مطاريد اجمع هنا بالخطوة السريعة ....مافيناش من زعل !!! - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC NEWS

آخر 9 مشاركات
    يابلاش - الجنسية المصرية بـ 10 ألاف دولار!
    الكاتـب : حشيش -
    ماذا تفعل لو نسيت مفتاح السيارة بداخلها؟
    ♥♥♥♥ عمار يا كندا ♥♥♥♥
    الكاتـب : Ehab Salem -
    الجاسوس... الياهو بن شاؤول كوهين يهودي من...
    الكاتـب : د. يحي الشاعر -
    دعـــــاء يـــــوم الجـمعـــة ... تقبل...
    الكاتـب : kokomen -
    مقاطعة ساسكتشوان فاتحة التقديم Occupations...
    الكاتـب : Alashkar -
    منى عبد الناصر فى حوار صريح وجرئ مع عمرو...
    الكاتـب : د. يحي الشاعر -
    شركاء إنقلاب 3 يوليو - أين هم الآن؟!
    إعتقال زياد العليمى وقيادات إخوانية

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > مناقشات وحوارات جادة

مناقشات وحوارات جادة

مطاريد اجمع هنا بالخطوة السريعة ....مافيناش من زعل !!!

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 27th August 2008, 09:29 PM Badroora غير متواجد حالياً
    Platinum Member

Badroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant future

Thumbup مطاريد اجمع هنا بالخطوة السريعة ....مافيناش من زعل !!!

أنا : Badroora

السلام عليكم جميعا

ممكن اقول حاجة ومافيناش من زعل اوك احنا قولنا ايه احنا اسرة واحدة والموضوع دا عملته قبل كدا فى المحاورات وشئون يعنى موش جديد
    شوفوا بقي لعبنا كتير وهزرنا كتير وانا اولكم حسه انى بقيت الاقى نفسي فى الهيافة واى مداخلة مش محتاجة غير سطرين واقلب
    بعد كدا حسيت انى بقيت هايفة الصراحة يعنى وانتم اخواتى مش هاتكسف انى اقول كدا قدامكم قولت يا بت يا نجفة اعمل ايه انا لوحدى ما باليد حيلة هاقدر على ايه ولا ايه لوحدى
    زى ماحنا عارفين ايد لوحدها متضربش قصدى متسقفش .
    انا قررت انى امد ايدي اهو ومنتظرة منكم مين كمان يحط ايده فى ايدي ونتكلم فى الجد شوية مصر بلدنا مليانة بلاوى متلته واحنا عايشين فى الجبل دماغ بصراحة عازين ننزل شوية لمعاناة الشعب ونقولهم احنا المطاريد الجدعان معاكم كتف بكتف.
    يلا بقي ندخل فى الجد شوية ونهتم بالاهم كل شيء مطلوب اللعب والترفيه والضحك وصدقونى انا اكتر واحدة مقصرة فى حق مصر وحق نفسي :( عشان كدا عوزاكم تساعدونى انظم وقتى انا كمان والعب شوية واذاكر شوية واتكلم فى الجد شوية ونساعد مصر كمان نناقش اوضاعها ازاى نقدر نحلها حتى ولو بالكلام مين عارف يمكن نلاقى اللى يقرا كلامنا ويكون خيط يقدر يوصله لحل مشاكلنا اوشعاع نور ينور بصيرته
    يلا مين هيبتدى معايا .

