أستاذ / أستاذة ..ع الأقل - منتديات المطاريد
بسم الله الرحمن الرحيم
وَهُوَ الَّذِي فِي السَّمَاءِ إِلَٰهٌ وَفِي الْأَرْضِ إِلَٰهٌ ۚ وَهُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَتَبَارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَعِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (85) "الزخرف"

منتديات المطاريد | الهجرة الى كندا | الهجرة الى استراليا

BBC NEWS

آخر 10 مشاركات
    كيف تتوقف عن التدخين في أسبوع
    (الكاتـب : Mafia ) (آخر مشاركة : NazeeH)
    حالة من النشوى
    (الكاتـب : حشيش )
    الا كارفور العبور !!!
    (الكاتـب : aymanology ) (آخر مشاركة : sasaasso)
    تحياتي من مسيساجا
    (الكاتـب : somayasaleh ) (آخر مشاركة : حشيش)

العودة   منتديات المطاريد > المنتدى العام > موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات

أستاذ / أستاذة ..ع الأقل

الهجرة إلى كندا والولايات المتحدة واستراليا

مواقع هامة وإعلانات نصية

قديم 2nd April 2011, 06:01 PM مدى غير متواجد حالياً
    Brigadier General

مدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond repute

افتراضي أستاذ / أستاذة ..ع الأقل

أنا : مدى

الأعزاء أعضاء وعضوات المطاريد..
    بصراحة أنا مش عارفة أبدء الموضوع ده أزاي ..وهل من حقي أني أعرض فكرة زي كده ولا لا..!
    ع كل حال أنا هقول اللي عندي وأتمنى يتفهم الموضوع بغرضه البريء تماما من اي حاجة الا المحافظة على قيمنا وعادتنا وأخلاقيتنا ..

لاحظت ان كثير بننسى واحنا بنخاطب بعض كعضو وعضوة ونشيل الكلفة نهائي بل اننا ممكن ننادي بعض بأسم الدلع..
    وكأن ده شيء عادي / او هو بيصبح عادي من كثر مابيحصل في المنتدى ..
    فنيجي نتعامل في أرض الواقع وأجي عن نفسي أخاطب أي موظف في الجامعة أو أي زميل والاقي نفسي بنسى واناديه بأسمه حاف ..
    يمكن يكون شيء متقبل لو في نوع من الود مع شخص أو أثنين لكن تبقى سمة عامة مابين كل الأعضاء ..
    مش عارفة افهمها ..
    وحاسة انها حاجة مش صح ..
    ومش بعفي نفسي ع فكرة..

مش عارفة ان كان من حقي أتمنى ان أي عضوة فاضلة ما تنديش زميلها في المنتدى بأسمه حاف بدون مايكون مسبوق بأستاذ ع الأقل أو أي لقب ..
    وكذلك أي عضو ماينديش عضوات المنتدى بدون مايسبق اسمها او يتبعه مسمى رسمي ..
    ونخلي المودات مابينا لأن مش كل الأعضاء في المنتدى هتفهم المودة الي بتخلينا نتكلم عادي وممكن تسيء فهم موقفنا ..

وشكراَ..

الموضوع الأصلي : أستاذ / أستاذة ..ع الأقل     -||-     المصدر : منتديات المطاريد     -||-     الكاتب : مدى

Latest Threads By This Member
    Thread Forum Last Poster Replies Views Last Post
    محتاجة فكرة برنامج مواضيع شخصية tafshan 11 1996 11th December 2012 05:37 PM
    البقاء لله في جدة ندى (نانا) ترحيبات ... مناسبات ... علاقات عامة نانا 49 2738 7th October 2011 01:38 AM
    عزيزي الرجل..لماذا تجلس ع القهوة..! موضوعات عامة ... موضوعات خفيفة ... منوعات سيدة مصر الاولى 29 10966 24th September 2011 10:31 PM
    تويتر الكمبيوتر والإنترنت حسام 13 1656 24th September 2011 09:49 PM
    مستشفيات القوات المسلحة إستشارات طبية أحمد باشــا 3 1203 6th September 2011 01:10 AM

قديم 2nd April 2011, 06:09 PM bond غير متواجد حالياً
    bond
    Golden Member

bond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond repute

bond's Flag is: Egypt

أنا : bond

الاخت العزيزه المبجله الاستاذه مدى
    اعتقد ان حضرتك عندك حق جدا
    فى موضوع الغاء الالقاب ده
    انا افضل لما حضرتك تكلمينى تقولى يابوند

قديم 2nd April 2011, 06:12 PM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

مدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond reputeمدى has a reputation beyond repute

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bond
    اعتقد ان حضرتك عندك حق جدا
    فى موضوع الغاء الالقاب ده
    انا افضل لما حضرتك تكلمينى تقولى يابوند

انا مش فاهمة..

انا بقول العكس ع فكرة ..

قديم 2nd April 2011, 06:20 PM bond غير متواجد حالياً
    bond
    Golden Member

bond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond reputebond has a reputation beyond repute

انا فاهم حضرتك يافندم
    وانا بقول العكس
    الموضوع ان احترام الانسان للاخر ليست بالالقاب صحيح احنا بنحترم الكبير وبنقوله حضرتك
    ولكن اعتقد فى المنتدى حوار افكار فى اطار احترام والاسم المفترض مثل بوند او مدى هو ليس الاسم الحقيقى وهو يكفى ان يستخدم بلا اللقاب ويبقى الاحترام موجود نتيجه لاحترام الفكر والسن الذى يظهر لمجرد الحوار
    بالمناسبه الخلاف فى الراى لايفسد للود قضيه فانتى اول من رحب بيا فى المطاريد وانا اذكر لكى هذا
    اخيرا انا لا افرض رايى فعندما اوجه لحضرتك حوار سوف اقول الاستاذه مدى

قديم 2nd April 2011, 06:21 PM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

!For Medical Professionals Only

اقتباس

مش عارفة دي تريقة ولا ايه ..
    بس يا أستاذي الغالي بوند أنا مقصودش ان حد يعظم ويفخم فيا ..
    أنا وضحت قصدي في بداية الموضوع..

