي حفله 7 و نص
    علشان انا كنت في الفنار في الحفله دي
    اوعي تقولي كنتي قاعده كمان في صف من الصفوف الاربعه اللي فوق
    بالنسبه للفيلم
    المشكله مش بس في الايفيهات الضعيفه
    لا
    الايفيهات بقت شويه بتلمح لحاجات مكنتش موجوده في افلام احمد حلمي القديمه
    انا في اخر 3 افلام لاحمد حلمي كنت اخذ عمر معايا و انا مطمئن علشان عارف ان الحوار محترم
    المره دي كان الموضوع مختلف شويه
    طبعا مش لدرجه عادل امام بس مش احمد حلمي اللي يعمل كده
    الفيلم ده فكرني بهاني رمزي
    لما عمل كام فيلم مستواهم عالي زي عايز حقي و جواز بقرار جمهوري
    و فجأه
    لقيناه عامل اسد و اربعه قطط
    اللي زعلني ان احمد حلمي كان محقق المعادله الصعبه بنجاح
    فيلم محترم و ذو قصه و هدف
    بالاضافه الى نجاح مع الجماهير و النقاد
    كل ده مع ايرادات رائعه
    يعني مكنش محتاج انه يعمل فيلم بالشكل ده ابدا