الخطة كالاتى

اضراب على الهزار شوية ..بس متقلبناش الدنيا غم يعنى وسطية

نتكلم فى الجد فى المشاكل الموجودة فى بلدنا
    نهتم بباقي الاقسام بلاش نركن على قسم احد
    اوك يلا بينا وفقنا الرب

الموضوع الأصلي : مطاريد اجمع هنا بالخطوة السريعة ....مافيناش من زعل !!!     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : Badroora

!Start Your Website Now

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    حدش هنا من دفعة 2008 مطاريد ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة MFaisal 13 2120 31st May 2015 07:14 PM
    احم احم ..ممكن ادخل ؟!! ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة مصرية 92 5833 15th June 2011 11:23 PM
    Merits and demerits of Immigration Do you speak English MidoTayel 11 5420 14th November 2009 12:56 AM
    بـــرنــــجـــان بالمـــكـــســـرات ( مكدوس).!!! شؤون المطبخ ماتريكس دوت نت 16 3539 13th November 2009 11:15 AM
    Happy Birthday dede_alkady ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة poulaemad 47 4861 13th November 2009 12:11 AM

قديم 27th August 2008, 10:06 PM النجم الثاقب غير متواجد حالياً
    النجم الثاقب
    Golden Member

النجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond reputeالنجم الثاقب has a reputation beyond repute

أنا : النجم الثاقب

و الله يا بدرية الناس من زهقها بتحب المواضيع الخفيفة .. و برغم إنها مواضيع خفيفه إلا إنها بيبقى فيها إستفادة .. غير منتديات كتير بتبقى تهييس فى تهييس .. على العموم نخفها شويه و نحاول ندخل فى الجد.. إيدى أهيه 122

قديم 27th August 2008, 11:01 PM امانى غير متواجد حالياً
    امانى
    Silver Member

امانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to behold

أنا : امانى

والله يا بدرية كأنك بتقرى افكارنا انا لسة انا وجلاكسى كنا بنتكلم بخصوص باقى المواضيع . هو فعلا لازم يكون عندنا اهتمام بالشارع المصرى علشان نكون متابعين للاحداث اللى بتجرى حوالينا مفيش مانع جنب الفكاهة والمواضيع الخفيفة يكون هناك مواضيع جادة تناقش القضايا اللى احنا عايشنها والحمد لله انا شايفة اننا كلنا اعضاء ملمين بكل ما يجرى حولنا واكيد هنلاقى من القضايا والمواضيع ما نتكلم عنها. كمان فى نقطة عايزة اتكلم فيها لو حد دخل وقرأ اى موضوع جاد لازم يكون له رأى فيه حتى لو كان الرأى صغيريعنى لازم يعبر عن رأيه لكاتب الموضوع علشان هو كمان يحس ان حد بيقراله وميملش او يبتعد عن المواضيع الجادة . كلنا بنحب المنتدى علشان كدة لازم نحب بعض ونتكاتف من اجل النهوض بيه ونجاحه يكون من نجاحنا احنا فى الترابط الاسرى بيننا
    بضم ايدى لايدك يا بدارة وموافقة على دعوتك

قديم 28th August 2008, 12:36 AM hoppa غير متواجد حالياً
    hoppa
    Golden Member

hoppa is on a distinguished road

أنا : hoppa

اقتباس
    ممكن اقول حاجة ومافيناش من زعل اوك احنا قولنا ايه احنا اسرة واحدة والموضوع دا عملته قبل كدا فى المحاورات وشئون يعنى موش جديد

من غير زعل يا بدرية انتى متقدريش تفرضى على الاعضاء هما يكتبوا فى ايه
    بعض الاعضاء فى منتديات صديقة ناوا بأنفسهم عن المشاركة معانا لييييه لاننا مش منتدى ثقافى و مش جد بما فيه الكفاية و منتدانا المواضيع فيه اقرب للشات

اقتباس
    بعد كدا حسيت انى بقيت هايفة الصراحة يعنى وانتم اخواتى مش هاتكسف انى اقول كدا قدامكم

مش هايفة يا بدرية انما هى طبيعتك المرحة
    حتى لما بتناقشى موضوع جد بتظهر عليكى روح المرح
    باختصار هذا ما يميزك و يميز حشيش و بالتالى يميز منتداكم