قديم 2nd April 2011, 06:24 PM nash غير متواجد حالياً
    nash
    Field Marshal

nash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond reputenash has a reputation beyond repute

أنا : nash

مدي

ماشاء الله عليكي بجد وعلي طرحك

طبعا رأيك سديد وجايز أفاضل يعترضوا وطبعا لهم مطلق الحريه ...

يمكن انا بشيل الحواجز مع صديقاتي هنا ومع الجنس الخشن أغلبهم أحم أكبر مني فبتباسط معاهم في الحديث.. ام ياسر وحركات يعني

وبعدين بذمتك وانا راضياها ... ينفع استاذه ناش مثلا مع اللوجو بتاعي

مدي أنت للرقي عنوان

قديم 2nd April 2011, 06:24 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

O.S.A.M.A's Flag is: Qatar

أنا : O.S.A.M.A

والله يا أ/ مدى انا مش عارف اقولك ايه ؟
    بس كلامك صح ومش صح يعنى وهاقولك ليه

أحنا هنا من زمان انا طبعاً باتكلم عن الناس القديمة كنا بنتعامل زى الأخوات وأكتر كمان وكان فينا ناس كتير بتتقابل فعلياً ومن هنا كان موضوع اللقب ده مالوش اى معنى لأننا أخوات وأصدقاء

أنا الحقيقة مش عارف طبعاً بس انا عن نفسي أسمى أسامه حتى مش أبو يوسف ومش باحب حد يندهلى بمهندس أو أستاذ أو غيره لأن الحياة الفيرتشوال بتخلى الواحد يتملص من الرسميات

دومتى بود

قديم 2nd April 2011, 06:25 PM bond غير متواجد حالياً
    bond
    Golden Member

لا يا ختى مدى حاشا لله ان اكون هذا الشخص الذى يتناول احد بتريقه انا بتكلم بود لايخلو من الدعابه
    فقط انا اكن لحضرتك كل الاحترام
    خلاص ياستى ليكى عليا مش حاكلم حد الا رسمى

قديم 2nd April 2011, 06:26 PM O.S.A.M.A غير متواجد حالياً
    O.S.A.M.A
    Golden Member

O.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond reputeO.S.A.M.A has a reputation beyond repute

O.S.A.M.A's Flag is: Qatar

أنا : O.S.A.M.A

اقتباس
    مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nash
    مدي

ماشاء الله عليكي بجد وعلي طرحك

طبعا رأيك سديد وجايز أفاضل يعترضوا وطبعا لهم مطلق الحريه ...

يمكن انا بشيل الحواجز مع صديقاتي هنا ومع الجنس الخشن أغلبهم أحم أكبر مني فبتباسط معاهم في الحديث.. ام ياسر وحركات يعني

وبعدين بذمتك وانا راضياها ... ينفع استاذه ناش مثلا مع اللوجو بتاعي

مدي أنت للرقي عنوان

تصدقى ؟؟؟ أول واحدة فكرت فيها ..
    جربت كده ... أستاذة ناش !!!...
    أحم أحم لقيتها مش نافعة

قديم 2nd April 2011, 06:26 PM مدى غير متواجد حالياً
    مدى
    Brigadier General

اقتباس
    انا فاهم حضرتك يافندم
    وانا بقول العكس
    الموضوع ان احترام الانسان للاخر ليست بالالقاب صحيح احنا بنحترم الكبير وبنقوله حضرتك
    ولكن اعتقد فى المنتدى حوار افكار فى اطار احترام والاسم المفترض مثل بوند او مدى هو ليس الاسم الحقيقى وهو يكفى ان يستخدم بلا اللقاب ويبقى الاحترام موجود نتيجه لاحترام الفكر والسن الذى يظهر لمجرد الحوار
    بالمناسبه الخلاف فى الراى لايفسد للود قضيه فانتى اول من رحب بيا فى المطاريد وانا اذكر لكى هذا
    اخيرا انا لا افرض رايى فعندما اوجه لحضرتك حوار سوف اقول الاستاذه مدى

وانا مش بتكلم عن احترام ..لأن الأحترام في القلب مهما زوقت كلامي ..
    كل اللي أأقصده أن صورة المجتمع بتاعنا بتتنقل من منتاديتنا ..
    وهضرب لحضرتك مثال بسيط ..
    لو معانا عضو متجوز ودخلت مراته لقت العضوات اللي هنا بيكلموه مش بس بإسمه الحركي عادي ..لا بإسمه الحقيقي وممكن يدلعوه كمان ..تفتكر مثلا الموقف هيكون ايه..

ع فكرة ده بيحصل وحصل قدامي كثييير جدا والا مكنتش اتكلمت..

الفكرة مش في اسمنا الحركي يا أستاذي بوند..
    الفكرة في الصورة اللي هتتنقل عننا للأعضاء اللي مش عارفين مدى قوة ترابطنا..

أتمنى أكون وضحت وجهت نظري..