اقتباس
    مصر بلدنا مليانة بلاوى متلته

قال هى يعنى هتتحل بالكلام على النت

متتعبيش نفسك يا بدرية
    المنتديات الثقافية الاخرى حاولت و بتحاول و مفيش نتيجة ملموسة تحققت رغم ان المنتديات دى على الساحة بقالها سنين

اقتباس
    واتكلم فى الجد شوية ونساعد مصر كمان نناقش اوضاعها ازاى نقدر نحلها حتى ولو بالكلام

نفس الحكاية صدقينى حال مصر مش محتاج مجتمع افتراضى عشان يتغير....محتاج واقع لانه واقع

اقتباس
    الخطة كالاتى

اضراب على الهزار شوية ..بس متقلبناش الدنيا غم يعنى وسطية

نتكلم فى الجد فى المشاكل الموجودة فى بلدنا
    نهتم بباقي الاقسام بلاش نركن على قسم احد

سيبى الامور تمشى بتلقائية يا بدورة
    الواحد حيتكلم جد لما يلاقى فى نفسه حالة نفسية مناسبة لكده
    مش هيعصر نفسه و يطلع موضوع جد بالعافية

التعديل الأخير تم بواسطة hoppa ; 28th August 2008 الساعة 01:04 AM

قديم 28th August 2008, 12:46 AM أحمد فاروق غير متواجد حالياً
    أحمد فاروق
    Golden Member

أحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond reputeأحمد فاروق has a reputation beyond repute

أنا : أحمد فاروق

!For Medical Professionals Only

مع احترامي للجميع ... أنا من رأي هبة .

هبة ، قابليني في الرادار

قديم 28th August 2008, 12:51 AM Badroora غير متواجد حالياً
    Badroora
    Platinum Member

Badroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant futureBadroora has a brilliant future

أنا : Badroora

هبوب سالخير يا قومر

شوفى يا قومر طبعا حشى لله انى افرض على اى احد هنا او احدد اتجاه كتاباته وانا لما كتبت اخدت نفسي كمثال لانه حقيقة وقصدت اننا نحاول يعنى محاولة وليست الزام.

الشيء الثانى ..بصراحة اول مره اخد بالى ان فى ناس امتنعت عن الكتابة هنا عشان منتدانا شبه التشات؟!! عموما نقد الناس لمنتدانا اعتقد حتى لو كنا اعلنا عن الفكرة قبل التنفيذ كانوا هينتقدوها بردوا .ولكن اعتقد اننا مسؤلين عن الصورة اللى بتعكسها كتابتنا ومواضيعنا للاخرين.

الشيء الثالث..هو لا يجوز انه يكون منتدى ثقافى ..تهريجي..تجريبي..مطاريدي..حربي .تعليمى..ليبرالى ...الخ يعنى التنع كويس ولا انتى ايه رايك؟

احنا منين اتعلمنا ازاى نحدد المشاكل ازاى نحلها مش من كلام مكتوب بردوه.
    انتى اتعلمتى الهندزة والبرمجة الكمبيوترجية منين من الطبيعة ولا من كتب مكتوبة ودرستيها
    عموما يا هبوب اتفق معكى انه لما نحس اننا عاوزين نكتب جد هنكتب انا كمان مقصدتش غير كدا .
    No force at all ya moon

قديم 28th August 2008, 12:54 AM أحمد باشــا غير متواجد حالياً
    أحمد باشــا
    Platinum Member

أحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond reputeأحمد باشــا has a reputation beyond repute

أنا : أحمد باشــا

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoppa
    من غير زعل يا بدرية انتى متقدريش تفرضى على الاعضاء هما يكتبوا فى ايه
    بعض الاعضاء فى منتديات صديقة ناوا بأنفسهم عن المشاركة معانا لييييه لاننا مش منتدى ثقافى و مش جد بما فيه الكفاية و منتدانا المواضيع فيه اقرب للشات

مش هايفة يا بدرية انما هى طبيعتك المرحة
    حتى لما بتناقشى موضوع جد بتظهر عليكى روح المرح
    باختصار هذا ما يميزك و يميز حشيش و بالتالى يميز منتداكم

قال هى يعنى هتتحل بالكلام على النت

متتعبيش نفسك يا بدرية
    المنتديات الثقافية الاخرى حاولت و بتحاول و مفيش نتيجة ملموسة تحققت رغم ان المنتديات دى على الساحة بقالها سنين

نفس الحكاية صجيقنى حال مش محتاج مجتمع افتراضى عشان يتغير....محتاج واقع لانه واقع

سيبى الامور تمشى بتلقائية يا بدورة
    الواحد حيتكلم جد لما يلاقى فى نفسه حالة نفسية مناسبة لكده
    مش هيعصر نفسه و يطلع موضوع جد بالعافية

تلقائية و معبرة ... انا من رأيك يا هوبا

قديم 28th August 2008, 01:09 AM حشيش غير متواجد حالياً
    حشيش
    Field Marshal

حشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond reputeحشيش has a reputation beyond repute

حشيش's Flag is: UK

أنا : حشيش

هبة

قديم 28th August 2008, 01:28 AM امانى غير متواجد حالياً
    امانى
    Silver Member

امانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to beholdامانى is a splendid one to behold

أنا : امانى

طيب كدة يا هوبا يبقى مختلفناش لازم ننوع فى جميع مواضيع المنتدى ومنبقاش على نمط واحد وبعدين بدرية مقلتش انها ماسكة لنا الكرباج علشان نقول مواضيع جادة هى نفسها يكون المنتدى متكامل يعنى منتدى شامل لكله وده فى حد ذاته مش عيب الكل لازم يكون عنده وعى بكدة اننا فى مرحلة المنتدى الاولى

يعنى لازم اللى يدخل يلاقينا بنتكلم فى كل المواضيع وانت بنفسك قلتى اهو انهم بيقولو علينا انه مش منتدى جد بما فيه الكفاية واننا اقرب للشات طيب بقى ليه نديهم الفرصة يقولو كدة؟

ما ذلت بقول مش بالعافية ولا حاجة احنا من نفسنا نتكاتف مع بعض من اجل رقى المنتدى

قديم 28th August 2008, 08:49 AM ELSHAMY غير متواجد حالياً
    ELSHAMY
    Senior Member

ELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to beholdELSHAMY is a splendid one to behold

أنا : ELSHAMY

اخواتى...بدرية...هبة...أمانى

الحقيقة أرائكم كلها جيدة و لا يوجد اختلاف جوهرى بينها...

من المعروف أن كل المنتديات بها تنوع فى المواضيع و هذا أمر مطلوب اثراءا للأفكار المختلفة و تحفيزا لكل موهوب أن يكتب فى ما يبرع فيه..

و الحمد لله هذا المنتدى ثرى بمشتركيه...أنا شخصيا فخور بالتعرف على هذا الكم من الشخصيات الموهوبة...

لكن هناك نقطة هامة...و هى أن قدرة الفرد على الكتابة بنفس القوة فى مواضيع مختلفة تختلف من شخص لأخر...بمعنى ان الخلفية الثقافية و خبرات الحياة قد تعطى شخصا امكانيات للكتابة فى أكثر من موضوع و لا تعطى الأخر..

الاعتدال و الوسطية أمران مطلوبان لانجاح حوارات هذا المنتدى...قد تفرض الأحداث علينا التكلم بمنتهى الجدية فى أمور لا تحتمل الهزل...و على العكس أنا شخصيا مثلا لا أستطيع أن امنع نفسى من تعليق باسم اذا لزم الأمر...

أمر هام لا ننساه...هو استحضار نية صالحة عند الكتابة سواء جدا أم هزلا....احنا فى حاجة للثواب..

تحياتى للجميع